Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2590
Hei.
Så nettopp en tråd om å slå en Elkjøp-PC til 6000.

Da så jeg et svar som handlet om prisgarantien til Elkjøp, og fikk faktisk en god ide, som KANSKJE kan fungere?

La oss si at jeg finner en PC på Elkjøp som koster 7000. Da går jeg til PC-verkstedet der jeg er utplassert, og snakker med sjefen. Sjefen lager da et liksomtilbud på samme PC til 4000. Jeg printer ut og går til Elkjøp og later som ingenting og viser de tilbudet. De ringer kanskje dataverkstedet og spør, og får bekreftet at PC-en "koster 4000". Så får jeg plutselig PC-en for 4000 fra Elkjøp??
Tja, en kamerat ringte meg når han var på elkjøp og ba meg sjekke prisene på en TV. Han satte meg på speakeren, og fikk noen tusen kroner i avslag :)
Fikk 1000 kr i avslag for ett headsett jeg skulle kjøpe, var 1000 kr billigere på elkjøp sin nettbutikk :P
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Sjefen lager da et liksomtilbud på samme PC til 4000. Jeg printer ut og går til Elkjøp og later som ingenting og viser de tilbudet.
Vis hele sitatet...
Dette er dokumentfalsk og er ganske alvorlig. Ville egentlig ikke gamblet på at det fungerer. Om du bestemmer deg for å gjøre det, ikke vær så grådig at det er åpenlyst at det er scam.
Sorry om det er ot, men går det ikke an å "låne" ting gratis på elkjøp da? Du kjøper en ting bruker den 3 uker, leverer den tilbake fordi du ikke er fornøyd og får pengene igjen. Så kan du eventuelt gjør det samme på nytt med noe annet.
Sitat av elderpo Vis innlegg
Dette er dokumentfalsk og er ganske alvorlig. Ville egentlig ikke gamblet på at det fungerer. Om du bestemmer deg for å gjøre det, ikke vær så grådig at det er åpenlyst at det er scam.
Vis hele sitatet...
Dette har ingenting med dokumentforfalsking å gjøre.

Det er regler butikken selv finner på, kjør på med svindel, de fortjener det uansett
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Sorry om det er ot, men går det ikke an å "låne" ting gratis på elkjøp da? Du kjøper en ting bruker den 3 uker, leverer den tilbake fordi du ikke er fornøyd og får pengene igjen. Så kan du eventuelt gjør det samme på nytt med noe annet.
Vis hele sitatet...
Joda, men alt registrer seg vettu, så plutselig ser dem at du låner ting hver 3 uke, hehe
Sitat av jumpertion Vis innlegg
Joda, men alt registrer seg vettu, så plutselig ser dem at du låner ting hver 3 uke, hehe
Vis hele sitatet...
noe som ikke er ulovlig...
Sitat av jumpertion Vis innlegg
Joda, men alt registrer seg vettu, så plutselig ser dem at du låner ting hver 3 uke, hehe
Vis hele sitatet...
Også tenker dem " Faen, han der utnytter jo garantien vår" også fortsetter dem å låne deg akkurat hva som måtte passe deg.

Evnt:

" Han utnytter garantien vår, kunne virkelig ikke brydd meg mindre" også fortsetter dem å deg akkurat hva som måtte passe deg.
Sitat av Wessa Vis innlegg
Også tenker dem " Faen, han der utnytter jo garantien vår" også fortsetter dem å låne deg akkurat hva som måtte passe deg.

Evnt:

" Han utnytter garantien vår, kunne virkelig ikke brydd meg mindre" også fortsetter dem å deg akkurat hva som måtte passe deg.
Vis hele sitatet...
Eller så sier de bare nei takk og viser deg veien til døren. Prisgarantien er det som en ekstragaranti for å gi kunden en sjanse til å levere tilbake varen om den ikke falt i smak. "Prøver" du mange TV-er, vil de til slutt sette ned foten. Varer som før er blitt solgt blir klassifisert som B-varer, og dermed blir utsalgsprisen som regel satt ned. Derfor er dette en tapssituasjon for Elkjøp. Sorry mac, men ingen av dine scenarier har grobunn i virkeligheten.

For øvrig var det et par stykker som "kjøpte" seg de dyreste TV-ene vi hadde på Elkjøp i 2008, rett etter at VM i fotball hadde startet. De var visst ikke fornøyde, og kom tilbake noen dager etter at VM var over.
Sitat av twixtor Vis innlegg
Dette har ingenting med dokumentforfalsking å gjøre.

Det er regler butikken selv finner på, kjør på med svindel, de fortjener det uansett
Vis hele sitatet...
Kan du begrunne det? Elkjøp kommer med diverse garantier til kunden som f.eks prisgarantien og 30 dagers åpent kjøp, hvis alle skal begynne å svindle dem fordi de kan varer nok ikke disse tilbudene særlig lenge..
Sitat av mandelbrot Vis innlegg
Eller så sier de bare nei takk og viser deg veien til døren. Prisgarantien er det som en ekstragaranti for å gi kunden en sjanse til å levere tilbake varen om den ikke falt i smak. "Prøver" du mange TV-er, vil de til slutt sette ned foten. Varer som før er blitt solgt blir klassifisert som B-varer, og dermed blir utsalgsprisen som regel satt ned. Derfor er dette en tapssituasjon for Elkjøp. Sorry mac, men ingen av dine scenarier har grobunn i virkeligheten.

For øvrig var det et par stykker som "kjøpte" seg de dyreste TV-ene vi hadde på Elkjøp i 2008, rett etter at VM i fotball hadde startet. De var visst ikke fornøyde, og kom tilbake noen dager etter at VM var over.
Vis hele sitatet...
Noe som da blir lovbrudd ifølge avtaleloven, markedsføringsloven og forbrukerkjøpsloven. Men selvsagt, om man som selger overser disse kan man jo bare sette ned foten å nekte.

Så lenge elkjøp sier at man kan levere varen tilbake om den ikke faller i smak, så kan man levere varen tilbake om den ikke faller i smak. Man må dog være mange fler enn 1 om man skal slå markedsføringsloven i bordet som gjeldene lov.

Med mindre elkjøp har satt noen restriksjoner på avtalen sin, som kommer frem til kunden,, så kan de ikke nekte. Har selv ikke gått inn på denne innholde i avtalen, da jeg kjøper det jeg trenger og forholder meg til god folkeskikk og sunn forretningsetikk når jeg handler.
Sitat av urrang Vis innlegg
Kan du begrunne det? Elkjøp kommer med diverse garantier til kunden som f.eks prisgarantien og 30 dagers åpent kjøp, hvis alle skal begynne å svindle dem fordi de kan varer nok ikke disse tilbudene særlig lenge..
Vis hele sitatet...
Hva er det jeg skal begrunne? Elkjøp er jo allerede overpriset til de grader, så de håver inn penger i bøtter og spann og de ansatte har som regel ikke ett fnugg av kompetanse i det de driver med.

Kan ikke se for meg at de vil ta ned hele tilbudet som har vært der i mange år fordi ett par stykker lurer dem, ikke at de kommer til å finne ut av det heller?
Sitat av Wessa Vis innlegg
Noe som da blir lovbrudd ifølge avtaleloven, markedsføringsloven og forbrukerkjøpsloven. Men selvsagt, om man som selger overser disse kan man jo bare sette ned foten å nekte.

Så lenge elkjøp sier at man kan levere varen tilbake om den ikke faller i smak, så kan man levere varen tilbake om den ikke faller i smak. Man må dog være mange fler enn 1 om man skal slå markedsføringsloven i bordet som gjeldene lov.

Med mindre elkjøp har satt noen restriksjoner på avtalen sin, som kommer frem til kunden,, så kan de ikke nekte. Har selv ikke gått inn på denne innholde i avtalen, da jeg kjøper det jeg trenger og forholder meg til god folkeskikk og sunn forretningsetikk når jeg handler.
Vis hele sitatet...
Når Elkjøp ser at noen systematisk misbruker prisgaranti og 30-dagers åpent kjøp så blir de oppmerksomme på personen og nekter vedkommende å kjøpe noe i det hele tatt. Noe de står helt fritt til å gjøre.

Sitat av twixtor Vis innlegg
Dette har ingenting med dokumentforfalsking å gjøre.

Det er regler butikken selv finner på, kjør på med svindel, de fortjener det uansett
Vis hele sitatet...
Dokumentforfalskning er det nok ikke, men svindel og underslag kan vel passe. Når ble det lovlig?
For en tid tilbake skulle jeg ha meg et nytt lyd-anlegg, og gikk et par turer frem og tilbake til Elkjøp. Kjøpte et anlegg, tok det med hjem og testet det, og gikk tilbake til butikken neste dag og leverte det tilbake for å kjøpe et annet. Dette gjorde jeg 3-4 ganger, fordi jeg faktisk ikke var fornøyd med noen av disse anleggene.

En av de siste gangene ble jeg litt urolig for at Elkjøp skulle nekte meg å levere tilbake, ettersom jeg hadde gjort det såpass hyppig, men fyren på Data-avdelingen sa at jeg kunne kjøpe alle anleggene de hadde i butikken, og levere de tilbake - han brydde seg ikke.

Skal nevnes at historien endte med at jeg leverte tilbake alle anleggene jeg kjøpe på Elkjøp, og kjøpte til slutt et anlegg fra Expert...
Sitat av Wessa Vis innlegg
Noe som da blir lovbrudd ifølge avtaleloven, markedsføringsloven og forbrukerkjøpsloven. Men selvsagt, om man som selger overser disse kan man jo bare sette ned foten å nekte.

Så lenge elkjøp sier at man kan levere varen tilbake om den ikke faller i smak, så kan man levere varen tilbake om den ikke faller i smak. Man må dog være mange fler enn 1 om man skal slå markedsføringsloven i bordet som gjeldene lov.

Med mindre elkjøp har satt noen restriksjoner på avtalen sin, som kommer frem til kunden,, så kan de ikke nekte. Har selv ikke gått inn på denne innholde i avtalen, da jeg kjøper det jeg trenger og forholder meg til god folkeskikk og sunn forretningsetikk når jeg handler.
Vis hele sitatet...
Elkjøp kan selv velge hvem de vil selge en vare til. Har de ikke lyst til å selge til deg, trenger de ikke det. De trenger ikke å bruke at kunden kommer tilbake gang etter gang som grunnlag for å nekte kunden å handle.
Sitat av twixtor Vis innlegg
Hva er det jeg skal begrunne? Elkjøp er jo allerede overpriset til de grader, så de håver inn penger i bøtter og spann og de ansatte har som regel ikke ett fnugg av kompetanse i det de driver med.

Kan ikke se for meg at de vil ta ned hele tilbudet som har vært der i mange år fordi ett par stykker lurer dem, ikke at de kommer til å finne ut av det heller?
Vis hele sitatet...
Overpriset? De har jo prisgaranti, vist det er noe du mener er overpriset så kan du jo bare finne det en annen plass der det er billigere også vise det til dem så får du det oss dem til samme prisen eller lavere.