Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 4111
Hei

Har samlet autografer i noen år, og tok en opprydding i permer og kasser for ett par uker siden. Fant da denne godbiten som jeg nesten hadde glemt bort. Har også dokumentasjon på at den er kontrollert og bevist ekte.

http://bildr.no/thumb/924754.jpeg

Fikk ett bud fra en samler på i underkant av 7-lapper rett i hånda, men avslo dette. Ganske tøft å ha den liggende da jeg ogsså digger MJ. Det er vell ikke grunn til å tro at den vil tape seg i verdi med det første? Hva mener dere?

Noen som har noen tøffe autografer å dele her?

Sist endret av Ozzfan; 10. juli 2011 kl. 13:04.
Det er jo ikke akkurat som om det vil komme flere autografer fra den kanten så mindre verd blir det nok ikke så lenge du tar godt vare på den og den ikke forringes i kvalitet.
Ozzfan's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cikey Vis innlegg
Det er jo ikke akkurat som om det vil komme flere autografer fra den kanten så mindre verd blir det nok ikke så lenge du tar godt vare på den og den ikke forringes i kvalitet.
Vis hele sitatet...
Forsåvidt ett veldig godt poeng
Invester litt penger i å ramme den inn. Om en del år vil du takke deg selv for den investeringen
Ville nok gjort med Mandokir sa, ram den inn eller noe. Da forringes den vel saktere
Vil tru at om 60 år, så har du en god pensjon, om du gjør som han mondokir sier.
Hvis det ikke finnes mange autografer av MJ fra før da
Vil tro det kan være grett å teste ut en prissetting på denne via ebay.
Så har du noe å gå ætter. Så kan du sjekke det hvert år, eller annenhvert år for å se om prisen går noe opp.

Ett salg, kan være lurt å ha rundt samme tid som noe skjer i forhold til MJ på scenen eller lerretet.
Tipper du kan få et lignende bud i dollar om du finner de rette folkene.

Selv har jeg Are Kalvøs autograf i permen på Bibelen 2, som er mye verd for meg i alle fall.
http://lolcipher.com/pix/kalvoutograf.png

Samt autografen(e) til Nightwish, Lise Myhre og maaange idrettsutøvere.
Det er ikke nødvendigvis sikkert at ting (samleobjekter) holder seg i verdi. Noen eksempler på ting som plutselig ble omtrent verdiløse var baseball- og hockey-kort, for ikke å snakke om pins.

Folk har fortsatt Michael Jackson friskt i minne, om ti år kan det jo hende at han er "glemt", iallfall ikke så hot lenger. Personlig hadde jeg nok solgt nå, uten at jeg har noen peiling på autografer ...
Og alle de takker deg for en deilig natt de også eller?
Wesley Snipes, bitch
Snipes's Avatar
Sitat av Zepur Vis innlegg
Tipper du kan få et lignende bud i dollar om du finner de rette folkene.

Selv har jeg Are Kalvøs autograf i permen på Bibelen 2, som er mye verd for meg i alle fall.
http://lolcipher.com/pix/kalvoutograf.png

Samt autografen(e) til Nightwish, Lise Myhre og maaange idrettsutøvere.
Vis hele sitatet...

"Takk for i natt. Det var deilig."...?
Ja, hva i svarte svingende??
Dere skjønner vel at Are Kalvø er humorist?
Sitat av walbergz Vis innlegg
Det er ikke nødvendigvis sikkert at ting (samleobjekter) holder seg i verdi. Noen eksempler på ting som plutselig ble omtrent verdiløse var baseball- og hockey-kort, for ikke å snakke om pins.

Folk har fortsatt Michael Jackson friskt i minne, om ti år kan det jo hende at han er "glemt", iallfall ikke så hot lenger. Personlig hadde jeg nok solgt nå, uten at jeg har noen peiling på autografer ...
Vis hele sitatet...
Ja, sånn er det oftest når kjendiser dør, men MJ er såpass stort at han ikke blir glemt med det første. Hvor mye er vel ikke autografen til Elvis verdt i dag? Og ja, MJ er omtrent like kjent som Elvis.

Det som har mest å si er om det er mange av autografene hans i sirkulasjon. Siden han er såpass stor vil det nok alltid være kjøpere for denne autografen, og prisen blir da høyere jo færre som er for salg.
Haha, Are Kalvø ftw
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
MJ autografer blir solgt på ebay fra 1000 til 500 000. Det kommer helt an på liksom..
Ozzfan's Avatar
Trådstarter
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
MJ autografer blir solgt på ebay fra 1000 til 500 000. Det kommer helt an på liksom..
Vis hele sitatet...
eBay er vell ikke akkurat stedet jeg ville solgt samleobjekter om jeg skulle virke seriøs utad.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
eBay er vell ikke akkurat stedet jeg ville solgt samleobjekter om jeg skulle virke seriøs utad.
Vis hele sitatet...
Kvifor ikkje? Ebay er kjipe kinagjenstaner, men også biler, båter, motorer, fly, you name it.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Ja, sånn er det oftest når kjendiser dør, men MJ er såpass stort at han ikke blir glemt med det første. Hvor mye er vel ikke autografen til Elvis verdt i dag? Og ja, MJ er omtrent like kjent som Elvis.

Det som har mest å si er om det er mange av autografene hans i sirkulasjon. Siden han er såpass stor vil det nok alltid være kjøpere for denne autografen, og prisen blir da høyere jo færre som er for salg.
Vis hele sitatet...
Du har nok helt rett, men jeg vil tro at det kanskje finnes flere autografer av MJ enn av Elvis der ute, slik at MJ sine autografer ikke vil stige så høyt i verdi.

Søkte etter "michael jackson autograph" under completed listings på ebay.com nå og tilbake til 25. juni så var det ingen som var solgt for mer enn 750 dollar, og de aller fleste lå mellom 100 og 200 dollar. Fant derimot en setliste signert av Elvis som ble solgt for 5999 dollar, men det meste av autografene hans gikk for mye lavere, dog litt høyere enn MJ sine.
Wesley Snipes, bitch
Snipes's Avatar
Sitat av walbergz Vis innlegg
Dere skjønner vel at Are Kalvø er humorist?
Vis hele sitatet...
No shit, Sherlock. En jævlig morsom en, óg.

Tenkte det hadde vært gøy med en liten forklaring rundt hilsningen til Are Kalvø. Håper på en morsom anekdote
Sitat av Snipes Vis innlegg
No shit, Sherlock. En jævlig morsom en, óg.

Tenkte det hadde vært gøy med en liten forklaring rundt hilsningen til Are Kalvø. Håper på en morsom anekdote
Vis hele sitatet...
Jeg husker ikke helt, men tror ikke det var noen bok-signering, så mulig han ville gjøre den ene litt spesiell. Vi hadde hvertfall IKKE sex, hehe *plystre uskyldig*.
hvordan kan du bevise at den er ekte da?
Sitat av walbergz Vis innlegg
Du har nok helt rett, men jeg vil tro at det kanskje finnes flere autografer av MJ enn av Elvis der ute, slik at MJ sine autografer ikke vil stige så høyt i verdi.

Søkte etter "michael jackson autograph" under completed listings på ebay.com nå og tilbake til 25. juni så var det ingen som var solgt for mer enn 750 dollar, og de aller fleste lå mellom 100 og 200 dollar. Fant derimot en setliste signert av Elvis som ble solgt for 5999 dollar, men det meste av autografene hans gikk for mye lavere, dog litt høyere enn MJ sine.
Vis hele sitatet...
Ja, det er klart Elvis sin er verdt mer nå, men det er også over 30 år siden han døde. Skulle vi sammenlignet dem på priser for hva er er verdt måtte vi nesten visst hva Elvis sin autograf gikk for to år etter hans død. Jeg er ganske sikker på at MJ sin autograf er verdt mye mer enn 100 til 200 dollar om 30 år!
Er du foresten sikker på at den er ekte? :S

Her har man en annen f.eks:
http://www.gibud.no/Auction/APViewItem.asp?ID=403404

Er jo sinnsykt stor forskjell på de der.

Og generelt ingen autografer jeg ser på nett, ligner helt på din....