Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 3004
Ball-Boom is a funny game, suitable for all ages.
The point in this game is to pop all the balloons before
they reach the top.

The game starts with only one balloon, and the number of balloons
is increasing at the same time as the level.
When you reach level two, there is two ballons.
Level three, there is three balloons etc.

You start with three lives, and if you loose one you are
able to gain more extra lives. But the maximum number
of extra lives is three.

You can post your score at OpenFeint and share it on Facebook and Twitter.

Game features:
-Fun 2d gameplay with nice design
-Integrated OpenFeint
-Suits all ages
-Extra lives
-Designed for iPhone and iPod Touch

So go ahead and download it and pop some balloons

Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=9hg8RyMPEhI

App-Store (Full): http://itunes.apple.com/us/app/ball-...l=nb&ls=1&mt=8
App-Store (Lite): http://itunes.apple.com/us/app/ball-...l=nb&ls=1&mt=8

Bilder og info:
http://arelio.tk

Siden det er gratis versjon av spillet så er det bare å prøve det før dere tester ut fullversjonen
Så litt kjedelig ut....
Det faktum at du har så lite å skrive at du må ta med i "game features" at det passer alle aldre, sier litt. No thanks, next.
Før dere sier noe om spillet, burde dere ihvertfall prøve spillet...
Jeg lastet nettopp ned lite versjonen, og syns det var gøy. Veldig bra gjennomført, men litt leit at jeg bare kunne spille til lvl 10 Kunne kanskje ha lagt til noe form for bakgrunnsmusikk eller noe i den duren, men ellers var spillet helt greit! Virket veldig avhengighetsskapende, og et flott spill hvor man alltid kan prøve å slå sin egen rekord.
Hacker
Trådstarter
TheGloryHole: Kan ikke skjønne at det var dumt å skrive det.

Pewpew: Takk for det
Bakgrunnsmusikk og lydeffekter er der, skrudd av lyden på iPhonen?
Tror jeg får mer ut av å kjøpe en Kinder maxi til 6kr, kontra dette spillet.
Sist endret av mo3; 27. oktober 2011 kl. 23:08.
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Lastet ned gratis versjonen og syntes det var artig jeg
Hacker
Trådstarter
snowdog: Takk takk
Sitat av SteinOveHelset Vis innlegg
TheGloryHole: Kan ikke skjønne at det var dumt å skrive det.

Pewpew: Takk for det
Bakgrunnsmusikk og lydeffekter er der, skrudd av lyden på iPhonen?
Vis hele sitatet...
Hmm.. Jeg har lydeffekter ja, men kommer ingen bakgrunnsmusikk. Max volum hører jeg bare popping, men ingen musikk.
Hacker
Trådstarter
PewPew: Det var merkelig, det fungerer på mine 2 iPhone og flere som har prøvd det. Hvilken iPhone og os har du?
Sitat av mo3 Vis innlegg
Tror jeg får mer ut av å kjøpe en Kinder maxi til 6kr, kontra dette spillet.
Vis hele sitatet...
Hva er vitsen med den kommentaren? Om du skal komme med noe negativt, så kan du værtfall begrunne det. OP har sikkert lagt ned veldig mye arbeid i dette, og det siste man trenger når man har jobbet hardt med noe, er fjas som det der. På en annen side, får du så veldig mye ut av WOW?

Ontopic: Minner meg om alle andre "typiske" addictive mobil spill (bloons, fruit ninja, angry birds etc). Ikke noe jeg spiller utenom dobesøk (gjelder alle mobilspill) men synes det du har laget er tøft! Stå på
Sist endret av Nenzo; 28. oktober 2011 kl. 09:36.
Hvorfor gi kritikk på måten dere har gjort noen av dere? Helt søpplete oppførsel.

Ontopic:: Spillet er avhengighetsskapende, og enkelt både for store og små. Spilte dette på bussen til jobb idag, og fikk faktisk spørsmål av en ved siden av meg om hva spillet het, Det er jo utrolig kult. Håper du får endel nedlastinger på dette.
Hacker
Trådstarter
Nenzo: Takk for det Helt enig i det med kritikk, ingen vits å gi kritikk om man ikke begrunner det.

Penol: Takk for det Så kult, det høres bra ut

Her er 5 promokoder til fullversjonen viss noen vil ha:
44X7KMTPTWRJ
3R7YX4R9Y3N4
HK9MH9HWT3H7
RWNLXK3LXYWH
MWJLA4TKPM7A

Vennligst skriv svar her om du tar en, gjerne med review
Kjempe flott spill :-)
Definitivt verdt 7 kr. Er allerede hekta! Supert spill å ha når man kjeder seg på bussen :-D
Enkelt og morro spill
Tokk denne koden: RWNLXK3LXYWH
Hmm, litt som fruit ninja egentlig.
Forsett sånn, og ikke gi opp !.

Håper selv å bli god nok i Java en dag til å lage ett Android spill!
Jeg tok: MWJLA4TKPM7A

Helt okei spill, ikke noe jeg kommer til å sitte med i lange stunder av gangen, men perfekt til å slå ihjel noen minutter.
Så over her at noen sleit med lyden. Har iphone 4 med iOS5, ikke noe problem her.

Stå på!
Hacker
Trådstarter
t_ben: Takk

henrikxt: hva mener du? har du testet spillet? Med tanke på hvor mange hundretusen spill som ligger der så skal det mye til for å ikke ligne på noen andre

balderac: Takk ja, det er bare å stå på!

Yorke: Takk, det høres bra ut Håper du får slått ihjel noen minutter her og der
Jeg tok denne:

HK9MH9HWT3H7

Men må vente til 4s'n er i postkassen før jeg får testet den da =)
Savner en pause funksjon
Hacker
Trådstarter
Gt&Hoo: Hei, jeg vurderer å lage det i neste versjon. Men siden de fleste kjører 4.3 eller nyere så kan man bare trykke hjemknappen, og på den måten få pausemulighet. Skal ha det i hodet i neste versjon.
Sitat av Nenzo Vis innlegg
Hva er vitsen med den kommentaren? Om du skal komme med noe negativt, så kan du værtfall begrunne det. OP har sikkert lagt ned veldig mye arbeid i dette, og det siste man trenger når man har jobbet hardt med noe, er fjas som det der. På en annen side, får du så veldig mye ut av WOW?
Vis hele sitatet...
Jeg velger selv hva jeg sier når jeg velger å kritisere en ting. At han bruker lang tid og krefter på å lage appen spiller ingen rolle. Er ikke mindre kritisk til en film fordi den tok tid å lage. Av og til trenger man ikke begrunne, enten liker man det, eller ikke.
Hacker
Trådstarter
Sitat av mo3 Vis innlegg
Jeg velger selv hva jeg sier når jeg velger å kritisere en ting. At han bruker lang tid og krefter på å lage appen spiller ingen rolle. Er ikke mindre kritisk til en film fordi den tok tid å lage. Av og til trenger man ikke begrunne, enten liker man det, eller ikke.
Vis hele sitatet...
Siden du er så kritisk til spillet, har du noe tips til forbedringer?
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Syns det er skikkelig bra at du lager spill! Jeg har ikke fått lastet det ned enda men det første som slår meg er at dette spillet blir man kanskje lei av etter 1 mnd?

Men stå på, og lag flere spill!
Hacker
Trådstarter
Hei,
godt mulig du blir lei av det etter en mnd. Men å bruke 7 kr for morro i 1 mnd er jo ikke mye
Hacker
Trådstarter
Takk for alle som har lastet ned spillet og kommet med kritikk. Takket være dere har jeg kommet høyt opp på listen.

Kunne gjerne tenkt meg noen tilbakemeldinger til hva jeg skal gjør annerledes for at spillet skal bli bedre og at det er noe man vil spille lenger. Anyone?

Håper ikke dere ser på det som spam, men ville gjerne også vise til en omtale jeg har fått:
http://iphoneheadlines.com/2011/10/2...-in-ball-boom/
Jeg har ikke kjøpt spillet (så tråden nå og er på jobb) men det er flere ting jeg skulle sett i dette spillet.

1. fake-ballonger. F.eks si at det du knuser ballonger med er nåler, og det faller til tider bowlingballer fra toppen av skjermen, og treffer du disse mister du 1 liv evt. 1 nål, rett og slett for å gjøre det litt vanskelig.
2. Forskjellige moduser - flest mulig på kort tid, "hardcore" med ett liv.. etc

Disse forslagene er relativt enkle, men forskjellige moduser vil appelere til et bredere publikum. Hvorfor skal jeg betale 7 kroner for å spille et spill som er enklere enn Fruit Ninja som jeg og veldig mange andre har?
Hacker
Trådstarter
Hei Xasma:
"fake" ballong er der. Det kommer i ny og ne en ballong som er svart, trykker du denne så mister du alle levelene.
Men har ellesrs tenkt å legge inn litt flere lignende ting, også ting som gjør det bra for deg. F.eks sprekker alle ballongene på skjermen.

Så takker for tips, har litt i tankene om forbedringer nå.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hacker
Trådstarter
Nå er versjon 1.11 ute på App Store: http://itunes.apple.com/us/app/ball-boom/id475059223
Hva har skjedd siden sist?
Etter en del tips fra brukere her på forumet har jeg nå:
-Endret litt på grafikken
-Lagt til litt flere ballonger
-Lagt til 11 achievements i OpenFeint
-Litt små bugfixes her og der.

Har kun gjort dette på fullversjonen, lite versjonen venter jeg litt med før jeg oppdaterer.
Siden det er ny versjon så har jeg også flere promokoder:
H7X3WJ6PTWJJ
6HJWLHRY9JMM
X96HMPPA7HME
6FLRK7R3TPWE
L796AHL44JHN
FKJFRN6J66NF
L9K46XLWA6JY
Y4XWTHK6MYM7
A4AK7FJ6KPRL
XTMY9YM7NXRK
3NLFNHYJJFKF
6JXXFYETP4LF
PHKRRLNJ3FJJ
MAREX3XK9J9W
9MF99TM7RKFP

Her er det bare å ta, og gjerne del med dine venner.

Ser frem til at dere får testet den nye versjonen og kommer med nye tilbakemeldinger
Kult spill, enkelt og fint Si ifra hvis du ønsker hjelp til bilder og karakterer, kan godt sende noen tegninger på epost hvis du skulle ønske det
Bra gjennomført! En liten idé: ha en "hit-accuracy"-måler i hjørnet. Altså antall ganger du har trykket på skjermen delt på antall ballonger du har sprengt=hvor mange prosent du har truffet. Jeg brukte forresten promokoden 6JXXFYETP4LF.
Hacker
Trådstarter
johnpetter: Takk, kan komme tilbake til deg.

krJo: takk skal du ha. Det var et godt tips, skal skrive det over ting som kommer i løpet av de neste dagene
Bare sånn for the record: hva var ditt første iOS-spill?
Hacker
Trådstarter
krJo: Det har jeg faktisk skrevet om her på forumet tidligere http://freak.no/forum/showthread.php?t=198489