Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  279 51282
Absolutt å løpe er absolutt beste måten å komme seg unna trøbbel på, menne det som er poenget med selvforsvar er jo att man ikke har noen plass å løpe eller å ringe å hva man skal gjøre utav situasjonen da.
Sitat av StaiN
Absolutt å løpe er absolutt beste måten å komme seg unna trøbbel på, menne det som er poenget med selvforsvar er jo att man ikke har noen plass å løpe eller å ringe å hva man skal gjøre utav situasjonen da.
Vis hele sitatet...
Selvforsvars teknikker betyr ikke alltid "lære seg å sloss". Det er også måter å komme seg unna på, Krav maga er en fin sloss type av selvforsvar, Parkour er en fin stikke-av type av selvforsvar.
Sitat av StaiN
Absolutt å løpe er absolutt beste måten å komme seg unna trøbbel på, menne det som er poenget med selvforsvar er jo att man ikke har noen plass å løpe eller å ringe å hva man skal gjøre utav situasjonen da.
Vis hele sitatet...
Selvforsvar er å komme seg unna trøbel, karate handler også om å komme seg utav trøbbel, først skade den truende personen, for så å stikke evt tilkalle hjelp. Parkour er den måten du kan springe, for å ungå å skade folk, evt deg selv.
▼ ... over en uke senere ... ▼
(har ikke lest gjennom hele tråden, men kommer med svar til trådstarter)

OFFENSIV TEKNIKK:

Har trent mye karate, og har etterhvert kommet meg til en grei grad (3. Dan). Grunnen til at jeg trener karate er forskjellige. En av hovedgrunnene er å ha en hobby. Andre grunner er det sosiale, og å holde seg i form. IKKE for å lære å nøytralisere et annet menneske i en virkelig situasjon.

Det jeg imidlertid har lært er at menneskesinnet kombinert med alkohol ofte er en skummel coctail, o g jeg har flere ganger kommet i bråk på byen. Ja, det har noen av gangene vært meg som har vært tøff i kjeften.

Jeg skal gi deg et par tips jeg har lært etter mange sparringer, og etter noen nock - outs (ofte meg som ligger i gulvet )

Et slag mot nesa gjør jævlig vondt, men er motstanderen større enn deg, har du bare et enda større problem: han er jævlig forbanna.
Et velplassert slag i kjevebenet derimot, da skal du se at fyren går rett i bakken, og da er det kun to alternativer: løp, eller bind han fast så hardt du bare kan!

Gidder ikke rette noen pekefingre mot noe eller noen, så sier bare: kom deg ut og sloss! Så skal du se du får kjempemasse respekt!
Sitat av raaen
Jeg skal gi deg et par tips jeg har lært etter mange sparringer, og etter noen nock - outs (ofte meg som ligger i gulvet )
Vis hele sitatet...
Er det vondt og bli "nock - outa?
Sitat av confuser
Selvforsvar er å komme seg unna trøbel, karate handler også om å komme seg utav trøbbel, først skade den truende personen, for så å stikke evt tilkalle hjelp. Parkour er den måten du kan springe, for å ungå å skade folk, evt deg selv.
Vis hele sitatet...
Ja hjelper jo lite med parkour vis du må skade folk da for å komme seg unna.Nytter ikke å løpe bestandig, noen plasser er det ingen plass å løpe.Og da kommer vi til poenget mitt att parkour er veldig lite realistisk som selvforsvar.Og jeg tok kun dette opp for noen over meg begynt med att det var så bra selvforsvar.Menne Parkour fanboys just don't get it for David Belle kicka ass på film.
▼ ... over en uke senere ... ▼
som nerga sa, bas rutten lethal street fighting . Masse gode tips om hvordan du kommer deg ut av div situasjoner. Nå kanke jeg love deg at du vill bli super mann av det og pløye ned alle du vill. Men følg godt med og praktiser med en kompis. Luftslossing f.eks.
En kompis av meg og jeg så på denne flere ganger på rad. Og praktiserte mot hverandre. Vi lærte en del artig triks. Anbefaler og laste ned den. Bas rutten er faktisk ganske morsom og enjoy.
Ballespark tar knekken på de fleste hvis du blir pressa opp i et hjørne, men et slag i nesa og rett under øyet funker bra det også !
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg ville satt en femmer på Krav Maga. Har sett en del på dette, og det ser ut til å fungere strålende!
Teknikken går egentlig ut på å gjøre angriperen innhabil, på raskest mulig tid. Ballespark, stikk i øyne og alt er lov.

Dette er teknikken forsvaret bruker, i flere land, også her, i norge. Og når forsvaret bruker en teknikk, så er det ikke pga. den er innhabil og dårlig :P
Du kan se litt på video.google.com eller noe..

En god bokser tar de fleste.. Kan blokking og hvertfall hvordan man slår.

Jeg vil også trur at det og slå så fort det utvikler seg noe er effektivt, så fort det ser ut som noe tullball, så bare slå, da tar man de offguard, da detter de mest sannsynlig hvis du treffer riktig..
Sist endret av Prognisse; 19. mai 2008 kl. 15:11.
Setter man seg i en boks og tenker kun på "teknikker" kommer man bare til å bli så så god.
Sitat av Snublebrus
Jeg ville satt en femmer på Krav Maga. Har sett en del på dette, og det ser ut til å fungere strålende!
Teknikken går egentlig ut på å gjøre angriperen innhabil, på raskest mulig tid. Ballespark, stikk i øyne og alt er lov.

Dette er teknikken forsvaret bruker, i flere land, også her, i norge. Og når forsvaret bruker en teknikk, så er det ikke pga. den er innhabil og dårlig :P
Du kan se litt på video.google.com eller noe..

En god bokser tar de fleste.. Kan blokking og hvertfall hvordan man slår.

Jeg vil også trur at det og slå så fort det utvikler seg noe er effektivt, så fort det ser ut som noe tullball, så bare slå, da tar man de offguard, da detter de mest sannsynlig hvis du treffer riktig..
Vis hele sitatet...
Slik du skriver ser du ut til å være en potensielt farlig og voldelig person. Norsken din er forresten veldig dårlig også.

Hvis du oppfører det på en slik måte vil du raskt bli fanget opp av politiet. Vitner er vanligvis også veldig hjelpsomme og handlekraftige når de ser medmennesker som blir slått ned av en gærning straks det er litt krangling.

Forbered deg på å bli kjent med innsiden av fengslene i tiden fremover, hvis du slår en som er uforberedt blir det ofte store og til og med fatale skader.

Forsøk å forestill deg hva som skjer når bakhodet på personen du slår treffer asfalten. Hvis ikke, spør noen som er smartere enn deg.
Vil anbefale at du lærer deg basic boksing, kjøper to par hansker, og trener så ofte du kan med en kompis. Når dere føler dere er klare for det, kan dere droppe hanskene eller bruke tynnere hansker.

Hvis du vil lære blokk + angrep i èn bevegelse tror jeg dette er tilgjengelig i Jeet Kune Do, eller "way of the intercepting fist". Da jeg var på JKD-trening èn gang for å prøve, var dette det første jeg lærte.

Det du trenger for å overleve en "street fight" er boksing, kanskje basic grappling, men først og fremst en psyke av stål. Den som viser minst frykt er som regel den som vinner. Det er ihvertfall det mine voldelige venner sier; selv holder jeg meg langt unna slikt nonsens som best jeg kan...
Sist endret av w0t.; 21. mai 2008 kl. 01:59.
blokk + angrep krav maga-style: stå med guarden oppe og venstre bein fremfor det høyre. når slaget fra motstander er på vei steger du frem mens du slår mot hans høyre arm med din venstre (åpen hånd) samtidig som du leverer en rett høyre mot nesa hans. videre har du masse artige muligheter jeg ikke gidder å gå nærmere inn på.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Mange sier lær deg boksing osv menne noe med det "sweet science" att de blokker med hanskene som er helt annerledes enn når du er "bare-knuckled".Ha nevene åpne når du blokker vel det smarteste.Og ingen blir god å slåss uten iaffal å sparre.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av StaiN
Mange sier lær deg boksing osv menne noe med det "sweet science" att de blokker med hanskene som er helt annerledes enn når du er "bare-knuckled".Ha nevene åpne når du blokker vel det smarteste.Og ingen blir god å slåss uten iaffal å sparre.
Vis hele sitatet...
Dette spørs veldig på hvilken type sparring det er. Det er fortsatt masse regler som gjelder.
Sparring betyr att man ikke går 100% menne att det er kontakt mellom hverandre.Er opp til enhver slags disiplin og personer som sparrer.Er jo ikke noe faste regler.Er jo for å bli vant til å bli slått/sparket og øve inn kombinasjoner osv.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av StaiN
menne att det er kontakt mellom hverandre
Vis hele sitatet...
Hørt om poengsparring uten kontakt? Men jada, jeg skjønner poenget ditt. Sparring tror jeg jeg vil klassifisere som det nest mest realistiske i NTN-Taekwon-do (Del av ITF) (Etter Ho Sin Sul - Selvforsvar)
Sist endret av Jonta; 26. august 2008 kl. 22:54.
Joda forstår det menne jeg mente normal sparring ikke poeng sparring, og som jeg sa alle har forskjellig regler til hver disiplin.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av StaiN
Joda forstår det menne jeg mente normal sparring ikke poeng sparring, og som jeg sa alle har forskjellig regler til hver disiplin.
Vis hele sitatet...
Nå motsier du deg selv, hva defineres da som "normal" sparring?
Feks sparer du til mma så definerer jeg sparring 60-70% power med hansker helst små med takedown defense.(((((((((Når jeg sier "med take-down defense" så mener jeg det med att siden dette er en tråd om streetfighting så er det jo ikke så lurt å ligge nede på asfalten å prøve på omoplata mens 1-2 sparker/slår deg))))))).Det definerer jeg som normal sparring.Mange mma folk bruker den strategien i når de trener til en kamp kamper der de føler de er "over-matched" i jiu jitsu "sprawl and brawl" kaller mange mma folk taktikken.Menne selvfølgelig har jo andre disipliner som feks karate tae kwon do og kyokushin forskjellige regler med hvor det er lov å slå og sparke osv.Det jeg mente med reglene.


Edit:forklarer hva jeg mener.Prøvde ihvertfall.
Sist endret av StaiN; 27. august 2008 kl. 13:50.
Er jo forferdelig glad i arm- og skulderbend. Folk bruker å bli litt spake når ting knaker. Er vant til at folk som ikke trener er brawlere, de bare dæljer ut uten å tenke. Beveg deg mye, og slå når du kan (fint om du ikke utsetter deg samtidig).

Det finnes jo veldig mange risikable teknikker og... Hvis du slår med flat hånd inn mot det stedet der nakken slutter og hodeskallen begynner vil hjernen bevege seg inni hodet, forhåpentligvis kræsje og koble helt ut. Samme hvis du slår mot solar plexus, der ribbene slutter er det ingenting helt inn til hjertet, slår du der med "spiss hånd" (Ikke knytt hånda, bare samle fingrene inn til hånda) kan han som blir slått bli paralysert eventuelt få hjerteinfarkt.
Sist endret av Astron; 30. august 2008 kl. 17:04.
Eg får eksplosiv mageverk av tråder som detta. Ein orgie i synsing :P

Er grappler sjølv, og har drivd med ein del standup idretter i kortere perioder. Generelt sett så er det ofte den som blir mest aggressiv først som vinner. Sidan den personen begynner å anvende meir brutale og kraftige teknikker først. Utover det så vil eg sette ein knapp på bryting. Grappling i ein gatekamp blir litt overflødig når alt du trenger er å lande på topp. Til og med ei blind bestemor kan slå fra seg så lenge ho sitt på topp. Og ein gjennomsnitts bryter ville være istand til å få ned stort sett kven som helst i landet her.

Og så får krav maga entusiastene fortsette å stikke ut auge og slenge ut ballespark kor de vil. Men det festlige med krav maga er: Mesteparten av overtaket til ein krav maga utøver forsvinner om motstanderen kan kontrollere kroppen bedre. Stikke auger? Vel, tricky om noken sitt på deg og stikk tilbake.. Kreves ikkje ein ph.d for å ordne det. :P

Selvfølgelig, alle monner drar, og boksing, thai o.l er gull.. Men fra erfaring er ein bryter vanskeligast å stoppe.

Der synsa eg litt sjølv.. Godtgodtgodt.. :P
Yeah er forholdvis enig med deg arganath menne ville helst ikke vært på bakken i hele tatt ute på gata.Og det er en grunn til folk anbefaler Krav Maga med tanke den israelske styrken blir blir lært opp i det.Anbefaler deg å se en dokumentar viss du tror det er kun stikk i øya og spark i ballene.En som er god i Krav maga er god i blant annet jiu jitsu, muay thai og hvordan reagere i situasjoner som kan bli voldelige.
Men så har vi jo det ultimate. Unngå kamp, bedre å stikke av med halen mellom bena enn å ødelegge kanskje både ditt eget og "motstanderens" liv...
Lærer nå personlig alt fra Tekken jeg
Hvorfor tenke så avansert? For å ha et bra utgangspunkt, MÅ du ha en skikkelig guard, sånn at du enkelt kan blokke slag/spark. Å det som funker best i selvforsvar er jo de "feige" triksa, balle spark, stikke fingra i øyene, kvele tak... hvis du/dere er ute etter å se og lære selvforsvar anbefaler jeg at dere sjekker ut selvforsvars filmer av Bas Rutten Selvforsvar/gateslossing Den synes jeg er ganske bra dekkende, det finnes flere filmer der hvor han viser triksa sine.... så finn deg en kompis og tren på disse, da har du iallefall et BRA utgangspunkt, hvis du trenger selvforsvar....

Sitat av StaiN
Sparring betyr att man ikke går 100% menne att det er kontakt mellom hverandre.Er opp til enhver slags disiplin og personer som sparrer.Er jo ikke noe faste regler.Er jo for å bli vant til å bli slått/sparket og øve inn kombinasjoner osv.
Vis hele sitatet...
Ehhm.... har du hørt om fullkontakt sparring? Jeg er selv aktiv i kickboxing, og for å venne seg til fullkontakt, må man sparre fullkontakt, ellers får man jo sjokk hvis man skal delta i konkurranser... eller? mn Lettkontakt og semi sparring er jo NP, der er det jo bare om å få inn treffere med så å si minimal slag kraft... man kan ikke venne seg til full kontakt via lett kontakts trening... Dette er jo noe man skal venne seg til, da er det bare å fyre løs :P Litt hensyn skal man jo selvsagt ta, man er ikke ute etter å skade trenings partneren sin.. jeg har selv trent full kontakt så jeg vet forskjell på det og lettkontakt, for å si det sånn...
Ja menne hvorfor kalle det sparring når man går full kontakt da? sparring er egentlig ment som trening.Menne som jeg sier alle disipliner har egne regler.Ja jeg vet om folk som går 100 % når de sparrer muay thai (chute box teamet gjorde det).Menne det er egentlig ikke sparring når du slåss på ordentlig.Sparring skal være passe hardt og morro så du får teknikken og følelsen av å slåss inn og det viktigste for å unngå skader.Å sparre full konktakt 100 % er jo bare teit menne kan jo hende noen Kyokushin karate folk gjør det, menne tviler på så mange som sloss gjør det når de trener til kamp med tanke på hvor stort skade omfang det har når det gjelder mma/muay thai.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Den beste kampsorten for street fighting tror jeg er thai boxing! Effektive teknikker, bra utførelse, og veldig mye kraft i f.eks. et kne spark.

MEN: Dette er bare sant hvis du har årevis med trening, og vet hva du driver med til en slik grad at det går veldig automatisk.
Selv driver jeg med boksing, og den tror jeg er mer effektiv på et lavere plan enn thai boxing. Hvis to personer som har drevet med hver sin sport, boxing og thai boxing i tja, 1-2 år, trur jeg boxeren vinner. Grunnen er at thai boxeren ikke har nok kunnskap om sparkene til og gjøre dem effektive mot en like trent boxer. boxeren kan lett flytte seg fra sparkene og bevege seg inn over. Deretter er det lett sak for boxeren og vinne, fordi thai boxeren har veldig limitert kunnskap med boxeteknikker, som forøvrig er det eneste boxere gjør! Dette er av privat erfaring, har gjort både thai boxing, taekwondo, og nå boxing!

Noen som mener noe annet?
Sist endret av kummi90; 3. oktober 2008 kl. 04:10.
Sultan Of Swing
eazypeez's Avatar
Jeg har funnet ut at bryting kan fungere vel så bra som andre kampsporter, om det er riktig å kalle bryting for det.
En slosskamp havner som regel alltid på bakken, å da er det fint å vite hvordan du kan knekke en arm eller et bein, eller rett og slett kvele motstanderen til han gir seg. Jeg tar forbehold om at man må kunne sloss bra stående også!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Last ned Bas Rutten's Lethal Streetfighting-filmen(ligger ute på piratebay) Hvis du greier å holde deg seriøs mens du hører på apekatten forklare på verdens fattigste produksjon, så er teknikkene jævlig bra.

"I dont say an eye for an eye... I say TWO eyes for an eye!"
-Bas Rutten
Finnes det en plass hvor jeg kan trene kampsport i Ålesund?
Tenkte på Kickboxing å sånt..
er 15 år, btw
Får vell skyte inn en liten en jeg og da
Er vell få kampsporter og kampkunster som faktisk fungerer på gata, di fleste kampsporter/teknikker har noen sånne skittne triks som kan brukes, men da skal du være flink, å teknikken skal sitte ganske godt inne.

Når du faktisk står der på gata å nettopp har fått deg en i tryne, så du ser hele solsystemet, så skal man være ganske drillet for å ikke miste helt kontrollen.
en annen ting som spiller ganske stor rolle er jo det at, når du er på trening, så er alt under kontrolerte former, du vet når du skal begynne å avslutte osv osv

Selvom du har svart belte i en kampform, så vet man alldri hvordan man faktisk reagerer når det står en gjeng rundt deg, å du klør deg i hue å lurer på hvem som kommer til å slå, eller hvem du skal slå, kan hende du må hjem å bytte truse når du har vært i den situasjonen.
skal man lære seg å slåss, så må man bygge opp psyken, lære seg å ikke bli redd, blir man redd, så gjør man enten noe jævlig dumt, eller så får man gris.
di fleste kampformen kan egentlig bygge opp psyken din, finn noe du liker å som du syns ser tøfft ut.
også lær deg å se motstanderen i øya å tenk at han er svakere enn deg, du SKAL knuse han.
jakt ligger i instinktene våres, du vet innerst inne hvordan du skal ta motstanderen.

Marinejegerne trener krav maga, å du skal få litt å bryne deg på hvis du havner i en situasjon med en marinejeger

Men du skal få litt å bryne deg på hvis du kommer i nærkontakt med en bryter også.

så finn en kampform, som får deg til å tro på deg selv, mitt beste tips

Over og ut!
Shaolin kung fu skal være ganske handy driver selv med det, vi driver mer eller mindre hele tiden med fullkontakt for å "herde" hverandre og for at vi skal kunne lære opp reflekser og takle en virkelig slosskamp.
Teknikkene vi lærer er enkle men latterlig geniale.
Sist endret av Spelly; 30. desember 2008 kl. 23:11.
Og to siste ting :P
til alle dere som skryter av di forskjellige kampformene kan ikke dere heller fortelle om alle di gangene dere har brukt noen form for kampsport i en gatefight og om dette var flaks at det funka eller ikke, og hvor lenge dere har trent?

Når det er mørkt og man har kansje noen pils innabords, det står flere folk rundt deg som skriker, du blir kansje litt redd, en av di har kansje en kniv, det står masse folk å ser på, å man er sliten å klar for senga, kansje du allerede har fått deg en i tryne så du er litt svimmel å du har kansje mest lyst å løpe osv.
da skal man ha teknikkene INNE for at man i det hele tatt skal klare å bruke di.

Noen kampformer tar flere år å lære seg.

sorry dobbelposting, men måtte bare skyte inn en til
Ja det er som noxius sier alle har en plan til de blir slått som noen kjent sa.Derfor jeg sier kampsporter med sparring er den beste måten å beskytte(muay thai/kickboxing/boxing og på jiu jitsu og judo ruller man med hverandre.) seg på gata eller selvforsvar som krav maga.Menne for faen dere i oslo burde jo ha flere plasser å lære seg effektive kampsporter dere har jo 2 av de mest profilerte mma fighterne i værden, synd de får lite dekning i vg/dagbladet menne VG har visst begynt å sniffe litt på mma.De 2 jeg tenker på Joachim Hellboy hanssen og Jon Olav Einemo.Joachim Hanssen ble nettopp K-1 dreams lettvekts mester da Eddie Alvarez ble skadet så ble Joachim vinneren mot en av de farligste jiu jitsu fighterne i værden Mr.Rainbow pants Shinya Aoki, joakim ble nesten tatt av en gogoplata men vant tilslutt med en ko.Og Einemo har blant annet vunnet Abu Dhabi submission wrestling som det heter og fightet i pride som også Joachim Hanssen fightet i.Abu Dhabi er som vm i fotball for grapplere.
Sist endret av StaiN; 30. desember 2008 kl. 23:36.
Sitat av Noxius86 Vis innlegg
Og to siste ting :P
til alle dere som skryter av di forskjellige kampformene kan ikke dere heller fortelle om alle di gangene dere har brukt noen form for kampsport i en gatefight og om dette var flaks at det funka eller ikke, og hvor lenge dere har trent?

Når det er mørkt og man har kansje noen pils innabords, det står flere folk rundt deg som skriker, du blir kansje litt redd, en av di har kansje en kniv, det står masse folk å ser på, å man er sliten å klar for senga, kansje du allerede har fått deg en i tryne så du er litt svimmel å du har kansje mest lyst å løpe osv.
da skal man ha teknikkene INNE for at man i det hele tatt skal klare å bruke di.

Noen kampformer tar flere år å lære seg.

sorry dobbelposting, men måtte bare skyte inn en til
Vis hele sitatet...
kompis av meg som går på samme klubben ble angrepet av en fyr som hadde drukket litt for mye, fyren skulle til å ta ett basketak på kompisen min, han blokket slaget ved å skubbe hånden hannes vekk, deretter fikk fyren som prøvde å slå han en albue i tryne. Ikke noe mer skjedde.
Sist endret av Spelly; 31. desember 2008 kl. 00:20.
Jeg ville sett en utøver av Krav Maga/judo/jiu jitsu/bryting mot noen han der kompisen din eller noen andre fra wushu skolen din =).Btw jeg vet om folk som har vunnet slåsskamper uten å trent noe.Så du kan sikkert roe ned reklameringen fra kung fu skolen din for både de forskjellige artene av kung fu blir jo slaktet av kyokushin utøvere.Er en grunn til kung fu blir kun brukt i filmer.Og jeg tror ikke har sett en god kung fu slåsser noen gang i K-1 engang.Der er jo alle stiler velkommen så lenge det er standup i vanlig k-1 rules match mens jeg har sett sanshou bli brukt og Andy Hug brukte jo Kyokushin Karate.Måtte desverre rive ned det positive bildet du prøvde å skape med kung fu til dette http://www.youtube.com/watch?v=VN6PvPCrStI
og selvfølgelig dette:
http://www.youtube.com/watch?v=CiC7ef8xsms koskos =)

btw han som Royce dominerer i første kampen var ikke mma det var rett og slett jason delucia som kom inn og skulle bevise att hans stil var best og her er fra en kamp de hadde i ufc etter Jason Delucia flyktet fra Bas Rutten i Pancrase til statene og ufc http://www.youtube.com/watch?v=Z-8NCJ56i5s

Som du ser så holdt han armbarn lenger for han skulle kjenne det litt ekstra.
Sist endret av StaiN; 31. desember 2008 kl. 02:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kung fu betyr bare at kampsporten stammer fra kina. Hvis en fra militæret som har fått krav maga opplæring hadde havna i en slosskamp med en politimann i kina der dem får opplæring i kung fu wing chun så ER det umulig og si hvem som hadde vunnet, samme om de begge har svart belte. Det kommer ann på utøveren ikke kampsporten. Og si at karate er bedre enn kung fu er bare teit. Du aner virkelig ikke hva du snakker om... Noen kampsporter er mer effektive enn andre ja, men mange kung fu stiler er grise effektive.

Grunnen til at det ikke er kung fu utøvere i k1 er pga dem ikke får brukt teknikkene de lærer, det blir det samme som og sette en aikido utøver i ringen.
Hva er hele hovedsaken? jo det er lite folk kan gjøre når de ligger på bakken og gå å tro de aldri havner i bakken fordet om de er gode i pikachu eller wikatchu er enda meir teit.Krav maga lærer de faktisk jiu jitsu.Wing Chun er samme stil som jet li er opplært i og har vunnet flere mesterskap i med kata's med våpen.

Dessuten hvem går på kung fu for å lære seg å sparke folk i balla å kløse ut øynene på folk? eller wing chun.Så den K-1 meningen din holder ikke mål.Sparka til kung fu og wing chun er for svake de lærer ikke å bokse ordentlig og måten de står på er sårbar for leg kicks.Derfor er vel heller årsaken.Se fight science når dere tviler på sparka til en kung fu utøver.

Ja for du tror vel att Steven Seagal kicks ass irl med aikido.HALLO? hvor har du vært de siste 500 årene? ingen som bedriver for å beskytte seg iaffal hovedstuntmannen på under siege var Gene LaBelle og han choket ut Steven Seagal som var aikido ekspert enkelt Seagal dreit seg faktisk ut å det ble rettsak om att det ikke måtte komme ut.Btw vet du ikke hvem Judo Gene Labelle er så sjekk han opp.Og ikke vits å sammenligne wing chun med krav maga engang.

Og ikke misforstå min realisme med hat for jeg er fan av kampsporter og selvforsvar uansett.
Sist endret av StaiN; 31. desember 2008 kl. 02:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Man lærer ikke og sparke folk i balla eller rive ut øya på film i wing chun? Holder ikke k1 meninga mi mål? i wing chun er man nødt til og bruke åpen håndflate osv, dessuten så er den kampstilen en selvforsvar. Altså det handler om og forsvare seg selv ikke som en type sport å se på, det blir alt for brutalt og voldelig for k1.
For svake? I wing chun sparker man ikke i beina sånn som du ser på k1, man sparker feks på knær. Man lærer og SLÅ, kanskje ikke sånn som i k1, men du lærer og slå hardt, fort og effektivt ja.

Jeg vet ikke åssen stil jet lee er opplært i jeg, men det er ikke wing chun stilen han slåss i på filmer.
Du kan da bruke åpen håndflate i k-1 btw åpen handflate kan da være nyttig.Du har 0 peil appel.K-1 går de etter knær og og lever mest foruten hode.De sparker med leggen de fleste i K-1 for de fleste er trener kickboxing/muay thai kung fu og tae kwon do sparker med enden av foten.Bra forskjell.Og jeg har faktisk sett folk dra til kina for å trene wing chun husker ikke om det var fight quest eller det som gikk på discovery eneste som var med de var att de var raske.Og att trapping er ikke særlig effektivt i selvforsvar.Jet li slåss wushu som er ordet for kampsport i kina.Menne han vant jo bare exihibitions med våpen altså de sprettne som hopper rundt på eurosport som vi ser opp til til vi når alderen av sunn fornuft ved 5 års alder (ripoff joke av Carlin).wing chung slåss han ivertfall i en av filmene der han er folkehelt for kina.Og ja man lærer seg å slå menne på feil måte.Trudde du visste att Bruce Lee følte seg så forhindret av stilene han lærte seg først att han lagde Jeet Kun Do ev av de stilene var wing chun som han lærte av yip-man.Jeet kun do var begynnelsen på det som skulle bli mixed martial arts for alle de tradisjonelle stilene hadde svake punkter.Som feks stance og hvordan levere slag/spark.Her er ett til unknown fact siden jeg har allerede snakka om Gene Labelle så lærte Bruce Lee seg judo av han, han lærte seg boksing og fekting av en fetter ellerno sånt. http://www.youtube.com/watch?v=jB3sfXnZyyA btw hva er så farlig med wing chun? Trapping teknikker sucks og når du skal forsvare seg så gjør ikke han du slåss mot hva du sier.Så have fun living in your movie world.

Farlig=mener jeg hva kan de da ikke bruke i ufc for eksempel? albue i ryggen og fingrer i kroppshull og albue baki nakken? for viss det er sånne ting du mener vil skifte en match mot en som er trent i wing chun så er du lang tilbake i tid.Trenger ikke å gå wing chun for å lære seg det.Og å sammenligne krav maga blir bare dumt wing chun er langt fra likt.

Edit:langt.
Sist endret av StaiN; 31. desember 2008 kl. 04:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du skjønner at i en kampsport som kung fu at du ikke kan ha knyttnevne knytta hele tiden, eller...? Åssen skal man klare det med en boksehanske på seg? Jeg har aldri sett noen i k1 sparke rett frem mot kneet, og det kommer heller aldri til og skje. Det sier seg selv at det er mer effektivt og sparke inn kneet enn på siden av låret som på k1. Det er regler man må følge, det er jo en grunn til at de andre kampsportene du nevnte, judo, krav maga og jiu jitsu ikke er der. Jeg trodde wushu var en litt flashy kung fu stil jeg, men kan hende jeg tar feil. Og jeg vet ikke hva trapping er for noe. Jeg kan ikke tenke meg at jet lee sloss wing chun i noen filmer siden det ser så stygt ut.


Det er jævlig tydelig at du har sett mye på tv og greier, grattis.

Man kan ikke sparke inn knær, knekke armer og sånt som wing chun er flinke på. man kan ikke slå mot halsen, stikke fingre i øya. Det er masse dirty triks i wing chun akkurat som i krav maga. men faen det er ikke det jeg mener. Det jeg sier er at du ikke kan sammenligne kampsporter som du gjør, du kan ikke ha tre favoritt stiler og si at alt annet er dritt. Det handler om utøveren.

Men jeg kan bare snakke for wing chun siden det er kampsporten min, og jeg -vet- at det er effektivt. Uansett hva du sier, så kan du ikke en dritt om den kampsporten tydeligvis. Så ikke editen din i det andre innlegget over. Jeg vet at aikido ikke funker bra, det var bare ment som et eksempel.
Sist endret av appel; 31. desember 2008 kl. 05:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
No shit at du er wing chun utøver.Du tror sikkert Ermin boztepe er the shit ogei du kan ikke stompe knærne det er sant.K-1 har flere mma shows i året.Lettvektsmesteren der er nemlig norsk og heter Joachim Hanssen.Vel ifølge Bruce Lee så var wing chun bra nok.Derfor han begyngte å trene andre stiler og til slutt lagde Jeet kun do som handlet om å være god på alt.Kun 1 stil var ikke nok.Det du ser er i MMA nå er det han mente med jeet kun do.Spør deg selv om hvordan du skal ta å forsvare deg mot noen som holder på med judo og jiu jitsu som er vanlig å crosstrene i for judo har bedre takedowns og jiu jitsu er mest bakke orientert.Du kommer til å ligge å slå/albue til du plutselig våkner opp for han har nettopp arm trianglet deg.Og btw det der stomp kneet er latterlig å fungerer ommentrent aldri det er nemlig en vanlig forsvars teknikk for å få takedown i Jiu Jitsu å det ble gjort svært mye av Royce Gracie i tidligere ufc der det ikke var regler og i Pride.Og btw siden jeg antar du er Ermin Boztepe fan siden alle wing chun folk er det så finn utav hvorfor ufc ble laget.Jo nemlig for å bevise hvilken stil var best.Og Ermin visste nok hva som var best og att wing chun ikke kom til å funke mot noen som tar deg ned på bakken og armbarOr deg så han nekta å slåss mot Royce Gracie.Og faktisk var det en wing chun utøver i ufc han ble slått til blods og latterliggjort.Oh her kan jeg vise deg resultatet http://www.youtube.com/watch?v=jB3sfXnZyyA everybody wang chun tonight lala.
Sitat av StaiN Vis innlegg
Jeg ville sett en utøver av Krav Maga/judo/jiu jitsu/bryting mot noen han der kompisen din eller noen andre fra wushu skolen din =).Btw jeg vet om folk som har vunnet slåsskamper uten å trent noe.Så du kan sikkert roe ned reklameringen fra kung fu skolen din for både de forskjellige artene av kung fu blir jo slaktet av kyokushin utøvere.Er en grunn til kung fu blir kun brukt i filmer.Og jeg tror ikke har sett en god kung fu slåsser noen gang i K-1 engang.Der er jo alle stiler velkommen så lenge det er standup i vanlig k-1 rules match mens jeg har sett sanshou bli brukt og Andy Hug brukte jo Kyokushin Karate.Måtte desverre rive ned det positive bildet du prøvde å skape med kung fu til dette http://www.youtube.com/watch?v=VN6PvPCrStI
og selvfølgelig dette:
http://www.youtube.com/watch?v=CiC7ef8xsms koskos =)

btw han som Royce dominerer i første kampen var ikke mma det var rett og slett jason delucia som kom inn og skulle bevise att hans stil var best og her er fra en kamp de hadde i ufc etter Jason Delucia flyktet fra Bas Rutten i Pancrase til statene og ufc http://www.youtube.com/watch?v=Z-8NCJ56i5s

Som du ser så holdt han armbarn lenger for han skulle kjenne det litt ekstra.
Vis hele sitatet...
For det første er kung fu bare en betegnelse på kinesisk kampkunst som vi i vesten har funnet på. Kinesisk kampkunst består av mange forskjellige stilarter som ikke nødvendigvis er like eller har noe forbindelse med hverandre.

I tillegg til mangfoldet og variasjonene av stilartene som går under betegnelsen kung fu, er det et enormt mangfold av forskjellige kung fu utøvere i verden.

Du drar alle disse stilartene under en kam og alle utøverne også! At EN video som er laget av bjj utøvere og gracie gjengen selv, hvor gracie selfølgelig vinner mot EN påstått kung fu ekspert, er et så sterkt bevis for deg at du avfeier en hel kampkunsttradisjon som ubrukelig...sier litt om hvor lite kildekritisk du er!

http://www.youtube.com/watch?v=wMJ_b9uV1Lo

Kinesisk kampkunst idag er riktignok ikke hva det engang var, siden store deler av kampkunstsystemene gikk tapt under maos styre og kulturrevolusjonen.

Men jeg begynner å bli dritt lei av kulturen og holdningene som jeg ser har oppstått i de moderne kampsport miljøene.....

*Folk som seriøst tror at all tradisjonell kampkunst ikke funker og er såkalt Bullshido.

*Folk som tror at det eneste som funker i virkeligheten er Bjj, mma, muai thai, boksing, bryting, vale tudo, kickbosking etc og andre stilarter som baserer seg hovedsaklig på rå muskelstyrke, enkle teknikker og kjapphet.

*Folk som tror at bjj er den beste kampsporten i verden basert på videoer laget av gracie folka hvor de vinner over såkalte eksperter i diverse stilarter.

*Folk som tror UFC og K1 er det nærmeste du kommer realistisk figthing i dagens verden.

*Folk generelt som tror sin stilart er best, er respekstløse og snakker dritt om andre stilarter.


Det er sinnsykt mye mer ved virkelig Figthing en slag, spark, bryting, enkle låser og rå muskelstyrke.

Kast, låser, grep, bevegelsesmåter, frigjøringer, fallteknikker, trykkpunkter, kunsten å bruke omgivelsene som våpen, kunsten å bruke omgivelsene til forsvar, kunnskap om fysiske og mentale energier, strategi, psykologi, osv

I tillegg til aspekter som dette, finnes det også ganske mange flere måter å slå og sparke på(som funker) annet en det du ser i K1.

Jeg sier ikke at mma,bjj, muai thai ikke er gode stilarter, eller at profesjonelle figthere som har det som yrke å slåss ikke kan slåss.
Men det blir litt for dumt og tro at moderne kampsport(for det er faktisk sport) er alt her i verden og avfeie hele stilarter og tradisjoner som er flere hundre år gamle som ubrukelige.

Tradisjonell kampkunst har selfølgelig også mange mangler, og jeg er dritt lei av noen av holdningene som jeg ser i disse miljøene også. Det er flere ting jeg finner kritikkverdig ved mange av disse systemene, men orker ikke ta det nå.

Det finnes mange forskjellige kampkunster, kampsporter, selvforsvarsystemer, osv og noen av disse er sikkert mer effektive en andre, men alle har nok forskjellige kvaliteter og noe å lære av hverandre.

Den meste effektive måten å lære seg figthing er desverre ved å sloss på gata...

I bunn og grunn er det(som appel sier) nok den enkelte figtheren og hva han/hun greier å prestere det står på!

Nei jeg trener ikke kung fu =)
Sist endret av Shinobi; 31. desember 2008 kl. 14:23.
Når jeg så K1 sammenlikningene dine StaiN må jeg si at jeg fikk tilnermet latterkrampe, hva faen har no K1 med streetfight å gjøre? Det er regler i K1, det er visse ting du ikke kan gjøre i k1 som du "kan" gjøre på gaten. De fleste tingene som er fordelene i wing chun er jo ikke lov å gjøre i K1. K1 er for folk som dænger løs på hverandre, thats it.

Jeg glemte å utdype i første posten min at det er snak om wing chun. Hvis du kommer med påstand om at dette : http://www.youtube.com/watch?v=oJocHoQMIPw vil være det samme å si at du må knulle for å være jomfru.
Du kan jo se hvor lite effektivt det er: http://www.youtube.com/watch?v=Glv1x...eature=related
OG enda en ting, hva faen er sjangsen for at du møter en som driver med kampsport og slåss på byen, de fleste som driver med det, ypper ikke til bråk. Men så har du jo de bolerne, som bare er ute etter bråk.
Sist endret av Spelly; 31. desember 2008 kl. 15:17.
Sitat av nerga Vis innlegg
bas rutten
Vis hele sitatet...
er ikke han med på gta 4?
i det tv programmet der, boys corner eller no?

sorry for ot
Di aller fleste som har litt respekt for kampsport og kampkunst, begynner ikke på det for å lære å banke folk, det å faktisk ta igjen å begynne å slåss er som regel siste utvei.

Tror det er ganske mange som har missforstått greia med å drive med kampsport.
er som Shinobi sier, det er en sport, akkurat som noen velger fotball, man kan sikkert være ganske effektiv i en gatefight hvis man sparker fotball også, man lærer jo å sparke hardt ettervært.

Har sett ganske ofte når det blir postet tråder om slåssing osv så ender det opp med hvilken kampkunst som er best.

Fortell heller litt om hva dere går på, og hvorfor dere valgte akkurat dette, hva du syns er positivt og negativt, mye koseligere å prate om

Å til han karen som starta tråden: Husker ikke akkurat hva boka heter, men fant en bok som het etteller annet med navy seal hand to hand combat eller noe, noe i samme duren som anarcy cookbook. Går ut på at du skal slå med full kraft, eller sparke på vitale deler, som å knuse knær, eller slå inn adams epple eller slå inn i munn, fordi du har mye nerver å det blir mye blod, da blir motstanderen "satt" ut, men du kan jo ikke bruke dette i en slåsskamp, dette er ting du bruker for å overleve..

Jeg har gått på boksing og aikido, og nå skal jeg begynne på krav maga.
har lenge hatt lyst å begynne på ju jutsu og judo.

Boksing: JEG syns boksing ble ganske kjedelig, det er kjempe morro i starten, fordi man får en ganske rask fremgang, men syns det ble litt for ensporet.

Aikido: JEG syns aikido var ganske spennende, masse rare og kule "triks" som ser ganske kult ut, å man må trene ganske mye for å mestre "triksene".
man lærer en del trykkpunkter, å det er en ganske behagelig kampform, som kan bli ganske røff hvis man bruker mere krefter. prinsippet går ut på å bøye motstanderens armer, ben og hode i stillinger, så motstanderen mister ballanse.

Krav maga: mye av grunnen til at jeg velger dette er fordi JEG syns det ser sinnsykt tøfft ut å det er bra trening.
også er det nærme der jeg bor
Sitat av spelley Vis innlegg
Når jeg så K1 sammenlikningene dine StaiN må jeg si at jeg fikk tilnermet latterkrampe, hva faen har no K1 med streetfight å gjøre? Det er regler i K1, det er visse ting du ikke kan gjøre i k1 som du "kan" gjøre på gaten. De fleste tingene som er fordelene i wing chun er jo ikke lov å gjøre i K1. K1 er for folk som dænger løs på hverandre, thats it.

Jeg glemte å utdype i første posten min at det er snak om wing chun. Hvis du kommer med påstand om at dette : http://www.youtube.com/watch?v=oJocHoQMIPw vil være det samme å si at du må knulle for å være jomfru.
Du kan jo se hvor lite effektivt det er: http://www.youtube.com/watch?v=Glv1x...eature=related
OG enda en ting, hva faen er sjangsen for at du møter en som driver med kampsport og slåss på byen, de fleste som driver med det, ypper ikke til bråk. Men så har du jo de bolerne, som bare er ute etter bråk.
Vis hele sitatet...
som denger løs på hverandre sier du? hva er wing chun da med sine idiotiske chain punch? eller den håpløse trappingen? du min kjære mann har sett for mye Jackie Chan/Jet Li.Si noe som er viktig i wing chun som du ikke kan bruke i mma.Foruten stikk i øynene spark/kne/slag balla og ryggraden? og stompen i knærne som var lov før.Dere er så hjernevasket bare fordi dere går på det selv så tror dere det er så bra? håpløst å diskutere realistisk med en tm utøver.

Og jeg var en av de som gikk på Karate noe ryu ettellerannet lære seg dumme katas var kjedelig.Skal bli frisk fra en psykdom som har plaget meg i mange år så blir det vel Jiu Jitsu og Judo.Vet vi har ganske bra Judo skole her jeg bor de ble visst 3djeplass i England ellerno og Jeg regner med det er en mer mma rettet jiu jitsu siden du ikke må ha gi for å trene så det passer jo utmerket.Ok har dere hørt Bruce Lee si "be like water my friend"? for dere som forstår den Vet hvorfor jeg sier wing chun er bortkastet energi ene og alene.Samme med Kung Fu som har de svakeste sparkene i Fight Science Muay Thai har 3-4 gang høyere styrke.Kult å se på menne hvorfor bruke all den tiden på å bli god i en sport også ikke ha bruk for den ellers.Og jo Bas Rutten er med i Gta4 Bas And Kenny show ellerno.Det han snakker om i spillet er inspirert av Bas Rutten sin self defense video.Mye Testosteron på den karen og ikke fullt så mye på Kenny.=p
Sist endret av StaiN; 31. desember 2008 kl. 18:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det som er problemet med vanlig tma (traditional martial arts) er att det har blitt lært i mange mange år og aldri utviklet seg.Mens mma utvikler seg hele tiden, og å stampe i kneet funker ikke.Prøv det på en kompis, ett spark blir hardere enn en stomp mot kneet for når du sparker som feks i muay thai/kickboksing så øker lengden på rotasjon så det går fortere og hardere enn det der stompingen din.Du kan jo tenke på att de sparker ommentrent som en baseball kølle i 90 mph.Og enda mer problem med stompingen din er jo att så lenge du bøyer kneet så klarer du sannsynligvis ikke ikke å trampe ned med full kraft akkurat på kneet så man skal bli skadet.Og når tiden går så utvikler tingene seg å alle blir vant til mma mens du enda holder på med tma for du er for sta for å lære noe nytt.Det er det som er problemet med hele tingen til tma det har aldri utviklet seg for det har passert gjennom svartbelte til svartbelte og selvfølgelig tror de det er den beste stilen så blir de choked ut av en gracie på 70 kilo.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Altså..det som er at, joda du kan bruke Alle kamp-sporter på gaten..selv har jeg vært i slosskamp og jeg har erfaring innen Taekwon-do, judo, "ninju-tsiue"
og nervepunkter, slagpunkter,og "stuns" for å si det sånn..har lært alt utenom Judo privat..ikke lovlig, men det er jo ikke slossing..

altså, det viktigste du skal vite visst du skal kombinere dette, er at du har Sinnet på plass..at du ikke blir for aggresiv, da mister du kontroll..visst du bare har lært å sloss gjennom youtube, fordi du synest det ser kult ut, og kansje skyggebokset litt, ligger du tynt an mot en som kan sloss, du må også først finne comboer du kan bruke ved slag og spark, deretter kan du gå videre til "grappling" takedowns..altså, jeg vil foreslå visst du ikke er beste å sloss, stå på litt avstand så du vet hvor du har karen, også visst du går inn for et slag da må du passe på hvordan han holder guard og om han bruker mye ben og hvordan han beveger seg, alt har nesten å si om du skal sloss..visst han har kniv skal man holde på avstand og charge når man vet det er over 90% sjanse på at man får tak i håndleddet hans og strupen.

visst han har balltre...da må du enten løpe eller ha en "smooth håndbevegelse" mange personer greier å få inn "energien" i balltreet til å bare vri den videre så du får tak i det, også kan du dra det ut av handa på han før han har slått ferdig..

alt av dette trenger øvelse, og visst du har en kompis som liker å sloss, tren med hverandre, skyggeboks, graple, få inn smooth'heten så du ikke klikker når du først skal sloss for real..viktigste er at du beholder roen..ellers er du fucket