Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  74 5069
Først og fremst: mmorpg=massive multiplayer online role playing game

Jeg har spilt et av de mange mmorpg spillene, Everquest i ca 2 år, med enkelte pauser hvert år. (www.everquest.com)
Når man først spiller det blir man ekstremt avhengig, og jeg vil tørre å påstå at det er det minst like vanskelig å komme "seg ut av det" som å slutte å røyke. Selv om jeg ikke røyker selv.
Når man er inni gamet sier en side av deg. "Hva faen driver du med? Sitter og spiller på en lørdagskveld? Kom deg ut!", mens gaming siden sier "Pøh..må jo på dette raidet hvis jeg skal bli uber!" Dere som spiller det kan sikkert kjenne dere litt igjen hvertfall. Når det står på som værst kan man ikke se for seg en verden uten EQ. Men så etter ca et halvt år ble jeg lei. Og sa til meg selv at jeg aldri skulle begynne igjen. Fatta ikke at jeg kunne ha sløst vekk SÅ mye tid på noe så teit. Men så går det 4-5 måneder, og man må bare inn å kikke litt. Si hei til de man kjenner der inne. Så er det på an igjen. Selv om en stemme sier "du må ikke begynne igjen, ikke begynn!" Men så blir man hekta igjen. Som å ta seg en røyk etter man har slutta i et halvt år. Føles herlig!
Nå har jeg vært clean siden jul. Men nå, som jeg er hjemme alene og ikke har bil. Søndagsbusser og ingenting å gjøre, smyger suget seg på meg igjen. Har lenge tenkt på å at det hadde vært litt gøy å begynne igjen. Men den andre siden av meg vet at sommeren vil bli ødelagt hvis jeg begynner. Må jobbe skikkelig med meg selv nå for å ikke åpne everquest.exe, skrive inn kontonummer og gå inn å kikke litt

Noen som har vært/er borti noe av det samme, som har noen tips om hvordan man kan få vekk suget av å begynne igjen. Og evnt hvordan slutte? Eller bare generel erfaring å meddele?

Vurderte nesten å poste denne under rusmidler. Siden det har utrolig mange likheter med rusmidler
Slett spillet, gi bort cd/kontoer. Funker for meg.

Det med å poste denne på rusmidler, kunne kansje ikke vært så dumt, men du postet den nå i dette forumet. Du har rett, helt rett når du sammenligner spilling med røyking eller rusmiddelbruk, for det er i bunn og grunn det du holder på med. Når du lykkes i noe, taht is spilling rl, etc... så utløses endorfiner og når noe er actionfylt, så belønner hodet ditt hodet ditt med en porsjon adrenaling begge velkjente midler for de som ruser seg (... rusmidler utløser endorfiner). Så det du er blitt avhengig av er den måten å gi hodet ditt dop på. Direkte mosjon er dataspilling ikke, men det må da kunne sies å være adskillig sunnere enn andre former for dop.

Kos deg inne på lørdagskvelden du, med hva nå enn du spiller. Det er billigere og mye bedre for kroppen (og hodet) enn å være ute å drikke.

EDIt: en gang i tiden var jeg så og si avhengig av spillet AQ2 (Action Quake 2), og spillte det minst 4-6 timer hver dag. På ISDN. Unødvendigå si at det ble FETE telefonregninger. Løsningen ble å slette spillet, for jeg ville aldri orke å laste ned 1,2 gig skins og kart igjen, og jeg fikk faen meg rett. Savner det dog litt, men har etterhvert funnet meg mange andre spill som jeg kan storkose meg med på lørdagskveldene.

mm
tjaaa... ikke akkurat det samme, men nesten.
Var helt i hockey etter å spille Hearts of Iron over nettet.
Er jo ikke mmorpg da, bare vanelig multiplayer.
Spillte med amerikanere så de rundene som ble spillt, var jo mitt på natt, midt i uka.
Det gikk nokså hardt utover karakterene mine :/
Har ikke spillt det på et par måneder nå, men fikk med meg at Heats of Iron 2 var på vei... Farvell gode karakterer
Har to kompiser som lider av det samme, bare med AA. De kommer garantert til å stryke på eksamen. Begge har sakt att de skal låse kontoen og konsentrere seg med skoleshit, med nei. Spille cd 19 timer i døgnet i gjennomsnitt. Sover bare ett par timer på tastaturet, for og så spille videre på skolen.

Konklusjon: Ikke begynn :P. Var kansje ikke mye hjelp, men du er i hvertfall ikke alene..
Slett characteren din. Du kommer aldri til å gidde å bygge opp en helt ny über en.

Lykke til med avrusinga!

Edit: Få deg dame. De tillater ikke at du ikke vier oppmerksomhet mot noe annet enn dem. Banna bein.
Sist endret av Gilgamesj; 30. mai 2004 kl. 23:51.
Jeg har vært der

spillte Anarchy-online i omtrent 1.5 år. Det er akkurat som du beskriver det, jeg dedikerte mange fredags og lørdagskvelder for å få tak i exp og items, jeg har ikke spillt det nå på ca et halvt år.
Først og fremsttror jeg du burde av instalere spillet (prøv å la være å se på ikonet ), da vil det vare vanskeligere å gi etter for fristelsen, i og med at du må instalere det og update det for å faktisk kunne spille.
Du kunne også vurdere å annskaffe deg et spill som gir deg mange timers morro, men ikke er like avhengighets skapene, gjerne singel player spill. Gjerne til en spill konsoll (til tross blod prisene) hvis du har det, i og med at de fleste spillene er singel player, eller at man spiller sammen med venner.

Fra en mmorpg junkie til en annen
Karakterene mine gikk også skikkelig i dass når jeg var på det værste. Satt og skulle lese til 3 kap prøve. Er ikke lett når man dataen står og surrer nede...Må bare inn en time eller no. Men tiden flyr når man spiller det.
Selge konto funker ikke. Kan få den tilbake hvis jeg vil og det kommer jeg til å gjøre hvis jeg får skikkelig sug. Bare sier jeg ble scamma og gir SOE orginalinformasjonen til kontoen så får jeg den tilbake
hehe.. jeg sliter med det samme... jeg er hekta på daoc og det er noe av det råeste spillet jeg noensinne har spilt.... står opp kl 6 om morran i helgene for å tjene ingame-cash og spiller ofte 10-14 timer i strekk
Opprinnelig postet av Gilgamesj
Slett characteren din. Du kommer aldri til å gidde å bygge opp en helt ny über en.

Lykke til med avrusinga!

Edit: Få deg dame. De tillater ikke at du ikke vier all oppmerksomhet mot noe annet enn dem. Banna bein.
Vis hele sitatet...
Det med å slette char kan ha en uheldig effekt også, jeg gjorde det noen ganger og da fikk jeg følelsen av at jeg hadde "blanke ark", hvis det var noe jeg ikke likte med den andre f.eks jeg følte at jeg hadde sattsa på feil skills etc. Så tenkte jeg at "denne char'en skal bli myyye bedre enn den forrige"

Å få seg dame på den andre siden, er jeg helt enig at er noe av det beste man kan gjøre, men kan bli problematisk hvis man først har greid å skrumpe det sosiale livet ned til størrelsen av en rosin
Sist endret av FotSopp; 31. mai 2004 kl. 00:00.
Opprinnelig postet av Gilgamesj
Edit: Få deg dame. De tillater ikke at du ikke vier oppmerksomhet mot noe annet enn dem. Banna bein.
Vis hele sitatet...
Nåja...
Kjenner ei jente som ville si deg kraftig imot på det. Mannen i huset har SWG og spiller det døgent rundt, kjærringa her bærbar og forum/irc/msn/webcam.

mm
Opprinnelig postet av FotSopp
Så tenkte jeg at "denne char'en skal bli myyye bedre enn den forrige"
Vis hele sitatet...
Diablo 2 gjorde det litt for mange ganger med meg. Innser at det var et dårlig tips. Blanke ark er ikke bra.

Å kalle Geir&Dangerous for en eremittrosin var litt drøyt vel?

Edit: G&D: Sjekk postcount.
meitemark: å finne seg ei slik tjei blir vell omtrent det samme som å finne seg en supermodell. Det er desverre ikke så mangen av de
Opprinnelig postet av Gilgamesj


Å kalle Geir&Dangerous for en eremittrosin var litt drøyt vel?
Vis hele sitatet...
Hehe, var ikke rettet mot Geir på noen måte, mente at det ofte er den generelle effekten av 14 times spilling hver dag
Man skal være dypt forelsket hvis dama går forran et spill som EQ når man sitter i det. Er lett å bare si "jeg kan ikke i dag" "skal ditt og datt" fordi man vet at man må spille hele helgen for å bli lvl 65(topp lvl)
Selv om det kanskje ikke er så sinnsykt usosialt hvis man er på lan. Da kan det være ganske gøy. Og derfor man også har et press på å spille. For skal man holde følge med vennene sine og gå på de samme adventurene må man fornye itemsene sine i lik grad med de, og få flere lvler og skills. Nå som jeg ikke spiller det lenger, savner jeg eq-talkene vi hadde(ikke vell Tangaalf :P)
Vi hadde liksom alltid noe å prate om. Ack jeg savner det!
Jeg må seriøst ikke prøve det igjen. Da blir det et nytt helvetes halvår
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
ahh Har noen kamerater som er hekta på warcraft (ikke mmorpg, but anyway) og når vi nettopp hadde fått oss det var jeg med og spilte masse LAN... Var den neste beste av oss tilogmed

MEN når de begynte på battle.net tenkte jeg at faen, jeg gidder ikke kaste bort masse tid på å bli så god at jeg kan spille skikkelig på nettet... Nå for tida sitter de gjerne hele natta på battle.net og det går ikke en dag uten at de spiller 10-20 runder, selv er jeg utrolig glad at jeg aldri begynte. Det verste var når vi skulle hjem til meg og finne på noe, så hadde han ene med laptop med wc3 på og skulle spille litt hos meg. Da sa han andre at han ikke gadd å bli med hjem til meg fordi han kunne jo dra hjem til seg og så kunne de to spille

Herregud...

En annen jeg kjenner var totalt inne i UT, var med i klan og greier, men han slutta momentant den dagen han oppdaget at han dro hjem fra venner for å spille en clanwar

At jeg tilbringer like mye tid foran msn/nff/litt hw/diverse nettsteder er jo en annen sak
Jeg bruker 5-6 timer per dag på nettet. Vanligvis forum/irc. En eller to dager uten KAN gå, men etter det svir det for mye.
Jeg vil si jeg er mye mer avhengig av nett enn noe anna. Nikotin og koffein inkludert.
prøv daoc isteden... beste mmmorpg'et ever... fordi rvr'n er så utrolig balansert.. og det er MANGE morsomme klasser å spille

selv om det kan bli "litt" mange fiender innimellom

oss

http://homefree.freewave.no/~s1331543/sshot143.jpg

fiendene

http://homefree.freewave.no/~s1331543/sshot142.jpg

Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Det så faen meg fett ut
det der er jo bare kikking... hvis det er ønskelig så kan jeg legge opp noen screenshot av SKIKKELIGE kamper... på disse 2 bildene jeg la opp nå... så sto vi (midgard) og et fiendeland (albion) på hver vår side av en gate... prøvde litt frem og tilbake... de stormet oss en gang.. vi tok nesten samtlige.. men så kom det siste landet og stormet oss i ryggen og vi blei grisedrept... men det var en veldig underholdende halvtime...
Få smaka!
Neida, kan ikke bli avhengig av mmorpg igjen..
Satt lenge nok med Anarchy Online..
Din sadist Fake! vet du ikke hva sånne screens kan gjøre med en skjør sjel !

Damn you!

edit: nvm vil ikke ha det, skal være ute denne sommeren
Sist endret av FotSopp; 31. mai 2004 kl. 00:39.
Faen da Fake!
Skal ikke vifte med heroin forran en narkoman!
Helvete...NÅ fikk jeg sug nå!
daoc må kjøpes... men man kan teste en 7 dager trial.... det er et helt utroooooooolig bra spill... det er jo seff mye grinding.. men utrolig mye moro også... jeg er en rvr-hore jeg da (realm-vs-realm).. det som er så genialt med dette spillet er at man ikke kan kommunisere med fienden... prøver de å si noe så ser man bare "name yells something in a language you dont understand".. så man kan ikke gjøre noe annet enn å hate fienden..

her er et av de største monsterne i spillet (er en kjempemeitemark som er 20 ganger større og mye vanskeligere å ta) og ja.. det er meg og min troll-warrior som ligger under den (R.I.P - deleted)

http://homefree.freewave.no/~s1331543/daoc/sshot005.jpg

her er forresten et annet bilde av en annen char jeg har... en runemaster (som har sinna bolter og aoe dmg, det spydet du ser nede i venstre hjørnet er mitt).. de soppene dere ser er fra det tredje landet som heter hibernia... og dere kan se albene komme gjennom gaten.. alle blå / gule navn er mitt land.. mens han med rødt navn er en hib...

http://homefree.freewave.no/~s1331543/sshot025.jpg
7 dagers trial / første gangen gratis.
De vet åssen de trekker kunder
er det noen interesse av at jeg finner frem et par rvr-filmer og viser frem de?
Her kommer en som skal prøve å slutte med mmorpg og så begynner folk og anbefale han nye spill.. huff.

Tror forslaget til meitemark om å slette \ kvitte seg med cden vil funke best.
Fake: oh yeah
Fake: er det sånn at man sloss mot andre folk, eller npc liksom?
I EQ så er det sånn at man går sammen mange folk og tar store npc, som dropper items med forskjellig stats liksom.
vel geir... daoc er delt opp i 2 deler... pve og rvr

pve (player versus enviroment)

går man rundt og dreper mobs, farmer penger, finner grupper som skal raide store monstere for at de dropper kule ting...

rvr (realm versus realm)

da bruker man alt det kule stashet man har samlet for å krige mot andre personer


har vært med i store grupper av 80+ mennesker for å ta en mob.. og ikke klart det så ja... det er utfordrende monstere der... selv om jeg foretrekker den rvr delen mest...



kan forklare littegranne... det er 3 måter å levle på i daoc... og ingen av de gir de samme egenskapene..

først.. så må man levle fra 1-50.... ved å drepe npc'er/mobs... man trener da opp skills for hvert level.. som f.eks.. øks, skjold, parry hvis man er en warrior
så kan man begynne på noe som heter masterlevels.. som gir karakteren din helt unike skills... som.. f.eks kan være å summone wood.. som er kjekt når man må reparere dører i keeps...
og så har man realmskills... det er poeng man får når man dreper en fra et annet land som gir deg helt unike skills... som f.eks purge, som gjør at du kan renske kroppen for negative spells en gang hvert tiende minutt (denne er en virkelig lifesaver i rvr)

p.s. geir.. sjekk pm's
Sist endret av Fake; 31. mai 2004 kl. 01:12.
trendhore
Geddi's Avatar
Har vel blitt ganske hekta av et MMORPG jeg også, men laangt ifra så mye som Geir&Dangerous.

Før spilte jeg SWG fra klokken 15.00 (kom hjem fra skolen) og ofte til 02.00. Nå har det begynt å roe seg litt på grunn av at man venter på et nytt jedi system og samtidig er det rundt eksamenstider.

Men, rundt de tidene jeg spilte 11-12 timer for dagen kjente jeg til suget man fikk når man ikke fikk spille. Og det gikk ganske hardt utover skolen, når man fikk ofte kun fikk 4 timer søvn gjerne flere dager for uken.

Er ganske glad at det blir litt venting på det nye systemet nå rundt eksamenstider
Jeg gikk og tenkte på EQ hele dagen. Eneste jeg gleda meg til når var på skolen var å komme hjem å spille. Hadde tenkt å kjøpe egen PC når jeg fikk solgt scooteren. For jeg klikka vinkel når min lillebror eller far skulle ha dataen når jeg var på raid(er med guildet og tar store mobs) Et slikt raid kan jo vare i 5-6 timer og ofte mer også. Så ble dritsur når jeg måtte stikke mitt i, og ikke kunne prøve å få noe av looten.
Men nå som jeg er "clean" tenker jeg at jeg er sykt glad jeg ikke kjøpte egen data. For nå har jeg ikke bruk for en egen i det hele tatt!
Jeg og flere kamerater har blitt avhengige av Neverwinter Nights. På servern jeg spiller er ikke målet tankeløs powerplaying da, men å rollespille og få en posisjon i samfunnet der. Og guess what: Ingen månedsavgift

Edit: NWN er ikke et hardcore mmorpg, men flere servere kjører opptil 100 spillere, noe som er nok for meg.
Sist endret av WhatSOever; 31. mai 2004 kl. 01:50.
Jeg har tilbringet _hele_ helgen på planet Calypso ( www.project-entropia.com )
Dette er det mest geniale spillet ever, og det er _helt_ gratis
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ingen her som har hørt om Uru: ages beyond myst?

Uru: Ages beyond myst

Dette er et mmorpg utenom det vanlige, for det er null slossing, null spells.
Hvis dere husker myst, riven og exile, så er dette det nyeste i serien..

nå er det sure at de har _droppa_ online saken *snufse* ((

men for de som liker fantasifulle plasser, bra utsikt, og noen rare pusslespill, så kom igjen!
-Redigert Vekk- Pga noen fant loginet mitt på en annen pc.
Sist endret av Xylo; 31. mai 2004 kl. 13:30.
Dodecha: Er Uru: Ages Beyond Myst gratis? Så bare at man kunne laste ned expansion pack'en gratis.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
den første expansion packen ble lagt ut gratis pga de tok vekk online mulighetene litt før de ga ut den, så det skulle være en slags trøste-sak..


Fant uru på suprnova.org jeg da.. men skal kjøpe meg pga cracken funker ikke med expansion pack + jeg vil da supporte spillutviklerne ved å kjøpe spillet..., hva skal jeg si, jeg er en myst FRIK, jeg _elsker_ denne typen spill, har myst, riven, exile, og snart uru, skal komme flere sier ryktene også... flere adventure spill finner du her: The Adventure company
Sist endret av Dodecha; 31. mai 2004 kl. 14:11.
Vifte med dop foran nesa på en narkis
Slemt gjort

Heldigvis er det veldig Sjelden det kommer spill jeg gidder å spille.. Og da er det kun singleplayer spill. Hitman spillene, lba, Knights of the old republic og thief spillene er de eneste jeg har satt meg skikkelig inn i. ever.. Men kjenner godt igjen symptomene når man er skikkelig inne i spillene. Heldigvis er det en slutt på single player spill!
Det er forresten ekstremt dårlig gjort å gi ut både hitman contracts og thief 3 i eksamenstider, mens sola i tillegg skinner ute...
å få seg dame er å anbefale hadde selvfølgelig ikke i tankene at jeg skulle treffe en jente fordi jeg ville bli "rusfri" på spilling, men det skjedde bare..nå VIL jeg ikke spille så mye, har heller mye mer lyst å være sammen med dama!
pga mange av dere sadister som vifter med screenshots, måtte jeg gi etter for suget i går. Logga meg inn i EQ for å kikke litt. Men hadde flaks. Jeg syns fremdeles det var gørra! Ingenting å gjøre. Men jeg tjente litt penger mens jeg casta noen buffs på folk som spurte mens jeg snakka med gamle kompiser da. Og fant ut at jeg faktisk hadde en del penger i banken
Hadde vært gøy å begynne igjen, for det er faktisk gøy. Men man må velge. Et liv i EQ eller et liv på jorda

Ironisk nok betyr EQ; Sosial intelligens
(ble mobba litt for det før :P)
har slitt litt med for mye spill til tider... men heldigvis mest singleplayer, og der tar det stort sett slutt, siden jeg sjelden gidder å spille samme brett flere ganger, derimot er jeg en sucker for å klare brett med så lite som mulig skade / så mye som mulig ammo igjen, noe som fører til at en enkelt situasjon kan bli spilt vanvittig mange ganger før jeg sier meg fornøyd... og dermed tar ting tid.

Eneste online-greiene jeg har spilt MYE var cs en gang i tida, 4-5 år siden eller noe sånt, men bare på lan'et på studenthuset jeg bodde på.

Åja, også spilte jeg endel whorehouse, også for en 4-5 år siden eller så, men der gikk det tross alt aldri så mye tid, bare noen minutter hver gang.

Americas Army ble det ganske mye av for... tja, et år siden eller så, men gikk stort sett lei etter noen måneder.

Prøvde anarchy online en stund, og fikk en konto via en kompis med kontakter i funcom, men skjønte heldigvis ikke helt åssen jeg fikk ting til å funke skikkelig, så den interessen døde kjapt. Heldigvis, siden jeg veit om ihvertfall to kompiser som har blitt skikkelig hekta... tror de har roa seg nå, men...

I det siste har jeg snust litt på typhoon rising - joint operations, har bare spilt demoen (det er vel ute nå tror jeg?), men det virker jo unektelig ganske fett.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
ingame screenshots fra guildwars.. knuser alt annet på grafikk og spillbarhet.. jeg kommer _så_ til å bli hekta når det går live i september
http://www.computergames.ro/arhiva.p...a_joc/joc-474/
det der så nydelig ut!
er evig glad for at jeg ikke er totalt avhengig av spilling. hvis ikke hadde du satt siste spiker i kista mi nå :P
Jeg kommer antageligvis til å bli hekta igjen når world of warcraft kommer ut. forhåpentligvis kommer det nærmere jul, slik at jeg er ferdig med særemnet vi skal skrive første havldel av 3. klasse, hvis ikke er jeg dead meat
World of Warcraft kommer til å gjøre meg til en fattig narkoman.
noen som lastet ned daoc filmene da? og hva syns dere? daoc er som cs... det er kanskje ikke så bra grafikk... selv om den har blitt mye bedre nå med den siste toa packen og den kommer til å bli 1000 ganger bedre med neste expansionpack som kommer til vinteren...
Jeg kommer garantert til å måtte prøve Everquest2 når det kommer ut. Finner sikkert en "gratis 30 dagers" trail i et PCblad denne gangen også
Grafikken er ikke til å klage på heller.

http://everquest2.station.sony.com/#mediaScreenshots
Sant det, mmorpg`s kan ødelegge deg fullstendig på det sosiale planet. Har slettet alle characterene mine minst 3 ganger, men har like godt startet på nytt igjen etter et par måneder. Klarer bare ikke å slutte =)

DAOC er dønn bra, men dessverre ødelagt etter alle expansionene, spesielt etter Trials of Atlantis
ja... det er sant at toa ødela mye.. før så var det "å komme opp til 50" som var utfordringen, nå er det å campe 15 timer for en arti, og deretter bruke 50 timer på å levle den... pluss ml-raids.. som ofte er bugga... jaja... men RVR er fortsatt morro da... så fremt man møter random grps og ikke guildgroups som Dem Hibbies *grøss*