Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 678
Jeg har glemt passordet og prøver å resette men da trenger jeg å vite brukernavnet mitt som jeg også har glemt.
Er det mulig å finne det i Appen?

Lurte forøvrig også på om det er mulig å få Filezilla til å kopiere til utklippstavlen med https:// istedenfor ftp://
Sist endret av Ingebrigt; 2 uker siden kl. 07:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er det en server som ikke er din du forsøker å få tilgang til?
Mener du FileZilla-klienten nå, eller serveren deres? Klienten er bare en FTP-klient, og det er serveren du kobler til avgjør om brukernavn og passord er riktig.

Forstår jeg det riktig om jeg antar at du forsøker å nullstille FTP-passordet ditt på en eller annen nettside, og du ønsker å finne ut hvilket brukernavn du har brukt før til å koble til med? Hvis ikke dette er lagret i klienten så kan det hende du finner det i en eller annen loggfil for programmet, men det avhenger av hvor mye logging som er påskrudd og hvor lenge siden det er du brukte akkurat det brukernavnet.

Og det siste spørsmålet ditt gir ikke mening. Filene på FileZilla ligger på en FTP-server, og med mindre disse også ligger ute på en web-server med lignende domene og sti vil du ikke kunne linke til filen via http(s).
FileFilla klienten lagrer hurtigtilkobling (siste servere) i en xml fil som heter recentservers.xml. Hvor denne ligger kommer ann på operativsystem etc, og du har gitt så minimalt av info allerede at vi ikke kan gi deg noe nærmere pekepinn (er det i det hele tatt klienten du snakker om? eller FileZilla server?)
Sist endret av bashfoo; 2 uker siden kl. 12:10.
Trådstarter
Sitat av Dyret Vis innlegg
Mener du FileZilla-klienten nå, eller serveren deres? Klienten er bare en FTP-klient, og det er serveren du kobler til avgjør om brukernavn og passord er riktig.

Forstår jeg det riktig om jeg antar at du forsøker å nullstille FTP-passordet ditt på en eller annen nettside, og du ønsker å finne ut hvilket brukernavn du har brukt før til å koble til med? Hvis ikke dette er lagret i klienten så kan det hende du finner det i en eller annen loggfil for programmet, men det avhenger av hvor mye logging som er påskrudd og hvor lenge siden det er du brukte akkurat det brukernavnet.

Og det siste spørsmålet ditt gir ikke mening. Filene på FileZilla ligger på en FTP-server, og med mindre disse også ligger ute på en web-server med lignende domene og sti vil du ikke kunne linke til filen via http(s).
Vis hele sitatet...
Jeg må plotte inn et brukernavn og passord for å lagre en hurtigtilkobling i Filezilla. Jeg har glemt disse og prøver å resette på denne siden.
Lenken din er til Filezilla sin nettside (bug tracker).. Har ingenting med brukernavnet og passordet du tidligere har plottet inn i en FileZilla klient for å koble til en FTP/SFTP/FTPS/etc/etc filserver..
Trådstarter
Sitat av Elijah Price Vis innlegg
Lenken din er til Filezilla sin nettside (bug tracker).. Har ingenting med brukernavnet og passordet du tidligere har plottet inn i en FileZilla klient for å koble til en FTP/SFTP/FTPS/etc/etc filserver..
Vis hele sitatet...
OK. Men finnes det noen måte å resette passordet i FZ klient?
Sitat av Ingebrigt Vis innlegg
OK. Men finnes det noen måte å resette passordet i FZ klient?
Vis hele sitatet...
Du må fortelle oss hva du prøver å koble til. Er det en filserver der du studerer, webhotellet til nettsiden din, en NAS-server hjemme hos deg eller noe helt annet?

Det er hos tjenesten du prøver å koble deg til brukernavn/passord hører til, FileZilla er bare en klient for å koble seg til.
Trådstarter
Sitat av Yochi Vis innlegg
Du må fortelle oss hva du prøver å koble til. Er det en filserver der du studerer, webhotellet til nettsiden din, en NAS-server hjemme hos deg eller noe helt annet?

Det er hos tjenesten du prøver å koble deg til brukernavn/passord hører til, FileZilla er bare en klient for å koble seg til.
Vis hele sitatet...
Dersom FZ skal huske vert, brukernavn og passord på forskjellige servere slik at man kan gå inn på fanen: "hurtigtilkobling" og kunne klikke der for å logge inn i en fei så må man først taste inn brukernavn og hovedpassord. Omtrent på samme måte som en nettleser kan huske alle passordene til utallige nettsteder dersom man først taster inn et hovedpassord og lagrer disse i nettleseren.
Etter hva jeg husker så oppfører ikke FileZilla klient seg slik. Blir du spurt om brukernavn og passord når du starter filezilla ?
Denne siden du linket til har null kontol på dine passord. Ingen andre sider heller. Det er eventuelt ftp server du forsøker å logge på som har kontroll på passord.
Om det er vanskelig å forklare hva du egentlig forsøker, så vis oss i så fall noen bilder, om vi skal kunne hjelpe deg.
Sist endret av Kaizen; 2 uker siden kl. 19:06. Grunn: Mer utfyllende
Du prøver å skrive inn i top baren når du først åpner FileZilla?
If so, er det som nevnt tidligere host, brukernavn og passord til serveren du skal koble deg til.

Blir det samme som:
ftp Plantman@127.0.0.1:XXXX

Brukernavn - Plantman
Host - 127.0.0.1
Port - XXXX

Passord tilsvarer passord for å logge deg inn på serveren.
Ok, tror jeg forstår nå. Så du bruker FileZilla-klienten, og du har lagret en del hurtigkoblinger med ferdig brukernavn og passord på. Men så har du også skrudd på "Master Password"-funksjonaliteten, slik at du må taste inn et hovedpassord for å kunne aksessere de lagrede passordene.

Dessverre er det ikke mulig å nullstille dette passordet. Det fungerer som en krypteringsnøkkel for all den andre informasjonen, og hvis det passordet er glemt så har du egentlig bare to alternativer. Det ene er å nullstille klienten og begynne på nytt. Da mister du alt du har lagret, men kan legge til tilkoblingene på nytt. Det andre er å forsøke å knekke passordet selv, enten ved å gjette mange ulike passord eller forsøke å brute-force passordet vha. verktøy og den informasjonen du måtte ha om passordets kompleksitet og innhold.