Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2578
Jeg ble tatt for å ha kjøpt og brukt hasj for et år siden, da skrev jeg under på en påtaleunnlatelse. Påtaleunnlatesen ble sendt fra en jurist 01.11.2010. Jeg skulle da avgi urinprøver i 1 år, og jeg har 2 år "prøvetid". Vist jeg gjør noe kriminelt innen 2 år, vil jeg bli straffet med lovbruddet pluss de to andre lovbruddene som jeg begikk tidligere.

Påtaleunnlatelsen sier at jeg skal avlegge urinprøver i 1 år når politiet krever. Nå er datoen 24.11.2011, og det er over 1 år siden jeg fikk påtaleunnlatelse. Etter som jeg hadde forstått var jeg ferdig med urinprøvene. Men igår ringte de meg og ville ha en ny urinprøve. Jeg var faktisk opptatt når de ringte og sa jeg var hos en kompis.

Mitt spørmål er: Kan de avlegge urinprøver av meg etter 1 år med helt negative prøver? Kan det være at jeg må avlegge urinprøver i et år fra og med den første urinprøven, eller er det et år ifra påtaleunnlatelsen ble "laget"?

PS: Jeg har røyket etter jeg trodde jeg var fri. Så nå lurer jeg egentlig på hva rettighetene mine er, og hva jeg skal gjøre
Slik det var for meg var ihvertfall at det var 1 år fra datoen kontrakten ble underskrevet.
Trådstarter
7 0
Kan det være at politiet ikke husker når jeg var ferdig med urinprøvene?
bare vent til du er clean og ring dem
Ett år er ett år.
Gratulerer med ett år uten!
Søkte litt rundtomkring, kom over denne. Her får du svar hos en juritst. Prøv det. http://www.ung.no/oss/kriminalitet/
Sist endret av stagg; 24. november 2011 kl. 22:41.
Trådstarter
7 0
Sitat av stagg Vis innlegg
Søkte litt rundtomkring, kom over denne. Her får du svar hos en juritst. Prøv det. http://www.ung.no/oss/kriminalitet/
Vis hele sitatet...
Det tar opp til 10 dager. Jeg trenger hjelp før den tid vil jeg tro.
Sitat av dox^ Vis innlegg
Kan det være at politiet ikke husker når jeg var ferdig med urinprøvene?
Vis hele sitatet...
Jeg regner med at det er legekontoret ditt som innkaller deg til prøvene? I såfall, er det ikke sikkert de har fått beskjed om at prøvene er avsluttet. Du kan jo ringe kontaktpersonen din i politiet og spørre.
Trådstarter
7 0
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Jeg regner med at det er legekontoret ditt som innkaller deg til prøvene? I såfall, er det ikke sikkert de har fått beskjed om at prøvene er avsluttet. Du kan jo ringe kontaktpersonen din i politiet og spørre.
Vis hele sitatet...
Det er politibetjenter som har med ungdommer og gjøre som tar urinprøvene av meg. Det er "Ta hys" som har "oversikten" på meg (sender meg til barnevernet osv for å hjelpe meg). Men kan jo hende at politiet ikke husker datoen?
Sitat av dox^ Vis innlegg
Det er politibetjenter som har med ungdommer og gjøre som tar urinprøvene av meg. Det er "Ta hys" som har "oversikten" på meg (sender meg til barnevernet osv for å hjelpe meg). Men kan jo hende at politiet ikke husker datoen?
Vis hele sitatet...
Les kontrakten din, som jeg regner med at du har en kopi av. Der vil det stå klart og tydelig hvordan det er. GL
Trådstarter
7 0
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Les kontrakten din, som jeg regner med at du har en kopi av. Der vil det stå klart og tydelig hvordan det er. GL
Vis hele sitatet...
Det står at jeg skal avgi urinprøver i 1 år. Det er over 1 år siden jeg fikk kontrakten, men politiet vil enda ha urinprøver. Det er her jeg lurer på om jeg kan "nekte" å gi urinprøve, eller om jeg fremdeles må fortsette til de sier jeg er ferdig, eller noe annet.

Men takk uansett folkens
Hva med å henvise kontrakten til politiet? Si at du ifølge den skal være ferdig med urinprøvene, og om de nekter/sier det ikke hjelper, så spør du m du kan få en forklaring på hvorfor.. Vil ikke tro det er noe verre en det
Sist endret av popmart; 25. november 2011 kl. 14:48.
Gi politiet klinkende klart at du er ferdig med din påtaleunnlatelse som krever urinprøver, og de har ingen krav på å teste det for noen som helst ting etter påtaleunnlatelsen har utgått. Begynner politiet å egle seg, kontakt en advokat og politiet legger seg flat.