Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2986
Det er nå et par uker siden jeg prøvde LSD. Dette var mitt første møte med psykedelika, og jeg var veldig spent på hvordan det hele kom til å utarte seg. Vi var to som skulle ta jomfruturen vår denne dagen, og planen var opprinnelig at det hele skulle foregå hos en bekjent av oss, men utover kvelden skiftet han mening og bestemte seg for å holde en fest i stedet (har hørt i ettertid at det ikke ble noen fest, men at han og en annen fikk tak i noen blottere og droppet dem hjemme hos han). Uansett, etter at han hadde sagt ifra om at vi ikke kunne være hos han, tok vi saken i egne hender og møtte dealer'n for å kjøpe én blotter, angivelig 350 mg - en såkalt Shiva. På dette tidspunktet var vi tre stykker; meg og kompisen min (F) som skulle handle, og tripsitteren vår (B). Etter litt frem og tilbake fant man ut at veien hjem til meg var den korteste.

Vel hjemme med blotteren, godis & drikke, pizza og en stor dose good spirit satte vi oss komfortabelt tilbake i sofaen min (er ganske heldig, da jeg har kjellerstua som soverom), delte blotteren i to og tok hver vår del. Den ble plassert på tunga og presset opp i munntaket, som jeg så fint kaller det. Sug, sug, sug.. det var egentlig greia. Det smakte ingenting annet enn papp, og den smuldret seg opp ganske raskt og ble svelget etter noen minutter. I forkant hadde jeg tenkt at det mest sannsynlig kom til å ta opp mot en time før jeg merket noe. Musikk ble satt på og vi fant frem kortstokken for å spille litt BlackJack for å få tiden til å gå. Da den første CD'en var ferdig hadde det gått omtrent tre kvarter, og ved flere anledninger hadde det hendt ting som jeg anså som placeboeffekter, deriblant noen heftige latterkramper sammen med F. Ikke lenge etter at vi hadde byttet CD merket jeg at det var noe på gang; F ga meg noen kort ut av kortstokken og jeg fikk dem med baksiden vendt mot meg. Bak på disse kortene var det et rødt mønster som plutselig begynte å skeie litt ut. Jeg har en lampe i hjørnet bak sofaen, og det virket som lyset fra den kun ble sterkere med tiden som gikk. Så jeg lenge nok (opp mot 6-7 sekunder) i en retning, ble lyset dimmet ned i sidesynet mitt, og det å snu på hodet gjorde at det klarnet opp igjen. Dette ble jeg virkelig opphengt i, og prøvde å formidle det til F, men hver gang jeg skulle komme til poenget begynte vi og le. Fikk til slutt forklart han hva jeg hadde prøvd å si. Når jeg tok meg selv i å gjenta ting, og la merke til at jeg hadde pratet nonstop i en god stund, innså jeg at LSD'en hadde begynt å gjøre sitt. Etter disse hendelsene gikk det bare en vei.

Mesteparten av kvelden foregikk med lyset på, men jeg skal innrømme at de mest trippy opplevelsene kom da vi slo av lysene. Med lyset av kom OEV-ene (open eye visuals) strømmende, bokstavelig talt. Først begynte alt som hyppige flash's, men ble mer variert og sporadisk etter hvert. Det tok ikke lang tid før det nesten ble litt overvelmende, litt for mye på en gang - da var det på med lysene igjen. I mørket var oppfatningen av distanse en helt annen og balansen var det ikke mye å skryte av. Det føltes også som musikken fikk en annen flow enn da lyset var på, dette var ganske fascinerende. Det skal sies at jeg ble veldig lett fascinert av ting den kvelden. Jeg kunne bli sittende og stirre på Cola-boksen min uten å rykke i en muskel og bare ta til meg det den hadde å gi, for å så gå over til neste gjenstand. Noe jeg absolutt anbefaler er å ha sjokolade tilgjengelig... Jeg hadde handlet inn en Lion King Size og en New Energy - følelsen av å spise disse sjokoladene var for meg helt ekstraordinær. Det var som jeg smakte dem (separat, ofc.) for første gang, tusen ganger. Dette var helt klart en av de store oppturene ved kvelden.

Den største påvirkningsfaktoren (bortifra LSD'en i seg selv) var helt klart musikken. F hadde forberedt og brent tre CD-er, der mesteparten bestod av Juno Reactor, Boyz Noise og diverse andre elektronica m.m. Sangene satte stemningen, og stemningen var alt. Heftige chills fór gjennom kroppen etter hvert som musikken nådde klimaks, sang etter sang. Husker at jeg stadig konstanterte hvor digg/chill/fet musikken var, og at F var helt enig. Han hadde forøvrig tatt med seg en stor tegneblokk som han endte opp med å sitte og tegne i. Første gang vi forlot rommet var for å hente forfriskninger i kjøleskapet utenfor, og følelsen av at jeg var ganske tura ble forsterket av fremmedheten som gangen og taklyset (uten kuppel) utstrålte. Rommet mitt var den trygge sonen, alt utenfor var stress. Dette var dog førsteinntrykket mitt - jeg visste jeg måtte ut og opp etter hvert, toalettbesøk, pizzasteking etc. Utover kvelden havnet jeg på gulvet ved senga mi, mens B satt i den og spilte på gitaren min, en sort Schecter Revenger FR. Det skal nevnes at jeg synes han er flink til å spille, og han var enda bedre den kvelden. F var nå mer i nærheten av stereoen på denne tiden, som også gav lyd fra seg. Mot slutten av det hele(/midt på svarte natta) bestemte vi oss for å runde av kvelden med en joint, ute i det fri. I tiden før jeg rullet jointen satt jeg under vinduet mitt og slappet av, mens F og B holdt på med sitt. Vinduet hadde vært åpent gjennom hele trippen, men det var først da jeg merket vinden som smøg seg ned under de burgunderrøde gardinene mine. Jeg ble sittende i kanskje 10 minutter og kjenne på vinden treffe toppen av hodet mitt, og nedover nakken. Dette var utrolig behagelig, fikk meg til å glede meg til å komme ut av huset og var definitivt et høydepunkt med kvelden.

Som tidligere nevnt var dette min første opplevelse på LSD/psykedelika, og jeg må innrømme at det ikke var som jeg hadde forventet. Dette skriver jeg med en positiv undertone. Jeg følte at jeg hadde mer bakkekontakt enn jeg trodde jeg kom til å ha; hvis noe trippy hendte og B snakket til meg og prøvde å forklare noe, så kunne jeg skifte mellom å være "nede" sammen med han og ture avgårde igjen noen sekunder senere. Jeg følte at jeg fortsatt hadde kontroll over meg selv, og at jeg behersket å f.eks. ordne med pizzaen uten store problemer. Nevner igjen at jeg kun tok halvparten av blotteren på angivelig 350 mg. En hel blotter ville nok resultert i mindre bakkekontakt og mer ansvar for tripsitteren, som forøvrig gjorde en god jobb med å passe på at ting ikke skeiet ut den kvelden. En ting som særlig gikk igjen var at jeg begynte på en setning, men avsluttet den i hodet. "Dæven, det er jo helt sjukt at"... "Jeg visste ikke at"... "Hvordan er".. etc. Tankene kunne lett havne i en loop, hvor det samme kom frem hele tiden, men jeg klarte å bryte disse tankerekkene uten noen nevnbare anstrengelser. Forberedelsene vi gjorde var helt klart nødvendige for at det gikk som det gikk, og endringen i planen om hvor vi skulle være vil jeg tro ble til en fordel for oss. Jeg var litt skeptisk til å røyke cannabis under trippen min, men siden det var mer mot slutten enn mot midten (tidslinje), så hoppet jeg bare i det. Helt kurant sortings som sørget for at jeg landet med begge beina på bakken. Kan også nevne at jeg slet litt med å få sove den natta, da det fortsatt hang igjen noen CEV's. Dette tok jeg med et smil om munnen og dagen etter følte jeg meg helt fin i formen
Fin lesning, høres ut som en god opplevelse!
God flyt i teksten, en bedre tripp rapport. Hørtes ut som en god opplevelse, ja!

Ofte jeg ikke orker å lese rapporter pga rot :')
Sist endret av Oransje; 27. november 2010 kl. 04:02.
Fin rapport.

Det virker som om dere har forberedt dere godt til jomfrutrippen.
Relativt lave doseringer, en ansvarsfull trippsitter og god stemning med gitar og fin musikk.

Kjenner meg godt igjen med det du sier om vinden/trekken fra vinduet.
Det kan være utrolig spesielt under en tripp!
Flott rapport det her, fin lesning
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Relativt lave doseringer
Vis hele sitatet...
nei nei nei, dette er jo en heroisk dose

én blotter, angivelig 350 mg
Vis hele sitatet...
blotteren fra helvete!
Sitat av SoftgunJam Vis innlegg
Si nei til dop!
Vis hele sitatet...
LSD er så langt fra tradisjonell "dop", du kommer. Sammen med andre hallusinogener. Det er utvider mentaliteten din til de grader, og gir deg utrolig dyp innsikt i deg selv og folk rundt deg.
Takker for positive tilbakemeldinger, settes alltid pris på!

Sitat av NitroFis Vis innlegg
Kjenner meg godt igjen med det du sier om vinden/trekken fra vinduet.
Det kan være utrolig spesielt under en tripp!
Vis hele sitatet...
Kald vind er vanligvis ikke noe jeg liker, men under trippen var dette som manna fra himmelen! Fascinerende å oppdage en slik kontrast hos seg selv. Grensa mellom godt og ondt er vel ikke så stor allikevel

Kan også legge til at jeg har opplevd et par flashbacks i ettertid. Det være seg forsterket lys, klarere farger og her om dagen en liten proposjonell fordreining i ansiktet til en kompis. Dog hendte det siste under påvirkning av cannabis.
God lesning. Fin og ryddig i formen. Tommel opp!
Utrolig bra skrevet rapport; bredt smil gjennom hele teksten.
Høres ut som dere hadde en ganske sweet jomfrutur!

Må definitivt prøves
Sist endret av Løken; 28. november 2010 kl. 10:03.
Bra skrevet!! Gleder meg til neste rapport etter du har prøvd en hel en. Er vel litt pinglete med kun en halv en.
Veldig fin rapport! Ser ut som dere hadde den perfekte jomrutur.

Bare for ordens skyld:
350 mg - milligram
350 µg - microgram

Regner med at dere ikke delte 350 milligram på jomfrutrippen deres
Sitat av Tengel Vis innlegg

Kald vind er vanligvis ikke noe jeg liker, men under trippen var dette som manna fra himmelen! Fascinerende å oppdage en slik kontrast hos seg selv. Grensa mellom godt og ondt er vel ikke så stor allikevel

Kan også legge til at jeg har opplevd et par flashbacks i ettertid. Det være seg forsterket lys, klarere farger og her om dagen en liten proposjonell fordreining i ansiktet til en kompis. Dog hendte det siste under påvirkning av cannabis.
Vis hele sitatet...
Jeg ble bare mye mer følsom for vind og trekk.

Jeg kunne tydelig kjenne en frisk bris i ansiktet og på hendene selv om det ikke var et fnugg av vindt ute, kun den lille trekken man kan kjenne når man går ute.
Riktignok var dette under påvirkning av psilocybin, ikke LSD.

Har du merket noe til psykiske ettervirkninger?
Feks. endret syn på noe osv. ?
Noen som har kommentert noe spesielt?
Sitat av Revbatim Vis innlegg
LSD er så langt fra tradisjonell "dop", du kommer. Sammen med andre hallusinogener. Det er utvider mentaliteten din til de grader, og gir deg utrolig dyp innsikt i deg selv og folk rundt deg.
Vis hele sitatet...
Utvider, påvirker, forvrenger, forvirrer eller ødelegger?
noen som har prøvd å ta lsd uten å være klar over det og har erfaring med det? jeg prøvde det en gang når jeg visste at jeg tok det, folk blander ofte lsd i stimulerende rusmidler for at folk skal like varene deres, eneste jeg så var gardinene svaie og hvordan solens solstråler lyser opp i forhold til vanlig lyspære og masse stress når jeg lukket øynene, trodde jeg skulle få badtrip nightmare halusinasjoner så jeg holdt de åpne.. Men jeg så aldri rosa elefanter og sånt, bare det åpenbare i små undervurderte "fenomen" sånn blir jeg ofte når jeg kjøper pulver eller xtc og.. Men jeg er ikke helt sikker da, derfor jeg lurer på om noen har erfaring med å fått syre i seg uten å være oppmerksom og bevisst på det. Det hørtes gøy ut og gøy å lese om trippen din foresten, så beklager hvis det ble litt offtopic eller offensivt mot lsd hvis noen vil.

Kald vind er vanligvis ikke noe jeg liker, men under trippen var dette som manna fra himmelen! Fascinerende å oppdage en slik kontrast hos seg selv. Grensa mellom godt og ondt er vel ikke så stor allikevel


det har jeg og tenkt mye på. Hvis du utvider ondt så utvider du godt og. Det er det som er så genialt med badtrips. Betryggende på en måte. Oppsøker alltid det vonde først så du får mest mulig ut av opplevelsen.

men er ikke lurt å bruke det for lenge foresten, da finner du ut hvor meningsløst alt er og mister personligheten din, kanskje det er toleranse på syre eller at du venner deg til det? lurer på hva som gjør at du blir som du blir på syre.. Du får så stor stimulering av å bare bruke hjernen.. nesten som når nesten dør, at du finner ut hvor lyst du har å leve.. syre må jo være skadelig for hjernen, kanskje derfor blir det så gøy å bruke den.. "the light shines in the darkness, and the darkness was never understanded" om du sjønner hva jeg mener :P sola skinner jo på oss

mener ikke å være påståelig om noen syns det er uforsvarlig, det er bare forslag
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Har du merket noe til psykiske ettervirkninger?
Feks. endret syn på noe osv. ?
Noen som har kommentert noe spesielt?
Vis hele sitatet...
Jeg er blitt enda mer glad i sjokolade Gatelys og diverse andre utelamper har blitt litt mer fremtredende (da om kvelden/natten), om jeg kan forstås med det. Ellers har jeg utvidet musikksmaken min en smule som et resultat av hvordan jeg oppfattet musikken under trippen. Det hele var en fin musikalsk opplevelse, og jeg kan fortsatt kjenne på følelsene jeg hadde den kvelden, når jeg hører sangene nå i ettertid. Bortsett fra dette er jeg pretty much the same guy as before

Sitat av jijijefijfeijef Vis innlegg
kanskje det er toleranse på syre eller at du venner deg til det?
Vis hele sitatet...
Mye jeg ikke helt forstod med innlegget ditt, men jeg kan hvert fall fortelle deg at man bygger opp en toleranse på LSD, som med andre stoffer. Derfor kan det være lurt å ta en god pause mellom en evt. tripp A og B, både for toleransen sin del og for å gi hjernen tid til å hvile/komme seg
Bra rapport, var veldig bra
Spiser du hele blottern neste gang, ønsker jeg tripprapport på det å ..
er litt noobish når det gjelder dette, men når du skriver blottere. Hva er det? flytende form eller..?

tar også imot svar fra andre lesere, såklart.

Edit: piller?
Sist endret av Biffy Clyro; 2. desember 2010 kl. 20:29.
Sitat av Biffy Clyro Vis innlegg
er litt noobish når det gjelder dette, men når du skriver blottere. Hva er det? flytende form eller..?

tar også imot svar fra andre lesere, såklart.

Edit: piller?
Vis hele sitatet...
http://www.google.com/images?q=LSD+b...w=1280&bih=909
Høres som en fin trip, trådstarter. Juno Reactor er bra, men Hallucinogen er bedre (hvis det var psytrance-albumene du hørte på)


Hei, jijijefijfeijef!

Sitat av jijijefijfeijef Vis innlegg
folk blander ofte lsd i stimulerende rusmidler for at folk skal like varene deres
Vis hele sitatet...
Med hvilken hensikt? Stoffenes effekt er jo helt forskjellige, og å få en LSD-trip i fleisen når du forventer en stimulantrus, kan ikke være behagelig.

Sitat av jijijefijfeijef Vis innlegg
jeg prøvde det en gang når jeg visste at jeg tok det, eneste jeg så var gardinene svaie og hvordan solens solstråler lyser opp i forhold til vanlig lyspære og masse stress når jeg lukket øynene, trodde jeg skulle få badtrip nightmare halusinasjoner så jeg holdt de åpne.. Men jeg så aldri rosa elefanter og sånt, bare det åpenbare i små undervurderte "fenomen" sånn blir jeg ofte når jeg kjøper pulver eller xtc og.. Men jeg er ikke helt sikker da, derfor jeg lurer på om noen har erfaring med å fått syre i seg uten å være oppmerksom og bevisst på det.
Vis hele sitatet...
LSD gir ikke slike hallusinasjoner. Faktisk får man ikke ekte hallusinasjoner av det engang, det er illusjoner man opplever. Det er selvsagt doseavhengig, men 'rusen' kan ikke sammenlignes med delirianter, dissosiativer, løsemidler og lignende.

Sitat av jijijefijfeijef Vis innlegg
det har jeg og tenkt mye på. Hvis du utvider ondt så utvider du godt og. Det er det som er så genialt med badtrips. Betryggende på en måte. Oppsøker alltid det vonde først så du får mest mulig ut av opplevelsen.
Vis hele sitatet...
Det er vanlig å tenke over og bearbeide vonde opplevelser mer enn gode, for å finne ut hva som gikk galt eller skjedde, men at badtrips automatisk er mer givende enn en mindre ubehagelig trip, tror jeg ikke på. Det er opp til hver enkelt og hva vedkommende gjør ut av opplevelsen.

Sitat av jijijefijfeijef Vis innlegg
men er ikke lurt å bruke det for lenge foresten, da finner du ut hvor meningsløst alt er og mister personligheten din, kanskje det er toleranse på syre eller at du venner deg til det? lurer på hva som gjør at du blir som du blir på syre.. Du får så stor stimulering av å bare bruke hjernen.. nesten som når nesten dør, at du finner ut hvor lyst du har å leve.. syre må jo være skadelig for hjernen, kanskje derfor blir det så gøy å bruke den..
Vis hele sitatet...
Det er selvsagt ikke lurt å bruke slike kraftige stoffer for mye for psyken sin del. Det er en sterk opplevelse som tar tid å bearbeide og integrere, og å arbeide med opplevelsen er viktig. Sikker på at det er LSD du snakker om? Høres mer ut som bivirkninger av overdrevet bruk av MDMA eller andre stimulanter. Hva legger du i å miste personligheten? Klart man kan forandre seg etter en trip, men det virker som du har noe annet i tankene. Toleranse bygger man opp, uten særlig annen effekt enn at du ikke får virkning i den nærmeste tiden etter uten å gå kraftig opp i dose.

LSD er faktisk veldig lite skadelig for hjernen eller kroppen generelt.
Sitat av Afasar Vis innlegg
Det er selvsagt ikke lurt å bruke slike kraftige stoffer for mye for psyken sin del. Det er en sterk opplevelse som tar tid å bearbeide og integrere, og å arbeide med opplevelsen er viktig. Sikker på at det er LSD du snakker om? Høres mer ut som bivirkninger av overdrevet bruk av MDMA eller andre stimulanter. Hva legger du i å miste personligheten? Klart man kan forandre seg etter en trip, men det virker som du har noe annet i tankene. Toleranse bygger man opp, uten særlig annen effekt enn at du ikke får virkning i den nærmeste tiden etter uten å gå kraftig opp i dose.

LSD er faktisk veldig lite skadelig for hjernen eller kroppen generelt.
Vis hele sitatet...
Han snakker mest sannsynelig om "ego-død". Google det og så ser du.
Sist endret av mar10an; 2. desember 2010 kl. 23:35.
Sitat av potetgull0 Vis innlegg
Han snakker mest sannsynelig om "ego-død". Google det og så ser du.
Vis hele sitatet...
Av en eller annen grunn så tror jeg det siste Afasar trenger er å google "egodød".