Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1585
Hvordan komme lettest mulig i gang med bygging av terrarium,Innkjøp av vermikulitt og diverse andre nødvendigheter. Soppen jeg har planlagt å dyrke er Psilocybe cubensis Amazonian som etter det jeg har lest meg fram til er de enkleste(noen som er uenige?)

Har lest tråden til MentalMelt men vil gjerne ha en mer brukbar guide for dummies.

Hvor kan jeg eksempel få kjøpt sporer for en god sum? (sporer er lovlig siden de ikke inneholder psilocybin?)

Hvor kan jeg kjøpe vermikulitt? lokale dyrebutikken?

Hvor bør jeg oppbevare terrariumet? Har tilgang på to rom. Et rom er Stue/soverom det andre er bad. Hvor bør det oppbevares? Stua/soverommet er det ofte meg og dama i(parasitter/bakterier?) det andre rommet som er badet dusjer vi i og går sannsynglivis høøøøyt over 30grader når vi dusjer osv. Er jo sikkert høy fuktighetsgrad der... Men på en annen måte etter alt det jeg har lest så blir det jo wrong wrong!

Stua/soverommet er ca 25kvm så blir hard å sove i 30grader


Noen som har noen tips om hvordan jeg som "dummie" kan bygge og vokse med mitt terrarium? Har fått en del tips fra diverse guider osv fra forumet her og tidligere bruker på norshroom.org og youtube men føler/håper på en del personlige erfaringer fra dere her på freakforum.
Har tidligere inntatt både store mengder flein å peyote så ikke belære meg om bruk av hallusinogene stoffer


Vær så vennlig å gi meg råd & tips om hvordan dette burde gjøres

MVH Aztro
Hei
Du kan jo lage en inkubator, da slipper du at hele rommet må være varmt.
Her kan du lese om det:
http://www.fungifun.org/Norwegian/Pftek
I denne videoen er det også mye bra info:
http://video.google.com/videoplay?do...arch&plindex=0
Sist endret av Seidel Guten; 28. oktober 2007 kl. 02:42.
Guide : Her står det du trenger å vite.

Sporer...

Vermikulitt kan skaffes fra sentrale blomster/hagebutikker. Se litt rundt i nærmiljøet ditt.


R.
De har både vermeculite og perlite på plantasjen, men også de fleste "store" hagesentre fører disse. Sporer til 1 euro finner du her:
http://www.fsre.nl/index.php?option=...id=22&Itemid=1

Men husk at fsre funker KUN så lenge folk sender prints tilbake!
må jeg ha trykkkoker slik som vist i guiden?

Måtte bare lese 2 linjer til for å få svar på det jeg spurte om.

Er amazonian cubensis virkelig den beste/letteste?
Sist endret av Prototype#1; 28. oktober 2007 kl. 14:13.
Er dette godkjent?
Mangler lokk og vitale komponenter, har bare lekt meg litt i dag.
Tenkte å ha vann under der som dere ser sammen med en sånn akvarievarmer(disse er med termostat?)
så perlitt å alt det der for å legge kakene på.

Hvordan burde glassene stå mens de koloniseres? i et varmt rom på ca 25-28grader?
Eller burde jeg bare ha de i den hjemmelaga boksen min?

www.mushroomvideos.com er disse guidene bra? De ligger ute på youtube btw.

Let's grow mushrooms!
Sist endret av Prototype#1; 28. oktober 2007 kl. 20:28.
Hvis du lager et inkubasjonskammer så spiller det ingen rolle hva temperaturen er i resten av rommet.. Og siden det er mye lettere å kontrollere forholdene i en liten boks enn i et stort rom, så bør du ha glassene i boksen ja.. 25 til 28 grader er perfekt..
takk takk mentalmelt=) Får liksom aldri takket deg nok!

Kommer sikkert flere spørsmål etter hvert. Må bare vente på lønningsdagen så blir det handlet det ene og det andre.

God kveld godtfolk