Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4327
Er det noen her som husker hva navnet på det viking spillet er, der man handlet på markedet for å tjene penger til landsbyen sin. Og en liten del av spillet der man satt å hørte på en del gamle vikinger som satt i ring og snakket om avgjørelser?

Det er ikke Lost vikings eller total war eller noe sånt. Det er et ganske gammelt spill.
Er det norskt? mener jeg har spilt et lignende spill, og det var sugent:/
vikingbyen?
Husker jeg så dette spillet på TV når jeg var liten, og har hatt lyst til å spille det siden. Satt og tenkte på dette jævla spillet her om dagen, av en eller annen grunn. Å spille det nå hadde sikkert vært jævlig nedtur, men uansett...

Noen som vet hvor jeg kan få tak i dette? Har prøvd å google, men det virket ganske håpløst. Er det et norsk spill, eller var det bare norsk oversettelse?
Husker et gammelt spill Saga: rage of the Vikings, har ikke spilt det men så en del trailere for noen år siden.
▼ ... over et år senere ... ▼
Datt over dette spillet forleden...



Ingen som kan få lagt ut det spillet da?
Rune viking, kanskje?
Tipper det er Vikingbyen 2, som Turbolego sier.
Det spillet har jeg, vikingbyen altså :P
Haha, husker vi spilte mye vikingbyen på barneskolen.

Eneste problemet med spillet er at når du kommer til et visst antall dyr formerer de seg så kjapt at spillet kræsjer til slutt.
Gøy var det iaff, hvis noen klarer å oppdrive det kan det sikkert spilles i DOSbox. Si ifra hvis noen finner det
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Mener å huske at jeg søkte litt rundt etter dette spillet, samt Espen I Asmo (om noen husker dette). Eneste sted jeg fant det var på en eller annen side der du trengte en kode fra Utdanningsdirektoratet (?) for å laste ned.

Dette var forøvrig for +/- 2 år siden.

Kan ellers nevne at minnene om spillet er fete, og at jeg hadde vært takknemlig om noen hadde lagt det ut her, hvis de skulle funnet det.