Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2489
SPØRSMÅL:

Jeg driver en liten sidegeskjeft som genererer inntekt i kontanter. Vi kan si jeg holder webcamshows med mere. Finnes det en måte å ordne det på som gjør at avsender og mottaker kan utveksle penger "elektronisk" anonymt? Eller med falske navn?

Jeg lurte på PayPal, men tror man må koble det til et kredittkort, og da er man vel like langt.

Noen som har tips? Det bør helst være noe som lar seg gjennomføre i Norge, uten at man må reise halve verden rundt eller å kjenne en masse lugubre folk i utlandet (hvilket jeg ikke gjør).

På forhånd takk.

Eh, glem det, nå fant jeg en tråd om det samme tema (og ja, jeg søkte, kom ikke noe opp). Med mindre det er noen som har nye tips, da.
lurer på det litt selv, skal leie ut leilighten jeg eier, og hvis man skal bare sette penger inn på min vanlige konto, så må man betale 30% skatt, og det er jo litt kjipt, siden da går flere tusen bort til ingenting. skal leie en en annen leilighet til meg selv og har da ikke råd til å betale skatt. men til poenget, noen som vet om det er nok anonymt med paypal i forhold til skattemyndighetene? kan jo gjøre det kontant, men er litt stress å be de ta ut penger å møte meg hver måned.
Skaff dere konto i en bank i Luxemburg. Bankene må ifølge landets lov holde personalia for seg selv. Du får nettbank og hele pakka, de fleste bankene har ikke gebyr heller.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Annonymt blir nok veldig vanskelig, du etterlater deg alltid elektroniske spor.
Jeg tror kanskje paypal er det beste alternativet. Ja, du må koble til ett kredittkort. Men den du får penger av / sender penger, kan ikke se dette kredittkortet. Det er kun paypal som kan.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Sitat av simen929 Vis innlegg
Jeg tror kanskje paypal er det beste alternativet. Ja, du må koble til ett kredittkort. Men den du får penger av / sender penger, kan ikke se dette kredittkortet. Det er kun paypal som kan.
Vis hele sitatet...
Jupp, men det går fortsatt ikke annonymt. Er tatt opp i en tidligere tråd. Husker ikke hvor den ligger da.
Det som er hensikten er jo at myndighetene ikke skal se dette. Pengene du mottar på PayPal er det bare du som ser, de blir på en "konto". Slik at du kan senere bruke de eller få de overført til et kredittkort.
bare husk at hvis du får deg et visakort fra feks luxemburg eller sveits etc, så IKKE bruk det i norge, fordi alle utenlandske kort blir registrert bruk på, og sjekkes opp mot folkeregistret, og da har de plutselig kontonr ditt, og med navn og kontonr kan de faktisk kreve info, uansett hvor sveitsisk kontoen din er :O