Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 4756
Hindrer aliminiumsfolie alarmen til å gå, om det er alarm på varen?
Altså: Si at eg har aliminiumsfolie sydd inni en lomme, slik at det er folie på hver side i lommen, kan jeg da ta en CD med alarm på, uten at alarmen går?

Har hørt at aliminium forhindrer alarmen til å nå fram til sensorene..

Noen erfaringer eller synspunkt?
Les denne tråden http://www.freakforum.nu/forum/showt...luminiumsfolie
Kanskje finner du svar på spørsmålet ditt der.
Den linken fungerer ikke
ville ikke satsa på det hvis jeg var deg.......
Er jo godt mulig at folien vil fungere som et faraday-bur. Det fungerer ihvertfall om du pakker mobilen inn i aluminiumsfolie.
For å si det sånn, jeg har tatt butikktyver som har utløst varealarm etter at de har pakket tyvegodset inn i aluminiumsfolie.

Så tror nok nok ikke dette er det som er den beste måten å gjøre det på.....
Sitat av Pesen
Hindrer aliminiumsfolie alarmen til å gå, om det er alarm på varen?
Altså: Si at eg har aliminiumsfolie sydd inni en lomme, slik at det er folie på hver side i lommen, kan jeg da ta en CD med alarm på, uten at alarmen går?

Har hørt at aliminium forhindrer alarmen til å nå fram til sensorene..

Noen erfaringer eller synspunkt?
Vis hele sitatet...
velkommen til forumet. du har gjort den tabben som mange folk blir sure for, ikke søkt, men siden du er ny.
Ikke noe og satse på. Men det funker nokk hviss du bruker 300 lag med folie. Men ellers er det lite håp.
Bruk2 potetgull poser,det funker,har prøvd dette før,men da stjal jeg ikke,jeg kjente han gutten som jobba der,så vi fikk prøve dette,og uannsett hva vi tok i potetgull posen(ene) så gikk ikke alarmen,men dette prøvde vi på KIWI,vet ikke åssen alarmen er andre steder.

men husk og bruke to stykk, med en så funker det ikke.
jeg har fått intrykk av at de fleste alarmgreiene i daglivare butikker ikke er slått på, eller ikke har noe elektronikk i seg.
jeg har ALDRI i mitt liv hørt en sånn gå av
Sitat av HellToPay
jeg har fått intrykk av at de fleste alarmgreiene i daglivare butikker ikke er slått på, eller ikke har noe elektronikk i seg.
jeg har ALDRI i mitt liv hørt en sånn gå av
Vis hele sitatet...
Tror de fleste ikke virker eller er fake.
En butikk der jeg bor pleier jeg og kjøpe en sjokolade, og så får jeg den i hånden og går rett igjennom alarmgreien
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vel, en sjokolade skal vel ikke utløse alarmen heller?
Dette er vel beregnet på andre varer som cd, dvd osv ? og ting som du ser har en alarm-dings på?
I matbutikker tror jeg dette er mest til skremmsel?
prislappene har en metallbit i seg, som gjerne er magnetisert slik at den vil løse ut alarmen, var iallefall slike på de skolebøkene jeg kjøpte meg. Er vel gjerne den samme typen som blir brukt i dagligvarebutikker og lignende, om de som nevnt tidligere ikke er falske. Ett skudd i mørket, men det er da en teori ;-)
Veldig få varer i dagligvarebutikker har alarm på seg. Småting som sjokoladeplater har definitivt ikke alarm, selv om stikkprøver kan forekomme.
▼ ... noen uker senere ... ▼
"Denne varen har både synlig og usynlig tyverialarm"
jeg prøvde å gå igjennom med en sammenkveila tp på en daglivarebutikk, men nada
Sitat av gaara
jeg prøvde å gå igjennom med en sammenkveila tp på en daglivarebutikk, men nada
Vis hele sitatet...
På bunnpris hender det at den kicker på TP-kabelen, vet at man ikke har stjålet noe, men like jævlig flaut hver eneste gang det skjer :P

Så det er noen alarmer som kicker på TP-kabler også ...
Vel, jeg skulle tro at det går an å mekke en eller annen magnet som kan deaktivere alarmen, men jeg tipper den krever mere strøm enn man kan bære på seg. Da ville jeg heller satset på en pose eller jakkelinning sydd inn med et fint nett av blytråd (?), det holder radiobølgene visstnok ute. Hva med slik en antistatisk pose man får datautstyr i? Skjermer den bare statisk elektrisitet, eller andre... bølgelengder? Hmm... Fantasien løper løpsk her. Greia er vel bare å finne et material med stor nok tetthet til at ikke magnetisme slipper gjennom. Om butikken derimot er fancy og bruker RFID tags, da sliter man.
De vanligste alarmene i dagligvarebutikker utløses av metall i en spiral, og det er de elektromagnetiske egenskapene til disse som utløser alarmen.

Men det er ikke no kult å stjele i butikker, skaff deg en jobb.
Det tror jeg vil gå..gikk før, da stappa mangen aliminumsfolie nedi sekken også bare la de sakene oppi, men er ikke sikker på hvordan det er idag..
Aliminiumsfoliet sender jo bare tilbake de strålene som vil ha tak i strekkoden på varen..
▼ ... over en måned senere ... ▼
jobber i butikk selv.. ja du kan gjøre det.. alarmen vil ikke gå av, men det er stor sjangs for at overvåknings kamera ser deg.. der jeg jobber er det like morro å se på folk som stjeler.. sitter inne på monitor rommet å ser hvor dumme folk er
Pakke teip, alu foile, stor MC takeaway pose. det er det hva proffene bruker
Bare husk på at om du har en ferdig preparert pose eller sekk med alluminiumsforing i, så blir du annmeldt for organisert kriminalitet. Du trenger ikke en gang ha gjort annet enn og putte varen ned i den ferdigpreparerte posen, så kan du bli anmeldt. Kjipere det enn og bli annmeldt for nasking. Det er mye mer oppsiktsvekkende når du drar med eg en stor sekk eller pose inn i butikken, enn om du bare stapper sjokkisen i lomma.

Bedre og i verste fall bli anmeldt for naskeri ( om verdien på det du prøver og stjele er under 2000 kroner eller no), enn og bli anmeldt for organisert kriminalitet.

Og forresten, skaff deg en jobb, så slipper du og gjøre deg til en kjeltring bare for en snickers.
det finnes jo kamera
Jeg har sett folk på tv som går rett inn i en daglivarebutikk som f.eks coop ops, skrur av en tv(flatskjerm) fra veggen og går ut igjennom kassen, uten at folk reagerer. De trodde vel det enten skulle byttes ut eller at det skulle repareres eller noe sånt. Må si det var genialt
^ funker hvertfall hvis du tar har på deg en stor genser det står Tv-service AS på eller no :P

men uansett, jobber selv i butikk. Har aldri vært med på å ta tyver. Hvertfall er det sånn at i butikken jeg er i, er det overvåkningsutstyr, men ingen som jobber der, kan eller gidder å tape noe av det som blir tatt opp. Og i dagligvarebutikker er det ikke alarmer på annet enn dyre gjenstander. Men har blant annet vært med på å ta alarmlapper på rusbrus o.l, slike ting som ungdommer lett kan finne på å naske. Nå jobber jo jeg i en svært sløv liten butikk da, der det stort sett er de samme kundene som går igjen. Vil tro det er litt mer orden i andre butikker..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Når jeg kjøper en eske warhammers på lekehuset, så sitter det en klistrelapp utenpå esken, også ligger det en inni.
Jeg vil tro dette er for å lure de som skal stjele det.
Jeg gikk med en sammenkveila 10m TP kabel igjennom alarmsystemet på en Meny butikk.

*PiiiiiiiiiiiiiiiiiiiP* sa det, og jeg mått stå i et kvarter å vente på sikkerhetsvakta :/
Haha, så kjipt, Dark.

Men on-topic: Aluminiumsfolie fungerer hvis du pakker det 100% isolert med dobbeltlag. Spørs jo egentlig på teknologien til alarmene.
Så en dokumentar om dette på TV engang.

De testet noen av de nyeste systemene. Testen ble gjennomført på det vis, at de lagde noen annretninger av forskjellige typer. Men tilogmed tykke blyplater klarte ikke å hindre at alarmen ble utløst.

Så man tar en stor sjangse om man satser på at alarmene i butikken du skal robbe har dårlig sender/mottaksstyrke.
Haha, fett. Men nå er det slik at de fleste butikker på landet ikke benytter seg av ny teknologi når det gjelder alarm, så da er det fritt fram. )
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg vet om en som var på en elektro butikk å tok et minnekort å gikk rett gjennom den alarmgreia uten at den peip. etterpå så fant han ut at det var noen små "ting" inni pakken som alarmen kunne ha gådd av på. han ble bra skremt når han la merke til dem.

antar at alarmen ikke var slådd på.
Sitat av Skummetmelk
Pakke teip, alu foile, stor MC takeaway pose. det er det hva proffene bruker
Vis hele sitatet...
De proffe butikk-naskerne *Dramatisk musikk*

Har selv jobbet med å sette på sånne lapper, og om butikken har god belysning ser du et kart/mønster av kretser bak "strekkoden"
At varen har to strekkoder er også et godt tegn på at du bør ligge unna.
Og, ja... Treffer du den rette ærgjerrige drittsekken som jakter på forfremmelse kan du få en ekstra smekk på pungen for å stikke snop gjennom et hull i lomma og inn i jakkeforet. Det er ikke organisert kriminalitet (Jeez), men det blir slått hardere ned på..

Må også legge til at nasking er tragisk, stjel papir og blyant og skriv en jobbsøknad.

Åtter'n
Sist endret av Eight-Ball; 7. mars 2007 kl. 22:10.
I stedet for å bekymre deg for aliminiumsfolien så kan du jo bare ta en cd uten alarm da
Du ser lett om de har/ikke har alarm, vanligvis er det plastdeksler rundt cden med en lett synlig spole
▼ ... over en uke senere ... ▼
De magnetspolene ligger som oftest bak strekkodene. Det du kan gjøre er å ta en kniv å lage et par kutt i den skrekkoden. Alarmen vil da ikke reagere på varen...
jeg så gjennom butikk vinduet at en som jobbet der først gikk gjennom disse pipetingene med en CD i magehøyde. da pep det, men så løftet han den over pipetingene, og det pep ikke.
Sitat av TSN
jeg så gjennom butikk vinduet at en som jobbet der først gikk gjennom disse pipetingene med en CD i magehøyde. da pep det, men så løftet han den over pipetingene, og det pep ikke.
Vis hele sitatet...
Du tror ikke det er litt suspekt å gå og løfte varen du skal stjele over hodet da?
når jeg skal inn i en butikk har jeg altid med meg mp3spillern,, hører man på musikk mens man går igjennom alarmene kan man høre en skrikende/pipende lyd, dette er et godt tegn på at man ikke skal stjele fra den butikken :P lydstyrken varierer btw..
Sitat av Bjølg
Du tror ikke det er litt suspekt å gå og løfte varen du skal stjele over hodet da?
Vis hele sitatet...
det var bare til informasjon, og hvis man stjeler noe smått som for eksempel et minnekort så kan man pakke det i lua eller i jakkaarma og løfte arma når man går ut. det kommer jo til å se litt rart ut.

Sitat av rotskrot
når jeg skal inn i en butikk har jeg altid med meg mp3spillern,, hører man på musikk mens man går igjennom alarmene kan man høre en skrikende/pipende lyd, dette er et godt tegn på at man ikke skal stjele fra den butikken :P lydstyrken varierer btw..
Vis hele sitatet...
innteresant. hvilken spiller er det du har? har det noe å si om det er flash eller harddisk?
Hva om man virker litt småtrøtt inni butikken og "tilfeldigvis" strekker armene(med noen småting man ikke har betalt for) i været i et lite gjesp akkurat når man passerer alarmsøylene.
Det er jo ikke uvanelig å gjespe og strekke på seg i en butikk.
ot: hva er TP kabel?
Sitat av TSN
innteresant. hvilken spiller er det du har? har det noe å si om det er flash eller harddisk?
Vis hele sitatet...

Spiller, spiller ingen rolle, det er hvilke headphones du bruker, men ikke alle headphones funker, selv bruker jeg headphones fra Koss. det er de som funker best.. philips plugger til 200-300kr på elkjøp kan kanskje også funke, vet ikke hvorfor noen funker bedre en andre.
Sist endret av rotskrot; 20. mars 2007 kl. 18:35.
Sitat av enis
ot: hva er TP kabel?
Vis hele sitatet...
Google bildesøk gir deg svaret:
http://images.google.no/images?hl=no...r+bilder&gbv=2
Altså en helt vanlig ethernet nettverkskabel.