Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  134 8776
Menneskene har nådd et bunnpunkt.
Når jeg sier dette, mener jeg at menneskene er selviske og ødeleggende.
Vi er selviske på den måten at vi 98% av tiden kun tenker på mennesker selv. Hva med det rundt oss? Planter og dyr? Vi forgifter og ødelegger for kun menneskenes behov. Vi kommer opp med idèer som stadig er svært påvirkede ovenfor naturen. Vi lager kilometervis av veier som kun planter og dyr får bøte livet med. Når vi lager veier, hogger vi ned trær, tilintetgjør bostedene til flere titalls dyr, insekter og plantearter. Og dette er KUN fordi vi er så hjelpeløse. Vi trenger assistanse fra tusenvis av mennesker hver eneste dag, f.eks. når vi handler delikate matvarer som dyr, planter og insekter måtte ha bøtet livet med for å skaffe os, bare fordi vi må kose oss!
Alle ødeleggelsene av naturen er KUN fordi menneskene har ubegrenselige lyster. De øker stadig vekk. For tusener av år siden var det ikke sånn. Hva trenger vi alt det moderne til?? Vi kan klare oss fint selv hvis vi bare gidder!
Vi er så groteske ovenfor dyr at det går ikke an! Å slakte dyr er greit nok, men at vi lar dem kun leve en brøkdel av livet sitt? Holder dem innesperret dagen lang?

Si hva dere vil. Det er sant.
Når alt kommer til alt, så handler det kun om makt / være best.

Menneskene i denne verdenen kan bortimot gjøre hva som helst for å bli sett opp til, vi skal alltid gjøre det best for menneskene! Problemet er at vi ikke klarer å se live fra et dyr's synsvinkel, og det problemer gjør at vi ikke eier samvitighet ovenfor masse mord på millioner med uskyldige dyr.
Jeg liker at verden er sånn, det er jo en perfekt verden for menneskene. We rule the world!
Sitat av 4815162342
Menneskene har nådd et bunnpunkt.
Når jeg sier dette, mener jeg at menneskene er selviske og ødeleggende.
Vi er selviske på den måten at vi 98% av tiden kun tenker på mennesker selv. Hva med det rundt oss? Planter og dyr? Vi forgifter og ødelegger for kun menneskenes behov. Vi kommer opp med idèer som stadig er svært påvirkede ovenfor naturen. Vi lager kilometervis av veier som kun planter og dyr får bøte livet med. Når vi lager veier, hogger vi ned trær, tilintetgjør bostedene til flere titalls dyr, insekter og plantearter. Og dette er KUN fordi vi er så hjelpeløse. Vi trenger assistanse fra tusenvis av mennesker hver eneste dag, f.eks. når vi handler delikate matvarer som dyr, planter og insekter måtte ha bøtet livet med for å skaffe os, bare fordi vi må kose oss!
Alle ødeleggelsene av naturen er KUN fordi menneskene har ubegrenselige lyster. De øker stadig vekk. For tusener av år siden var det ikke sånn. Hva trenger vi alt det moderne til?? Vi kan klare oss fint selv hvis vi bare gidder!
Vi er så groteske ovenfor dyr at det går ikke an! Å slakte dyr er greit nok, men at vi lar dem kun leve en brøkdel av livet sitt? Holder dem innesperret dagen lang?

Si hva dere vil. Det er sant.
Vis hele sitatet...
Er du veggis? Jeg bare lurer..

Liv må gå tapt for at andre arter skal komme til.

Meeen;

Jeg er veldig enig i at vi har store problemer som må løses. Opprettholde det biologiske mangfoldet ikke minst sette en stopper for at arter dør ut. Tusenvis av arter som vi sannsynligvis kommer til å være avhengige av i fremtiden er i dag utrydningstruet, og hvis de forsvinner, er de borte for alltid.

Omtrent 2 milioner arter er oppdaget og kartlagt i hele verden, og forskere hevder at det antakelig finnes mellom 10 og 100 millioner arter på jorda. Dette er arter som vi aldri har sett noe til, og heller aldri vil få se hvis verdensutviklingen forsetter slik den gjør i dag.
Sist endret av Pope; 19. august 2008 kl. 13:54.
Vi har allerede ødelagt planeten etter min mening..
Vi har dratt det så langt at vi ikke tilpasser oss etter miljøet, vi bare tilpasser det.

Mennesker tenker som regel på en eller to ting; Materialistiske goder og kapital.
Dette er et forbruk som krever mer en det det finnes naturlige ressurser.

Doomed, for sure...
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Mens det er sant at vi ødelegger jordkloden vi bor på så lurer jeg på hvilke indikatorer du har på at vi har nådd bunnen.
Jeg er helt enig med 4815162342.
Og Defqon: du gjør meg kvalm.
Ikke for å gå off topic, men det er faktisk mennesker i verden som trenger hjelp før naturen gjør det. Nå sier jeg ikke at naturen ikke trenger hjelp, men at vi mennesker i f.eks afrika trenger hjelp før naturen i og med at mennesker er mere verdt fra mine øyne og først DA kan vi begynne og kutte ned på ødeleggelser av naturen. Selv om jeg er enig i det du sier 481... men som sagt det var min mening.
Sist endret av eskil2k; 19. august 2008 kl. 14:15.
Sitat av Spiralgalakse
Jeg er helt enig med 4815162342.
Og Defqon: du gjør meg kvalm.
Vis hele sitatet...
Jeg vet selv at jeg ikke hadde likt å leve uten matvarebutikk, datamaskin, cola og andre goder så om du blir kvalm fordi jeg liker å ha tilgang til ting som både du og de fleste andre (i Norge) har, så værsågod.
Sitat av Defqon
Jeg vet selv at jeg ikke hadde likt å leve uten matvarebutikk, datamaskin, cola og andre goder så om du blir kvalm fordi jeg liker å ha tilgang til ting som både du og de fleste andre (i Norge) har, så værsågod.
Vis hele sitatet...
Du sa faktisk at du også likte mange andre ødeleggelser, bl.a. at dyr pines. Måten du sa det på gjorde at du hørtes veldig selvisk, dum og maktsyk ut.
Jeg liker å spise biff, kylling og kotteletter og jeg blir ikke å slutte med å spise det. At dyr PINES er ikke noe jeg liker, men det finnes nok av mennesker som jobber for å stoppe det og jeg gidder ikke melde meg in i/starte noen grupper for å stoppe det.
Men så er jo verden også styrt av noen temmelig syke mennesker som bare bryr seg om penger, og de har jo fucka opp planeten mere de siste 50 åra enn noensinne.
Når alt kommer til alt så er det jo den ariske rasen som har snudd livet på jorda på huet, sort mennesker i Afrika lider på grunn av den arisk rases feil!
Sitat av Defqon
Jeg liker å spise biff, kylling og kotteletter og jeg blir ikke å slutte med å spise det. At dyr PINES er ikke noe jeg liker, men det finnes nok av mennesker som jobber for å stoppe det og jeg gidder ikke melde meg in i/starte noen grupper for å stoppe det.
Men så er jo verden også styrt av noen temmelig syke mennesker som bare bryr seg om penger, og de har jo fucka opp planeten mere de siste 50 åra enn noensinne.
Vis hele sitatet...
Du sa jo nettopp at du likte at dyr pines.. ''Jeg liker at verden er sånn, perfekt for menneskene''.
Mulig at jeg formulerte meg feil.
Sitat av twisted shroom
Når alt kommer til alt så er det jo den ariske rasen som har snudd livet på jorda på huet, sort mennesker i Afrika lider på grunn av den arisk rases feil!
Vis hele sitatet...
Ja, skyt alle hvite, så får vi gjort bot for oss.
Sitat av Bjølg
Ja, skyt alle hvite, så får vi gjort bot for oss.
Vis hele sitatet...
Det var vel for pokker ikke det jeg sa, du må forstå at vi hvite mennesker er de som har tatt de dummeste avgjørelsene.
Sitat av twisted shroom
Det var vel for pokker ikke det jeg sa, du må forstå at vi hvite mennesker er de som har tatt de dummeste avgjørelsene.
Vis hele sitatet...
Hæ?
Hvorfor har vi som lever i land som er styrt av hvite mennesker det godt da? Mens omtrent alle land som er styrt av andre enn hvite har krig, manglende demokrati, manglende menneskerettigheter, fattigdom, nød, sult etc,etc,etc? Det er vel kanskje de hvite sin skyld det også??
Hm, jeg bruker å si det samme selv...når jeg føler for å klage på noe uten grunn.

Men jeg liker å se litt mer realistisk på det enn som så:
Mennesket er idag på toppen av utviklings- og næringskjeden, vi har kommet lengre enn noe annet dyr, dette er ikke noe som har kommet av at vi er overbeskyttende hva andre arter angår. Naturen viser ingen nåde, survival of the fittest og natural selection er en realitet: Enten så utvikler du deg, eller så blir du etterlatt.

At vi går langt for våre egne er en selvfølge, det er i alle dyr's instinkter å ville det beste for sin art. Dette er noe som samtlige arter praktiserer, så mennesket er nok intet unikum i den sammenheng. At mennesker styres av behov og viljen til makt er noe man skal være glad for, uten det ville livet vært en langt verre opplevelse.

Mennesket er høyere opp i naturen idag, enn noen gang før.

Hva er galt med egoisme? Alle er egoistiske. Det er fullstendig naturlig å ville tilfredsstille sine egne behov.
Sitat av migthy
Hæ?
Hvorfor har vi som lever i land som er styrt av hvite mennesker det godt da? Mens omtrent alle land som er styrt av andre enn hvite har krig, manglende demokrati, manglende menneskerettigheter, fattigdom, nød, sult etc,etc,etc? Det er vel kanskje de hvite sin skyld det også??
Vis hele sitatet...

Det ville du vist om du hadde fulgt med i samfunsfagstimene på ungdomsskolen. Slaveriet og kolonitiden var ikke særlig givende for Afrikas del.
Sist endret av emphi; 19. august 2008 kl. 15:05.
Selvfølgelig er det fullstendig naturlig å tillfredstille sine egne behov Nihil, men jeg ser absolutt ingen mening i at noen må ha en 200million dollar diamond ring for gjøre det. Det er snakk om at noen mennesker tøyer grensene alt for langt, dette er egoistisk og urettferdig å skulle aldri vært tillat!
Sist endret av twisted shroom; 19. august 2008 kl. 15:10.
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Si meg, gjør andre dyr noe godt for menneskene? Livet er i alt en kamp om overlevelse. Om vi ikke får ete dyr og planter eller gjøre noe som helst som utvikler vår egen rase har vi liten sjanse for å klare oss noe særlig lenge. Andre dyr eter hverandre for å overleve, vi eter dem. Sånn er det bare. Hadde dyr og planter vært omtrent like smarte som oss mennesker, og vi hadde vært som dem, hadde de nok gjort det samme.

Det jeg ikke forstår, det er de som dreper dyr bare på moro skyld. Jegere som ikke jakter for å skaffe mat, men som jakter for å få et trofé. Det blir utelukkende meningsløst. Skjønner meg heller ikke på PETA-fanatikerne som setter et dyrs liv høyere enn menneskets.
Enda en som har blitt hjernevasket av greenpeace? ;o
Sitat av emphi
Det ville du vist om du hadde fulgt med i samfunsfagstimene på ungdomsskolen. Slaveriet og kolonitiden var ikke særlig givende for Afrikas del.
Vis hele sitatet...
Hadde du fulgt med i timene på skolen så hadde du visst at det var de svarte som startet med slaveriet flere hundre år før den hvite mann kom og handlet slaver. Den hvite mann kjøpte svarte slaver av andre svarte, som hadde fanget dem. Og slavene til de hvite ble faktisk behandlet mye bedre enn slavene som de svarte hadde (og jeg påstår ikke at slaver ble behandlet bra av de hvite)..

Og en annen ting du hadde visst hvis du hadde fulgt med litt er at det faktisk var mange hvite som ble holdt som slaver i Nord-Afrika. Men det snakker man ike så høyt om. For da kan man jo tro at man snakker stygt om muslimer..

http://www.dagbladet.no/magasinet/20...15/466255.html
http://www.dagbladet.no/magasinet/20...24/447340.html
Sist endret av migthy; 19. august 2008 kl. 15:17.
Sitat av twisted shroom
Selvfølgelig er det fullstendig naturlig å tillfredstille sine egne behov Nihil, men jeg ser absolutt ingen mening i at noen må ha en 200million dollar diamond ring for gjøre det. Det er snakk om at noen mennesker tøyer grensene alt for langt, dette er egoistisk og urettferdig å skulle aldri vært tillat!
Vis hele sitatet...
Hvis en person har tjent såpass penger at den har råd til den ringen, hva gjør det? Janteloven og slavemoral er direkte ødeleggende for utviklingen, og at man skal misunne alle som har kommet det lenger i livet eller tjent mer penger enn seg selv er direkte smålig. Hvorfor er det urettferdig - fordi ikke du kan få en lik ring?

Nå går vel også det å kjøpe en ring til 200 millioner langt forbi egoisme, jeg ville kalt det sosial-narsissisme.
Sist endret av adiabatic; 19. august 2008 kl. 15:19.
Sitat av migthy
Hadde du fulgt med i timene på skolen så hadde du visst at det var de svarte som startet med slaveriet flere hundre år før den hvite mann kom handlet slaver. Den hvite mann kjøpte svarte slaver av andre svarte som hadde fanget dem. Og slavene til de hvite ble faktisk behandlet mye bedre enn slavene som de svarte hadde (og jeg påstår ikke at slaver ble behandlet bra av de hvite)..

Og en annen ting du hadde visst hvis du hadde fulgt med litt er at det faktisk var mange hvite som ble holdt som slaver i Nord-Afrika. Men det snakker man ike så høyt om. For da kan man jo tro at man snakker stygt om muslimer..

http://www.dagbladet.no/magasinet/20...15/466255.html
http://www.dagbladet.no/magasinet/20...24/447340.html
Vis hele sitatet...
Nå er det vel uansett kolonitiden som skakkkjørte Afrika så til de grader. Slaveriet var ille, joda, men det var slutt lenge før kolonitiden tok slutt og Afrika ble overlatt til seg selv, etter at vesten hadde pint ut det de kunne.
Sitat av emphi
Nå er det vel uansett kolonitiden som skakkkjørte Afrika så til de grader. Slaveriet var ille, joda, men det var slutt lenge før kolonitiden tok slutt og Afrika ble overlatt til seg selv, etter at vesten hadde pint ut det de kunne.
Vis hele sitatet...
Bestem deg da. Først klager sier du på at det var slaveriet og kolonitiden som ødela for Afrika, men når du får sakelig info om slavereiet, så er det kolonitida som var ødeleggende for Afrika.
Hva var det med kolonitida som gjør at Afrika er skakkkjørt nå?
Hva med de landene som ikke ble kolonisert? De er jo skakkkjørte de også. Er det de hvite sin skyld det også?
hadde jeg hatt valget å donere penger til redd regnskogen eller redd barna hadde jeg valgt redd regnskogen <.<
Sitat av migthy
Bestem deg da. Først klager sier du på at det var slaveriet og kolonitiden som ødela for Afrika, men når du får sakelig info om slavereiet, så er det kolonitida som var ødeleggende for Afrika.
Hva var det med kolonitida som gjør at Afrika er skakkkjørt nå?
Hva med de landene som ikke ble kolonisert? De er jo skakkkjørte de også. Er det de hvite sin skyld det også?
Vis hele sitatet...
Vi beveger oss ganske langt bort fra topic, men du tar meg for bokstavelig talt her. Jeg påstår ikke at alt som har skjedd i Afrika er vesten skyld, men store deler av det. Det er ikke til å skyve under en stol at rovdriften på afrikas ressurser under kolonitiden har ødelagt mye, og når vesten trakk seg ut og overlot afrika til seg selv var det i et for tidlig stadium der de fleste koloniene ikke var i kapable til å styre seg selv på en skikkelig måte.

Angående slaveriet du nevte så var det ca ti ganger så mange afrikanske slaver i sør og nord amerika som det var hvite slaver i afrika og østen.
Sitat av migthy
Bestem deg da. Først klager sier du på at det var slaveriet og kolonitiden som ødela for Afrika, men når du får sakelig info om slavereiet, så er det kolonitida som var ødeleggende for Afrika.
Hva var det med kolonitida som gjør at Afrika er skakkkjørt nå?
Hva med de landene som ikke ble kolonisert? De er jo skakkkjørte de også. Er det de hvite sin skyld det også?
Vis hele sitatet...
Slutt å kveruler! Du skjønner poenget, å det er at svarte mennesker har altid fått en dårlig behandlig av oss hvite, å ikke før i nyere tider at de blir tatt imot med åpne armer.

Ikke bare folk i Afrika har fått denne behandlingen, men også indianer fra både Nord og Sør-Amerika samt aborginer i Australia.
Jeg er vegetarianer - fordi jeg syns det ikke er riktig å holde dyrene fanget i hele livet helt til de blir henrettet. De burde leve sitt liv, helt til vi jakter dem som et rovdyr. For tiden behandler vi dem som nazistene gjorde mot jødene i konsentrasjonsleir, syns jeg. Jaja, utviklingen har gjort det vanskelig for dyrene å leve av seg selv for tiden, fordi de er blitt bundet av menneskene nå.

Uansett så lever jeg fint uten kjøtt og regner med å fortsette med det
Sitat av twisted shroom
Slutt å kveruler! Du skjønner poenget, å det er at svarte mennesker har altid fått en dårlig behandlig av oss hvite, å ikke før i nyere tider at de blir tatt imot med åpne armer.

Ikke bare folk i Afrika har fått denne behandlingen, men også indianer fra både Nord og Sør-Amerika samt aborginer i Australia.
Vis hele sitatet...
Ikke glem inuittene og samene. De har fått veldig dårlig behandling også.
På et grunnleggende plan er det umulig å utføre basisbehov uten å drepe. La oss si at du skal spise. Skal du nøye deg med døde trær og stein som ikke har følelser?

Nei, fy faen. Mennesker spiser det de spiser fordi verden automatisk har tilpasset seg slik. Å la dyr leve lengre for å være humane? Det er det dummeste jeg har hørt. Mennesker er dyr. Du ser ikke en ulv spørre en sau hvor gammel han er før han dreper. Jeg vil ha mørt kjøtt.

Du ser ikke etter stygge gamle damer på byen for å skåne dem fra rejection. Du ser etter de ferskeste strammeste for å sikre deg og dine.

Deal with it. It's not gonna change.
Du synest det er dårlig at vi er 'selviske', mener du at mennesker burde slutte å tenke på sitt eget beste? Det er jo helt tåpelig.
Til alle bedrevitere, hva spesifikt gjør dere for at dyra skal ha det bedre, for at Co2-utslippene skal senkes? Vi er alle mennesker, og kan ikke ta på oss ansvaret for alt og alle, men de fleste gjør sitt beste. Det er desverre slik at dårlige vaner er vondt å vende.

Folk må også innrette seg etter maktbalansen i verden, vi spiser kjøtt og får å kunne spise kjøtt må vi slakte dyr. I mange tilfeller gjøres det kanskje ikke så humant som man skulle ønske å tro, men det er heldigvis ganske raskt over. Det er mange grunner til at man ikke kan slakte et bedøvet dyr; det går ut over smaken, holdbarheten osv. Det er mange praktisk årsaker til at man tar pulsåren til et dyr.

Det jeg syntes er mer kvalmt er det enorme matforbruket vi har i Vesten, mens store deler av verden sulter, ikke at dyr blir slaktet inhumant. Det kan jeg på en måte leve med, da jeg ser på mennesker som merverdige enn dyr. Kall meg gjerne kald og ufyselig, men sånn er verden. Hvis du hadde blitt satt i en posisjon hvor du enten måtte drepe et menneske eller dyr, så hadde nok den hardeste vegetarianer drept dyret.
Selvfølgelig har ikke dette noe med den ariske rase å gjøre.
Ta for eksempel araberene som eksempel. Noen har olje og god råd og har muligheten til å gjøre like mye "skade" som en "arisk".

Folka i Sør-Amerika hugger ned regnskogen for å ha noe å leve av, og det er et globalt miljøproblem.
Er de av den ariske rase? Nope..
[Sarkasme]Stakkars dyr og insekter[/Sarkasme]


Tror du at dyrene ville tatt hensyn til oss om de hadde makten?
Jeg liker verden slik den er nå. Utenom noen små faktorer som religion, dyr bensin, hvordan staten bruker pengene og at vi ikke har 1,5l Urge flasker.
Kunne gjerne kjempet for dyr og mindre utslipp. Men at jeg stopper å kjøre bil eller blir vegiterianer hjelper sånn ca 0,0%. Det er ikke så mye vi vanlige mennesker kan gjøre mot de som har makt i verden. Så er bare til å gjøre det beste utav situasjonen

[Sarkasme]Stakkars dyr og insekter[/Sarkasme]


Tror du at dyrene ville tatt hensyn til oss om de hadde makten?
Vis hele sitatet...
Haha Godt poeng
Sist endret av Savyer; 19. august 2008 kl. 17:47.
Sitat av Savyer
Jeg liker verden slik den er nå. Utenom noen små faktorer som religion, dyr bensin, hvordan staten bruker pengene og at vi ikke har 1,5l Urge flasker.
Kunne gjerne kjempet for dyr og mindre utslipp. Men at jeg stopper å kjøre bil eller blir vegiterianer hjelper sånn ca 0,0%
Vis hele sitatet...

Værsågod å bli vegitarianer... Om alle hadde blitt det, så hadde det ihvertfall blitt sult og nød her i verden.
Teoretisk sett.. skyter man alle hvite, for å gjøre bot på hva "vi" gjorde med Afrika under kolonitiden - så gjør man alle afrikanere en stor bjørnetjeneste.

Hvem skal sende mat til afrika da ? Blir alle hvite skutt tar det ca 3 dager for de har spist opp den siste ris-sekken jeg sendte til de, å da er de isåfall fucked.
Sitat av Muradi
Værsågod å bli vegitarianer... Om alle hadde blitt det, så hadde det ihvertfall blitt sult og nød her i verden.
Vis hele sitatet...
Øhm, jeg driter egentlig i om dere er kjøtteter eller vegetarianer. Men du er ganske dum. Å "dyrke" dyr tar mye mer energi, arbeid og plass enn å dyrke grønnsaker. Hadde alle blitt vegetarianer, hadde det faktisk blitt mer mat til verden.

Sitat av UngarEffect
Hvem skal sende mat til afrika da ? Blir alle hvite skutt tar det ca 3 dager for de har spist opp den siste ris-sekken jeg sendte til de, å da er de isåfall fucked.
Vis hele sitatet...
Afrika klarte seg så lenge uten de hvite. Grunnen til Afrika er fucket for tiden, er hvitenes innflytelse fra siden kolonisering til nå. Penger, makt, slaveri, krig, aids, osv.
Sist endret av marsboer; 19. august 2008 kl. 17:59.
Sitat av marsboer
Å "dyrke" dyr tar mye mer energi, arbeid og plass enn å dyrke grønnsaker. Hadde alle blitt vegetarianer, hadde det faktisk blitt mer mat til verden.
Vis hele sitatet...
Jeg tar ikke å bytter en blodig indrefilet rett fra grillen, med ei dampkoka gulrot.
Koste hva det koste vil. Vi som har råd til å spise som konger kan jo fortsette å spise som konger, så kan heller de litt mindre heldige rundt om i verden begynne med vegetarkost å bli underernært.
Sitat av UngarEffect
Jeg tar ikke å bytter en blodig indrefilet rett fra grillen, med ei dampkoka gulrot.
Koste hva det koste vil. Vi som har råd til å spise som konger kan jo fortsette å spise som konger, så kan heller de litt mindre heldige rundt om i verden begynne med vegetarkost å bli underernært.
Vis hele sitatet...
Helt korrekt.
Sitat av marsboer
Øhm, jeg driter egentlig i om dere er kjøtteter eller vegetarianer. Men du er ganske dum. Å "dyrke" dyr tar mye mer energi, arbeid og plass enn å dyrke grønnsaker. Hadde alle blitt vegetarianer, hadde det faktisk blitt mer mat til verden.
Vis hele sitatet...
For det første, man dyrker ikke dyr - man avler dyr.
For det andre, å avle fram dyr tar da selvsagt mindre plass enn grønnsaker; en okse på 200 kilo, tar åpenbart mindre plass enn om man skulle dyrket 200 kilo salat. Det er matmangel som det er, jeg tør ikke engang tenke på hvordan det skulle blitt hvis man skulle nektet de i u-land en så viktig ressurs og matkilde.

Sitat av marsboer
Afrika klarte seg så lenge uten de hvite. Grunnen til Afrika er fucket for tiden, er hvitenes innflytelse fra siden kolonisering til nå. Penger, makt, slaveri, krig, aids, osv.
Vis hele sitatet...
Glemmer man pengene man sender ned dit? Det er riktignok ikke mye som havner der det skal, men jeg tror nok de hvite har hjulpet Afrika mer de siste årene enn ødelagt.

Dessuten, er aids hvite sin skyld? Da må jeg ha gått glipp av et og annet.
Sitat av dynamite
På et grunnleggende plan er det umulig å utføre basisbehov uten å drepe. La oss si at du skal spise. Skal du nøye deg med døde trær og stein som ikke har følelser?

Nei, fy faen. Mennesker spiser det de spiser fordi verden automatisk har tilpasset seg slik. Å la dyr leve lengre for å være humane? Det er det dummeste jeg har hørt. Mennesker er dyr. Du ser ikke en ulv spørre en sau hvor gammel han er før han dreper. Jeg vil ha mørt kjøtt.

Du ser ikke etter stygge gamle damer på byen for å skåne dem fra rejection. Du ser etter de ferskeste strammeste for å sikre deg og dine.

Deal with it. It's not gonna change.
Vis hele sitatet...
Du har misforstått totalt. Det er ok å spise kjøtt fra dyr man vet har blitt behandlet rett, og ikke blitt innesperret som noen fanger 24/7, og som kun lever rundt 6 mnd. Tviler på at det finnes sånt kjøtt. Hadde mennesket jaktet og drept dyr selv, sånn som _alle_ andre dyr gjør, hadde ikke dreping av dyr vært noe galt.

Og du sier at det ikke kommer til å forandre seg; du har nok rett. Menneskene i dag er late. Og siden samfunnet har utviklet seg så annerledes enn det naturen kan tåle, kommer det nok neppe til å forandre seg. Hvis ikke menneskene blir utryddet.
Sitat av 4815162342
Vi er selviske på den måten at vi 98% av tiden kun tenker på mennesker selv.
Vis hele sitatet...
Nja, 98% av tiden tenker vi ikke i det hele tatt.

Sitat av 0632946364
Og dette er KUN fordi vi er så hjelpeløse.
Vis hele sitatet...
Hjelpeløse er vel stikk motsatt av hva vi er.
Sitat av Nihil
Hm, jeg bruker å si det samme selv...når jeg føler for å klage på noe uten grunn.

Men jeg liker å se litt mer realistisk på det enn som så:
Mennesket er idag på toppen av utviklings- og næringskjeden, vi har kommet lengre enn noe annet dyr, dette er ikke noe som har kommet av at vi er overbeskyttende hva andre arter angår. Naturen viser ingen nåde, survival of the fittest og natural selection er en realitet: Enten så utvikler du deg, eller så blir du etterlatt.

At vi går langt for våre egne er en selvfølge, det er i alle dyr's instinkter å ville det beste for sin art. Dette er noe som samtlige arter praktiserer, så mennesket er nok intet unikum i den sammenheng. At mennesker styres av behov og viljen til makt er noe man skal være glad for, uten det ville livet vært en langt verre opplevelse.

Mennesket er høyere opp i naturen idag, enn noen gang før.

Hva er galt med egoisme? Alle er egoistiske. Det er fullstendig naturlig å ville tilfredsstille sine egne behov.
Vis hele sitatet...
Så du sier at å utrydde naturen er helt OK... Det går jo faktisk an å jakte og skaffe seg hauger med mat uten å lage biler, veier, hus, bygg osv.! Og dessuten ville ikke livet vært noe mindre behagelig hvis vi hadde gjort sånn som de forhistoriske menneskene hadde gjort.

Og jeg sier dette også for menneskenes skyld; antall mennesker øker stadig, og det er helt klart at det er for mange mennesker på Jorden. Dette fører til sult.

De store ødeleggelsene av Amazonas og resten av verdens skog gjør det ikke noe bedre. Hvis vi fortsetter sånn kommer skogen til å bli utryddet. Har dere tenkt på hvor vi får oksygen fra? Plantene! Og uten planter dør stadig flere dyr ut, sånn som mange allerede har gjort. Og da får ikke mennesker mat. Så da dør vi ut.

Jeg vil si at menneskene er naturens største feilgrep. Menneskene hører sannelig ikke til økosystemet på noen som helst måte. Hvis vi fortsetter sånn som dette, vil nok menneskerasen sakte men sikkert dø ut.

Sitat av Realist1
Hjelpeløse er vel stikk motsatt av hva vi er.
Vis hele sitatet...
Vi er hjelpeløse på egenhånd. Som 48 sa, er vi totalt avhengig av andre mennesker. Mulig du oppfattet hva han mente feil.
Sist endret av Spiralgalakse; 19. august 2008 kl. 18:50.
For tre år siden var jeg akkurat som dere. JEg tenkte at jeg klarer overhodet ikke å leve uten kjøtt, men en venn oppfordret meg til å prøve en uke. Jeg klarte en uke, så en måned, og nå har jeg klart tre år uten. Uansett så prøver jeg ikke å "verve" flere vegetarianer.

Vil dere spise kjøtt, får dere selvsagt lov. Det er ingen lov som forbyr det. Jeg står ikke og ser bittert på deg om du spiser innvollene til døde dyr. Det er ditt valg

Sitat av Nihil
For det andre, å avle fram dyr tar da selvsagt mindre plass enn grønnsaker; en okse på 200 kilo, tar åpenbart mindre plass enn om man skulle dyrket 200 kilo salat.
Vis hele sitatet...
Logikken din sier at man brødfør mindre enn 200 kilo mat før kalven vokser til en okse? Gå på skolen igjen, gutt.
Hvorfor høres det ut som om mange mener at menneskene ikke drepte, voldtok, torturerte for 5000 år siden også?

Det eneste som har endret seg er at store deler har blitt mer sivilisert(positiv utvikling) og derfor har vårt syn på de mindre utvilklede blitt endret. Itillegg til at vi idag har media som gjør oss beviste på alt som skjer i verden.

Og ja vi utnytter jorda idag, men det har jo både vi og dyr gjort i alle år. Endringen er at det har blitt industrialisert. Vi har altså blitt for flinke til det som ligger i overlevlses innstinktet. Jeg synes heller det er veldig positivt at utviklingen går den veien at vi er blitt beviste på at vi kan ødelegge gjorden vår- Og vi vet mer og mer om hva som skal til for og støtte en bærekraftig utvikling.

Og til OP: Hva mener du med at vi har nådd et bunnpunkt? Dagen idag var den store dagen altså?

FLOTT sier jeg da!! Det betyr at det bare kan gå oppover fra nå av. Og jeg har det faktisk ganske OK på bunnpunktet. Sjansen for at naboen kommer og dreper meg fordi han ikke har giddi å gå på jakt, for så å ta mitt jaktutbytte er ikke eksisterende.

Så nei ærlig talt skal du konkludere med at bunnen er nådd, får du faen meg også si når(hvis) vi har vært på toppen?

Og afrikanske stammer har drevet med kvegdrift i mange tusen år. Egypterne som levde 3-4000 før kristus hadde dyr i fangenskap. Men da var det ikke noen som hadde noen innvendinger, nettop fordi de måtte det for og overleve.


Og helt til slutt: Sett en ku og en vegetartianer på en øy uten andre matkilder så vil kansje han og forstå at man gjør det ikke for og være slem med kua når man spiser den.

CONVERTING VEGETARIANS!
Sitat av Nihil
For det andre, å avle fram dyr tar da selvsagt mindre plass enn grønnsaker; en okse på 200 kilo, tar åpenbart mindre plass enn om man skulle dyrket 200 kilo salat. Det er matmangel som det er, jeg tør ikke engang tenke på hvordan det skulle blitt hvis man skulle nektet de i u-land en så viktig ressurs og matkilde.
Vis hele sitatet...
Sorry, mac, men har har du en fascinerende snever tankemåte, foruten at den er direkte feil.

En 200kg Okse avles ikke fram uten mat. En spisbar okse har spist mye mer enn sin egenvekt. Denne maten til oksen dukker ikke opp fra intet, slik du later til å tro. Du må altså ha areal til å dyrke mat til oksen også. Du får mer mat til mennesker ut av et gitt areal ved å spise det du dyrker fremfor å gi det til dyr som du så spiser.

EDIT: Fack, slått til møllen.
Sist endret av Kinseek; 19. august 2008 kl. 19:13.
Sitat av marsboer
Logikken din sier at man brødfør mindre enn 200 kilo mat før kalven vokser til en okse? Gå på skolen igjen, gutt.
Vis hele sitatet...
Hva er det du mener her ? En okse kan da "brødfø" seg selv ?

Edit: Om det er noe i retning det kinseek skriver, så kan jeg opplyse at oksen fint kan leve på ei mark.. Du trenger ikke rive opp gresset og dytte den opp i ansiktet til oksen..
Sist endret av beltespenna; 19. august 2008 kl. 19:16.