Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 672
når jeg skal slette noe på disken min, tar det hundre år før den setter i gang med slettinga, men ressursene brukes kraftig! hvirker som den gjør ett eller annet før selve slettingen kjøres! kjører fat 32 og det er en IBM 40 gb 5400 rpm disk....

forslag til kur?
prøv å defragmentere harddisken
Hei

Hvis du kjører WinXp eller Win2k kan det øke ytelsen hvis du konverterer til NTFS filsystem.

Defragementering burde du gjøre en gang i uka. Det tar lang tid å gjøre det hvis du ikke gjør det regelmessig, så første gang kan ta alt fra 13 timer til et par dager, men når du gjør det uka etter vil det ta langt mindre tid.
ja har tenkt tanken, den begynner bare å "jobbe" av og til og er generelt treg.. dette er vel tegn på et defragmentering behov? så gjør nok det.. takker!
vel, det er jo en 5400rpm disk, hvor stor cache er det på den?
Prøv og lek litt rundt med pagefile cachen, prøv:

http://ftp.elf.stuba.sk/packages/pub...k/cachm511.exe

Funket for meg...litt.
Opprinnelig postet av Psyc0re
Hvis du kjører WinXp eller Win2k kan det øke ytelsen hvis du konverterer til NTFS filsystem.
Vis hele sitatet...
Jeg ble spurt om dette, det takket jeg ja til, og ytelsen økte en hel del. så det er nok bra mulig dette funker for deg og na1t.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Skal ikke se bort i fra at den kan være skadet eller, seagate diskene er kjent for og få slike tendenser etterhvert.
Better than thou.
IBM mener du?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Seagate mener jeg, kjent for og bli skikkelig sluggish, og event til slutt dø.

IBM sine dør bare
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Men dette var en IBM-disk...
hdd'en min var treg som pokker'n for en stund siden, brukte evigheter på sletting osv., men dette viste seg å være en fucka xp-installasjon, noe jeg mistenkte og som viste seg å stemme...
hvilket os kjører du?
bruk ntfs...