Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1270 515323
Sitat av Pumpkin
Seff har de ikke det på Lier. Evigheter siden lier ble lagt ned, å noe robot eller avansert utstyr hadde de vel ikke..
Det var en kremasjons-ovn der.. Lett å bli kvitt dødekropper som ingen savner. Istede for å betale det lille ekstra for å få de begravd.
Vis hele sitatet...
mhm.. det er jo et sikkert tegn på at noe muffens foregikk på det galehuset..!! hm.. får se å ta meg en tur snart..
Har kommet nesten halveis i boken 23-salen av Ingvar Ambjørnsen. De burde virkelig lage film av denne. Skikkelig bra bok.

Veldig mange ekle ting kommer fram i den boken
Sist endret av Worner; 21. september 2006 kl. 21:02.
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=71449 i denne tråden leser vi om en fyr som drepte ei jente, i teksten står det faktisk at han og ble sendt til lier og døde visstnok der eller.no
så kan man se hva folk som ble sendt dit.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Takk for tipse LoRd Det der blir bra lesestoff etter jobb i morgen (=
først historien om den døde jenta på grünerløkka, og nå denne threaden, takk gutter jeg sitter våken i natt
Sitat av LoRd
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=71449 i denne tråden leser vi om en fyr som drepte ei jente, i teksten står det faktisk at han og ble sendt til lier og døde visstnok der eller.no
så kan man se hva folk som ble sendt dit.
Vis hele sitatet...
Den snille smultringmannen Axel Norman Kristoffersen, født 1900, ble siktet for mordet, etter flere bevis. De sakkyndige var politilege Kristensen og dr. Lofthus. Kristoffersen ble dømt etter straffelovens § 39 b og 233 for drapet på piken og § 212 for utuktig handling mot mindreårige. Han ble sendt tilbake til Reitgjerdet sinnssykeasyl, der han døde noen år senere. Altså han ble ikke sendt til Lier Asylum etter drapet...
Sitat av living-dead
Den snille smultringmannen Axel Norman Kristoffersen, født 1900, ble siktet for mordet, etter flere bevis. De sakkyndige var politilege Kristensen og dr. Lofthus. Kristoffersen ble dømt etter straffelovens § 39 b og 233 for drapet på piken og § 212 for utuktig handling mot mindreårige. Han ble sendt tilbake til Reitgjerdet sinnssykeasyl, der han døde noen år senere. Altså han ble ikke sendt til Lier Asylum etter drapet...
Vis hele sitatet...
" I fengselet hadde han oppført seg merkelig og ble innlagt på Gaustad sinnssykehus, og siden på Lier asyl."

haha
Sitat av LoRd
" I fengselet hadde han oppført seg merkelig og ble innlagt på Gaustad sinnssykehus, og siden på Lier asyl."

haha
Vis hele sitatet...
? haha hva?? han satt på Lier Asyl, men det var FØR han drepte..!!!
Sitat av living-dead
? haha hva?? han satt på Lier Asyl, men det var FØR han drepte..!!!
Vis hele sitatet...
Jeppers! Drama omg=(
Sitat av Sot-Jo
Er merkelig hvor rolig (les:grønnsak) du blir etter å ha fått en issyl opp i nesa ja.


Bullshit alarmen min gikk her et par ganger.
Du HØRTE en gammel dame i en gyngestol?? Hvordan HØRES dette ut da?
Hun sa forskjellige tall hver dag? snakket dere med henne i flere dager da eller?

tøffel: Spennende info! Hvor fant du denne?
Vis hele sitatet...
Jeg beklager at jeg har vert litt borte... jeg driver å sanke sammen info om lier enda.. er nettop ferdig med 23 salen som er en super bok! annbefales! 100 kr for den.

Jeg skal komme med en veldig fyldig tekst fil så for jeg er ferdig med den. har fått kontakt med en person som kan utrolig mye om lier og har evig med bilder så gled dere!
*Venteispenning*

Bestillte btw "23 salen"nå
her får du møte det som var livet for mentale på lier det er helt sjukt.. du drar nokk på smilebånde av noe som kommer ut av munnen på noen av pasientene
Vil bare gi en liten advarsel, jeg bor i Lier og noen kamerater av meg som har vært der før sier at de aldri drar tilbake dit. Hvorfor? Nei de har ikke blitt nervevrak, men de sier at politiet har begynt å patruljere området regelmessig... hehe
Har hørt rykter om at det kun er securitas folk der.. men nå vet vell ikke jeg
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Archj
Vil bare gi en liten advarsel, jeg bor i Lier og noen kamerater av meg som har vært der før sier at de aldri drar tilbake dit. Hvorfor? Nei de har ikke blitt nervevrak, men de sier at politiet har begynt å patruljere området regelmessig... hehe
Vis hele sitatet...

Den advarselen fikk jeg å de jeg dro med, når vi dro til lier å dikemark. Men det er evig bullshit! Den "vaktbua" på Lier var tom, sikkert for dyrt å ha en kar sittende der døgne rundt å glane på tv
Men Dikemark, der var det faktisk to securitas biler som kjørte rundt. Er jo evig mange veier å kjøre på Dikemark, område er sinnsykt stort! Så er ikke noe stress å hjemme seg.

Virka som oppgaven til securitas vaktene på Dikemark var å forhindre forsyrrelser osv, for de stoppa ikke oss enda vi kjørte forbi de et par ganger iløpet av rundene
nå har jeg vært der, anbefales sterkt!
Sitat av larrizzz
nå har jeg vært der, anbefales sterkt!
Vis hele sitatet...
Bilder?

20,19,18,17,16,15,14,13.....
dette er den beste og mest spennende tråden som jeg har snubblet over her på nFF^^ jeg skal undersøke litt og se om jeg finner noe bra=P vi må få laga en egen nettside om dette da=P det kunne blitt sykt kult da
Hei

Jeg bor noen hundre meter fra Dikers, og det har blitt en del oppdagelses ferder-dit gjennom årene. Jeg og noen venner pleide å utforske et gammelt tuberkolose hjem( som brente ned i 2003), som da ble brukt som treningsområde for politiet.

Det var bygget på 40-tallet og lå langt oppe i granskogen. Inne var det fullt av rullestoler, operasjonsbor, klær, sprøyter og lignende. Vi utforsket alle etasjene fra kjelleren og opp til loftet. Da vi gikk rundt der inne var jeg så redd at jeg holdt på å kaste opp, hele stedet ser ut som en skrekkfilm, og i tillegg var vi livredde for å møte på uteliggere eller politiet.

En sen januar kveld var vi i den øverste etasjen så vi 5 menn med en schäfer gå inn i døren. Vi fikk helt panikk og gjemte oss i et skap på loftet, der ble vi i to timer. Jeg aner ikke hvem de var men tror ikke de var der på samme grunnlag som meg og vennene mine. Etter det sluttet jeg å gå dit.

Dikemark er et sted det er verdt å utforske.
Sitat av Varus
En sen januar kveld var vi i den øverste etasjen så vi 5 menn med en schäfer gå inn i døren. Vi fikk helt panikk og gjemte oss i et skap på loftet, der ble vi i to timer. Jeg aner ikke hvem de var men tror ikke de var der på samme grunnlag som meg og vennene mine. Etter det sluttet jeg å gå dit.
Vis hele sitatet...
fant dere ut hvem de var/hva de gjorde der? :P

faen jeg har lyst til å dra dit! virker så evig nice
har så syyyykt lyst å dra dit! men bor i rogaland da.. så det er ikke så enkelt.=(
Var på lier idag, vakke så scary folk skal ha det til, ganske pent egentlig, spess rommet i medium i andre der det er farger på veggene

fant et rom på medium hvor det var øl, klær, potetgull osv
Sitat av Con-Fessions
fant dere ut hvem de var/hva de gjorde der? :P

faen jeg har lyst til å dra dit! virker så evig nice
Vis hele sitatet...
kan det ikke være snuten?
-jo, høyst sansynelig.
shitttt.... tok meg 3 kvarter, men når har jeg lest alle inleggene sett alle bildene å alle filmene... kan ikke si jeg så noe ansikt på den filmen..

bor i trondheim så kunne tengt meg en tur til noe hær, men alt er jo i drift enda, østmarka og reitgjerdet...

foresten elektrosjokk bedrives enda på st.olavs hospital.. ei veninde av min mor som hadde ei mor som var lit "koko" så hun fikk spørsmål om hun ville la moren få piller og se om hun ble bedre, eller sendes til sykehuset for elektrosjokk terapi for og se om det funka bedre...
Skal dit med noen kamerater innen et par dager, noen som vet beste måte å komme seg dit når en bor i bærum? Hvor er det også lettest og komme seg inn i bygningene og hva bør en få med seg?
vil du inn på lavrisk ta med brekkjern, muligens det er en vei inn men jeg fant ingen som ikke var sperra. letteste er og kjøre e18 så ta av på rv 282 var det vel. men en vei dit er sperra med bom, den andre er en traktorvei, husker ikke navnet, IKKE kjør traktorveien, du kan fort herpe bilen der fordi den er gammal og slitt så veldig dype groper, hvis du da ikke har en høy bil.

På medium er dørene åpne, men vær forsiktig i trappene, husk de er gamle og utsatt for fukt og kan rase, det er også muligheter at det er narkomane/alkoholikere i bygningen.

Høyrisiko var jeg ikke ved men hvis jeg har skjønt det riktig så ligger den oppi skogen på venstresiden av medium
Ser sinnsykt moro ut da
Jeg sysntes det hadde vert spennende og dra dit en gang

Men nå som jeg hører at det er langt ute i skogen, spikra igjen og at det ligger potetgul, øl og noen mugne narkomaner so blir det liksom ikke så spennede lenger
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av kakebak
Jeg sysntes det hadde vert spennende og dra dit en gang

Men nå som jeg hører at det er langt ute i skogen, spikra igjen og at det ligger potetgul, øl og noen mugne narkomaner so blir det liksom ikke så spennede lenger
Vis hele sitatet...
Lier å Dikemark har en sånn historie, omgivelser osv, som gjør det spennende uansett hvem\hva\hvor osv som holder til der. Evig fet plass ;D
Sitat av Pumpkin
Ingen filmer som kan minne om slike plasser som Lier og Dikemark ?

Selv kan jeg anbefale Asylum, ganske kul film... Fikk så sykt flashback's når jeg så den
Vis hele sitatet...

Filmen "Sleepers" kan sees å være noget relatert, noget altså, så har vi i allefall med oss den på listen her..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Lier og Dikemark er to forskjellige sjukehus sant?
Evt. hvem av de er stengt ned?
Sitat av TL35182
Lier og Dikemark er to forskjellige sjukehus sant?
Evt. hvem av de er stengt ned?
Vis hele sitatet...
Ja det er 2 forskjellige steder, Dikemark er åpent mens deler av Lier er lagt ned.
Sitat av tøffel
her får du møte det som var livet for mentale på lier det er helt sjukt.. du drar nokk på smilebånde av noe som kommer ut av munnen på noen av pasientene
Vis hele sitatet...
Da var 23 salen lest ut. Veldig bra bok må jeg si.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Nå som det har begynnt å snø osv (Her i Trondheim iaff). Så håper jeg noen i nærheten av Lier å Dikermark hadde tatt seg en tur til plassene, tatt bilder i mørke, med snø å creepy omgivelser Plis, rop ut folkens, sitter å tripper etter flere bilder
skal vel se langt etter snø på lier området enda.. kansje om en 2.3 uker
Når er filmen Sleepers utgitt? IMDB link?
Sitat av KjeXz
Når er filmen Sleepers utgitt? IMDB link?
Vis hele sitatet...
Herregud, mann. Er du virkelig så tilbakestående at du ikke klarer å søke på IMDB selv!?

>> http://www.imdb.com/title/tt0117665/
Se på denne video'n her:
http://www.paranormal.no/forum/phpbb...ght=lier+video

Hvis man ser på filmen nøye så kan det bare være skygger.. Har sett dem MANGE ganger nå, men tror det er skygger som linker veldig. hvis man stopper den på 2:18 frem og tilbake mens man har på pause og bare trykker sog fram på en måte så ser man det.. Hmm..

Tull eller ikke?!

Er drit skummel det greiene der..
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av mtiltnes
Se på denne video'n her:
http://www.paranormal.no/forum/phpbb...ght=lier+video

Hvis man ser på filmen nøye så kan det bare være skygger.. Har sett dem MANGE ganger nå, men tror det er skygger som linker veldig. hvis man stopper den på 2:18 frem og tilbake mens man har på pause og bare trykker sog fram på en måte så ser man det.. Hmm..

Tull eller ikke?!

Er drit skummel det greiene der..
Vis hele sitatet...
Tar jeg helt feil eller er den filmen postet minst to ganger før i denne posten?
Edit: Uansett så ser ikke jeg noe ansikt eller noe lignende. Mulig jeg har litt dårlig syn, men skulle faktisk ønske jeg så noe der ^^
Sist endret av kosepaa; 27. oktober 2006 kl. 18:52.
Du ser ansiktet i dørsprekken eller hva det nå er, på 2:17, start det fra 2:10 så får du med deg mer.
Apropos Dikemark. Jeg er gardist og en av våre operative vaktholdsteder er Skaugum. Og som kjent ligger jo Skaugum ikke så langt fra Dikemark.

Jeg har enda ikke prøvd det, men det er en post som alle gardister må stå på. Og det er Post 5 på Skaugum. Det er bekmørkt. Du har en mag-lite til å lyse med hvis du hører noe. Ellers så står man bare der i tussmørket med våpenet i beredskapstilling.

Mange av gutta i mitt kontigent har opplevd dette : De står der helt stille. Plutselig hører de rasling og sånn i trærne. De tror det er grevlinger fordi det er det mye av der oppe. Plutselig blir det helt stille. Så hører man gnagelyder (tenner mot metall). De lyser i retningen av lyden. Og da ser man en mann (2 meter høy og ganske bred. Stusselig kledd - ustelt hår og langt skjegg) prøve å bite seg gjennom gjerdet som er 1 meter unna poststedet ditt. Og akkurat i det du lyser så sperrer han med øynene for å skremme deg. Han er på topp 10 listen over gjengangere ved Skaugum Hovedgård og han er der iblant bare for å være jævlig mot gardistene. Han hadde mye imot Kongefamilien fordi han klandrer dem fordi han ble lagt inn på mentalsykehuset. Vet ikke hvor han holder til. Men han bor vel like i nærheten. Det er mange som har hatt alvorlige traumer etter dette..
Jeg blir gjerne med en dag. Send meg pm så utveksler vi mobil nummere. Har bil med plass til 5 personer.
Hmm.. Lenge siden jeg har vært på Lier mental nå.
Hvis jeg finner igjen bildene vi tok skal jeg legge de ut!
Har vært inni to bygninger, visste ikke at det var en tredje?

La meg oppklare en ting: Både Lier mentalsykehus og Dikemark (Ja! To forskjellige plasser, Lier i Lier og Dikemark utenfor Asker) er i drift.
Det er kun to(tre?) avdelinger/bygg ved Lier som er nedlagt, og disse ligger "øverst" i sykehus samfunnet. Om jeg kan kalle det det.

Har vært på Dikemark og. Simpelt å finne fram! Står jo skilta helt fram til sykehusene etter "dikemark" avkjøringene i begge retninger på motorveien mellom Oslo og Drammen.
Har du sett en kiwi butikk like ved et klokketårn eller noe? da er du der... bare å følge veien opp i skogen mellom bygningene, du ser fort hvilke som er nedlagte.

For å komme til Lier mentalsykehus så kjører du av ved bensinstasjonen (statoil?) ved gamle kjellstad bommen i lier, rett før du kommer inn i drammen.
Ikke kjør ut på motorveien igjen :P Kjør videre til første rundkjøring, ta til høyre (ikke den veien som går paralelt med motorveien).
Følg så denne veien til neste rundkjøring (0.5-1km?) og ta til høyre i den, da skal du kjøre under en bru.
Kjør hele denne rake strekka til neste rundkjøring, kjør rett fram i den. (Tar du til høyre kommer du til Lierbyen)
Nå må du følge denne veien til du ser en fotoboks på andre siden av veien (altså ment for motgående trafikk) like ved en bussholdeplass.
Her skal du svinge av til høyre og følge veien helt opp, så vil du finne oversiktsplakat over området.

Husker jeg var ganske redd når jeg var der, ikke så veldig pga stedet, men redd for at noen kamerater skulle skremme meg!
Heldigvis skjedde det aldri
Var ekkelt med alle rullestolene og slikt, og det badekaret ja.
En kamerat tok med seg en gammel klar glassflaske, helt nedstøvet med noe rød "substans" i :P
Helte det ut på veien og det var hverken blod eller saft, hehe.
Har også vært i "høy risiko" bygget som mange kaller det, det største og mest firkanta med stoor og fin balkong.
Hadde den bygningen vært pussa opp hadde det vært penere enn playboy mansion, helt sykt.
Sitat av Impetus
http://bildr.no/view/17537

Screenshot av ansiktet, creepy :S

Ctrl + I btw
Vis hele sitatet...
Bildet er jo ufattelig lite, klarer ikke å se noe annet enn at det er svart..
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
http://break.com/index/ghost_in_old_...n_toronto.html

Hadde noe sånn skjedd meg på Lier, ville jeg blitt faen's skremt


http://break.com/index/ghost_caught_...ce_camera.html
Å den der, FY FAEN!
Sitat av Lanka
De lyser i retningen av lyden. Og da ser man en mann (2 meter høy og ganske bred. Stusselig kledd - ustelt hår og langt skjegg) prøve å bite seg gjennom gjerdet som er 1 meter unna poststedet ditt. Og akkurat i det du lyser så sperrer han med øynene for å skremme deg. Han er på topp 10 listen over gjengangere ved Skaugum Hovedgård og han er der iblant bare for å være jævlig mot gardistene. Han hadde mye imot Kongefamilien fordi han klandrer dem fordi han ble lagt inn på mentalsykehuset. Vet ikke hvor han holder til. Men han bor vel like i nærheten. Det er mange som har hatt alvorlige traumer etter dette..
Vis hele sitatet...
Og det første dere lærer om vakt-tjeneste er vel at det er ingen som kan si om det er det første eller det andre skuddet avfyrt som treffer.... Personlig så ville jeg tatt et slikt tilfelle som et forsøk på å skade kongefamilien, og gjort min plikt som beskytter av kongeriket Norge.
Det ville nok blitt litt pes i ettertid, men neppe mer enn at man hadde klart å holde hodet over vannet.
En psykriatisk pasient som gnager seg i gjennom gjerder kan vel aldri anses som å være noe annet enn en trussel.

*pang* og så var et av "spøkelsene" på Dikemark historie

Sitat av Impetus
Siden videoklippet ikke var større enn 2x2 cm så fikk jeg ikke noe større bilde av screenshot.

Men du kan jo lagre det og zoome inn
Vis hele sitatet...
Du finner bildet i "stort" format på paranormal.

Jeg så det ikke selv først, ikke på filmen heller. Men fy F hvor det gikk frysninger igjennom meg når jeg så ansiktet. Det er nok bare en forskremt uteligger, men det er alikevel et ekkelt syn.
Sitat av Pumpkin
Vis hele sitatet...

Forbanna Idiot!
Sitat av jubi
Forbanna Idiot!
Vis hele sitatet...

haha den var jo bare helt konge da
Sitat av wkL
Herregud, mann. Er du virkelig så tilbakestående at du ikke klarer å søke på IMDB selv!?

>> http://www.imdb.com/title/tt0117665/
Vis hele sitatet...
Nei, men jeg fant ingenting relatert til denne tråden i plottbeskrivelsen av den filmen på IMDB, så jeg tenkte det var en annen film som ikke var utgitt i 1996. Fucking tard kan du være selv.
Hmm, tenkte nesten jeg måtte bidra litt her..hehe
Min mor har jobbet på Dikemark tidligere, på en avdeling som ble kalt Dagali...det var den avdelingen med de værste pasientene av alle..som lå på toppen i enden av skogen visstnok. Mamma jobbet i øverste etasje, som var den værste.. Den bestod igjen av en øst og en vest-avdeling, der øst var de som var mer "friske", og de på vest, var ikke fullt så "friske" igjen..
Mamma jobbet der på 70-tallet engang, da de visstnok hadde sluttet med å trekke tenner for behandlingens skyld..
Hun har også jobbet på flere av de andre avdelingene ved Dikemark, men da ikke på fullt så ille avdelinger som Dagali.
Mamma fortalte om endel syke ting som hadde skjedd gjennom årene(hun jobbet der vel i ca. 2 år)..folk hadde revet istykker centimeter-tykke madrasser for å lage tråder..og hang dem ut av vinduet. Og det var til og med pasienter som hadde klart å dirke opp låsene med neglene sine:S freaky, jess...vi er på freakforum:P hehe! Noen av pasientene ble faktisk bedre med tiden, og var å treffe på i butikken og greier, men de var kanskje ikke heeelt klare i toppen enda?Hvem vet!
Sikkert mer hun fortalte meg om tiden sin som ansatt ved Dikemark, men jeg har hukommelse som en gullfisk:P