Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1233
Noen som vet om Cannabis frø kommer gjenom tollen her i norge? (Via posten) Fra England!
Mest sannsynlig ikke, men spørs på flasken din
Let på forumet, står mye mye mye om toll etc. Tror det er mindre sjangse for at de sjekker pakker fra england en fra feks nederland. Er nesten bare å vente å se.
Hentet dette fra siden jeg skal bestille fra:

Can marijuana seeds be shipped anywhere in the world?

We will ship seeds to any place worldwide and guarantee delivery, but you must agree to the following terms:
Our seeds are intended for medical/research and souvenir purposes only. We will not accept responsibility for any other intended use or misuse. Misuse of Drugs Act 1971. (Britain)
Please remember also – in some Countries it is illegal to sell seeds.


guarantee delivery? hvis ikke jeg er dårlig i engelsk vil nå jeg si at det betyr at de garanterer leveranse? Eller er dette bare bullshit for å tjene penger?
de kan jo selfølgelig ikke garantere, sjangsen for at pakken blir stoppet er til stede uansett.
men er vel ting du/de kan gjøre for og minimere sjangsene ja.
Ok, så hvor stor er sjansen sånn ca (målt i prosent) for at de kommer over?
2%



Faen - dette det er det ingen som kan fortelle deg. Det kommer an på mange omstendigheter. Føler du deg heldig?

Vel, gjør du?
Stor sjanse for at de kommer igjennom.
Litt mindre sjanse om du har bestilt varer for over 200 kroner, men ikke mye.

Oppdater oss.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Kommer ann på bedriften og landet du bestiller fra. Kjøper du fra Nederland f.eks. så er det mye større sjangse for å bli stoppet, men kjøper du fra uskyldige Storbritannia så er det igjen tryggere.
En kammerat av meg sendte meg en pakke med noe "godt" fra Nederland.
Kom aldri fram. Noen måneder senere ble jeg innkalt til avhør på politistasjonen.
Nekta selfølgelig all kjennskap til den, og saken ble hennlagt.
Regner med at dette står i rullebladet mitt nå, så det er ikke lurt å gjøre det flere ganger.
Jeg har bestilte frø fra England for over 1000 kroner en gang. Fikk de tapet inni på baksiden av et cd cover så man var nødt til å plukke fra hverandre hele coveret for å finne dem. Fungerte veldig bra det..
Ok, frøene jeg bestilte koster 118 euro. Alt jeg bestilte koster 147 euro tilsammen. Det er vel en del over 200 er det ikke? Noen som vet hva det blir nøyaktig?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av SixOneFo
Ok, frøene jeg bestilte koster 118 euro. Alt jeg bestilte koster 147 euro tilsammen. Det er vel en del over 200 er det ikke? Noen som vet hva det blir nøyaktig?
Vis hele sitatet...
Google:
147EUR in NOK

Det blir en drøy tusenlapp.
Sitat av SixOneFo
Ok, frøene jeg bestilte koster 118 euro. Alt jeg bestilte koster 147 euro tilsammen. Det er vel en del over 200 er det ikke? Noen som vet hva det blir nøyaktig?
Vis hele sitatet...
Som nevnt tusen ganger før, om det koster 150kr eller 150.000 kr spiller ingen rolle. Deklarerer de forsendelsen riktig er det som regel aldri noe problem, er den ikke deklarert er det plutselig ikke uvanlig at tollerne stopper og sjekker den.
nåda, det stemmer ikke helt. Jeg dreiv å bestilte en del greier fra statene ei stund, og de til en verdi under 200 spenn ble nesten aldri åpna, mens de jeg måtte fortolle og piss stort sett alltid ble åpna.

Men de fleste firma merker gladelig pakken med en verdi under 200 spenn.