Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 920
Hei !

Da var det tid for å kjøpe en bærbar pc for min far.. Da lurer jeg på om noen vet om en bærbar der du får mye for pengene der prisen helst skal ligge under 4000kr

Den skal kunne gjøre helt enkle ting, som word, se filmer, kunne takle å ha oppe flere nettsider, jobbe med word samtidig og kunne streame/se videoer på f.eks youtube uten at det lagger på 720/1080p

takker på forhånd
Sitat av Exonize Vis innlegg
Vis hele sitatet...
kun 500kr rabatt.. en svært billig bærbar pc da, men vil den duge? og vil si jeg aldri har vert en så stor fan av Packard Bell. Broren min har en PB bærbar og den er treig som bare det..
Husk at når du kjøper en slik billig-laptop på foreksempel Elkjøp, får du med store mengder crapware (http://en.wikipedia.org/wiki/Pre-installed_software). Dette er hovedgrunnen til at slike PC-er svært raskt blir treg og går i sirup. Så dersom du kjøper en slik maskin, anbefaler jeg å formatere den og legge inn en clean installasjon av Windows 7, og kun de driverne du faktisk trenger.

EDIT: En annen ting du må tenkte på er at slike billig-laptoper har grusom oppløsning. Den dogg linket til har en skjerm på 15,4" med 1366x768 px oppløsning. Det er samme oppløsning som min 11" Macbook Air....
Sist endret av Toak; 18. september 2012 kl. 18:12.
Sitat av Toak Vis innlegg
Husk at når du kjøper en slik billig-laptop på foreksempel Elkjøp, får du med store mengder crapware (http://en.wikipedia.org/wiki/Pre-installed_software). Dette er hovedgrunnen til at slike PC-er svært raskt blir treg og går i sirup. Så dersom du kjøper en slik maskin, anbefaler jeg å formatere den og legge inn en clean installasjon av Windows 7, og kun de driverne du faktisk trenger.

EDIT: En annen ting du må tenkte på er at slike billig-laptoper har grusom oppløsning. Den dogg linket til har en skjerm på 15,4" med 1366x768 px oppløsning. Det er samme oppløsning som min 11" Macbook Air....
Vis hele sitatet...
hmm.. så viss jeg skal formatere den og legge inn clean installasjon av windows 7, må jeg da bare finne en på thebiratebay? eller er det kanskje noen som kan lage en instruksjon / liste over hvor/hva jeg må laste ned for å få vekk de drittprogrammene som følger med? tror ikke skjermoppløsningen er det viktigste da jeg tenker mer at laggs og treghet er viktigere i dette kjøpet far vil neppe kunne merke så stor forskjell på oppløsning, men kjapphet og minimalt med lagg er viktigere takker for svar
Du kan laste ned ISO fil fra TBP og installere med den. Guide finner du her til hvordan du booter fra minnepenn.
Men når du skal aktivere så bruker du lisenskoden som står under PC-en og du må ha riktig versjon, altså W7 Home Professional 64bit norsk.
Sist endret av Mkvarner; 18. september 2012 kl. 22:09.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Du kan laste ned ISO fil fra TBP og installere med den. Guide finner du her til hvordan du booter fra minnepenn.
Men når du skal aktivere så bruker du lisenskoden som står under PC-en og du må ha riktig versjon, altså W7 Home Professional 64bit norsk.
Vis hele sitatet...
tusen takk for link ! den vil hjelpe mye !
Sitat av dogg Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Er denne kurant til noe spill ?

Feks minecraft, trackmania og css ?