Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 830
Hei!
Jeg har en kunstutdanning fra før, som er temmelig ubrukelig jobb- og pengemessig. Jeg prøver å finne en annen utdanning jeg kan ta, som er innenfor mitt interessefelt ("kreativ"), men samtidig gir jobbmuligheter når utdanningen er ferdig. Jeg har kikket på skoler som Dramatiske Institutet (tror de har byttet navn forøvrig) og National School of Film and Television. Jeg er interessert i utdanning innen TV eller muligvis radio. Jeg antar det er veldig høye opptakskrav på disse skolene, så vil gjerne ha flere valgmuligheter. Lurer på om noen vet om andre utdanninger, som ikke er for lange (har brukt opp det meste av studielånet mitt)? Jeg har ikke tro på f eks Westerdals og Noroff i Oslo, bare så det er sagt.
Hva med og gå media og kommunikasjon i to år for så og bli lærling?
Er litt vanskelig og vite når du ikke sier nøyaktig hvilken linje du har gått på.
Trådstarter
86 8
Jeg har gått fri kunst tidligere.
Sitat av apelix Vis innlegg
Hei!
Jeg har en kunstutdanning fra før, som er temmelig ubrukelig jobb- og pengemessig. Jeg prøver å finne en annen utdanning jeg kan ta, som er innenfor mitt interessefelt ("kreativ"), men samtidig gir jobbmuligheter når utdanningen er ferdig. Jeg har kikket på skoler som Dramatiske Institutet (tror de har byttet navn forøvrig) og National School of Film and Television. Jeg er interessert i utdanning innen TV eller muligvis radio. Jeg antar det er veldig høye opptakskrav på disse skolene, så vil gjerne ha flere valgmuligheter. Lurer på om noen vet om andre utdanninger, som ikke er for lange (har brukt opp det meste av studielånet mitt)? Jeg har ikke tro på f eks Westerdals og Noroff i Oslo, bare så det er sagt.
Vis hele sitatet...
National School of Film and Television, er det NISS du da tenker på?
Har hørt veldig lite bra om den skolen, tror rett og slett ikke lærerne der har kunnskapen som trengs. Har selv gått på Noroff, dog i Bergen, og jeg var rimelig fornøyd med mine lærere, følte de kunne sitt fagfelt.

Du kan jo begynne på universitetet?
I Bergen har de en rekke studier innen Medie- og informasjonsvitskap, da kan du også melde deg inn i Studentradioen å få en smakebit av det!
Om ikke annet er det jo veldig bra på Filmskolen på Lillehammer!

Men hadde jeg vært deg, evnt, du vært meg, hadde jeg satset på Kunst og startet for meg selv eller med et par andre stykker. Hvilken "kunst" har du utanning innen?
Sist endret av kn^tte; 23. august 2011 kl. 21:23.
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Hva med og gå media og kommunikasjon i to år for så og bli lærling?
Er litt vanskelig og vite når du ikke sier nøyaktig hvilken linje du har gått på.
Vis hele sitatet...
Altså på Videregående? Svært få som tar i mot lærlinger fra den linjen. Alle jeg kjenner som har gått på denne linjen (inkludert meg selv) har gått videre og tatt mer/annen utdanning i tillegg. Medie-lærerne jeg hadde der hadde heller aldri hørt om noen som hadde tatt læretid etter denne linjen. Noen jeg kjenner har gått videre på Høgskulen i Volda. De har mange linjer innen media. Blant annet: http://hivolda.studiehandbok.no/hivo...iew/full/21925