Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 729
Har googlet, trålet xp oppsett og sjekket i BIOS men ikke blitt noe klokere.

På min Lenovo laptop kommer det ett BEEP (pc speaker) når man justerer hovedvolum, og når maskinen begynner å gå tom for strøm.

Det er en forferdelig lyd og veldig irriterende, skulle gjerne ha fått fjernet/deaktivert den!

Noen som aner hvordan?
hvis du er inne i windows så pleier den og styre den. under lyder'er på kontrolpanal så er det en "lyd" som du kan ta vekk. da vil den slutt og plage deg mens du er i windows. ellers så er det biosen. eller gjøre som meg og skru opp laptop og rappe ut den som pipper, hvis det ikker er fra høytalerne, det kan du teste ved og plugge inn en høre tlf og ser om du forsatt får pipet.
Sitat av ranvik Vis innlegg
hvis du er inne i windows så pleier den og styre den. under lyder'er på kontrolpanal så er det en "lyd" som du kan ta vekk. da vil den slutt og plage deg mens du er i windows. ellers så er det biosen. eller gjøre som meg og skru opp laptop og rappe ut den som pipper, hvis det ikker er fra høytalerne, det kan du teste ved og plugge inn en høre tlf og ser om du forsatt får pipet.
Vis hele sitatet...
Har satt på lydtemaet "ingen lyder" under Lyder i kontrollpanel, så jeg er rimelig sikker på at det ikke er fra høyttalerne men fra "pc-speaker"

Å nappe ut det som piper hadde jo gått ann, men er ikke så kyndig at det frister å gå så hardt til verks

det lar seg visst gjøre om man kjører LINUX
http://www.thinkwiki.org/wiki/How_to..._speaker_(beep!)

Open a terminal and issue this command as root:

# modprobe -r pcspkr snd_pcsp

To prevent the "pcspkr" and "snd_pcsp" modules from loading again at startup add them to modprobe's blacklist in /etc/modprobe.d/blacklist. You can do this with the following command:

# cat <<END >>/etc/modprobe.d/blacklist
blacklist pcspkr
blacklist snd_pcsp
END


Bør det ikke da også være mulig i XP?
Sist endret av Eplepepsi; 23. november 2008 kl. 15:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Å herre den lyden er irriterende. Kommer fra "pc-høytalerene", for om man sitter med headsett og er litt uoppmerksom på batterinivået ditt får du en pipelyd skutt inn i øra dine.
det er og måte hvis pc-speaker og koblet til windows og mute den.
gå på "volumkontrol" velg "alternativer" så "egenskaper"

kryss av ALLE kryssa i bunne.
da kan du styre alle utgang på alle port.
dra ALLE ned borsett fra den første og den som er markert med "digital"

spill bare av noe i winamp eller noe og se dra alle andre ned. og kryss av for "demp" eller "mute"

gå inn på samme menyen i gjen og velg "input" og dra alt sammen ned og trykk av for "demp" på alle sammen.
Sist endret av ranvik; 23. november 2008 kl. 17:43.
Sitat av ranvik Vis innlegg
det er og måte hvis pc-speaker og koblet til windows og mute den.
gå på "volumkontrol" velg "alternativer" så "egenskaper"

kryss av ALLE kryssa i bunne.
da kan du styre alle utgang på alle port.
dra ALLE ned borsett fra den første og den som er markert med "digital"

spill bare av noe i winamp eller noe og se dra alle andre ned. og kryss av for "demp" eller "mute"

gå inn på samme menyen i gjen og velg "input" og dra alt sammen ned og trykk av for "demp" på alle sammen.
Vis hele sitatet...
Haha det var ikke værre. Takk,

det var en egen volumkontroll for PC BEEP der som jeg ikke hadde valgt å "vise" i volumkontroll