Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 649
wwdc er her. Og vi gleder oss allerede til alle de nye featuresene.
Jeg har hengt meg opp i de nye greiene i iChat, og vil gjerne prøve.
I teorien suger iChat balle. Det bygger på en protokoll som bare er støttet gjennom en lukket IM-klient som bare kjører på 5% av verdens datamaskiner.
I praksis er jeg dritkåt på å prøve.

Problemet er jo selvfølgelig at hvilken IM jeg bruker ikke er opp til meg, men alle andre. Jeg skal jo tross alt snakke med noen. så tilfellet er dette:

jeg har ganske mange venner på msn. Dessuten har jeg en kompis på googleTalk. i følge denne: http://allforces.com/2005/05/06/icha...hrough-jabber/
guiden skal det la seg kombinere. Etter som at googleTalk bare bygger på jabber (og litt til for å få til lyd), så hadde det vært kult å koble til msn via googleTalk. Problemet er selvfølgelig at serveren må ha installert en MSN transporter. Noe jeg ikke finner dokumentert av i googletalks FAQ.
link: http://www.jabber.no/2006/05/18/msn-...t-til-svn-156/
Har googleTalk denne funksjonen?
Det hadde også vært kult å koble iChat video til MSNs tilsvardene.
Har du noen knep i innerlomma? Det eneste som er utelukket er å kjøre flere klienter samtidig. Da får heller iChat gå.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Googletalk har ikkje denne funksjonen. men t.d jabber.org.uk har msn-gateway. Og du kan bruke denne med googletalk. DNS-navn du skal bruke i MSN-transport er da msn.jabber.co.uk

Eg foretrekker forøvrig å bruke multiprotokoll-klient, t.d gaim...
jeg håper apple endelig kommer til sansene og åpner for MSMessenger, Yahoo ++ i iChat i Leopard. kan ikke akkurat si at MS Messenger fungerer optimalt via Jabber.
hysing's Avatar
Trådstarter
ikke dumt. personlig foretrekker jeg gaim bare på *nix. Det føles så "fremmed" på andre systemer.

Sitat av Mr.Fantastic
jeg håper apple endelig kommer til sansene og åpner for MSMessenger, Yahoo ++ i iChat i Leopard. kan ikke akkurat si at MS Messenger fungerer optimalt via Jabber.
Vis hele sitatet...
Ja det er jo det vi alle drømmer om da. Dessverre MS <3 apple != ture. Vi burde jo ha hørt noe på keynoten allerede. Hvordan har det vært tidligere. Har det kommet nye funksjoner man ikke visste om før det nye OSet faktisk var ute? De burde jo egentlig tjene på skikkelig støtte i lengden. Folk flest har ikke iChat venner, og har derfor ingen grunn til å gå over fra det de bruker.
Sitat av hysing
Folk flest har ikke iChat venner, og har derfor ingen grunn til å gå over fra det de bruker.
Vis hele sitatet...
Vel det stemmer godt det. Men ettersom jeg får overbevist venner og kjente og de igjen får overbevist sine venner og kjente til å kjøpe mac, så blir det etterhvert en del som bruker ichat når de får se den Überfete webcamløsningen som ichat har. (hvis du har isight da, men det har jo de fleste nye mac`er)

Så om man jobber med de man kjenner som har mac så får man fort noen venner på ichatlista si.