Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 977
jeg har veldig lyst til og lære meg javascript men alle nettsteder jeg er innom er på engelsk. og jeg er dyslektiker så det er ikke så lett. jeg har også prøvd og oversette det gjennom oversetter i chorm men det er umulig og skjønne sammen hengen. nettsiden jeg snakker om er W3schools. er det noen som vet om en bra norsk eller enkelt forståelig nettside(kan være på engelsk vis den er lett og skjønne) med guider til javascript

takk for alle svar
Det finnes sikkert en del små guider til javascript på norsk, men de er nok ikke mange og like up-to-date. Syntaksen i de fleste språk, inkludert javascript, bygger på det engelske språket. Dokumentasjonen til de fleste dataspråk er også på engelsk. Derfor vil jeg anbefale deg å helle ta deg litt god tid, og lese gjennom en god guide på engelsk.
Må være stor sannsynlighet for at det eksisterer javascript-kurs i video/lyd-format?
TheNewBoson har på youtube, du ser hva han gjør, selvom han snakker engelsk
▼ ... over en uke senere ... ▼
Følgende pl på youtube bør være bra: http://www.youtube.com/watch?v=EfOuJ...99E745DB994524

Den tar ikke for seg enkelte av de nye ES5 tingene, men for en god innføring i basic-tingene er filmene bra. Skal du ha bedre kan du gå for O'Rielly's "javascript: The definitive guide" men den er igjen ikke for nybegynnere på noen måte

GL

Edit: Leste ikke ordentlig, den er i engelsk. Sorry, men du må nokk lete bra for å finne noe på norsk som har noen som helst tyngde.
Sist endret av Dominic; 19. oktober 2011 kl. 02:12.