Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 850
den ene harddisken min(ikke system hdd) sa takk for seg her om dagen og da jeg hadde tatt den ut av maskinen og skulle starte opp fikk jeg opp en feilmelding om at maskinen manglet en fil.. så jeg satt i en windows xp cd og startet fra den.. da fikk jeg opp spørsmål om jeg ville reparere den gjeldende windows installasjonen og det vil jeg så jeg trykket meg inn på det og her kommer problemet..

når jeg trykker på det kommer jeg inn i et eller annet dos basert opplegg.. og må velge installasjonsplassering på den windowsen som skal fikses.. jeg gjør det og skriver inn admin passord, men ingenting skjer.. hva skal jeg gjøre videre?

for de som ikke skjønte det er jeg ikke så veldig inne i detta..

kan ikke formatere disken da jeg har mye viktige dokumenter der liggende i outlook xpress..

takk for all hjelp..
Tydeligvis så lå oppstartsfilene på den disken som sa takk for seg. I konsollet kan du prøve å skrive fixboot som fikser oppstartsfiler og slikt, og fixmbr som skal skrive ny mbr. Det skal i teorien fungere, men gjør det ikke alltid.

(Forsåvidt så kunne du skrevet help i konsollet og fått opp ei liste over alle kommandoene du har tilgang til...)
jau
Trådstarter
26 0
takker.. hvilken dir skal jeg skrive dette i? c:, d:, e:, f:, g:, h: eller i:? har et par disker inne ser du.. :P

windows ligger på d: og disken som røyk var da j:.. cdrom er k:
jau
Trådstarter
26 0
har nå skrevet både fixboot og fixmbr i konsollet, men no joy..

får bare opp at kommandoen er ugyldig selv om den står i lista når jeg skriver help..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Bruker denne tråden til et eget spm.
Jeg prøver også å reparere en windows installasjon, jeg har valgt hava som skal repareres og skrevet inn admin passordet. Det som kommer opp da er: C: \WINDOWS\ hva gjør jeg da?
Sitat av Bjørn_H89
Bruker denne tråden til et eget spm.
Jeg prøver også å reparere en windows installasjon, jeg har valgt hava som skal repareres og skrevet inn admin passordet. Det som kommer opp da er: C: \WINDOWS\ hva gjør jeg da?
Vis hele sitatet...
Har du ikke lest den andre posten, det som commie skrev. Prøv å skriv inn fixboot og fixmbr... For flere kommandoer kan du skrive inn help
Du velger å fortsette installasjonen, og når du får oversikt over harddiskene dine, hvor mye ledig plass du har og slikt, trykker du E for å reparere.
Altså: Reparer andre gang du blir spurt om det, ikke første gang. Da går du gjennom Windows XP-installasjonen, men ikke vær redd - ingenting slettes. Det er bare systemfilene som byttes ut med de på CD-plata.