Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 9568
For en tid tilbake kom jeg over en klump kokain som var gulbrun i fargen, og med en konsistens som best kan beskrives som litt småstiv marsipan.

Lukten var nesten som kloakk, men den smakte utvilsomt Kokain.
Fikk ikke rennende nese ei heller tett nese dagen etter, og hjerterytmen var bare litt over normal. Sovnet som en stein når jeg la meg nedpå etter et relativt stort inntak kvalitetsCola over noen timer(1,5g på 5 timer)

Søkt opp og ned på nett om info, bilder etc, og funnet fram til at den ligner freebase Kokain/Crack i farge og form. Så leter jeg meg fram til info om freebase Kokain, og konkluderer med at det ikke er det heller da freebase løser seg dårlig opp i vann og ikke egner seg til snorting.

Den fungerte veldig veldig veldig bra, men lurer på om noen vet årsaken til den merkelige fargen og konsistensen eller har vært borti noe lignende?
Det fins et utall måter å forklare den kokainen du beskriver - jeg tror du har fått et kuttet eksemplar av kokain. Uansett, gå ut ifra at det var ren kokain, og ikke kutte-midlet noen måte, er gulfargen din, hvis særdeles lys, et tegn på kokain av erothroxylon novueacalese eller hva det nå heter for noe - for sikkerhets skyld forkorter jeg det erothroxylon N.

Av flere hundre coca-arter er kun tre funnet verdig produksjon av dagens kokain-hydroklorid, de to viktigste er erothroxylon C. og N. Peruansk kokain tror jeg er av typen erothroxylon cocae N eller hva det heter for noe, og er tidligere beskrevet som litt gulaktig i form, veldig lik den mest vanlige konsistensen til crack-kokain (se images erowid.com)

Peruansk kokain regnes som en av de sterkeste kokain-klorider i dag, basert på at utgangspunktet i råmaterialet (e.N) har en høyere prosent-innhold av det aktive substansen kokain (methyl-benzoyl-ecgonin?? husker ikke).

Det jeg merker meg er beskrivelsen din av "kloakk-lukt", på meg virker det som du har fått en sulfat av produktet ikke klorid. Sulfatet er mest vanlig under pasta-omdannelse til kokainbase videre til foredling i flere steg. Sulfat dannes enkelt med litt svovelsyre, men har en tendens til å inneholde mer urenheter enn -klorid.

fribase-kokain er generellt et must for videre foredling av kokain, til sluttprodukt av kokain-klorid, og særdeles ren kokain-base smugles over grenser, bakwash og precipitation a la fribase-omdannelse (forenklet: bruk av eter, ammoniakk og eventuellt lut og aceton) for å rense produkt til videre foredling med eter/aceton, toluen og hcl - til kokain-hcl.

Hvorfor? Ren kokain-hydroklorid i sin form tåler dårlig lengre oppbevaringsperioder uansett innpakning, det være seg avispapir eller vakum-pakket. Ved å omdanne kokain-hcl tilbake til base-stadiet, fribasen, kan nye prosesser enkelt framstille det ønskede renhet av kokain-klorid tilment et spesielt marked (f.eks.: norske markedet). Og lagringstiden er nesten uendelig....
Marsipan konsistens og gul farge er jo ikke så uvanlig i amfetamin verden, bare for å ha sagt det... men da er det igjen helt sensasjonelt at du sovna kjapt... blir egentlig bare mer grønn av å tenke på det, så jeg tror jeg stopper her.
Ikke så veldig sensasjonelt.... i alle typer forbindelser hvor amfetamin og kokain mixes så vinner kokain-rusen... ifølge meg....
Det var nok en dårlig makka-variant, ikke kola. Smakte som kola, sier du, ble du nummen i tunga?
Den tanken streifet meg også drøggs, men jeg har smakt faktisk gul, brun og grå kokain som jeg syns var ganske allright, derfor var jeg litt nøytral - nummen i tunga blir du av tannlege-bedøvelse, det får du greit kjøpt på apoteket... varierer dog, lidokain 5% er det som er enklest å få tak i....
Nummen, følelsesløs på tunga blir man av all god kokain. Blir man ikke det, er kokainen svak. Kokain har en veldig sterk lokalbedøvende effekt, Akkurat som lidoKAIN.
Joda, eneste forskjellen er release-tiden på den lokal-bedøvende effekten
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av Drøggs
Nummen, følelsesløs på tunga blir man av all god kokain. Blir man ikke det, er kokainen svak. Kokain har en veldig sterk lokalbedøvende effekt, Akkurat som lidoKAIN.
Vis hele sitatet...
Nå er det jo ikke slik at det er mulig å sjekke hvor god kokainen er, bare ved å teste om den lammer eller ikke.
Det finnes MYE dårlig kokain som lammer hele tungen, munnen, ganen og svelget.
Det er sant som du sier, all god kokain lammer, men det er ikke en måte å sjekke kvaliteten på, hvis noen lurte på det.
Det brukes forskjellige stoffer som har lik lokalbedøvende effekt som ofte blir blandet med pulveret.
__
Det samme gjelder "rock". Kokain "steiner" er ikke vanskelig å lage hvis man har mye pulver. Det er også kjent metode for å blande ut stoffet.
Folkets generelle oppfattning er ofte at "rock" er bedre en pulver.
Dette avhenger selfølgelig helt og holdent på produktet.

Trådstarter:

Da jeg var i Amsterdam noen år tilbake fikk jeg tak i noe gulbrun aktig kokain, men som da var glass aktig stein.
Altså røyke kokain.
Jeg brukte lang tid på å kakke opp den glassaktige klumpen, men etter en stund ble dette til pulver, og det este ganske bra ut.

Men ut i fra det jeg leser, høres det kanskje ikke ut som om det er det du har fått tak i.
Sist endret av spQ; 1. november 2007 kl. 13:12.
Forresten, benzocaine og novocaine er etter italias avsløringer om mafiaens bruk av lidokain kommet tilbake (mest sannsynlig) som numero uno cutto stuffo igjen - sjekk synthetikal på området å syntetisere benzokain (det er ikke særlig enkelt, nei)... Novocain eller benzocain kan du også få kjøpt på apoteket tror jeg, det er for spedbarn - tru det eller ei...

Sitat av speq
Nå er det jo ikke slik at det er mulig å sjekke hvor god kokainen er, bare ved å teste om den lammer eller ikke.
Det finnes MYE dårlig kokain som lammer hele tungen, munnen, ganen og svelget.
Det er sant som du sier, all god kokain lammer, men det er ikke en måte å sjekke kvaliteten på, hvis noen lurte på det.
Det brukes forskjellige stoffer som har lik lokalbedøvende effekt som ofte blir blandet med pulveret.
__
Det samme gjelder "rock". Kokain "steiner" er ikke vanskelig å lage hvis man har mye pulver. Det er også kjent metode for å blande ut stoffet.
Folkets generelle oppfattning er ofte at "rock" er bedre en pulver.
Dette avhenger selfølgelig helt og holdent på produktet.

Trådstarter:

Da jeg var i Amsterdam noen år tilbake fikk jeg tak i noe gulbrun aktig kokain, men som da var glass aktig stein.
Altså røyke kokain.
Jeg brukte lang tid på å kakke opp den glassaktige klumpen, men etter en stund ble dette til pulver, og det este ganske bra ut.

Men ut i fra det jeg leser, høres det kanskje ikke ut som om det er det du har fått tak i.
Vis hele sitatet...
Høres ut som du har fått tak i en kul variant speq, røyke-kokain behøver ikke være glass-aktig, erfaringsmessig sett klarer jeg ikke få til glass-formen værken på fribase eller crack. Men jeg er amatør å regne i forhold til nederlendere.

Men fakta nå:

De "glassaktige" krystallene du ser på kokain er faktisk ren kokain, koker du fribase a la ammoniakk/eter så hender det du i noen minutter mens eteret tørker ser denne glass-aktige greia, deretter eser den og blir pulver...
Koker du freebase? Jeg løser bare kokain i salmiakk og rører og rører rundt til klumpen av base ikke blir større, og så røyker jeg biter av klumpen etterpå. Den seige klumpen en får og røyker, det er freebase, det? Er det en bedre måte å gjøre det på? Alltid interessert i nye varianter av ting! Hei.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Så vidt jeg vet, trenger man en kjele med ca. 1/4 dels kokende vann i.
Bruk et syltetøyglass eller ligende. Før dette ned i kjelen og bevege det hele tiden. Spe på med nødvendige tilsettnings stoffer, samt kokain. Du bruker syltetøyglasset til å "røre" nedi kjelen.
(veldig basic forklart) Slik får du "rock kokain", vet at folk røyker dette, men det blir ikke glassaktig av denne metoden.

Arh*
Jævlig dårlig forklart!
Tror nok paranoy har en mye bedre måte å fremstille det på.
Jeg har på en måte aldri ønsket å "lære meg" fremstillings metoden, da jeg var litt for glad i Kokain en stund.
Med tanke på røyking, så jeg kamerater <klikke inzane> da det var tomt for shit etter å ha snorta og røykt 4-5 dager i strekk. Jeg skjønte veldig fort at det ikke var noe for meg. Med stor tanke på avhengihets faktoren.
hmm, kult med litt farger på stuffet da har ikke tatt så mye kola, det jeg har vært borti har alltid vært hvitt. Har vært borti gul/brun amfetamin. Vært borti amfetamin som var litt rosa i fargen også faktisk, spurte langeren om det her var bøff siden det luktet Omo Color, men han sa nei og han hadde rett, den funket som svarte f...
Men det funker jo uansett rimelig greit bare med salmiakk-metoden også da. En trenger bare en skje e l, salmiakk, kokain og noe å røre med. Med en gang man begynner å røre i salmiakk/kokain-løsningen så begynner det å samle seg base rundt det du rører med, og så rører man bare til klumpen ikke blir større. Så er det bare å løfte den ut og begynne å røyke biter av den. Billig, dritenkelt og funker helt bra hvis kolaen er bra. Men dette visste dere sikkert, det er jo sånn omtrent alle gjør det.. Hvis det er metoder som gir mer funk enn denne vanlige, så er jeg hypp på å lære helt nøyaktig de andre metodene.
... metoden din er ikke dum, speq -- du glemte dog å fortelle at den er adoptert etter måten å koke crack på --- kuttestoffer i dette tilfellet ville jeg erstattet med bakepulver (natriumbicarbonat). Husk å ha mer kokain enn bakepulver da. Backwash gjøres enkelt og greit med vann... ta det med ro, kokain-karbonatet er ikke løselig i vann kontra kokain-hcl.

Jeg og pleide å benytte meg av Drøggs sin metode å "base" på, det er som han helt korrekt beskriver: En trenger bare en spiseskje eller bunnen av en boks-cola eller lignende, litt salmiakk, helst et gram med kokain og noe å røre med.

Til denne metoden anbefales den beste typen kokain du har tilgjengelig rundt deg. Enklere enn denne metoden fins ikke!

Men også den har en forhistorie, og for de som etterhvert har begynt å venne seg av med skrekken på dietyl-eter, vil straks oppdage en lignende måte å "base" på - som gir den glass-aktige formen jeg beskrev for noen minutter.

Kokain løses enkelt opp i NH3, amoniakk, og en veldig god prosedyre på hvordan du "baser" fins på wikipedia, der står det også hvorfor eter ble kuttet ut.

Jeg derimot benytter meg av eter ikke fordi den nødvendigvis er den beste (ok, da - det er den, men det går jeg ikke inn på her) men fordi du kan gjenta prosedyren om og om igjen med batchen og catche all kokain du ikke fikk med første gangen.

Rock-kokain som speq beskrevet er av garvede kokain-likere den som gir høyest effekt, basing på den metoden som Drøggs beskriver har en tendens til å gi vondt i lungene etterhvert, men likefullt effektiv!

Følg prosedyrene på wikipedia, det gjorde jeg og det er ingenting galt med dem. Noen må også fortelle meg hvordan jeg uploader ting til nFF, så fins det alltids noen receipe jeg kan dele med dere, men har dere baset en gang, vet dere allerede grunnprinsippet - resten er opp til dere selv.

Crack kan sågær røykes direkte, men fribase bør du røyke i henhold til "å innta røyken ved å varme opp produktet". Skal prosedyrene på wikipedia følges, velg engelsk wikipedia... er litt usikker på om det står på norsk. Fungerer helt fint.

Forresten vil jeg ikke anbefale baseing eller crack til noen her, i likhet med Speq hadde jeg en uimotståelig trang til å like kokain.

Fribase-prosedyren som beskrevet tidligere i innslaget har noe med ønske om å omvandle kokain hcl til kokain-base tilbake til kokain-sulfat og direkte til kokain-hcl. Det er ikke noe med å base for eget inntak.

Dette er helt hypotetisk, ingenting av hva jeg skriver nå har skjedd -

men la oss si du er i, tja, f.eks.: Nyhavn, Køben - Danmark.

Her får du et godt tilbud du rett og slett ikke kan motstå, men det er litt mer enn hva du klarer å bruke opp på den korte stunda.

Du vet kokain lett løser seg i vann, du kjøper noen sitroner du deler og har i vannet - og for sikkerhets skyld, svett og jævlig, smører du sitron rundt korken også. Avhengig av hvor mye kokain du har, er det også et reellt antall vann-flasker...

Du kommer til tollen, du svetter, du stirrer litt nervøst, du vet du må forholde deg rolig nå --- og lettet over å bli vinket forbi kjører dere forbi uten å bli kontrollert (puh)

Vel hjemme er det på tide å stikke innom computeren, nå skal kokainen vinnes tilbake...
eter brukes ganske enkelt til det ... les om det på blant annet totse...

Jeg skal ikke gå mer inn på metodene brukt, tror det kan være ganske helsefarlig i lengden, og vit at dette har aldri hendt som sagt - kun hypotetisk for å beskrive litt om flere måter å "base" på.

Jeg gjentar igjen at det kun er illustrasjon, hypotetisk, aldri vært gjort (ikke av meg ihvertfall)...

Sitat av Trippa
hmm, kult med litt farger på stuffet da har ikke tatt så mye kola, det jeg har vært borti har alltid vært hvitt. Har vært borti gul/brun amfetamin. Vært borti amfetamin som var litt rosa i fargen også faktisk, spurte langeren om det her var bøff siden det luktet Omo Color, men han sa nei og han hadde rett, den funket som svarte f...
Vis hele sitatet...
Sprøtt, jeg og har vært borti akkurat den typen du beskrev der, litt rosa i fargen (ihvertfall hvis du hadde god belysning) og luktet litt rart, vet ikke om det var Omo Color da, kan tenkes det var Blenda ... og du har rett, funka som f....

Jeg merket meg at jeg plutselig mistet kontakt med serveren her, og jeg gjentar igjen... det hypotetiske eksemplet over har ikke skjedd, vil ikke funke, skal ikke skje - det fins enklere måte å ta inn kokain i landet på - og sitron? det er jo ikke lik en prøver å skjule...

Så rettelse igjen: Det er bare et dårlig eksempel fra meg... håper jeg får kontakt med serveren nå da...

Og vil tilslutt også rette en sterk pluss til Speq for avslutninga hans på basinga, jeg ser nå jeg burde holdt kjeft om wikipedia, men da er eventuellt folk som ønsker å trosse "myter" advart: Dette er lek på eget ansvar!!!
God rock er hvit/gulhvit og tørker opp på a hot plate som de sier i brasil. Du har fått noe mix - 1,5g på 5 timer er veldig mye så noe må det ha vært cutta med. Til dere som freebaser. Take care.
Ekstremt avh.skapende og lite bra for lungesekkene.
hei jeg har no fuktig kokain som jeg skulle ha fått tørka litt.. noen som har noen tips?
Sitat av MysterialPhysco
hei jeg har no fuktig kokain som jeg skulle ha fått tørka litt.. noen som har noen tips?
Vis hele sitatet...
Spre det litt utover en glassplate elns (et lite speil kanskje) og la det ligge å "lufte" litt. Enkelt å greit! Slik jeg gjør med amfetamin som er fuktig. Hvor lang tid det tar å tørke det kommer litt ann på hvor fuktig stuffet ditt er, men skuff litt borti det med feks visa kortet ditt til tider så finner du fort ut når det er tørt nok
Sist endret av Trippa; 3. november 2007 kl. 15:11.
det er snakk om at den så myk og fuktig slik at jeg bake den... nesten som snus...
Sitat av MysterialPhysco
det er snakk om at den så myk og fuktig slik at jeg bake den... nesten som snus...
Vis hele sitatet...
hmm, da er det litt værre. Men la det ligge til i morgen elller no, vet ikke jeg
Spre det ut og la det ligge under en varm lampe elns så vil det begynne å tørke og etter non timer kanskje; voila, tør kola
Har du veldig rein aceton (sånn på brun flaske, ikke bruk negllakk-fjerner, selvom det kanskje går, acetonitrilen er skummel da, ventetida blir lenger) kan du kjøle ned den (kjøler er best, kjøleskap fungerer sikkert, frysern er ikke å anbefale siden du får vann i acetonen og ødelegger excessen - dvs du gjør en veldig ren aceton til.... neglakk-fjerner).

Ta litt aceton på en klut og sveip over en glass-plate (litt betyr lite!), hell ut kolaen på plata og begynn å kakk i mindre klumper, spre de forsiktig utover plata, og vent noen minutter til acetonet får fordampa.

Tapp litt forsiktig over klumpene og forsikre deg om at de har "stivnet" før du legger de ned i en klips-pose.

Det du har fått, er en "over-kuttet" kokain med .... lactose.

Lactosen helles på en asjett, forvarmet over en varm plate, deretter "spres" kokain forsiktig over og røres rundt.

Acetonet fjerner den overflødige lactosen, men er ikke sterk nok til å "løse" opp kokainet, rensing av kokain og amfetamin gjøres gjerne med aceton [excess].

Når acetonet har gurglet i seg sukkeret og fordampet bort, står igjen kokain.

Bruker du for mye aceton her, ser du hvor sørgelig lite kokain du står igjen med, så sveip kun over glass-plata du --- og "kolaen" blir nesten "fresh" (bonus på kjøpet er at du får den såkalte kola-lukten og smaken ved å bruke aceton).

Jeg personlig ville gått tilbake og klagd på kolaen din.

Sette det ut i frisk-luft fungerer også fint, på den måten fordampes -hcl'en med "vannet" i laktosen, resulterende enda mindre kokain (eller amfetamin) men fungerer helt greit for det.

Aceton-metoden får resultatet til å se mindre ut, men du står igjen med renere kokain. Spørs på mengde, har du bare 1 - 2 gram bør du unngå aceton-metoden, siden den neppe gir deg mer enn 0,5 - 0,7 gram tilbake.

Husk å avkjøle acetonet først da (kald aceton), så du ikke benytter deg av varm - ellers må du sette glass-plata i kjøleskapet, som jeg tror bare forlenger tida... Grunnen er at kald aceton fordamper fortere enn varm aceton, og "spiser" dermed ikke opp produktet ditt (laktose-kokain)
Sitat av paranoy
Jeg personlig ville gått tilbake og klagd på kolaen din.
Vis hele sitatet...
Får du sur melk i butikken går du og klager, faller den splitte rnye bilen din ifra hverandre fordi den var lappet sammen med tape og lim, vel da går du også tilbake og klager.

Men.. med unntak av hvis man handler med venner eller en fyr som er usannsynlig liten, spinkel, har store briller og muskler som man kan se at aldri har satt et ben i helsestudio, så vil en klage utover en lett diplomatisk kommentar (" den colaen var ikke helt sånn jeg likte den gitt... jeg håper den ikke er sånn denne gangen.") som regel ikke medføre noe godt med seg.. Har man gitt pengene og motattt varen, så er handelen ferdig..

Selvfølgelig finnes det sikkert bløte dealere også, men sjansene er at de også har noen som leker storebror hvis de blir misfornøyd.
Du har misforstått, mann - ikke det jeg mente i det hele tatt...

1) Ikke bruk opp brusen, nyttesløst å returnere en vare som er oppbrukt

2) Brus skal helst opp i nesa, det skulle være unødvendig å 'tørke' den før du inntar - mange kjøper det for å brukes nesten øyeblikkelig, andre kjøper med for venner, og vil helst ikke bli stemplet som 'cheater' når avleverer, så det er generellt akseptert, også blant muskel-bunter, så lenge det er innen rimelig tid og mengden er nogenlunde samme - samt innholdet!!!

3) Kjøp av brus fra ukjente er risiko, ihvertfall i disse dager...

Siden karen faktisk kjøpte det, regnet jeg som en selvfølge at det var fra en bekjent, og disse vil jo helst opprettholde kundeforhold - å banke opp kundene sine tror jeg neppe er god markedsføring

4) Det er helt riktig som du sier, uskreven regel er at har man gitt penger og mottatt varen har en akseptert den, men forhold til tross kan tenkes at det ikke ble tid eller var rett sted å sjekke varen før mottak.

I slike tilfeller er det en annen uskreven regel at varen skal stå til pris, og kola skal neppe være i kram form som beskrevet, at du ikke får kakket den i pulver-liner, men at den går i nesa som klumper...

5) Det fins mobil-tlf eller lignende, der en hører om klagen er akseptert.

Kanskje ikke direkte smart å klage over tlf, men det går an å tale kryptisk....

Høres personen ut som han aksepterer, kan en alltids møtes på en plass der varen sjekkes identisk for den som ble avlevert (er man kompiser, er dette stort sett unødvendig og baseres på tillit) - er man ikke kompiser bør en slik transfer aldri skje alene

6) Du har kjøpt en vare, du forventer å ha fått det du har kjøpt - om ikke helt rent så ihvertfall i den form og tilstand den er mest kjent i, ellers er det en plikt av formidleren å opplyse om uregelmessigheter i varen... (ikke alltid praktisert, jeg vet det)

7) Neppe big deal for formidleren om det returneres, mengde borte trekkes fra i beløpet, og formidler kan bare kutte ut videre kontakt med mottager, hvis varen i utgangspunktet var av allright kvalitet - vil den i tørket tilstand sikkert forsvinne til en annen mottager, som ikke klager

Verre er det egentlig ikke, selvom jeg skjønner kritikken din for det fins alltid uforutsette hendelser i dette miljøet, og det er en risiko - men risiko er det også ved anskaffelse, og normalt sett i cola-miljøet er dette såpass lukket at man går via bekjente ved anskaffelse, ikke på youngstorget eller karl johan, selvom du sikkert får det der også...

Håper jeg fikk presisert meg bedre nå da....
Du har en del gode poeng der, og med mindre man faktisk kjøper av en skummel person på Karl Johan, så gjør man vel sine brus transaksjoner på et relativt trykt sted og dermed har tid til å ihvertfall se på hva man kjøper (og får man en gul marsipan lignende substanse som lukter kloakk når man egentlig skulle ha hvitt pulver... vel... )

Snakking på mobiltelefon om slike ting er relativt lite populært.. og koder er egentlig ikke noe bedre enn å ta det rett ut. Folk har blitt dømt til lange perioder på vann og brød for å ha snakket om skosalg på telefon.
Fint vi ble enige, takker for forståelsen din...

Jeg er helt enig med deg på tlf-biten, men jeg er/var selv glad i brus en stund, og vet at en eller annen form for kommunikasjon er nødvendig, det mest brukte er nok mobil...

Jeg vet ikke om kola har samme straffe-ramme som heroin, slik jeg har trodd i årevis, men 10g med heroin i 2003 gav 12 mnd ubetinget fengsel som minimum, og i disse dager er kola en prioritert område... hvorfor vet jeg ikke, leste om operasjon hvit snø (snuten er kreative i navnsetting, ja) og tror nok denne operasjonen også berører andre enn kjendiser...

Jeg skal ikke moralisere eller lignende, men hvis sakene er gul og lukter kloakk, er det kanskje på tide å vurdere risiko-forhold vedrørende strafferamme kontra moro???
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Topic folkens - topic!!

Paranoy, virker som du sitter med mye grei kunnskap innenfor rusmidler, noe som er vel og bra for brukerene på rusmiddel forumet =).
Det fungerer å diskutere litt off-topic, men forumet skal ikke være noe "chatte side" - noe jeg har sett tendens til tidligere.

Dette gjelder ikke bare paranoy, men alle andre også.
Bruk forumet til å diskutere, IRC til å snakke.

Gul kokain folkens!.

(ps. paranoy: Du svarer på spm, men det kan bli litt for mye av det gode, ok=)
Lol: 'Meldingen du har skrevet er for kort' :P
Oppfattet, allerede blitt påpekt fra en annen, og jeg må si meg enig