Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 1788
Liker vi egentlig så kalt "progaming/laming" ?
Jeg gjør ikke. Synes folk tar CS for seriøst slik at det går utover, helse og sosial omgang...

Alle vet vell at SK tjener fett på klær , og så kalt " SK INSIDER "

Jeg ( og noen venner ) har laget en side som på en måte parodierer på en måte SK sin side.

ta en tittt, og gi en tilbakemelding

TRYKK FOR Å KOMME TIL BDM SIN SIDE !

Kom over en ganske artig artikkel om "progaming" DEN FINNER DU HER
Sist endret av Aktor; 13. januar 2004 kl. 15:20.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Det var da helvete til negativ førstepost! men siden er satire på sitt beste. Stilig design også.

haje
Master debater
Dekilaz's Avatar
Hæ?

edit: Har riktignok aldri spilt Counterstrike, så ser ikke helt hva som er parodisk og hva som ikke er det.
Sist endret av Dekilaz; 13. januar 2004 kl. 09:21.
spellingnazi
canonix's Avatar
Seriøs gaming er søtt.
Hva er SK?
Siden var iallefall fet..
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
SK er vel en pro-ass cs-klan eller no.

Jævlig kul side
Virkelig god satire, særlig hvis du har spilt cs litt, men ikke er HELT cs-freako.
SK er/var verdens beste cs-clan. www.schroet.com
Jeg synes, at når du først er i gang med å lage en en parodi på sk, synes jeg nesten du må lage sånn "insider"-tull og at folk kan bestille cs og wc3 "læretimer" av dere.http://www.schroet.com/lessoncs.php
Sjekk den linken, og dø av latter.
oftopic:

SK var ranket som verdens beste clan sommeren 2003 og er ranket det fremdelis. Da eol sluttet å spille sommeren 2003 hadde de spilt 7 kamper mot sk og slått de i 6 av de, så det kan diskuteres hvor mye en skal legge i "Top 10 in the world" rankinger...
når ble progaming og laming det samme?
Samme spør jge om.
og, Aktor; er det rart de tar det seriøst når man faktisk kan leve på å være i verdenseliten.
Det er jo det samme som å være seriøst i en jobb du faktisk synes er morro.
Opprinnelig postet av Manfred
når ble progaming og laming det samme?
Vis hele sitatet...
har det ikke alltid vært det?
Men progamerane ler hele veien til banken
progamere tjener jo fett med penger da. tenk det å tjene godt med penger på en lek og en hobby. ser ingen grunn til å "se ned på" de selv om de kanskje har andre interesser som de faktisk tjener på. aner jeg litt misunnelse her?
Progaming i seg selv er ikke lame.
Men man skal ikke katogorisere et spill som en sport..
det er det ikke... og det er heller ikke en religion..

Et spill er ment for å ha det artig,
de som blir skikkelig gode (programere),
og tjener penger på det, la de få gjøre det...

men det som ofte skjer er at mange gode spillere,
ser ned på andre spillere fordi de ikke er god.
Dette er galt, det er et spill.. ikke noe annet.

Et velbrukt i CS er n00b (newbie),
tror ikke mange spillere helt forstår hva det menes med det...
ellers ville de ikke ha brukt det så ofte,
De som ytrer dette ordet flest,
er som oftest frustrert over sin egen spilling
og lar det gå utover andre....

I CS bør man utøve høfligheten,
slik at alle som spiller kan ha glede av det.
Likte den artikkelen du kom med nederst.
Opprinnelig postet av Zizat
I CS bør man utøve høfligheten,
slik at alle som spiller kan ha glede av det.
Vis hele sitatet...
Er ikke halve gøyen å få ut litt aggresjon ved å slenge drit?
Høflighet og CS er samme som gutt-gutt, istedetfor gutt-jente..
Du er min venn
niigu's Avatar
Fra hjemmesiden, link: "CS":Han quitet SK grunnet for mye useriøsitet, (en del tull på LAN, hvor Potti ikke ville dele grandiosa med stakkers Element. Element kalte Potti " En jævla innvandrer." Dette ble for mye for Potti, som tok tastaturet sitt og klasket det i bakhodet på Element. " Det gjorde vannvittig vondt" sier ElemenT, og viser en relativt stor kul han fikk i hodet.
Vis hele sitatet...
haha, dette var en virkelig artig side, ler for meg selv mens jeg leser det om Element osv
Opprinnelig postet av Manfred
progamere tjener jo fett med penger da. tenk det å tjene godt med penger på en lek og en hobby. ser ingen grunn til å "se ned på" de selv om de kanskje har andre interesser som de faktisk tjener på. aner jeg litt misunnelse her?
Vis hele sitatet...
Du skriver at de tjener godt på det, tenkt på hvor mye de heller kunne tjent på å utdanne seg og få en skikkelig jobb.
Dessuten må vi som laster ned litt warez tenke på hvor mye penger vi sparer på dette også :P

Jeg spiller selv bare av og til, og dette er bare for gøy. Det er alltid koselig å sette seg sammen på LAN ei helg med 3-4 andre venner og runde et rollespill som feks Dungeon Siege eller Diablo.
Det er også greit å ta noen runder med CS innimellom for å få ut frustrasjon
Men når 5 ungdommer på 20-25 år flytter på hybel med innlagt 10mbit for å spille CS og øve tactics sammen går det altfor langt.
Jeg vet faktisk om noen som har gjort det. Denne tida skal gå med til studier og å ha det greit med venner. Kanskje få seg dame?
Ikke sitte på hybel og oppdra kviser og legge på seg for å prøve å bli god i et spill som kanskje er "in" i bare 2-3 år til?

Derfor synes jeg faktisk synd på progamers. De kan ikke ha noe særlig til liv.
Trådstarter
9 0
Opprinnelig postet av dadyd
Du skriver at de tjener godt på det, tenkt på hvor mye de heller kunne tjent på å utdanne seg og få en skikkelig jobb.
Dessuten må vi som laster ned litt warez tenke på hvor mye penger vi sparer på dette også :P

Jeg spiller selv bare av og til, og dette er bare for gøy. Det er alltid koselig å sette seg sammen på LAN ei helg med 3-4 andre venner og runde et rollespill som feks Dungeon Siege eller Diablo.
Det er også greit å ta noen runder med CS innimellom for å få ut frustrasjon
Men når 5 ungdommer på 20-25 år flytter på hybel med innlagt 10mbit for å spille CS og øve tactics sammen går det altfor langt.
Jeg vet faktisk om noen som har gjort det. Denne tida skal gå med til studier og å ha det greit med venner. Kanskje få seg dame?
Ikke sitte på hybel og oppdra kviser og legge på seg for å prøve å bli god i et spill som kanskje er "in" i bare 2-3 år til?

Derfor synes jeg faktisk synd på progamers. De kan ikke ha noe særlig til liv.
Vis hele sitatet...
helt enig !
Newbie betyr jo ikke annet enn "nybegynner" da. kan ikke se hva som er så galt i å kalle folk n00b. ikke værre enn en del andre ord ytret i en aggressiv sammenheng.

Opprinnelig postet av Kjartan™
Høflighet og CS er samme som gutt-gutt, istedetfor gutt-jente..
Vis hele sitatet...
Høflighet og CS passer godt sammen, mao?
Sist endret av Manfred; 13. januar 2004 kl. 19:08.
element er sønnen til lærern min... han er visstnok på tour i vegas nå og tjener store penger. virker som han er ganske overlegen og har få venner in real life. men tjener grovt, både på turnamenter og timer for bortskjemte drittunger.

sinnsykt fet side, forresten. *hate cs*
Pro-gamere er det værste som finnes. Ihvertfall når du sitter ved siden av noen i 5 dager. Skjedde på TG.Tastaturer føyk veggimellom og hele bordet rista konstant. Fikk litt vondt i øra etterhver også..... ALDRI MER!!!
Vel, jeg har jo avinstallert Counter-Strike for en temmelig god stund siden. Pro-gaming er vel og greit for de som har talent for det, men hvis du bare spiller og kaster bort time etter time uten å ha noe igjen for det blir det en litt annen sak. Derimot vil jeg påstå at den siden dere designa var meget impressive. Karakter: 4+
Trådstarter
9 0
Takker for all form for kritikk, mest positvt kritikk.

BDM Siden blir oppdatert hver dag

Kom gjerne med idèr og forslag...

Aktor @ BDM :P
Jeg vil vel egentlig bare si at gamere og progamere blir stillt på lik linje som kodere og grafikere på de fleste dataparties som ikke kun innehar en av delene.

Jeg vil tørre å påstå at jeg syntes scenere som bruker et år på en demo skulle fått mer ut av dette enn folk som sitter å spiller seg grønne i trynet. Dette er jo seff noe man må ta opp med partyarrangør, men tror dere skjønner poenget mitt.

Hater faens gamere som sitter å smeller tastaturet i bordet fordi de taper en kamp i et jævla spill. En kar på tg03 som satt rett ved meg i fjor knuste TO tastaturer så knappene fløy til helvete og kasta musa si langt avsted og holdt på å knuse skjermen sin før han gikk og la seg..

Dette kaller jeg patetisk.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Opprinnelig postet av ZpiFF
Jeg vil vel egentlig bare si at gamere og progamere blir stillt på lik linje som kodere og grafikere på de fleste dataparties som ikke kun innehar en av delene.

Jeg vil tørre å påstå at jeg syntes scenere som bruker et år på en demo skulle fått mer ut av dette enn folk som sitter å spiller seg grønne i trynet. Dette er jo seff noe man må ta opp med partyarrangør, men tror dere skjønner poenget mitt.

Hater faens gamere som sitter å smeller tastaturet i bordet fordi de taper en kamp i et jævla spill. En kar på tg03 som satt rett ved meg i fjor knuste TO tastaturer så knappene fløy til helvete og kasta musa si langt avsted og holdt på å knuse skjermen sin før han gikk og la seg..

Dette kaller jeg patetisk.
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg satt enda nærmere han samme fyren. Det var jævlig slitsomt i perioder

Cs er helt ålreit til å slappe og avreagere med hvis du er litt sliten etter lekser, trening, progging, photoshop-knoting osv...
Men aldri om jeg kunne tenke meg å vie livet mitt til cs som f.eks. dudsa i SK-klanen
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Opprinnelig postet av ZpiFF
Jeg vil vel egentlig bare si at gamere og progamere blir stillt på lik linje som kodere og grafikere på de fleste dataparties som ikke kun innehar en av delene.

Jeg vil tørre å påstå at jeg syntes scenere som bruker et år på en demo skulle fått mer ut av dette enn folk som sitter å spiller seg grønne i trynet. Dette er jo seff noe man må ta opp med partyarrangør, men tror dere skjønner poenget mitt.

Vis hele sitatet...
CodeBreaker 2004



enn å sammenligne demoscenen med gaymerne da. Noe så håpløst. Innen demoscenen opparbeider folk seg gode kunnskaper som kan brukes til noe (utvikling av spill osv) og deres kreativitet og oppfinnsomhet i sine utgivelser inspirerer andre til å lære seg mer programmering.

gaymerne er bare destruktive "drittunger" som knuser hardware og roper "gull!" hver gang de blir drept
Istedet for å kaste bort tiden med slikt tull burde de tatt seg en utdannelse og foretatt seg noe samfunnsnyttig. Vi har mye mer bruk for rørleggere og søppelmenn enn dataspillere. Jeg har ikke noe til overs for progaming.
hva er galt med å tjene penger på en interesse? hadde ikke dere likt det selv om dere kunne tjent masse penger på det dere likte best å drive med? hvorfor se ned på de som har hatt flaks og kommet så langt de har?
WORD!

Gaming og scening blir alltid satt opp mot hverandre og syntes scenere fortjener mer creds enn rølpete drittunger.
Manfred, tror ikke de hater folk som kommer langt med CS og tjener penger på det, tror de har mer i mot de som lever seg så inn i CS at de nesten tror de er i skjermen.
Har filmer av folk som har ødelagt PC-ene sine fordi de blir RASENDE når folk dreper dem, og det er ikke på TG i en konkurranse, det er på et vanlig venne-LAN hvor de bare spiller.
Det er DET jeg synes er helt latterlig. Hadde jeg hatt en venn som var skikkelig pro-gamer i CS, og klikka tulling hver gang han ble drept i spillet når man skal prøve å ha det gøy på LAN, hadde jeg aldri invitert han.
Wc3 pro-gamers =
CS pro-gamer =

Finnes ikke pro-gamers i andre spill
Opprinnelig postet av psycho-
Wc3 pro-gamers =
CS pro-gamer =

Finnes ikke pro-gamers i andre spill
Vis hele sitatet...

Quake?
Ny try !

Vi har enda en gladnyhet fra BDM! En kar med nick ElemenT. Han spilte i SK, men har nå valgt å prøvespille for oss. Han quitet SK grunnet for mye useriøsitet, (en del tull på LAN, hvor Potti ikke ville dele grandiosa med stakkers Element. Element kalte Potti " En jævla innvandrer." Dette ble for mye for Potti, som tok tastaturet sitt og klasket det i bakhodet på Element. " Det gjorde vannvittig vondt" sier ElemenT, og viser en relativt stor kul han fikk i hodet. En trøst fra BDM: Vi deler alltid likt. Vi håper på at alt vil gå i boks, hvor vi da har skaffet oss en bra spiller!
Vis hele sitatet...
så bra. evig fet side
Opprinnelig postet av Nomad
Istedet for å kaste bort tiden med slikt tull burde de tatt seg en utdannelse og foretatt seg noe samfunnsnyttig. Vi har mye mer bruk for rørleggere og søppelmenn enn dataspillere. Jeg har ikke noe til overs for progaming.
Vis hele sitatet...
Akkurat som med idrettsfolk mener du?
har ikke noe mot progaming.
noen folk har talenter for slikt, og hvis det er det de liker å drive med så skal jeg ikke ha noe i mot det.
det jeg har noe mot er de tullingene som som ikke har spillt noe annet spill skikkelig siden det ble "hipt" å spille CS i 7.klasse, og som ødelegger et hvert LANparty ved å nekte å spille noe annet en CS.
det hører med til historien at denne gjengen, som halvparten av folka ikke er mer en halvgode går rundt og skryter av noobklanen sin og blir styggt fornerma hvis du nevner andre spill eller kritiserer klanen deres.
Opprinnelig postet av GreyWanderer
Akkurat som med idrettsfolk mener du?
Vis hele sitatet...
Nettop.
Flott side. +fav
Altså, selvfølgelig er det greit at en tjener penger på interesse, men det finnes da grenser?? Når folk blir drept pga. CS,og som ZpiFF nevnte, knuser utstyr pga. ett tap? Jeg husker jeg satt i hallen på Assembly01, og fulgte med på Combined Demo compo. Under hele forsetillingen, som mange andre folk fra mange forkjellige land har reist til Helsingfors, med ett produkt som de har slitt og svetta med i mange månder, med store matematiske utregninger, super grafikk, ny teknologi, ting som folk ikke har tenkt på før, satt de JÆVLA CS gaymerne å lyste med laser pekere på storskjermen, satt på høy lyd og spillte den dirtkule "GO GO GO. wav" og "TERRORISTS WINS.wav", og dem skrek ut: "Perkele, Otaka pois täman vittun paska, me halu me pelata nytt, täma kestä vittun kauaa" som betyr: Faen, ta bort det jævla drittet der, vi vil spille nå, dette tar faen meg lang tid. 1-2 timer tok det, og de hadde spilt de spillet i over 3dager istrekk.. Og selvfølgerlig, når noen av de tøffe CS gutta starter, henger resten av ungene seg på vett.. hva er det for no respekt for dem som har satt jobbet og slitt for å fylle ut den kreative dele av ett supert dataparty, som oppbrinnelig er laget på sceners!!?? Det er jo litt fett at gaymer arenanen er på utsiden av selva partyhallen da :P Etter at dette er sakt, mener jeg at folk bør ha litt mer respekt for scenen enn det der er nå..!

Forresten, bra design på siden noe artigt var det jo =)
Sist endret av DigiErr; 20. januar 2004 kl. 13:32.
Huff, husker jeg satt ved siden av en kar på tg03, han kasta nesten skjermen sin i gulvet og tastaturet gikk veggemellom bare pga. tapte i wc3. Det kule var at han sa han heletiden var kjempe bra i det og aldri tapte etc
jeg forstår poengene deres, men dere må da faenmeg akseptere at ikke alle synes det er like morro å progge i c.
de problemene som dere beskriver har med har ikke med gaming generellt det har med enkelte duster. og at TG er overfyllt med svette gamere som slenger tasturene sine veggemellom bråker med blinklysene sine og IKKE PÅ NOEN MÅTE ER VILLIG TIL Å GJØRE NOE ANNET ENN Å SPILLE SAMME FAENS SPILLERT HELE TIDEN, (den er den verste) DET er arrangørenes skyld.
Den største plagen med CS er jo det hersens "game-språket"..det er jo grunn nok til ikke å spille cs. whine! gull! lol! omg! trenger jeg si mer? *riste på hodet..*

Leste bare side 1 jeg før jeg svarte :P
Derfor denne posten ikke passa helt...
Sist endret av Toaster^; 20. januar 2004 kl. 14:39.
Det er da disse tullingene vi prater om her også, det jeg villle fram til er at en kan da ta to timers pause, og respektere det som skjer på scenen uten å måtte slenge dritt..!
Opprinnelig postet av DigiErr
Det er da disse tullingene vi prater om her også, det jeg villle fram til er at en kan da ta to timers pause, og respektere det som skjer på scenen uten å måtte slenge dritt..!
Vis hele sitatet...
Nettopp Noe av det jeg kanskje prøvde å komme frem til der oppe sånn mellom linjene.

Hvorfor jeg ikke liker progaming:
Progaming og demoscening kommer ofte sammen der datainteresserte møtes, også kalt dataparties/LANs etc. Progamerne har ikke mye respekt for scenen (selvfølgelig noen som har det, kanskje mange til og med) og dermed får ikke scenerne lyst til å respektere gamerne heller. Det er STOR forskjell på arbeidet de gjør, men gamerne får like mye eller mer igjen for det.