Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1005
Hei! Forrige uke ble det min tur. Jeg var påtur hjem fra jobb, kom hjem og parkerte bilen. Tok da ca 2-3minutter før det banket på døren av en politibetjent og en aspirant, åpnet jo selvfølgelig -.-, og spurte hva det gjaldt. Fikk til svar att det gjaldt "mistanke om ruskjøring". De spurte så om å få komme inn, og jeg sa jo selvfølgelig "ja" da jeg var stresset, og ikke helt visste hva jeg skulle si. Ble så tatt spyttprøve av, der det slo ut på cannabis. Ble videre tatt til blodprøve, som også slo ut positiv.. venter nå på svar på prøven, og er veldig usikker på hva som skjer framover. Røkte da siste jointen søndagsnatt (01.00-02.00, ca 0,4g og ble stoppet tirsdagskveld da de kom på døren rundt 19.00-19.30, gikk relativt fort alt sammen. Var vell hjemme igjen etter endt blodprøve osv etter 1,5 time. Nektet på beslag av førerkort samt destruering av kort, og takket nei til advokat, men har rett til advokat om jeg skulle endre mening. Men godtok bot som eventuelt skulle oppstå etter svar på prøve osv. Hva kan jeg nå forvente att skjer?.(Røkt daglig i ca 4 år). Fikk en fartsbot, og 3 prikker for en del år tilbake, men aldri hatt noe annet med popo å gjøre. (Setter pris på svar)

Avsluttet forresten all bruk av hasj på dagen, og har heller INGEN intensjon av og prøve eller fortsette. Føler meg faktisk så mye kvassere og bedre mentalt. Så nå må jeg bare ta konsekvensene dette medfører, og stå for det. Men føler dette burde vært ungått om jeg hadde vært litt mer tilstedet i topplokket. Da dette var Veldig nedverdigende, og en ekkel situasjon og havne i.
Sist endret av Jompalaya; 1 uke siden kl. 02:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skal ikke påstå at det ene eller andre skjer, for jeg har ikke vært i den type situasjon. Ville ikke blitt overrasket hvis du blir innkalt til retten og at du mister lappen og får en bot vurdert ut ifra din inntekt (det er normal praksis). Dette fordi du sier du har røyka daglig i fire år. Da vil du garantert ha tilstrekkelig med thc i systemet til at de vil ha høy nok verdi til å ta lappen din.

Akkurat den vente prosessen har jeg erfaring fra. Mitt beste tips er å oppsøke helsevesenet og begynne å ta jevnlige urinprøver. Forsøk å se om det er noen kurs av noe slag som du kan delta på (om kjøring og rus eller hva som helst annet relevant). Det er en ting du kan ta med deg i en rettssak og vise at du tar ansvar, ønsker å forandre på livet, tar konsekvensene av det som er gjort og ja...viser modenhet og slikt på eget initiativ. Det vil telle positivt for deg.

Å røyke hver dag og være tilstede i topplokket er noe de færreste (om noen) mestrer.
du skrev : videre tatt til blodprøve, som også slo ut positiv.
hvordan fikk du vite det? sjekka de blodprøve med en gang mens du venta der ?
Du kunne jo ha sagt at du fyrte opp en joint med en gang du kom hjem og at du var edru når du kjørte. Du hadde jo ett par minutter på deg. De tok deg jo ikke i selve bilen.
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Du kunne jo ha sagt at du fyrte opp en joint med en gang du kom hjem og at du var edru når du kjørte. Du hadde jo ett par minutter på deg. De tok deg jo ikke i selve bilen.
Vis hele sitatet...
Om du er mistenkt, så funker det dårlig å prøve å bortforklare

https://snl.no/etterf%C3%B8lgende_alkoholinntak
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Du kunne jo ha sagt at du fyrte opp en joint med en gang du kom hjem og at du var edru når du kjørte. Du hadde jo ett par minutter på deg. De tok deg jo ikke i selve bilen.
Vis hele sitatet...
Ville faktisk tatt en råsjangs på dette, du kom hjem og tok deg et hit fra bongen før du hørte dem på døra, noe du nyter maks 3 ganger i måneden.
Sitat av vurezo Vis innlegg
Ville faktisk tatt en råsjangs på dette, du kom hjem og tok deg et hit fra bongen før du hørte dem på døra, noe du nyter maks 3 ganger i måneden.
Vis hele sitatet...
Det kan skape tvil nok sånn rent juridisk.
Ja, ville sagt det som de over sier her. Er strenge krav juridisk til dette å kjøre med promille.

Jeg observerte en mann som det stinket fyll av som satt seg bak rattet på en bil å kjøre avgårde. Ringte seff politiet som rykket ut. De kom ringte meg opp noe seinere og spurte meg en haug med oppfølgings spørsmål, de fortalte at de ikke hadde stoppet han bak rattet men påtruffet han i bopelen hans. Det var ingen tvil om at han var beruset sa de, men det var så strenge beviskrav at det at jeg hadde sett han var ikke sikkert var nok og mest sannsynlig måtte de droppe hele anmeldelsen. Jeg hørte aldri noe mer fra de for å gi en offisiell vitne forklaring eller noe, så regner med han slapp unna.

Derfor tenker jeg også at du faktisk har en meget god sjanse med å slippe unna hele greien ved å si at du røykte når du kom hjem og ikke hadde røykt før du kjørte.

Politiet kan ikke motbevise dette