Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  115 22617
Alltid egentlig lurt på hvordan det er å sovne på Heroinen.. Noen som har erfaringer med det? Du kan jo prøve Ftnfw, men jeg råder deg til å ikke ta mye av amfetaminen. Hvis jeg var deg hadde jeg tatt 3 linere, venta 4-5 timer, så snorta litt under en bag med hero.
Det tror jeg er nok så ufarlig med tanke på noen form for OD...
Bolibompa:
Oxycontin og oxycodone er det samme, oxycontin er depot (release) tablett og defineres av misbrukere som syntetisk morfin. Det finnes i realiteten med tanke på misbruk kun en måte å ta disse to tablett-formene på, og det er ved injeksjon. Det bør dog ikke forsøkes hvis du ikke er veldig herdet på heroin eller morfin fra før av, anbefales det - noe jeg uten å tenke meg om et sekund kan gå god for av personlig erfaring, og er du redd for å bli hekta er det også verdt å nevne å aldri forsøke injeksjon av disse to typene. Det som skjer er faktisk også et svar til Zionroad og Apeloff som lurer på åssen det er å sovne på heroin. Det er akkurat det samme som å sovne på alt annet, men skal en klassifisere det finnes det to måter å sovne på i disse misbruka: Tungt og for alltid. Dette er faktisk enda mer forståelig for de som forsøker å sette seg skudd med oxycontin/oxycodone, siden en spiller russisk rullet med fem kuler i tønna egentlig. Bommer du, er du utrolig heldig. Uansett hvor mye forhåndskunnskap jeg har om russisk rulett fra før, eller hvilket feller jeg prøver å være obs på, i det nåla stikker inn i åra, blodet trekkes inn i sprøyta og tilslutt stoffet injiseres er det umulig for meg eller noen andre å forberede oss på det faktum som plutselig inntreffer idet hjernen blir klar over effekten - noe som er ganske umiddelbart.

Sammenligningen med russisk rulett Oxy-style og stepene som skjer ved en injeksjon er merkbart identiske. Nåla i åra, løpet mot tinningen, trekk av blod, hanen som trekkes klar for skudd, injeksjon og avfyring - resultat er det samme: take-off. Med heroin eller morfin kan du egentlig bare fjerne vekk noen kuler i kammeret - det er likedan det samme.
paranoy, Det jeg mener og si er vell egentlig, hva sovner man lettest på? Hvis jeg en gang sku sovne etter en hard helg på pepper, alternativ 1 var dolcotin, hvor mye mg skulle en person med dårlig opiat-erfaring ta? Alternativ 2 var gate heroin, kjøpt hos en junkie på gata, den største risikoen her er vell at den skal være utblanda med no shit.
Hva skulle jeg tatt?

Heroin tørr jeg aldri i helvete og sette i armen, pga så stor kvalitetsforskjell fra heroin til heroin, så man vet jo aldri hvordan man skal dosere, så derfor spør jeg... Kan all heroin røykes? Har hørt snakk om spesiell røyke-heroin og sånt, hva er egentlig røyke-heroin og vanlig heroin?

Ett siste spørsmål. Er doserings forskjellene fra spising og skyting av dolcotin veldig forskjellig?



Håper du tar deg tid til og svare meg. Du vet så mye
Sinister: Prøv å sniffe isteden for droppe tabletten. Du får bedre effekt. Jeg tok 3-4 10 mg tabletter. Først ble jeg opphissed og ble sint i en halvtime så kicka sløvheten inn og tankene gikk i alle veier. Sett på musikk og vær under åpen himmel. Da blir det interesant garantert plus litt røkelse ved siden av.


Når det gjelder injeksjon av oxycontin er jeg enig med Paranoy. Siden oxycontin er et depot tablett som skal løses over tid er det svært farlig injeksere fordi det skal lite til at du dør. Her snakker vi 1 mg forskjell, så pass på.


Det er vanskelig å skaffe oxycontin i gata, Du kan sikkert få kjøpt av en dealer du kjenner eller en kamerat som har resept på Oxycontin. Sistenevnte er den letteste måten.

Og det er ofte dyrere enn apotekpris siden det er vanskelig å skaffe for mannen i gata.
Ftnw:

Det blir hipp som happ, egentlig. Du spør meg i realiteten hva som er best, fanden eller satan. Jeg kan forklare det slik at dolcontin er vel egentlig bare merkenavnet på et morfin-preparat, og heroin omdannes til morfin i kroppen etter inntak, så det skulle være no a la forskjell mellom fanden og satan.

Når det gjelder dosen er det etter mine erfaringer hipp som happ så lenge du ikke oppjusterer med speed etter dolcontin/heroin-inntaket vel å bemerke. Som begrunnelse til dette vil jeg bare minne deg på et enkelt fakta: Morfin er et stoff som benyttes til blant annet operasjoner i tillegg til andre former som f.eks. smertelindring, så du kan være trygg på at du sovner på en enkeltdose med dolcontin/heroin uansett etterhvert og/eller inntaksmetode etter en hard helg på pepper.

Det som i virkeligheten skjer er at du nøytraliserer hoved-effekten på pepperet, det vil si seg den oppkvikkende effekten - som er selve grunnen til hvorfor du får problemer med å sove . Det som derimot er verdt å notere seg er den følge som kan oppstå av å gjøre slike "inngrep" på kroppens tilbakevenning fra høygir til normalmodus eller litt i minus alt ettersom.

Det kan nemlig ikke anses som kroppens normale tilstand, selvom du skulle oppfatte det som om pepperets effekt/bieffekt plutselig forsvinner, er den fortsatt i kroppen din og blir der til halverings-tiden er over eller hva det nå heter for noe. Faren som oppstår her, hvis vi absolutt skal henge ved dette med å legge merke til feller og farer i misbruk/bruks forstand, er at den "normal-tilstanden" du opplever idet speed-effekten forsvinner og du endelig får sove igjen, er svært vanskelig å gjenoppleve uten samme hjelpemiddel igjen. Jeg skal forsøke å utdype faremomentet her videre:

Det som karakteriserer effekten til speed er dets egenskap som enklest beskrives oppkvikkende og energisk velbehag. I motsatt fall kan en definere morfin/heroin som det stikk motsatte men minst like behagelig, altså nedsløvende og nerveberoligende behagelig. Begge typer gjør deg oppstemt på hver sin måte, idet de påvirker sine særskilte stoffer i kroppen, som i all hovedsak utgjør vår sinns-tilstand og emosjonelle tilværelse. Oversatt til gatespråk er dette det som kalles for farlig godt uansett fagspråk.

Og her kommer faremomentet som jeg med en gang vil påstå er reell for alle, uansett hvilket miljø de tilhører eller toleranse de innehar. Avhengighetsfellen er såpass enkel at ønsker du den velkommen, sier'n ikke nei takk - og det er nettopp dette du gjør ved blandingsmisbruk, som det så pent heter - uansett om inntaket skjer etter topprusen på et effekt er borte.

Det anbefales av meg derfor å unngå bruk av opiater generellt for demping av nedturen, fordi det er en forenklet fase av tilvenning fra en rus til et annet. Og det uten at du merker de egentlige "faresignaler" som ellers ville oppstått på f.eks. heroin, der det å spy ikke er et uvanlig fenomen hos uerfarne - da snakker jeg av erfaring!

Faren for avhengighet til et rusmiddel uansett type, er i bunn og grunn tilvenning. Når en tyr til blandingsmisbruk, nøytraliseres effektene til det spesifikke rusmidlet, men ikke tilvenningen! Den er der uansett om du kjenner effekten eller ikke - dermed har du allerede låst opp en mental sperre for avhengighets-definisjonen selvom du ikke på noen måte har overgitt nøklen til fanden selv. Eller satan for den saks skyld. Du har bare gjort det enklere å bryte seg inn uventet og overraskende. Det er alt.

Og når det gjelder avhengighets-definisjon, er det i følge meg to måter å se det på: Fra misbrukeren og fra fagkyndiges ståpunkt. Problemet som begrunnes er: Når starter definisjonen av avhengighet? Er det i det misbruket tipper helt over, som oftest kjennetegner misbrukerens definisjon - eller er det når forbruket er jevnt over stabilt men under kontrollerte forhold, som oftest er fagkyndiges definisjon som et samlebegrep for fagområdet, i dette tilfelle rusproblematikken.

Misbrukeren vil kunne unnskylde seg selv ved at det overhodet ikke er avhengighet tilstede fordi de ikke har tippet over på rusmidlet, og henviser til f.eks. daglig inntak av heroin i en årsperiode, for deretter uten problemer å kutte helt ut over en lengre periode eller eventuelt nedtrappe til bare ta det et par ganger i uka, måneden, kvartalet o.s.v.

Den samme definisjonen er selvsagt ikke holdbart for de fagkyndige på området av ulike grunner, den mest opplagte grunnen er vel manglende erfaring på selve rusmidlet da med tanke på misbruk. Deres bakgrunnsmateriale er som oftest en samlet oversikt over de som har tippet over, og langt fra en total-oversikt over alle erfaringer som dekker rusmidlet. Konklusjonen blir oftest litt feil for noen men burde være helt forståelig, til helt korrekt identisk for andre og fungerer som en "felle-vurdering".

Og her avslutter jeg definisjons-tematikken for å komme tilbake til poenget mitt, og det er den felles enigheten blant rusmisbrukere og fagkyndiges betegnelse på avhengighet: Tilvenningsfasen. Denne tilvenningsfasen er selve begrepet på at et rusproblem kan ligge rundt hjørnet og skal fungere som et faresignal for de som allerede har vært så nysgjerrige (for moralister: dumme) å "teste ut" herligheten (gatespråk: godteriet).

Kroppens stoffbalanse er ment for å holde et nogenlunde kontrollert og stabilt nivå av ulike signal-stoffer bl.a. og i dette eksemplet er det særdeles greit å ta frem tre av de: Dopamin, serotonin og endorfin tror jeg det var. Dopamin er selvskrevent speed kan vi si, og i motsatt fall er endorfiner minns jeg, selvskrevent morfiner. Serotonin er enklest definert som lykkestoff og er fellestrekket for begge stoffer, speed som morfiner, det er uansett ikke viktig i min begrunnelse.

Når det blir overproduksjon av dopamin, blir en rastløs og energisk påstås det - og derfor selve vare-merket til speed og en bivirkning av dette er selvsagt når festen er over, det tar så fordømt lang tid å normalisere seg selv. Resultatet kan for noen være en sterk ubehag som helst skal gå over fortest mulig etter at festinga er slutt, uten tanke på at ubehaget er der for en grunn - kroppens eget tegn til stabilisering.

Endorfin derimot, er kroppens egen smertedempende substans, og overproduksjon av dette gir en sterk følelse av velbehag p.g.a. den "lammende" eller "beroligende" effekten den har på ditt eget sentralnervesystem. Stikk motsatt av den "stimulerende" effekten som speed har, for å sammenligne de.

Dermed skjer altså inntak av morfin-preperatet eller heroina i ditt hypotetiske tilfelle fortsatt mens kroppen er under påvirkning av amfetamin, og av den grunn er det ikke feil å se for seg denne situasjonen som "blandingsmisbruk" selvom ihuga stoffmisbrukere på nff skulle være uenig, så ville fagkyndige konstatere at det passer godt inn i deres fagområde - som da skal være å behandle de stakkarene som falt utpå eller i fella.

Dette igjen gir oss plutselig en ny type "rus" som er en kombinasjon av substansene som utgjør effekten i kroppen, uavhengig av dosering før, under og helt teit hvis jeg sier etter, men du forstår hva jeg mener - det er nemlig "motvirkende" effekter som tilslutt oppfattes som nøytraliserende av deg selv, med det resultat at du oppnår ønsket ditt fortere enn hva som egentlig skal til - med dette sikter jeg til søvn.

Uansett åssen du vrir eller vender på det, du er like herlig rusa den tida rusen varer og kroppen vil fortsette å tilvenne seg den unormale "stoffbalansen" som oppstår så lenge rester av kjemikaliene fortsatt finnes i kroppen, uansett om du merker det eller ei. Det er derfor du ved enkelte tilfeller får anbefalt av legen din om å vente så og så lenge før du kan innta andre medikamenter, ved for eksempel utskriving av særlig tunge og tildels resept-belagte medikamenter som for eksempel dolcontin. Fordi den mest sannsynligvis vil påvirke effekten enten merkbart eller umerkbart til evt. andre medikamenter, på fagspråket tror jeg de kaller det kontra-indikasjon eller no.

Og med det vil du altså ikke trenge noe mal for hvor stor dosering du trenger av de respektive prep for å sovne, de motvirkende effektene nøytraliserer hverandres rus, og kun fellesnevneren - i dette tilfellet serotonin - fortsetter upåvirket av denne "kontra-indikasjonen" og er dermed en viktig på-driver til selve tilvenningsfaren ifølge meg.

Serotoninen gir deg en følelse av velbehag, hvor kraftig er et spørsmål avhengig av individ og toleranse på et eller begge stoffer, og dette velbehaget lagres som en følelse kroppen ønsker velkommen igjen ved senere anledning. Og hvor sterkt dette ønsket blir etterhvert skal ikke jeg si noe om, bare gjøre deg obs på at det er tilfelle for min del - kan hende det blir for din del også!

Hopper vi over noen detaljer i tilvennings-begrepet og ser litt videre på hva jeg sikter til i grunn, så kommer vi til en dag senere i livet når plutselig det blir vanskelig å sove uten hjelpemidler - selvom du ikke hadde noen party-helg denne gangen. Det behøver ikke være begrenset til søvnproblemer, det kan gjelde alt fra humøret ditt svinger merkelig nok uten grunn eller bare hvordan du oppfatter din egen tilværelse. Noe galt er fanden meg ikke riktig. Eller satans feil. Det føles ihvertfall sånn ut.

Og det er her hjernens hukommelse trer i kraft for enkelte, muligens ikke alle har jeg forstått av tidligere innlegg, men det hadde gjort det for meg ihvertfall - kanskje deg også, det finner du evt. ut av selv hvis du forsøker. Den kommer i form av en påminnelse om at det fins da virkelig en måte å løse denne uroen på, og den heter dolcontin/heroin. Den løste ihvertfall uroligheten som oppstod i kroppen etter en party-helg på speed, og for alle som har opplevd noe slikt vil skjønne at en sånn løsning er velkommen igjen senere - uansett faremoment, bare den fikser problemet.

Og har en først opplevd noe slikt, er det ikke annet å regne med at det faller deg enklere å oppleve det igjen, med mindre du var max helt utenkelig uheldig av å daue av det første gang. Logisk sett blir det vanskelig å gjenoppleve det igjen da. Men ifølge meg er det mer en skremselspropaganda enn realistisk for de fleste hvis det kun er for ditt bruk som du nevner, altså som landehjul for en turbulent flytur - alltid godt med behagelig landing, og du trenger ikke overdrive antall hjul som settes ut for at innflyving til drømmeland skal gå greit.

Uansett toleranse er den ubehagelige følelsen ved en nedtur mest sannsynlig forsvunnet når effekten av dolcisen eller dunga/hest (heroin) sparker inn, og det merker du ved at speed-effekten enten gradvis eller umiddelbart slår inn, det er ikke mer hokus-pokus enn det og vil etter all sann-synlighet ikke ha mye å si kvalitetsmessig heller, med mindre gate-stoffet er en blanding av lactose og ascorbin da - men da har du i utgangspunktet ikke fått i deg heroin så det tells ikke i denne sammenhengen. Ønsker du renest mulig kvalitet er vel dolcisen det sikreste kortet antar jeg.

Men et råd som oftest går igjen blant erfarne, og som jeg gladelig deler med deg som selverklært erfaren på området uansett hva andre måtte mene på forslaget mitt: Må du absolutt lande med hjelp, finn en annen co-pilot. Ikke pågrunn av faren for OD eller andre "kan-hende" tilfeller, bare av den enkle grunnen at du låser sykkel'n din på plata - gjør det hjemme også. Det ville jeg gjort. Av egne erfaringer vel å bemerke. Du har uansett ikke gått glipp av noe nevneverdig opplevelse, en valium eller 52 hyppere er faktisk mer å foretrekke i så tilfelle, selvom det også bør unngås, kan jeg ikke akkurat påstå at det skremmer meg i å råde deg til å heller innta det som landingshjul. Grunnet den overdrevne mengden hyppere, er at du faktisk ikke sovner så enkelt som en skulle trudd med blandingsmisbruk pepper/hyppere, og skulle du ha 52 hyppere og null viljestyrke eller kontroll, så forsvinner de under denne landings-prosedyren. Dette er selvfølgelig avhengig fra individ til individ og som et unntak til regelen for tilfellet: toleransen.

Alle som har hatt blackout på blandingsmisbruk pepper/hypper vet at selve blackouten ikke nødvendigvis betyr at du sover - du husker bare null og niks. Det samme kan oppstå på dolcis også, så du er klar over det - men stapper du i deg 52 dolciser på en gang havner du fort på sykehuset. Tar du en og en stykkvis over tid, kort som lengre så sier kroppen fra idet du har tatt for mye - i verste tilfelle kan det selvsagt resultere i siste landingsforsøk, men tvilsomt om det går så langt ved oralt inntak. Faren er der dog.

Annerledes er det merkelig nok med dunga, siden overforbruk av nevnte type med hyppere er rett og slett urealistisk ifølge meg, selv med dolciser egentlig, men der er fortsatt faren tilstede. OD på dunga skjer ved et enkelt-inntak som oftest, og trenger noen her på nff referanse på det så gå på plata og spør en junkis. Har han OD-et, har det som regel ikke kommet p.g.a. progressiv (gradvis) inntak i beruset tilstand, men på et enkelt dose.

Fins det noe nevneverdig positivt med heroin i så fall, er dette det eneste jeg kommer på i farta. Men det er erfaringsmessig ifølge meg. Skulle noen andre mene noe annet er de mange ganger mer tolerant overfor dunga enn meg, og det skal ikke så mye til, så det er sagt.

Nok om det, når det gjelder ditt andre spørsmål kan vi egentlig konkludere med at all heroin er røykeheroin hvis en ser det på måten om det kan røykes eller ikke. Metodene er mange, og den mest effektive er en metode som kalles chase the dragon, eller på norsk røyk dragen (dragejakt, jag dragen, whatever). Det er så enkelt og samtidig litt komplisert som å fordele heroin utover en v-formet aluminiumsfolie, gjerne med litt tykkelse men ikke nødvendig egentlig. Med litt menes standard tykkelse, 20 mm tykk er selvsagt å overdrive - brett dobbelt med alu-innpakninga på innsiden av sigarett-pakkene så ser du tykkelsen jeg foretrekker. Men det er ikke nødvendig. Må gå, fortsetter senere.
Haha, kjenner til det der du nevner om hyppere. En gang knaska jeg 2stk 3mg xanor etter en hard 4-dagers helg med mye god speed. Jeg lå i senga og så film, og var liksom klar til og stompe av. Våkna opp på badegulvet dagen etter, med at 2 menn i uniform står og rister i meg. Jeg trodde det var snuten, så jeg ba de hute seg ut.
Heldigvis var det bare søstra mi som fant meg sovende på badegulvet, 1døgn etter inntak av xanor, så hun trodde jeg var døu, så hun ringte 113. Kan tenke meg hun fikk noia da, hahaha. Hadde vistnok sotte og sett på en avslått pc skjerm og spilt need for speed. Helt i 100. Vi hadde sotte og spilt need for speed i over ett døgn i starten av helga, så det har nok noe med det og gjøre Var helt idiot hørte jeg.. Kasta ting veggimellom og skrudde på stekepannen uten grunn. Så er jeg tilbake med stekepannene om 10 minutt, så ahdde jeg kjefta på kompisn min, jeg sa at han ikke må skru på plata uten og lage noe! Det kunne jo faen blitt brann der, hvis jeg ikke hadde hatt så gode kompiser for og ta vare på meg.


Åja, så du sier jeg burde passe meg for den utrolige deilige rusen man får av og bruke mofrin(dolcotin) på nedtur? Noe avhengighet er jeg ikke redd for, fordi jeg bruker bare og ta av med litt dop ett par ganger i mnd. Jeg er så utrolig glad i hasj, så ett annet rusmiddle på siden hadde ikke passet min livsstil.


Takk for ett kjempeflott innlegg, håper på en fortsettelse der Mye interessant du har og komme med.
Sorry avbrytelsen Ftnwf eller hva du nå kalte deg igjen

.. eneste grunnen til at jeg ønsker litt tykkelse i aluminiumsfolien er rett og slett fordi jeg har opplevd å brenne høl i det ved enkelte tilfeller. Alle knarkere veit hvor kjipt det er å ha rester liggende på alu'en og selvsagt på runde to så klarer et brødhue å brenne istykker foliet. Det er i mine tidligere omgangskretser som røyka hest/dunga høflig å dele bagen (100/200mg) ved slik inntak - dessuten ville vi angret neste gang en slik samling fant sted og vi hadde vært så kjipe å ikke delt forrige gang, da med tanke på at en ikke hadde verken penger eller stash, mens nettopp den som ikke fikk et trekk hadde. Hevnen er søt, og i dette tilfellet er den grusom også hvis du var fysen på trekk. Det kan vise seg å ikke være umulig at du var, uten at du trenger å være hekta for det. Slik er det bare - og for enkelte vil den vare.

Uansett, bruker du alu'en i sigarett-pakker, er det en ting som er nødvendig for å hindre nettopp nevnte situasjon - den hvite siden av alu'en må brennes bort. Det anbefales ikke å prøve dette ETTER at du har linet opp en halv bag (100mg) i sentrum av V-bretten (brettlinja) og klarer du det kunst-stykket, fortell meg hvordan. Ikke det at jeg skal prøve etter deg - men jeg trenger en god latter i livet. Brødhue skulle være akkurat passe tittel du fortjener da

Å brenne bort den hvite siden kan være litt tricky første gangen, hemmeligheten ligger i å brenne forsiktig med lighteren til det dannes sot-lag. Deretter tar du fingeren å tørker forsiktig bort sotlaget, og ser du alu'en er du i mål. Gjør dette til all hvitt er borte, deretter bretter du alu'en i en V-form, og strør halve bagen langs brett-linjen. Holder du V-formen opp så det ser ut som en V, betyr dette bunnen. Om du heller det på en av sidene trenger du ikke få panikk, mest sannsynlig faller det ned på bunnen alikevel - bare ikke bom. Av en eller annen grunn har noen en tendens til å skjelve i dette øyeblikket, og det er krise hvis halvparten eller to korn forsåvidt faller utenfor. Ikke spør hvorfor.

Er du vant med å mekke tjall (hasj) så vet du sånn ca. hvordan du fyrer en drage. Hold lighter med passe avstand fra brettlinjen (bunnen) mens du holder på OVERSIDEN av alu'en. Dette finner du ut av - men hold V-formen, for du skal før dette ha rullet deg en passe snortestiv seddel, femti-lapp fungerer fett for junkiser, større lapper er å foretrekke, tusenlapper er greit hvis du ikke befinner deg blant virkelig hardbarka junkiser.

Av en eller annen grunn har slike lapper en tendens til å forsvinne og når du våkner til deg selv igjen er det ikke annet å vente enn at INGEN av de som var tilstede VET noe som helst om forsvinningsnummeret til høvdingen av norske sedler. Merkelig fenomen som ser ut til å være knyttet til spesielt hardbarka junkiser. Min erfaring.

Snorterullen holdes i passe avstand NEDENFRA (nederst på v-bretten, ikke under alu'en hvis du lurte ) over dunga'n, og synkront (samtidig) som du fører lighter'n langs bunnen (ha en klarering på ca. 2cm til ihvertfall noen millimeter, målestokk er unødvendig og sikkert ganske vanskelig å utføre med mindre du har tre armer) skal du føre snorterullen over dungaen.

Hørtes dette vanskelig ut, slapp av - du ser nemlig røyken som dannes, og det er denne røyken som skal suges inn. Er du uerfaren og er blant mer erfarne venner, kan en latterkrampe oppstå blant de, og et par "besserweiser"-forklaringer med følgende: La meg vise deg, like etterpå. OBS! Just Say NO. Nice try - men han får vente på sin tur, du rekker sikkert å ta deg et trekk til før du sender den videre.

Ikke vær grådig, det går fort opp i røyk for å si det sånn, så for at bagen best skal utnyttes og situasjonen skal være mest behagelig, er to-tre personer det som er mest ønskelig. For mange blir bare stress og situasjonen oppfattes helt ulikt hvordan rusen egentlig skal nytes. Men slike tilfeller kan fort føre deg til å like rusen, noe som er veldig spesielt for dunga.

Når du først liker den - så liker du den. For mange kan det oppfattes som et helvet påfølgende 4-5 dager, svette og klamhet er ikke uvanlig. Søvnløshet og uro er nærmest en selvsagt, uansett om du likte rusen eller ei. Dette behøver ikke gjelde etter første gang, men det er ikke umulig heller. Selv etter en slik opplevelse er du fortsatt ikke avhengig. Men du får en god følelse om hva som venter deg om du skulle bli det.

Har du forelsket deg i benso'er av tidligere erfaring, er det en sammenligning verdt å nevne. Ikke fordi du kan trekke klare linjer til sammenligning, men det er verdt å notere seg at det helvete du opplever da, er sånn ca. det helvete du går igjennom de fire-fem dagene du opplever "avhengighets"-potensialet når drage-rusen er riktig opplevd.

På meg trengte jeg en fire-fem ganger, det som er normalt å "øve" seg på før du behersker den teknikken greit nok, og perfeksjonerer det videre til å snylte til deg et bonus-trekk hver gang en førstegangs-tester dukker opp som nevnt tidligere. Alt ettersom kan disse fire-fem gangene foregå i løpet av en kveld til flere måneders mellomrom.

Myten om at du blir avhengig etter en gangs forsøk kan ha oppstått på nevnte ene kvelden, men er ifølge meg en myte verdt å huske, men ikke ta det for god salt. I så tilfelle har ikke jeg opplevd denne myten, selvom jeg må innrømme det var farlig godt allerede første gangen - var det ikke nevneverdig vanskelig å ta pause fra det. Ergo ingen helvetes god rus heller, for opplevelsen var uansett ikke av den typen som gjorde meg sigen på mer.

Det eneste jeg derimot merket, var hvor vanskelig det var å si nei når påfølgende situasjoner i samme omgangskrets dukket opp. Det var som en fjortis-gjeng som drikker himmert de første gangene, selvom lysten på øl eller cola (ikke kokain) for den saks skyld var større, er det lissom litt kjipt å si nei. Og etter den første shoten er det ikke bare kjipt, det er nesten utenkelig idet varmen i magen slår til og "lammelsen" i huet inntreffer, humøret stiger og stemningen blir med ett trivligere uansett hvor trivelig det var før fylla tar skylda. Og når alkohol-rusen (himmerten, spriten) letter og huet føles klarere, så er veien til fjortis-holdningen og ny shot-runde åpen, den skal være viljesterk den fjortisen som fester videre med en uoppnådd fyllerus, sånt hører hjemme kun hos gamle menn og yngre kvinner .

Samme tilfelle er det ikke umulig du opplever når du tester heroin, et godt råd her er at du forsøker å holde deg unna denne gjengen du tester med hvis du gjør det med andre, slik at du ikke havner i en "hard-to-say-no" situasjon neste gang. Det er nemlig fakta at i en gjeng havner minst en utpå sånn fagkyndig sett, og det kan være en sannhet som aksepteres blant misbrukere eller brukere også. Ikke la denne ene personen bli deg, og ikke la denne ene personen dra deg utpå.

Høres lett ut? For noen ja, ikke alle. Og det er for sent å angre når du har havna på statistikken de fagkyndige lener seg til - det garanterer jeg. Er du blant de heldige utenfor denne statistikken, trenger du heller ingen grunn til å havne på denne statistikken heller. Dette er noen av mine erfaringer jeg gladelig deler bort, med tanke på at har du først bestemt deg for å teste - gjør du det, uavhengig av hva andre måtte mene. Og da er det greit å legge merke til disse såkalte fare-momentene eller fellene som kan oppstå, om de ikke er identisk med mine, kan du trekke de samme linjene og sammenligninger med de andre stoffene som jeg har brukt i min sammenligning, og miljø-erfaringene samt felle- og fare-begrepet som karakteriserer disse. Ikke noe forskjell egentlig med såkalte dunga-miljø, for alt du vet kan naboen din med den styggfeite merca og de syke damene, feite jobben og straighte utseende være en skap-junkie. Ikke umulig, og heller ikke noe du skal tro om alle som passer til den beskrivelsen.

Take care!
Sist endret av paranoy; 21. mai 2008 kl. 21:52.
Oida Ftnwf, jeg så at du spurte om dosering på dolcis oralt kontra sprøyte, og svaret er definitivt ja for noen, for andre nei. Dolcisene er såpass små i mengde at det anbefales å holde seg til kun minste mg (husker ikke i farta hva det var) og det er ikke flaut å dele det i to omganger eller flere hvis du er usikker. I motsetning til grønne kan det være en fordel å skrape bort fargelaget på dolcisen da (selv på de hvite av en eller annen grunn), kan hende det er voks der - aner ikke. I likhet med grønne er det greit å få varmet vannet i skjea eller colaboks-bunnen så du får løst opp skikkelig, til tross for at dolcisen er ganske ren, er dette en metode som henger igjen fra heroin-oppvarmingen at det skader ikke å bevare tradisjonen. Det kan tenkes det kommer av nettopp det du egentlig spurte meg om i forrige innlegg, hva som er forskjell på røyke-heroin eller vanlig. Det er p.g.a. noen kjemiske greier som enklest kan beskrives slik:

Standard gateheroin må uansett nøytraliseres (renses, whatever) og til det benyttes enten sitronsyre eller ascorbinsyre. Unntaket er hvis du vet hundre prosent at det er hcl (hydroklorid, pulvertype) du har fått. Hcl kan fint injiseres uten nøytralisering, den er nemlig ikke basisk har jeg forstått etterhvert. Det går nok an å injisere noen typer ikke hcl-hero, men trolig ikke base-hero, og siden du ikke akkurat får tak i slike greier på apoteket her til lands, og enhver dealer garanterer deg det beste som fins i distriktet for tiden, så er det lov å sikre seg med sitronsyre og vannløsning.

På dolcis holder det med vann, stort sett er det "dolcontin hydrochlorid" og skulle det være noe som heter sulphate (sulfat) så er det fortsatt injiser-bar, så der er sitronsyre unødvendig. Men, om det er voks eller slike ting i coaten (topplaget, evt. fargelaget) av oppbevaringsmessige grunner, kan det være vanskelig å trekke og injisere det i åra, noe som kan oppleves ubehagelig for mange. Det er dermed ikke dumt å heller varme opp vannet med en lighter under en spiseskje eller avkappet colaboks-bunn (skje best p.g.a. den møkka-jobben det er å rense bort dato-stemplinga på bunnen) og løse dolcisen i den (ingen skam å dele dolcisen, dette er litt forskjellig fra person til person). Mens vannet er varmt, følges standard prosedyre:

Ren bomullsdott i skjea, alle mann til pumpene, trekk inn og vent til vannet kjølner litt. Voksen sitter igjen i bomullen. Dette er ifølge meg unødvendig på grønne (hyppere) av den enkle grunnen at det er så mye fargestoff i den blå grumset at det er hipp som happ, vanskelig å trekke det i pumpa uansett. Men metoden kan godt benyttes på grønne såvel som dolcis, kaldt vann fra springen, varmes opp med lighter. Både dolcis og grønne anbefales å knuses til pulver før du legger det i vannet - dolcis er det dog ikke helt nødvendig egentlig. Grønne er dette unødvendig hvis du velger å ikke varme vannet, og tar den direkte i korken. Bruk i så fall litt mindre vann enn de ca. 2 mL som er vanlig, det er tross alt rohypnolen du skal ha i deg, grumset kan godt ligge igjen i bomullen. Mer vann bare øker sjansen for at du ikke får løst opp alt, selvom innholdet er knall blått, er det faktisk bedre enn hvis det sitter hvite prikker igjen på bunnen av trekkern etter injeksjon. Frossern er no dritt for de som kjenner til det - og det er ofte slikt inntreffer.

Som svar på åra di som ikke gir fra seg noe blod etter injeksjon er dette helt normalt. I mine kretser kalles det å "ha skutt istykker" åra, velg en annen åre eller bytt nålstørrelse. Det er best å velge en annen åre, for da merkes rusen bedre og mulige etter-effekter av å skyte i en forstoppet åre er også unngåt. Bytter du nål-størrelse kommer mest sannsynlig blodet tilbake. Dette merker du hvis du bytter fra 12 - 16 f.eks. da ser du fort at du må justere innstikket annerledes for å få blodet inn i pumpa, og dermed "bryte" gjennom "skorpa/forstoppelsen/skurven" kall det hva du vil - og plutselig har du fri tilgang til blodstrømningen som sikkert har tetta seg eller no.

Det er ikke så farlig hvis du holder opp å bruke denne åra. I senere tid vil du under en blacklight se at det har dukket opp noe som virker som tynnere årer som ikke var der tidligere, og som "erstatter" den gamle åra. Om dette er årer som dukker opp nytt eller om de alltid har vært der og synes bedre p.g.a istykkerskutt åre, er jeg neimen ikke sikker på.

Det er helt vanlig ihvertfall - uansett hvor ofte du bytter sprøyte, det er åra som har fått en overdose nålstikk, shit happens. Bruk derfor god tid på sprøyte inn speeden, og gjerne la det være igjen bitte litte grann i sprøyta istedet for å ta med deg den siste luftbobla som stort sett er på bunnen, det er antageligvis denne som "sprenger" i sunn åra tror jeg. Og bruk 10-12mm på små årer og 16mm på store, som du sikkert ser, er det ikke bare lengden som er forskjellig, men også litt tykkelsen. Dette merker du spesielt hvis du forsøker med 16mm på en tynn år, au - men funker fett for erfarne lell. Ofte man gir f.. og tar samme åre med 16, men min erfaring er at de store årene er mer tilpassa 16mm mens 10mm - 12mm (mest vanlig med 12 mm før) er best på små. Treffer lettere og bevarer åra lenger.
Noe jeg vil ha sagt om heroin. Du fatter ikke hvor godt det er før du prøver det. Og når det er sagt så er det også umulig å fatte hvor hekta du blir etter et par ganger. Det var hvertfall slik det var på meg men, er jo umulig å si hvordan det oppfattes av forskjellige personer.
Vil egentlig bare legge til, OaaXia, at dette er egentlig ikke særskilt heroin. De færreste tror jeg fatter hvor utrolig godt et rusmiddel er før de ruser seg på det, og enda færre fatter hvordan det er å være hekta på ikke bare ett, men flere. I mitt tilfelle kan jeg lovprise meg lykkelig, ironisk nok, at det fins minst to forskjellige former av djevelskapet, pluss og minus. Jeg foretrekker absolutt pluss og har en tendens til å falle lettere for dette enn minus - uansett hvor ofte jeg bruker minus.

Faktisk ser jeg på den beskrivelsen du gir heroin mer treffende pluss, særskilt kokain og amfetamin mer enn heroin og morfin i mitt tilfelle - det er rett og slett ikke min type "greie"!

Allikevel er jeg enig med deg, og dette er noe som du igjen har rett på din påstand nummer to, og det er avhengig-heta. Allikevel ser jeg ingen grunn til å hause opp feelingen med heroina, da med tanke på å bli hekta. Blir du hekta på det, blir påstanden klart tydeligere - men ellers syns jeg hero er og blir oppskrytt, siden jeg er og blir et pluss-mennesker.

Men jeg skjønner deg godt, hvis jeg absolutt vil ha minus til min greie, skulle jeg utvilsomt ha klart det på to ganger fra nå av, hvis du skjønner meg. Det er en rus der du kan lære deg å like, og den rusen er ikke særlig smart å undervurdere - på lik linje med sikkert alt annet av tyngre stoffer. Men jeg har av en eller annen merkelig grunn vært mer morfin-preperat typen da, kan være fordi jeg oftest klarer å kontrollere kvalmen, rusen er merkbart likt syns jeg - og dolciser kan være et helvete å komme seg ut av.

Startet med å putte i med dolcis som "downer" (landingshjul) etter en festhelg, forresten og i tilfellene uten dolcis var det mye annet å lande på, temmere fra før av og oxycontin. Sistnevnte kan du teste i injeksjon så får vi se om du er like bastant på dette med hvor mange ganger det tar før en blir hekta. Vær obs! Sterke greier og må ikke prøves hvis du ikke føler deg ganske tolerant overfor både morfin og heroin. Jeg kan love deg at de gule (40mg) er nok å sende en knarker til de evige jakt-marker hvis omstendighetene er ekstra uheldige - selv har jeg ALDRI forsøkt så store doser, en slik tablett (og den er liten!) kakket jeg opp SOM IKKE ANBEFALT, og linet ihvertfall i ti mindre linere som der hver liner sendte meg i en fantastisk drømmetilstand jeg ikke husker overhodet, men alle rundt meg husker det - best beskrevet livlig et lite øyeblikk, død resten av tida.

En dud bar meg hjem fra bussen tidlig på morgenen hørte jeg, ringte på å løp som f... Deretter våkna jeg i senga mi ifølge folka mine nesten 10 timer etter at de fant meg utafor dørstokken, og da hadde jeg ikke gitt lyd fra meg det siste døgnet - skulle bli rundt regnet 30 timer det.

Gi meg 4 - 8 mg dunga som fikser samme kunststykke, det har jeg ennå ikke opplevd. Om dette er standard for oxycontin alle som tester vet jeg ikke, men for meg er det ikke unormalt å passe ut alt ifra 16 - 24 timer i gjennomsnitt på oxy, nå har jeg ikke forsøkt oxy like ofte som dunga el. morfiner, og hver gang har jeg en følelse av at jeg neppe kontrollerer noen verdens ting - blir litt som å ligge på operasjonsbordet. Men om du hadde slengt en gul oxy på bordet og spurt meg om jeg kunne tenkt meg en "pause" så hadde svaret vært umiddelbart ja - selvom jeg ikke helt veit hva søren jeg liker av den rusen egentlig, blacker ut hver gang jo - og no så inn i helvete.

Kanskje mer beskrivende en helvetes god rus, om jeg bare hadde visst hva søren rusen var for noe. Men pause er korrekt dog. Og dette suget etter mer utforskning av oxy fikk jeg etter mitt andregangsforsøk da, og takker fortsatt høyere makter for at jeg er et pluss-menneske mer enn minus-menneske, ellers kunne holdningen min fort vært endret tror jeg..
Takk for ditt svar, jeg leste ikke det før nå.


Som svar på åra di som ikke gir fra seg noe blod etter injeksjon er dette helt normalt. I mine kretser kalles det å "ha skutt istykker" åra, velg en annen åre eller bytt nålstørrelse. Det er best å velge en annen åre, for da merkes rusen bedre og mulige etter-effekter av å skyte i en forstoppet åre er også unngåt. Bytter du nål-størrelse kommer mest sannsynlig blodet tilbake. Dette merker du hvis du bytter fra 12 - 16 f.eks. da ser du fort at du må justere innstikket annerledes for å få blodet inn i pumpa, og dermed "bryte" gjennom "skorpa/forstoppelsen/skurven" kall det hva du vil - og plutselig har du fri tilgang til blodstrømningen som sikkert har tetta seg eller no.
Vis hele sitatet...
Tror nok kanskje du missforso meg litt her. Jeg startet med sprøyter rundt mai 07, og brukte det ganske jevnlig til juli 07. I hele den perioden, så rant det noen blodstriper fra skuddmerket, hver gang jeg skøyt. Jeg merket at huden ble litt hard i blandt hvis jeg brukte samme plass, flere skudd på rad uten flere dagers pause, men det har ingenting med grunnen til at jeg har sluttet og få sånne "blodstriper", som jeg kaller det. Fra juli 07 til desember 07 tok jeg ikke ett eneste skudd.
Og så begynte jeg sånn svakt med skyting igjen, i fra desember 07 til dags dato, men bare max 1-2ganger i mnd. Fra første gang i desember, til nå, så har jeg ikke trengt og stoppe blodet med papir. Skjønner ikke helt det der, etter jeg tok meg halvtårs pause, så renner ikke blodet mitt ut skuddsåret?

Bruker 16mm orange kranyle, de korte.
Grunnen til at jeg tok meg pause, er ikke fordi jeg var så veldig på kjøret eller noe sånt, men bare fordi jeg følte ikke den samme gleden av og skyte mer. Det jeg egentlig likte best med sprøyte var at det var noe helt nytt og spennende. Det var en rus i seg selv og dra på apoteket og hamstre utstyr, mekke smellene var jo også veldig spennende på en måte. Det var som og mekke hasj første gang, hvis du skjønner.

Føler ikke den samme spennende følelsen rundt det lengre, men føler heller ikke noe lyst for og utsette nesa mi for unødvendig smerte når man kan skyte, og det gir uansett en bedre pangstart på rusen, som der igjen gir en sterkere lykkefølelse under hele rusen. Det er min mening ihvertfall.
Misforstod deg overhodet ikke, og står fast ved det jeg sier. Finn en annen _åre_, siden du antagelig har en _skurv_ som tetter den åra di, hvilket ofte er vanlig. Jeg har samme problemet i åra mi som går over biceps, fordi like ved leddet (andre siden av albuen) så pleier jeg å bruke en spesifikk åre som jeg klarte å skyte istykker, og etter injeksjon så kommer det ikke noen såkalt blodstripe der, det er kun et rødt lite prikk. Jeg presser til med papir etter skuddet, men får bare noen små prikker med blod etterpå og det virker som om jeg ikke lenger "blør" fra den åra. Vær obs hvis du bruker skjorte dog, for det kan komme noen blod-drypp en stund etterpå, som fester seg til skjorta di.

Oransje kanyle 16 mm er de lengste av nål for sprøyter ment for vannløsninger, de blå eller grønne (især grå tror jeg) er vel oljeløsninger og mer ment for bolefolk, ikke særlig å stikke inn i noen som helst blodåre, selvom jeg har klart det kunststykke med grønn også (au,au,au). Tror disse morsomme fargene (blå, grønn og grå) er best ment sprøyter du injiserer i musklene forsåvidt og ikke i åra di

12 mm og 10 mm oransje kanyle er å anbefale for de minste årene (du kan i grunnen bruke en hvilken som helst åre hvor som helst på armen, og finner du en liten åre er det å bruke 16 mm en ganske vond opplevelse) mens 16 mm er å anbefale for de største.
Oioi, der var du rask og svare!

Jeg har tre punkter jeg bruker. Den ene (favoritten) er den som går langs tommeln, helt ned til andre siden av albuen, på høyrehanda. På den åra, så skyter jeg alltid lengst nede, i "gropa".
De to andre, er på andre armen, de er også i "gropa", en på hver side av venstrearmen.
Det blir ikke noe blodstripe på noen av de plassene.



siden du antagelig har en _skurv_ som tetter den åra di,
Vis hele sitatet...
Skurv? Du må forklare meg hva du mente med det ordet, det var nytt for meg.
Altså, du mener jeg har fått noe permanente skader på årene mine, fordi jeg skøyt de "ødelagt" på på ett halvt år med skyting nesten hver dag? Det kan jo umulig høres bra ut. Hva kan farene med det være? Blodpropp, dårlig blodgjennomstrømmning, kalde hender? Du vet sikkert mer enn meg.

Siden du allerede er så godt i gang på tastaturet, så kan jeg jo spørre deg om en ting til. Jeg har merket med noen speedtyper, så bruker jeg og bli ekstremt rød og nummen rundt skuddmerket, ser nesten ut som noe alvorlig, og det kan vare opp til 3-4timer kanskje. Hva er dette for noe? Noen jeg har spurt, har sagt at det kan komme fra dårlig uren speed, men jeg synes ikke dette stemmer helt, siden de fleste typene jeg blir sånn av, bruker og funke ekstremt godt, rusmessig.
Sist endret av Ftnfw; 28. mai 2008 kl. 11:56.
Skurv (skorpe). Vi setter en nål i blodåra som ellers kan karakteriseres som vi "punkterer" åra vår, og etterhvert dannes en såkalt "sårskorpe" rundt injeksjonsstikket som i mine ruskretser kalles "skurv". Hvor farlig det er har jeg søtten ikke peiling på, har lissom aldri tenkt over farene ved komplikasjoner injeksjon egentlig, vært mest redd herpes og slike ting hvis jeg benytter meg av samme sprøyte flere ganger. Hva som skjer med meg personlig har lissom aldri vært særlig bekymringstema når det gjelder sprøyter gitt.

NFF er ikke kvalifisert helsepersonell

Blir du ekstrem rød og nummen rundt skuddmerket kan det være en eller annen form for allergi-reaksjon, dette har jeg faktisk ikke opplevd selv og ingen i rusmiljøet jeg vanker i har fortalt om lignende opplevelser, så det kom litt overraskende. Men allergi-reaksjon kan det vel muligens være, beklager - den kan jeg ikke hjelpe deg klokere på, gitt

EDIT:

Uren speed trenger ikke være noe ulemper rusmessig, spesielt ikke ved injeksjon. Helsemessig derimot, kan det ha sine ulemper..

Jeg kan dog dele med deg at når jeg oppdager uregelmessigheter med blodtilstrømming ved injeksjon, pleier jeg å ta en stropp (belte, snor, etc) og stramme i overkant av injeksjonspunktet. Deretter setter jeg inn nåla i punktet, og løsner snoren før jeg trekker blodet inn i pumpa. Etter injeksjon løsner jeg snoren/beltet helt og tar ut nåla. Blør du ikke da, kan en legeoppsøk være verdt en tanke tror jeg..
Sist endret av paranoy; 28. mai 2008 kl. 12:18.
Sitat av paranoy
NFF er ikke kvalifisert helsepersonell
Vis hele sitatet...
Hehe, men jeg spurte jo ikke nFF, jeg spurte deg. Det er ikke så utrolig viktig at det gjør noe, men tenkte kanskje du kunne dele no nyttig informasjon, hvis du viste noe om det. Var bare litt nyskjerrig på hva årsakene kunne være. Er jo alltid nyttig og lære noe nytt

Det skulle vært noe som "Den Store Sprøyte-tråden", men tviler på at noen av nff-lederne gidder og skrive noe sånt, når de aller fleste der oppe er imot både speed, sprøyter og alt rundt det.
Det hadde jo kanskje vært en idé, paranoy? Har fått intrykket av at du er ganske glad i og få oppheng over tastaturet


Edit (orker ikke lage ny post):
Okey. Du må ikke glemme helt av nFF da Gratulere med den 1000. post !
Sist endret av Ftnfw; 28. mai 2008 kl. 12:34.
Hehe, skal ta det til vurdering. Nå blir jeg ganske snart litt ufrivillig borte fra nff nok en gang, men kommer sterkere tilbake neste gang. Har enda en-to uker igjen, men tenkte jeg skulle trappe ned litt på nff allerede neste uke, siden dit jeg skal mest sannsynlig ikke har noen tastatur eller internett-tilkobling ihvertfall å gi meg
Hele side 4 skulle vell egentlig vært postet i tråden Skyte amfetamin, men jeg så ikke at det var feil tråd før nå. Hadde jo ikke gjort noe om en admin kunne flyttet de
Har du lyst å prøve det så prøver du det. Jeg personlig hadde skammet meg noe jævlig om jeg hadde skutt det. Røyk det, det er ganske oppskryt hele greia.
Jeg har brukt det på alle måter, har heldigvis sluttet nå. Men tro meg, du trenger ikke prøve det mange ganger før det starter å gå til helvete. Jeg selv synnes nå den dag idag at heroin har en oppskrytt "rus", hadde jeg nå fått valget mellom et skudd heroin eller ett bong trekk av cannabis, hadde jeg uten tvil valgt cannabisen... Slik jeg opplever det så er heroinrusen ca det samme som cannabis, bare at man blir gretten, svett, drittsekk, og man kan spy en del... (spy delen er helt vanlig for folk som bruker det daglig)
Bare ikke gjør det.
Man MÅ ikke prøve alt, selv om man er nysjerrig og det virker fristende bare en gang.
Men hvis du bestemmer deg for å prøve så tenk på at
hvis det får deg til å føle deg bra og du liker det så vil sjansen være større for at du tar det igjen.
Har prøvd H. et par ganger, blandet i snus. En helt ok opplevelse. Lenge siden nå, har ikke de kontaktene lenger. Men synes ikke rusen va så vanvittig fantastisk.
Ser at dette er en gammel tråd, men det virker jo som om den er aktuell enda..
Jeg har mistet to søskenbarn utelukkende på heroin. Det er faktisk helt jævlig å vite. Om det er noen her som tenker på å prøve heroin, -IKKE- gjør det. Det blir fort stupet som avslutter livet ditt. Om du ikke har selvrespekt nok til å la være, la være for familie og venners skyld. Det er mange som er glade i deg som ikke har råd til å miste deg. For Guds skyld, hold deg unna heroin.
spørsmål:
"Får jeg smake et trekk a. Har lyst til å røyke vanlige sigaretter."

"Jeg har lyst til å prøve himkok, er det lurt? Har mange her inne like erfaringer som anti-narko mafiaen har? Sorry for spørsmålet mitt da, men jeg hørte en diskusjon fra folk som har drekki hb, og de var uenig i hvor farlig det er. Sto i avisa at det var farlig. Men jeg har lyst til å prøve. Ville du gjort det?"

"Har lyst til å bole. Er det lurt? Hørt du får liten pikk og svære pupper, jenter får skjegg og mørk stemme - dessuten så har jeg hørt du blir så aggressiv at skulle en drittunge i grunnskolen slenge med leppa, så slenger du drittungen i betong-gulvet. Men alle jeg kjenner som boler har de svære overarma. Det hender jeg drømmer om slike overarmer også, men jeg vil høre andres erfaringer før jeg starter pumpe jern i tillegg til de andre pumpene. Er jeg lur som spør eller er skallen min fylt med søppel?"

svar:
Normalt sett så ville enkelte lignende spørsmål vært idiotisk, men ikke akkurat denne. Jeg gav noen dårlige eksempler over, og de spør samme spørsmålet med gjengs oppfatning om at det virker dumt. Begrunnelse for hvorfor siden så mange gjør det allikevel får andre ta seg av.

begrunnelse påstand:
Det at noen i samfunnet kunne tenkt seg å prøve heroin og spør om det på et rusrelatert forum er ikke verre enn om en spør hvordan skyter man heroin? Hvordan røyker man heroin? Hvordan ser heroin ut?

Det er akkurat det samme spørsmålet, men p.g.a. samfunnet tabumerker ordet "heroin" så er en nødt til å 'skjule', bevisst eller ubevisst, sitt egentlige ønske om temaet. Det er ikke rart at det etterhvert vil dukke opp folk som har lyst til å teste heroin. Det er nemlig stemplet farlig. Ulovelig. Fantastisk. Skremmende. Magisk. Og det lokker..

Den har også fått viet sterke ressurser i kampen mot de som tjener penger på det. Bad guys vs Good guys. Det pirrer.. spennende. Det er som cola, om du har lyst til å teste det er det mange som nikker solidarisk - "Det hadde vi lyst til en gang i tida også!"

Cola var av samme makt sidestilt regelverket en gang i tiden som heroin og morfin/opium, alt annet ble sett på som 'lettere' stoffer og det skulle ikke straffes så strengt for de som var i besittelse av det. Kun cola og heroin skulle være djevelsk.

Så i midten av 80-tallet, fant en ut at metamfetamin, amfetamin og barbiturater var nok også djevelens plan å overta jorda på. Vips, så ble det 'tunge' stoffer. Statsmakt fikk panikk, lovløshet og vold, dommedag og frp - alt ble verre enn før, ble makteliten forklart. Dette går det an å vinne valg på! Vips, så fikk problematikken større interesse fra staten.

Nå må en se nærmere på eksisterende tilgjengelige rusmidler - først alt som ligner: mdma, mda, preludin, bensodiazepiner, osv. Og selv idag så hersker det uenighet på høyt plan om mdma er så farlig og skadelig som propagandaen vil til. Det er ecstasy som er farlig, ikke mdma - påstår noen. Mdma kunne kanskje vært bra i kontrollert terapeutisk bruk nevner de videre.

Jajøss, sier motstanderne. Uansett forskningsresultat og innrømmelser fra stat, så veit jo alle nå at det fins større mørketall enn positive tilbakemeldinger ved et gitt test-panel.

Javel, men tallet på gata viser jo ecstasy da. Og det er jo allerede fastslått at ecstasy ikke behøver å bety rein mdma, mdma + annet eller mdma i det hele tatt...

Dette er et argument som for motstandere ikke er holdbare, for tilhengere ikke er annet enn påstand for å forsvare sine test-resultater. For myndighetene er det bare - "tenk om de tar feil - hvem får skylda? Ville du vært politiker, med risikoen for at du kan muligens stole på feil side av et resultat, og dermed ende med skylda?

Kanksje har jeg, beruset eller ikke, en gang stilt meg selv dette spørsmålet:
Jeg kunne tenkt meg å bli politiker, er det lurt?

konklusjon:
Cannabis og hasjisj har av tidligere i historien vært benyttet som et eksempel på misforstått narko-krig. Selvom det etter gjengs oppfatning i dag er et riktig skritt å opprettholde heroin som den forbannelsen den beskrives som, er det ikke til å komme ifra at det ikke dreier seg bare om stoffet, men også forbrukeren.

Likevel regnes det som en stor sjans å ta fordi en antageligvis begynner med sprøyta. Først når sprøyta kommer på bordet, har heroin noe djevelsk ved seg. Om det er slik på røyking og sniffing er vondt å si, statistikken viser at går du på trynet på hero - har du brukt sprøyta.

Derfor konkluderer myndighetene med at alle som begynner å røyke og sniffe heroin, vil gå på trynet fordi de begynner på sprøyta. De som ikke går på sprøyta tryner ikke, men det er ikke vits å opplyse om, fordi faren for at folk vil prøve kun for sniffing og røyking gjør sjansen større for at flere vil begynne med sprøyte. På den måten kan det være lurt å være politiker, selvom du gjør et feilvalg. Det er tanken som teller..

På det grunnlaget vet en kun om det som er sikkert med heroin: Går du på snørra - så gjør du det skikkelig!

Dorthe Skappels isdans er filletrynings å regne i sammenligning:

"Men Dorthe, alle tenåringsgutters våte drøm - hvorfor lot du det skje? Er ikke isen vanskelig nok å stå på, enn at du skal drive akrobatikk på glatta også. Er skallen din fylt med søppel? Bimbo, pøh.. dust. pfyi.

Etter et slikt spm. tipper jeg på at Dorthe blygt ville svart:
"Jeg hadde bare så lyst til å prøve isdans, men det var kanskje ikke så lurt..."

(eller gått til sak mot Se og Hør-journalisten, men det er en annen historie)

Du får avgjøre selv, hvilket spørsmål er teitest. Om en har søppel i huet eller om det er lurt å teste heroin?

Ingen av de to spørsmålene er jeg berettiget til å svare på.. Begge spørsmålene dukker nok opp i sine varianter hos ganske mange - jeg skulle vært ganske søple-junkie om jeg skulle tro noe annet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvis du skal ha heroin er det vel egentlig bare og gå rett utenfor oslo s, folk står der og selger hele dagen, og som andre folk sier her er det vel ikke lurt og skyte det, og ikke vær på lengre enn 2 dager, ellerså blir du små sjuk, jeg og jenta mi ble stive i ledda og kald svetta etter 3 dager.

men tenk deg om to ganger før du prøver det
skjønner ikke hvorfor folk sier at det er så lett å bli avhengig av heroin. for noen år siden brukte jeg heroin mer eller mindre hver dag (både snortet og injiserte det) (som regel flere ganger om dagen) i 3-4 måneder, deretter sluttet jeg helt av meg selv (uten noen som helst form for abstinenser), etter en pause på ca et år brukte jeg heroin med (u)jevne mellomrom i helger osv i ca to år, deretter sluttet jeg igjen (også denne gangen uten abstinenser). og siden har jeg ikke brukt det en eneste gang. forøvrig har jeg vel brukt stort sett det aller meste av de rusmidlenene som er mest vanlige i lengre og kortere perioder over ca 10 år fram til jeg sluttet for godt helt av meg selv sommeren 2007 og jeg har fortsatt til gode å bli avhengig av noe som helst. så min teori er at det meste handler om hvor sterk psyke man har.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av moli
skjønner ikke hvorfor folk sier at det er så lett å bli avhengig av heroin. for noen år siden brukte jeg heroin mer eller mindre hver dag (både snortet og injiserte det) (som regel flere ganger om dagen) i 3-4 måneder, deretter sluttet jeg helt av meg selv (uten noen som helst form for abstinenser), etter en pause på ca et år brukte jeg heroin med (u)jevne mellomrom i helger osv i ca to år, deretter sluttet jeg igjen (også denne gangen uten abstinenser). og siden har jeg ikke brukt det en eneste gang. forøvrig har jeg vel brukt stort sett det aller meste av de rusmidlenene som er mest vanlige i lengre og kortere perioder over ca 10 år fram til jeg sluttet for godt helt av meg selv sommeren 2007 og jeg har fortsatt til gode å bli avhengig av noe som helst. så min teori er at det meste handler om hvor sterk psyke man har.
Vis hele sitatet...
Da vil jeg bare si at du har vært veldig heldig. Enkelt og greit.
At du ikke har blitt fysisk avhengig etter å regelmessig har injisert Heroin bør du bare takke høyere makter for. Det finnes ikke noe eksakt svar på hvor lang tid det tar å bli fysisk avhengig, men å drive å trikse og mikse med nåler pleier som oftest å gå til helvete.
Din teori var ikke så veldig *wow* da?
Enten er man fysisk avhengig, eller så er man psykisk. Ofte er man begge deler? Hva trodde du?
ja da jeg skjønner jo at man er enten fysisk eller psykisk avhengig da, mente bare at noen kanskje ikke har like lett for å bli avhengig som andre.
Sitat av moli
ja da jeg skjønner jo at man er enten fysisk eller psykisk avhengig da, mente bare at noen kanskje ikke har like lett for å bli avhengig som andre.
Vis hele sitatet...
Er ikke dette nokså fysisk betinget da? Trodde at rusmidler som morfin og heroin satte samme spor hos de fleste brukere over tid..... Noen som vet hvorfor dette eventuelt ikke skjer? Psyken som spiller inn..?
Sist endret av rosalilje; 18. juni 2008 kl. 23:19.
Er jo logisk det. At noen er mer disposinerte til å bli avhengi av stoffer. Folk med problemer i livet, folk med lav selvbeherskelse osv. Sånn som jeg har forstått er det sånn at folk som prøver heroin et par ganger føler et fysisk sug etter det. Som i at de blir kvalme, får hodepine osv om de ikke får dosen sin, selfølgelig føler de sikkert et sterkt sug etter rusen også.
Jo, det var jo det jeg tenkte på.. At det er den psykiske situasjonen som avgjør hvilket sug man har etter rusmiddelet. Men hvis du ikke får de fysiske abstinensene over lang tids bruk? Jeg tenker litt patologi her, altså hva som skjer konkret i kroppen.. Kanskje jeg bare skal finne ut det selv.. :P
Sweet å sitte på internet hvor ufattelig mangen lettpåvirkelige mennesker sitter å leser at heroin er hypa av "myndighetene" som den store svarte "djevelen" i en "narkokrig". Du sier at kola og heroin er/var det som var fy-fy stoffa, og nå erre blitt et par til. Det som har skjedd er at de har satt ned strafferammen på kokain, men ikke på heroin, er sikkert bare en konspirasjon det, trokke jeg ville ha lagt for mye sjel i å ville spørre noen politiker om de spørsmåla dine. Tror de fleste er inneforstått med at heroin-junkier er mye mer farlig for seg selv og andre enn folk som er avhengige av andre stoffer.

Anyways, jeg har virkelig ikke noe problem med litt skremselspropaganda ang. Heroin og extacy+piller, har du? Må innrømme at det gjør meg fint lite om norsk ungdom har en "redd" holdning mot disse stoffer, og at foreldre har en nulltoleranse ovenfor det...........
Vil en prøve stoffer kommer en alltid til å gjøre det som regel, men å spørre folk på et forum hva man kan vente seg ekke det smarteste spørr du meg, spørr en som driver med heroin om han vil anbefale deg å prøve det du trådstarter.
Sitat av hideout
Sweet å sitte på internet hvor ufattelig mangen lettpåvirkelige mennesker sitter å leser at heroin er hypa av "myndighetene" som den store svarte "djevelen" i en "narkokrig". Du sier at kola og heroin er/var det som var fy-fy stoffa, og nå erre blitt et par til. Det som har skjedd er at de har satt ned strafferammen på kokain, men ikke på heroin, er sikkert bare en konspirasjon det, trokke jeg ville ha lagt for mye sjel i å ville spørre noen politiker om de spørsmåla dine. Tror de fleste er inneforstått med at heroin-junkier er mye mer farlig for seg selv og andre enn folk som er avhengige av andre stoffer.

Anyways, jeg har virkelig ikke noe problem med litt skremselspropaganda ang. Heroin og extacy+piller, har du? Må innrømme at det gjør meg fint lite om norsk ungdom har en "redd" holdning mot disse stoffer, og at foreldre har en nulltoleranse ovenfor det...........
Vil en prøve stoffer kommer en alltid til å gjøre det som regel, men å spørre folk på et forum hva man kan vente seg ekke det smarteste spørr du meg, spørr en som driver med heroin om han vil anbefale deg å prøve det du trådstarter.
Vis hele sitatet...
Du tar helt feil. Hvis man, som du sier, alltid prøver det om man vil, så er det slett ikke dumt å spørre folk som har peiling til råds. Ingen anbefaler ham å prøver heroin. Men om han først skal gjøre det, så hadde det vel vert greit om han ikke satt seg i større fare enn nødvendig?

Skremselspropaganda er ikke bra. Hvis en blir servert løgner, og disse blir avslørt, blir en lettere påvirket av de gode sidene av stoffet. Det blir lettere å glemme de negative sidene, og ta for store risker.
Selfølgelig er det lurt å spørre folk, det sier jeg vel og? Men ikke på et internetforum.....om man er i et miljø hvor man har heroin tilgjengelig så ville jeg satt mine penger på at det finst endel flere mer egna personer man kan spørr.

Skremselspropaganda er supert spørr du meg, de prøvde det på hasj noe som er forsåvidt et harmløst stoff, og jeg tror ingen norske ungdom skulle slitt med å gått hjem til sine foreldre og sagt man har prøvd det siden de fleste har litt innsikt. Men om en kar på 18 kom hjem å fortalte foreldra han hadde testa kokain eller hadde laget en post på freakforum om at han hadde lyst å teste heroin, så hadde det nok gått endel varsellamper oppi hoda på de foresatte.

Har aldri skjønt hvorfor vi som liker dop så godt må alltid leke narkotikas-advokat.
Om du ser på statestikkene over rusmisbruk/rus generelt så har de vel gått stabilt nedover for ungdomer siste årene, så vil tørr å påstå at de som er i kontroll iaf gjør en decent jobb
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Gucci gang
Fusjon's Avatar
Ikke gjør det.. Du kan jo bare se på narkomane og se hva som har skjedd med dem.Folk sier jo så klart " Det skjer ikke med meg!" Det sa sikkert de som er narkomane også..Hva skjedde med dem? Jo svaret vet du selv
dette er tydligvis en gammel post, men kan si det som dette:
Vis en leser gjennom poster under rus her i forumet, Hvor mange sitter egentlig og diskuterer heroin? De fleste/ nesten alle diskuterer mest pulver og røyk. For vis eg begynner med heroin. Hvor vanlig lever en da? hvor mange som bruker heroin bruker hverdagen sin til og sitte på internett, eller er og se på vanlige arbeidsplasser? Kansje mange er uenige med meg om dette...men det er ivertfal min mening om dette.

Røyk og lev normalt, ta skudd og ta farvel med dagliglivet!
Om du først skal prøve hero, Røyk det.
Det står at du er student på profilsiden din, og regner med du er innenfor en viss aldersgruppe - og det haster egentlig ikke å ta dette, hvorfor ikke vente til du er 80 og snart død.
En kompis skulle bare prøve det noen ganger. Tok overdose og døde etter noen ganger.
Sitat av hideout Vis innlegg
Sweet å sitte på internet hvor ufattelig mangen lettpåvirkelige mennesker sitter å leser at heroin er hypa av "myndighetene" som den store svarte "djevelen" i en "narkokrig". Du sier at kola og heroin er/var det som var fy-fy stoffa, og nå erre blitt et par til. Det som har skjedd er at de har satt ned strafferammen på kokain, men ikke på heroin, er sikkert bare en konspirasjon det, trokke jeg ville ha lagt for mye sjel i å ville spørre noen politiker om de spørsmåla dine. Tror de fleste er inneforstått med at heroin-junkier er mye mer farlig for seg selv og andre enn folk som er avhengige av andre stoffer.

Anyways, jeg har virkelig ikke noe problem med litt skremselspropaganda ang. Heroin og extacy+piller, har du? Må innrømme at det gjør meg fint lite om norsk ungdom har en "redd" holdning mot disse stoffer, og at foreldre har en nulltoleranse ovenfor det...........
Vil en prøve stoffer kommer en alltid til å gjøre det som regel, men å spørre folk på et forum hva man kan vente seg ekke det smarteste spørr du meg, spørr en som driver med heroin om han vil anbefale deg å prøve det du trådstarter.
Vis hele sitatet...
Første gangen jeg testa heroin spurte jeg noen som brukte heroin. De hadde ikke noe problemer med å anbefale meg å teste heroin, de sa bare noe sånt: "Men du blir sykt hekta på det" som eneste advarsel riktignok, og at hvis jeg skulle teste, så måtte jeg gjøre det med dem. Jeg måtte ikke finne på å ta det alene. Deretter fikk jeg en telefon en halv time senere og lurte på om jeg skulle teste heroin, i så fall var det mulig nå, men det kosta 200 kr for en bag. Deretter ble jeg overtalt, og tilslutt endte det med at 3-4 stykker satt å røyka heroin. Hvorvidt jeg egentlig hadde lyst til å teste det eller ikke er jeg usikker på i dag, men jeg fikk da testa det. Spørsmålet er om jeg hadde testa det hvis jeg hadde spurt heroin-folka i det hele tatt, siden jeg nok bøta på abstinensene deres med en 200 lapp - noe jeg egentlig unner dem nå i ettertid. Abstinensene er for jævlige..
Muligens en smule off-topic men jeg har et lite spørsmål:

Når jeg skulle operere benet på sykehus injiserte de morfin og "lot" meg ligge i noen minutter ruset og tilføyde "Nå føles det ut som du er på fest." Mitt spørsmål er hvor like er opiatrus? Kan rusopplevelsen til morfin sammenlignes med andre typer opioider som f.eks. heroin, eller er det totalt forskjellige opplevelser?
Sitat av Egobanken Vis innlegg
dette er tydligvis en gammel post, men kan si det som dette:
Vis en leser gjennom poster under rus her i forumet, Hvor mange sitter egentlig og diskuterer heroin? De fleste/ nesten alle diskuterer mest pulver og røyk. For vis eg begynner med heroin. Hvor vanlig lever en da? hvor mange som bruker heroin bruker hverdagen sin til og sitte på internett, eller er og se på vanlige arbeidsplasser? Kansje mange er uenige med meg om dette...men det er ivertfal min mening om dette.

Røyk og lev normalt, ta skudd og ta farvel med dagliglivet!
Vis hele sitatet...
Hvor ødelagt du blir av hero spørs hvor mye du tar. Tar du en liten dose på f.eks 0.6 så fungerer det helt fint å "sitte på Internett." Skrives med stor bokstav forresten Dette gjelder hvis man først har bestemt seg for å bruke det, men det skal aldri jeg gjøre ihvertfall.

"Nå følest det ut som du er på fest" lol
Sist endret av Ola89; 24. mai 2009 kl. 16:05.
Eh, hva mener du med en liten dose på 0.6? Hvis det er 0.6 gram du sikter til, kan jeg forsikre deg om at for de fleste nybegynnere er det en overdose - både i røyking, sniffing og injeksjon. Og heroin for min del byr ikke på å sitte på internett i noen som helst dose, men der er vi sikkert forskjellige
Sitat av paranoy Vis innlegg
Eh, hva mener du med en liten dose på 0.6? Hvis det er 0.6 gram du sikter til, kan jeg forsikre deg om at for de fleste nybegynnere er det en overdose - både i røyking, sniffing og injeksjon. Og heroin for min del byr ikke på å sitte på internett i noen som helst dose, men der er vi sikkert forskjellige
Vis hele sitatet...
0.6 units fra insulinnål. Vet egentlig ikke så mye om det, vil heller ikke.
Sist endret av Ola89; 24. mai 2009 kl. 16:19.
100 IU er 1 ml... dette sier ingenting om konsentrasjonen.
jeg har skyti heroin noen ganger og det var drit-deilig. problemet er bare at når man har gjort det Èn gang, så synes man det er så godt at man har lyst til og gjøre det flere ganger. og da kommer man fort inn i en farlig spiral, hvis man ikke er sterk nok til å klare og holde seg unna.
var hasjtørke ei stund der jeg kom fra...men det var plenty av røyke heroin..vi begynte å røyke litt herion,og det var jo helt fabelaktig..beste rusen i hele verden..

det ble mer å mer..oftere og oftere..tilslutt begynte kroppen å mase på meg om den ikke hadde fått sin daglige dose..DA begynte det å bli litt småkjipt..ble et halvgram til dagen..røyka å røyka..men tilslutt så ble det nåla gitt..hypp å H i en salig blanding..mørkeblå suppe i nåla, armene fulle av dritt...

Mista 10-20 venner pga den jævla "hasjtørka"..kom meg tilslutt utav Heroinen, men det ble en kamp som varte 4-5 år..

Gjett om jeg vil fraråde deg til å prøve Hest...

men gjør det du vil, uansett hva venner eller oss her på forum sier,så er det kun din egne holdning som vil bestemme om du tar det steget...

Lykke til iallefall...
nei, nei, nei! "er jo ikke lurt, tror jeg" ville bare holdt meg unna da, men skal du prøve så hold deg til den ene gangen ihvertfall?
Er selfølgelig ditt valg..
Tanten skulle også prøve det bare èn gang, men det utvikler seg, er sykt vanskelig å komme ut av.

Hun ble forresten funnet død på et handikapp-toalett på oslo s.
må nesten bare si at du er ganske lei livet hvis du alikevell prøver, etter å ha lest det alle sier her...
kondolerer Kramer...
testa å røyke heroin for 2-3 dager siden nå, å det var det mest kjedligste jeg har gjort asså.. ble sløv som faen å gikk en tur til butikken for å pante flasker å kjøpe noen øl, på veien ble jeg stein som faen, å en dame som så meg spurte om det gikk bra med meg, å jeg sa bare at jeg var ok så gikk hun, når jeg kom hjem drakk jeg ingen øl, bare gikk å la meg å sov i cirka nesten 1 døgn eller noe.... heroin er ikke verdt å prøve er det kjedligste som finnes haha.. hvertfall for meg da... kan ikke begripe at folk blir så forelsket i heroin ass!!
Jeg har også vanvittig lyst å prøve heroin, men per dags dato har jeg ingen intensjoner om å gjøre det. Grunnen til at jeg lar vær er ikke fordi jeg tror jeg kommer til å prøve det igjen, men om jeg VIL prøve det igjen.

Slik jeg oppfatter det, kan heroin gi deg en helt fantastisk rus. Og de fleste ønsker (naturligvis) å gjøre det igjen. Og det er akkurat dette som skremmer meg fra å prøve det. For akkurat nå, så tror jeg jeg vil ønske mye sterkere å prøve det IGJEN, enn hva jeg har å prøve det nå.

Hvis det var forståelig for noen...