Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2232
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Var på hafjell i helga og knipsa noen bilder. Blant annet det under her. Hva tror folket? Var ikke ment som noe spesielt, bare tok det og syns det ble helt ok bilde. Lukker og slike ting husker jeg dessverre ikke akkurat nå. Tatt med Canon 400DEOS, 18-55mm.

Sist endret av Magisk; 17. mars 2009 kl. 18:36.
Det var helt okay, jeg syntes ikke det var noe som imponerte meg spesielt med bildet.
Fine farger, og du har fokus på det som fanger oppmerksomheten
Det var et bra bilde Fine farger og bilder med jenter er alltids like bra
bøtte-reppratør
ass-beer's Avatar
god kvalitet på bildet, bra fokus =) som Antrax-Vtec sa: bilder med jenter er alltids like bra.
Sitat av EXIF-info
Camera Make: Canon
Camera Model: Canon EOS 400D DIGITAL
Image Date: 2009:03:14 15:35:57
Flash Used: No
Focal Length: 75.0mm
CCD Width: 14.78mm
Exposure Time: 0.0040 s (1/250)
Aperture: f/4.0
ISO equiv: 100
White Balance: Auto
Metering Mode: Matrix
Exposure: Portrait Mode
Vis hele sitatet...
Og masse fine tegn..
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Synes bildet ser ut til å være tatt rett ut av en sportmann-katalog. Manglet bare "Jakke: 1499,-" "Bukse: 799,-".
Helt ok bilde, men ikke noe spesielt i grunn. Som du sier selv også.
Sitat av junkpal Vis innlegg
Det var helt okay, jeg syntes ikke det var noe som imponerte meg spesielt med bildet.
Vis hele sitatet...
Ser du ikke jenta
Når alt kommer til styket så skal det ikke så mye til for å imponere freaks.
din røver
Zeco's Avatar
Sitat av dain Vis innlegg
Synes bildet ser ut til å være tatt rett ut av en sportmann-katalog. Manglet bare "Jakke: 1499,-" "Bukse: 799,-".
Helt ok bilde, men ikke noe spesielt i grunn. Som du sier selv også.
Vis hele sitatet...
Det var det første som slo meg når jeg så bilde også.
Greit bilde egentlig.. Bra fokus og fine farger.
Jeg så liksom ikke noe spesielt med bildet, finner jo bilder som det på facebook.
Edit: Bra fokus, det skal du ha
Sist endret av Cheese; 17. mars 2009 kl. 21:31.
Har ikke hu dama på bildet unormalt mye hår/dun i ansiktet? Eller er det bare lyset?
sauce plx!


som sagt, det er ikke noe veldig spesielt i bildet, (vel, kanskje for noen her inne...), bildet kan se ut som om det er tatt for en bergans-katalog. jeg ser heller ikke så mye snø, bortsett fra det som er på hansken?
Sist endret av VivaLatrina; 17. mars 2009 kl. 21:51.
Helt ok bilde, men jeg tipper det hadde blitt mye mer personlig og nært hadde jenta hadde ansiktet mot kameraet :-)
Helt greit bilde, og som nevnt Sportmann/Bergans.

Men det er ikke et bilde jeg ville lagt merke til, til det så er det altfor ordinært og kjedelig.

Hva slags optikk har du brukt, ser du nevner 18-55 i førstetråden, men det stemmer ikke med EXIF infoen.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Liker ikke croppen, selv om kroppen er bra..

Enten så burde du vist hva hun ser på, og ikke kuttet vekk det lille ved albuen. Alternativt kutte en del ved siden av bakhodet.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Trådstarter
Sitat av Wipeout Vis innlegg
Helt greit bilde, og som nevnt Sportmann/Bergans.

Men det er ikke et bilde jeg ville lagt merke til, til det så er det altfor ordinært og kjedelig.

Hva slags optikk har du brukt, ser du nevner 18-55 i førstetråden, men det stemmer ikke med EXIF infoen.
Vis hele sitatet...
Det kan tenkes at jeg tok litt feil av optikken her, og egentlig hadde 75-300mm på huset.

Sitat av Jonta Vis innlegg
Liker ikke croppen, selv om kroppen er bra..

Enten så burde du vist hva hun ser på, og ikke kuttet vekk det lille ved albuen. Alternativt kutte en del ved siden av bakhodet.
Vis hele sitatet...
Har vel egentlig ikke cropped noe. Bare tok bildet slik hun satt og tenkte heller lite over andre ting som kunne gjort bildet enda bedre.

Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
jeg ser heller ikke så mye snø, bortsett fra det som er på hansken?
Vis hele sitatet...
Hva med snøen på trerne bak?
Sist endret av Magisk; 18. mars 2009 kl. 07:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Synes tittelen er dum, først så bruker du norsk og så plutselig skifter du til engelsk.
Du kunne heller ha skrevet: "Photo: Girl in snow" eller "Foto: Jente i snøen". Et godt tips er: Bruk norsk når du kan, engelsk når du må. Synes bildet var helt ok, pent motiv Synes armene ser litt kuttet ut.
Bildet er bra det. Klart og fint, fine farger, greit utsnitt...er delvis enig i at det kunne vært reklame, men synes dog at kontakt med ansiktet savnes.. Det er og blir et enkelt og greit bilde...budskapsmessig lite, orginalt er det ikke, teknisk bra som nevnt, kunstnerisk vil jeg heller ikke si det er... men et normalt bra bilde, som ikke blir mer enn det (på en positiv måte).

At det er blandet mellom engelsk og norsk spiller jo ingen rolle...det har jo ikke spesielt med bildet og gjøre.
Et sånt bilde hadde vært tusen ganger bedre med øyekontakt. Et bra blikk kan virkelig sende et bilde forbi enhver ambisjon.. Prøv det neste gang. Ellers skal jeg ikke pelle på noe..
Bildet ser pent nok ut. Lyseblå, hvit og mørkeblå\grå går fint sammen og det gir et ganske harmonisk inntrykk. Fokus er også meget bra.

Jeg synes bildet er pent å se på. Men det mangler fortsatt litt komposisjon. Mer luft i blikkretning, tenke på det gylne snitt og kanskje tenke mer på lyset. Tror det hadde sett bedre ut om hun hadde lent seg litt tilbake. Uten at jeg vet hvordan sola sto den dagen.