Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2345
På fredag plantet jeg 2 frø som 1 dag før hadde lagt i fuktig dopapir for å åpne seg.
Planten heter "Monster" fra Evaseeds og er en kvinnelig cannabisplante.
Det skal sies at jeg ikke har noe som helst tidligere erfaring når det gjelder groing/dyrking fra før av, så dette kan bli spennende :P

Som dere ser på bildene nedenfor så lever plantene foreløbig i to vakre blomsterpotter som en gang var flasker (Resikulering på høyt nivå).
Jeg har laget noen små hull under flaskene og de står vanelighvis oppå en tallerken sånn at vannet skal renne ut.
Jorden stjal jeg fra naboens vakre blomsterbedd, så har ikke peiling på hva hvordan jord det er, eller hva som er i den.
De blir vannet litt hver dag ettersom jorden ser ut til å tørke så ofte.

Klimaet her nede er forholdshvis varmt ettersom jeg bor i et sydelig land, så jeg lar plantene stå bak huset.
Har dog planer om å anskaffe meg et såkalt "Growtent", for vinternettene er småkalde også her.

Jeg har de siste dagene tatt meg selv i å glede meg til å komme hjem for å se hvordan det går med plantene, noe jeg ser på som relativt positivt iom at jeg har få andre interesser i livet annet en "Piker vin og sang" ( har heller aldri hatt noen ordentlig hobby ).

Bildene:

Disse bildene tok jeg i dag.
Jeg beklager kvaliteten, men hadde ikke noe annet for hånd en mobilen min.

http://img151.imageshack.us/img151/5357/dsc02590rn2.th.jpg

Som du ser så beskriver bildet begge plantene. Fra venstre Ronnie coleman, Arnold schwarzenegger (Navnene har de fått i håp om at de skal vokse seg store og sterke. )

http://img151.imageshack.us/img151/4873/dsc02593nm6.th.jpg
Her poserer Arnold, som nettop har fått sine nye to nye blader.

http://img151.imageshack.us/img151/8175/dsc02597xi3.th.jpg
Ronnie er per dags dato litt mindre en Arnold og har ikke fått de bladene i midten enda, men det kommer seg nok.

Jeg skal prøve å holde dere oppdatert om hvordan det går med plantene mine gjennom bilder og tekst, så kanskje noen andre får nytte av det, hvem vet?
Jeg har sikkert gjort masse galt allerede til nå, så spytt ut hvis du vil sette fingeren på noe.



Og sist med ikke minst vil jeg bare si ædda bædda!, for her jeg bor (Spania) er det nemmelig lov å ha to cannabisplanter, samt røyke hjemme.
Planten er ulovelig å selge, men ikke frøene ( har ikke sikre kilder til dette, men ihvertfall om flere tilfeller der politiet ikke har slått ned på det.)

Happy growing!
Kommer til å bli artig å se hvordan plantene vokser til
Litt sært med guttenavn på hunnplanter.
Tenkte jeg ikke på :P La oss si de er transer da, hehe
Veldig bra skrevet som vanelig 3xt4cy, kp fra meg.
Gratulerer med tråden din på Dn foresten, litt gøy at en så stor avis som det refererer til tråden din
Gleder meg til å se både hvordan plantene dine utvikler seg, det ser bra ut til nå ihvertfall til tross for lite kunnskap
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Av ren nysjerrighet: Omlag hvor varmt er det i været der du bor?
Regner med at slik temp. har innvirkning på vekstforholdene.
Sitat av Antim0n
Omlag hvor varmt er det i været der du bor?
Vis hele sitatet...
Omtrent 26-27 grader i skyggen.
Hvor kan man få tak i frø egentlig?
Sitat av Cryptography
Hvor kan man få tak i frø egentlig?
Vis hele sitatet...
Det finnes mange forskjelige måter å skaffe frø på. Den greieste er rett å slett å få dem, av en bekjent eller slikt. I diverse sydelige land finnes det butikker som selger dem: dog vet jeg ikke hvordan dette fungerer i noreg. Ellers så kan man satse på å bestille frø på internett: Det finnes uttalige bedrifter, og privatpersoner, som selger gjennom internett. Lovelig eller ei. Bruk Google.
Sist endret av Kix; 7. oktober 2008 kl. 11:00.