Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1664
Ser akkurat i dette øyeblikket på katastrofefilmen The Day After Tomorrow som handler om et enormt klimaskifte forårsåket av den globale oppvarmingen, og hvor den amerikanske byen Los Angeles "akkurat er blitt ødelagt av en rekke tornadoer."

Jeg er ingen ekspert på området angående dette med den globale oppvarmingen som foregår for tiden, men jeg finner allikevel mening i det hovedpersonen/professoren sier/kan skje angående det som foregår i denne filmen.

Jeg har samtidig liten tro på at noe slikt som dette kunne skjedd på bare få dager (selv om "alt" er mulig). Men at noe slikt som dette kunne skjedd i løpet av uker, mest sannsynlig måneder, har jeg en viss tro på.

Det jeg da lurer på er hva dere som har sett denne filmen, eller er forstått med handlingen i filmen mener?

Er dette noe som realistisk kan skje?

- Hvorfor?
- Hvorfor ikke?

Det er selvsagt forventet at dere utdyper svarene deres en del, og helst oppgir kilder
Sist endret av Alkohollikeren; 24. desember 2012 kl. 08:45.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Ny istid? Nei. Orkaner? Ja. Frost som bokstavelig talt kryper nedover gangene? ....hmmmmm.... skeptisk.
Sist endret av robhol; 24. desember 2012 kl. 09:30.
Det finnes mange nettsider som går gjennom handlingen i denne filmen, og "sjekker fakta". Konklusjonen er nok at nei, det som skjer i filmen kunne ikke skjedd i virkeligheten over et så lite tidsrom. Uansett hva. http://www.msnbc.msn.com/id/5058474/.../#.UNgVoInm5eE

Edit, flere kilder: "But such effects would likely happen over decades, not weeks." http://www.grinningplanet.com/2004/0...ow-article.htm
Sist endret av Toak; 24. desember 2012 kl. 09:49.
Sitat av Toak Vis innlegg
Edit, flere kilder: "But such effects would likely happen over decades, not weeks." http://www.grinningplanet.com/2004/0...ow-article.htm
Vis hele sitatet...
Samme sa de tidligere om ismeltingen av polarisen..
Sist endret av Alkohollikeren; 24. desember 2012 kl. 09:55.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Ta for eksempel de som trodde at verden kom til å gå under sist fredag. Skjedde det? Nei...
Filmen tar for seg alt som kan komme til å skje som følge av global oppvarming de neste hundre årene, på ett par uker. Så dette har nok ingen mulighet til å skje i virkeligheten.
Husk at filmen er laget for å underholde, og trenger dermed ikke ha rot i virkeligheten

Argumentet om "alt kan jo skjer" blir brukt flittig, men dette løse argumentet kan jo også brukes for hvorfor det kan skje at Superman plutselig skulle dukke opp i virkeligheten.
Begge tingene er 99.999% sikkert at ikke kommer til å skje, men det er vel kun The Day After Tomorrow som går innenfor kategorien hvor kverulantene liker å dra "alt kan skje"-kortet.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Husk at filmen er laget for å underholde, og trenger dermed ikke ha rot i virkeligheten
Vis hele sitatet...
Det har du nok ganske rett i.
Men etter min erfaring så baserer man 99% av gangene filmene man lager på så mange fakta som overhodet mulig, så lenge man klarer å holde filmen underholdende
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Ta for eksempel de som trodde at verden kom til å gå under sist fredag. Skjedde det? Nei...
Vis hele sitatet...
For bare to måneder siden var det ikke mange som trodde noe på at New York sku stå under vann i nærmeste fremtid eller.