Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 611
Hei,

Jeg sliter litt med å åpne en port for uTorrent her hjemme. Jeg har åpnet porter her hjemme før uten noen problemer, men har vært bosatt i utlandet en stund og nå når jeg kom tilbake for sommeren går det ikke like bra.

Jeg har gjort følgende, som var nok før:
- Satt opp statisk IP
- Satt opp uTorrent som unntak i Windows Firewall (jeg har også prøvd å sette riktig port som unntak)
- Satt opp port forward i routerens kontrollpanel til riktig IP og riktig port
- Tatt av blokkering av 'Anonymous Internet Requests' i routerens kontrollpanel
- Satt opp uTorrent på riktig port og slått av 'UPnP port mapping'

Dette var alltid nok før, og er også nok i leiligheten min i utlandet, men her er altså port 6881 fremdeles stengt.

Jeg har Ventelo/Bluecom, Linksys WRT54G router, og kjører Windows Vista (dog har jeg samme problem med XP).

Er det noen som kan hjelpe meg?
Dette vil kanskje ikke løse problemet ditt, men prøv en port mellom 49152 og 65534.
snorri's Avatar
Trådstarter
Jeg prøvde både port 49153 og 65533, men uten hell. Har det noen innvirkning at vi har IP-telefoni, da det har blitt montert mens jeg har vært borte?