Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2162
Spice Gold.

Sitter utenfor sammen med tre venner, de ser bare på og skal høre reaksjoner fra meg. Han ene prøver noen få trekk for å smake og se om han kommer til og føle noe. Røyken var ferdig rullet når jeg fikk den, ettersom jeg ikke har røykt så mye hasj eller prøvd noe lignende så tenkte jeg det ikke skulle være noe særlig annerledes en hasj.

Tok et langt første trekk – ingen effekt eller noe lignende.
Et par korte men raske – ingenting.
Etter jeg hadde røykt hele kjente jeg litt tikling i fingertuppene. (sitter nede hele tiden.).
Reiser meg opp og går inn i rommet hvor resten sitter og er klare for og spille yatzy, det var mørkt ute, stearinlysene var tent, det var god stemning og godt og varmt. (*fitte, nudlene brant seg.)
Det var nå jeg kjente effekten. Ble i skikkelig godt humør, varm og god i kinnene og var ”lett til sinns”.

Nå kommer ei jente inn med et fat med pannekaker og sukker (nom nom!) gomla i meg et par av de og fortsatte og spille, alt var digg og kos. Når det var min tur til å telle poeng og regne sammen fikk jeg en liten dunkende hodepine, ble veldig varm og surret mye. Men endte opp med og fullføre, (spilte forresten ganske dårlig, men det var vel bare uflaks) etter dette satt vi og snakket mens vi drakk kakao, veldig koselig. Effekten er der enda (ca. 1 time etter jeg røykte) men ingen hodepine.

Nå var det på tide og gå inn til sitt eget rom (jeg bor på et internat), Setter på vannet til koking, jeg skulle mekke nudler . Setter meg ned i god stolen og setter på ” The Herbaliser”, lener meg tilbake og ”svever litt” kjenner ikke stolen og det prikker i kroppen, der sitter jeg alene med musikken og bare slapper av, herlig, glemmer allt helt til en fyr sier at vannet mitt koker. Setter meg foran pc’en og surfer litt. Så begynte jeg og skrive dette. Effekten dabber av nå (2-3 timer senere en røykingen). Svir nudlene og poster dette .

Rusen kan beskrives som omtrent den samme som hasj men uten noia og koseligere etter min mening. (kan være settingen)

Effekten er her enda og derfor gidder jeg ikke rette noe xD

-dracz.
hvordan er det seriøst mulig å brenne nudler??
Gjest
Trådstarter
Ettersom nesten alt vannet var fordampet var det ikke mye de kunne koke i ^_^
høres chill ut skal helt klart teste spice, vis jeg får muligheten.
Oisannn ja dette er interresant. Har nettopp røyket joint med spice gold.... OG det er... Hm, interresant. Først fikk jeg litt noia. ikke mye, men ekkelt. Deretter la jeg meg litt neppå, fikk litt kule visjoner(hørte på Jethro Tull), deretter ble jeg full av pepp, samtidig som tiden synes og saknes ned... Som i maxpayne på et vis. Nå sitter jeg bare og ler i slow motion mens jeg hører på musikk. ALT ER MORSOMT. Husk det.
Gjest
Trådstarter
Hehe, hadde meg noe spice på fredag. Meg og en kamerat delte 2 joints, han fikk ingen effekt men jeg loka rundt og hadde ganske god effekt
Første gang jeg røyka fikk jeg mye mindre effekt enn andre gang:S Fordeom jeg røyka mye mer første gang.
Spice er nice det, men er det noen som vet hvilke stoffer det er som gjør at man blir ruset av urtene?
Hadde jeg visst at det ikke var noe farlig hadde jeg sikkert røykt det mye oftere, men når jeg ikke aner hva som er virkestoffet og om stoffet er farlig for kroppen eller ikke roer jeg an litt.
Er ikke sikkert det er bra for kroppen selv om det er lovlig.
Rusmessig foretrekker jeg spice framfor mindre god hasj, men liker å vite hva som kommer ned i lungene. Spice er satt sammen av flere forskjellige urter som alle har sin virkning, så det er kanskje ikke så lett å si akkurat hva som gjør at man blir ruset av det, men hadde vært fint om noen visste det.
Men jeg må vel være en av de eneste som har fått hardcore hallusinasjoner/vrangforestillinger av spice xD

the captain: www.google.com er din venn^^
De hallisene jeg fikk på spice var ekstremt kjipe, var ikke sånn ku forran øynene opplegg ellerno men var mer sånn, jeg blacka ut cirka 2 min etter at jeg røyka (Ikke som å besvime, som når du står en plass og plutselig er en anna plass) og når jeg våkna så var det som om jeg falt rett ned mot bakken og plutselig var oppe igjen på eksakt samme punkt som før og sånn fortsatte det i en loop helt til jeg sjønte at det var helt feil og prøvde å snu meg men det gikk ikke fordi jeg satt fast i en loop. Bynte å freake helt ut, hadde stått og sett ned i bakken og tatt megselv i ansiktet mens jeg hylte. Røyker neppe spice igjen noensinne, lå inne på en do i 3 timer etterpå og hver gang jeg rørte meg så kjente jeg det i de andre 20 dimensjonene som blir svakere og svakere. Helt jævlig.
Stiller meg meget skeptisk til såkalte legal highs som består av en hel haug med forskjellige planter og virkestoffer som i utgangpuktet ikke har noe med hverandre å gjøre.

Når jeg inntar et stoff eller en plante så prøver jeg å danne meg et inntrykk av hva dette gjør med kroppen og sinnet mitt, og da vil jeg ikke ha i meg en helt random blanding av masse rare urter.

Hvis jeg først skal kombinere flere substanser, så velger jeg selv hvilke substanser det skal være. Spice er ikke ett rusmiddel, men en blanding av masse forskjellige psykoaktive stoffer som synergerer med hverandre. Litt det samme som med ecstasy tabletter..

Totalt meningsløst spør du meg, og grenser til en form for blandingsmisbruk..
Sist endret av mentalmelt; 11. november 2007 kl. 18:16.
Digger ikke spice nå lenger, men det funker^^ Men synes det blir ganske desperat å bruke det når man tenker på at man har en skikkelig hangover dagen etter.
Har røykt rundt 4-5 gram spice til sammen nå, kan ikke si det er noen spesiell rus. Er grei til å ligge på en seng og svime til musikk (lett å fokusere på musikken, og tankene blir mer visuelle) eller til å sovne. Man blir i ganske god form dagen etterpå om man sover lenge natten etterpå (om man sover dårlig går det rett på trynet derimot).

Spice minner egentlig mer om alkohol enn det cannabis gjør, og jeg har ved flere anledninger fått vondt diverse steder under påvirkningen av stoffet, det har liksom vært en "vondt" som har kravlet rundt i kroppen min, akkurat som om det er noe under huden. Jeg har også opplevd synsforestillinger, vrangforestillinger, tankekjør, "innsikt" (føles sånn der og da men er ikke så logisk etterpå) og eufori under påvirkning av spice (høy dose, litt sliten i kroppen = topp effekt).

Det er garantert ikke alt som er sunt og heller ikke alt som er vondt i denne urteblandingen, men jeg kommer definitivt ikke til å bestille noe mer av den.

Alkohol har mye større effekt under påvirkningen også, bare 2 vikingfjord rusbrus fikk hodet mitt til å suse da jeg drakk det for litt kos mens jeg var ute med vennegjengen på spice.

De første gangene var jeg litt småpreget av dårlig hukommelse dagene etterpå, og under selve rusen er hukommelsen mildt sagt fucked.

Etter min mening et "fjortisrusmiddel", cannabis utkonkurrerer det i både effekt, og det faktum at det er dokumentert mye mer, da er det bare lovligheten igjen som skiller de to.

Sist, men ikke minst, dosering er relativt umulig og virker nesten helt tilfeldig, man må regne med å få full effekt uansett hver gang. Det virker også som om noen folk ikke reagerer på spice i det hele tatt.
Gjest
Trådstarter
Kameraten min fikk ingen effekt omtrent, litt kribling osv. han begynte og blø neseblod når han la seg, men han viste ikke om det var spicen, han klagde også under rusen på små vondt i håndleddet.

Jeg har ikke lagt merke til noen bivirkninger.

Etter min mening et "fjortisrusmiddel", cannabis utkonkurrerer det i både effekt, og det faktum at det er dokumentert mye mer, da er det bare lovligheten igjen som skiller de to.
Vis hele sitatet...
Vil ikke kalle det et fjortisrusmiddel. Effekten er omtrent like god som cannabis og for meg som bor på internat hvor de kan ta pisse prøver ved mistanke er dette en god substitutt.
Å bare si at spice er et lovlig alternativ til cannabis er en tåpelig unnskyldning for å innta denne urteblandingen med god samvittighet. De helsemessige konsekvensene av å innta spice er dårlig kartlagt og kan kvalifiseres som laber på det beste.

Røyker man hasj\marijuana vet man hva man får i seg, og hvis ikke, kan man søke opp offentlige konkrete kilder på nettet. Å kun basere seg på ordsnakk fra upålitelige nettfora når det kommer til slike ting som dette, er lite forsvarlig.
Det har nok sine ugne sider ja, vanilje og honning har vært tilsatt i den Spice'n jeg har vært borti. Noe som gjør det helt jævlig å trekke. WE NEED TO KNOW!
Jeg er helt enig i at Spice (Gold) er et heller sketchy dop å bruke. Men jeg har da aldri gått av veien for å "sketche" litt i nysgjerrighetens navn, derfor bestilte jeg meg en pakke på tre gram i forrige uke.

De to siste dagene og kveldene har jeg testet dette allerede sagnomsuste dopet. Det første jeg kan si er at det virker. Man blir ordentlig stein av det, og kan bli behørig pantsatt ved et høyt nok inntak. Men rusen er som en slags slapp og sløv Indica-rus, altså man blir "stein" uten å bli "høy".

Behagelig kan det absolutt være, og jeg ser større potensiale i å "røyke seg ned" eller bruke det som sovemedisin enn ved cannabisbruk.

Likevel, hvis man ser bort ifra allerede nevnte faremomenter (det er en blanding av en haug forskjellige stoffer, som igjen sannsynligvis er dynket i et ektrakt av en eller flere av ingrediensene, og ingen av disse har blitt forsket på i særlig grad), er dette et zombiedop. Selv om jeg føler meg behagelig slapp og stein, får jeg ikke psykedeliske musikkopplevelser o.l. slik jeg gjerne får av god cannabis.

Konklusjon: Rusmessig røyker jeg nok heller Spice Gold enn den dritten som selges ved Akerselva, men takke meg til kvalitetscannabis til 150,-/g fremfor dette. Jeg kjøper nok spice en gang eller to til, mest for å ta med til venner jeg vet vil ha interesse av det, men noe langvarig forhold blir det nok ikke.