Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 2648
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
nFF er ikkeno bilforum.

Men disse bildene var for syke til å ikke poste.

Fyr som kjørte 250 km/t i en porsche og traff en fasan. Skikkelig Pulp-Fiction-style opprensking venter:

http://forums.nasioc.com/forums/show...69&postcount=1
Inn i helvete! Minner litt om da Mythbusters testa frossen kalkun mot et flyvindu egentlig - mye av samme skadene.

Tenk om den hadde truffet litt til venstre...
Spørsmålet er jo hva gjorde en fasan på en motorvei?
Vet ingenting
Sitat av ^hunk^
Spørsmålet er jo hva gjorde en fasan på en motorvei?
Vis hele sitatet...
Utfordra skjebnen?
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Stakkars fasanen.
Lurte på hva den tenkte når den så porsche'n komme susende...
Hadde den fasanen overlevd det krasjet (som ikke er mulig nei) så haddde jeg ribba den fjer for fjer for at den hadde herpa porscha mi!

Men på mythbusters så ble den fasanen som ikke var frossen bare smørt utover hele greia vel?
Free food!

okei, det er så skummelt ut! Ser for meg skademeldinga der jeg

"Fasan overholdt ikke veitraffikklovens paragraf blablabla og kom over i min fil.. "

"Fasan bremset ned uten å gi tegn til at han skulle, og jeg kjørte inni han bakfra med Porschen min"

"Vi hadde tilfeldigvis en kvinnelig fasan i baksetet fra før, og var ikke klar over at dette var hekkesesongen.."
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
Dette var på en lukket testbane, så det var vel litt prekært hvorfor det var fasaner i veien
fy fasan..
KingPin:
Der der var bare groteskt o_0
;( sånn kan det gå
Herregud, KingPin! Den var... Ehh. Har ikke ord. Er det en lever vi ser på gulvet på bilde nr 9?

Passende tittel på tråden, forresten- Deer God.

BTW: Det ZeroZ sa.
jeg testa nettopp kompisen min sin mitsubishi 3000 GT i nesten 200 km/t. det kommer jeg ikke til å gjøre igjen O_O
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
At et såpass lite dyr kan ha såpass mye smørje i seg, det er sykt.
Bildene på linken til KingPin minnet med veldig om Doom 3.
Ekkelt er alt jeg har å si!
jaja.. kanskje rådyrmos er godt...
Kan fasaner fly? Hvis så har den jo bare flydd inn på banen. Det er jo ikke et isolat, det er sikkert en vei inn for en fasan og.
fasaner kan fly ja.. Har akkurat hørt på Danny og den store fasanjakten
Dette bør porsche ta lærdom av. At et så lite dyr som en fasan penetrerer kabinen i bilen i en kolisjon er ikke bra. Tenk om man kjører på en elg, eller en menneske. Man kan fort bli skadet eller drept da.
Haha, kan tenke meg han i Porschen fikk seg en real støkk Og fasan er topp-middag!

KingPin: Groteske greier. Som noen sa, det minnet om Doom ja.. Smørje rett over hode-puten til sjåføren! Bloody mess...

Men det beste bilde er jo den Ford'en som har en hest inn front-vinduet. Me bakbena utover panseret mens resten inni bilen!
Sitat av Kongen
Dette bør porsche ta lærdom av. At et så lite dyr som en fasan penetrerer kabinen i bilen i en kolisjon er ikke bra. Tenk om man kjører på en elg, eller en menneske. Man kan fort bli skadet eller drept da.
Vis hele sitatet...
erm... det hørtes seriøst ut O_o var det? lol
O holy..... fy f.. for et sammenstøt. Skulle gjerne vist litt hva slags rute det er. Går ut ifra at den er laminert og skal tåle ganske mye.

Stilig...
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Sitat fra en på et annet forum, om samme emne;
Sitat av ******
Da kan dere tenke dere når jeg fikk en skjære i trynet/halsen på motorsykkel i ca 110km/t... Og med halvhjelm...

Kjøpte helhjelm etter den episoden..
Vis hele sitatet...
Men altså.. Det skal mye til å lage en rute som holder i den farta, mot såpass tunge "gjenstander".
Dessuten skal vel ruta være knuselig, mtp. nødutganger.
Sist endret av KaldBlod; 28. juni 2005 kl. 23:01.
Sitat av Kongen
Dette bør porsche ta lærdom av. At et så lite dyr som en fasan penetrerer kabinen i bilen i en kolisjon er ikke bra. Tenk om man kjører på en elg, eller en menneske. Man kan fort bli skadet eller drept da.
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke ruta som er problemet,men hastigheten.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Den mythbusters-episoden gikk i natt (ja, jeg satt oppe og så på discovery klokka 1 i natt..). De lagde en kyllingkanon for å skyte frosne og tinte kyllinger mot flyvindu, og kom fram til at frosne og tinte kyllinger hadde samme gjennomslagskraft..
Sist endret av Nygaard; 28. juni 2005 kl. 23:03.
biler og vinduer er vel generelt ikke bygd for at man skal treffe ting som det her og den fasanen veier litt mer enn vanlig når den blir truffet i 250 km/t

(en ting på rudt 20 kg vil veie 200 kg i 50 km/t)

http://www.bilforumet.net/showthread...ight=roadkills kan jo kose dere med det her!

God natt
Sist endret av Krister; 28. juni 2005 kl. 23:07.
Syns jeg hørte på radioen idag at en tom brusflaske i hattehyllen vil veie 20-30Kg ved bråstopp i 80km\t.

Husker ikke tallene helt men det var noe i den duren.
Sitat av Nygaard
De lagde en kyllingkanon for å skyte frosne og tinte kyllinger mot flyvindu, og kom fram til at frosne og tinte kyllinger hadde samme gjennomslagskraft..
Vis hele sitatet...
Er det bare jeg som lo godt av det han skrev?

Offtopic: Jeg har aldri sett på mythbusters (selv om jeg har sett utallige mange timer Discovery Channel), hva er det for noe?

Edit: Ok, så er hele posten offtopic, da.
Sist endret av froskenfredrik; 29. juni 2005 kl. 00:09.
Sitat av froskenfredrik
Er det bare jeg som lo godt av det han skrev?

Offtopic: Jeg har aldri sett på mythbusters (selv om jeg har sett utallige mange timer Discovery Channel), hva er det for noe?

Edit: Ok, så er hele posten offtopic, da.
Vis hele sitatet...
Still offtopic: Kort sagt: Det er to stykker som prøver å finne ut om mytene er sanne eller om det bare er tull.
Nok en grunde med off topic: de tester ut allt.. det er driiiiittøfft
Damn!
At det er mulig.
Husker jeg så i Vi Menn, der en hest var blitt på kjørt av en Ford Mondeo tror jeg.
Så stod det Ford Mondeo 170 HK. Og så var det strøket over 0'et i 170 og skrevet et 1 tall.
Nå med 170 -171 HK
På tide med litt regning.

Et flaksende vesen på rundt 20 kg (en gås eller noe), vil ha en potensiell energi ved farten 50 km\t (13,9 m\s):

E = 20 * 13,9 ^ 2 = 3858 J

Denne energien tilsvarer 3858 \ 9,81 = 393 kg

Har sikkert gjort noe feil her, men fikk det til å bli nermere 400 kg
Sitat av Link
Det er vel ikke ruta som er problemet,men hastigheten.
Vis hele sitatet...
Vel, bilen er jo bygget får og nå slike hastigheter. Når man har en Porsche kommer man sikkert til å kjøre fort.

Jeg ville foretrukket at det man kjører på bare lager en dunkelyd og blir slengt over taket uten mer mas.
Sitat av Kongen
Dette bør porsche ta lærdom av. At et så lite dyr som en fasan penetrerer kabinen i bilen i en kolisjon er ikke bra. Tenk om man kjører på en elg, eller en menneske. Man kan fort bli skadet eller drept da.
Vis hele sitatet...
Du mener at Porsche burde lage fasansikre-vinduer som holder opptill 300+km/t?
Sitat av Kongen
Vel, bilen er jo bygget får og nå slike hastigheter. Når man har en Porsche kommer man sikkert til å kjøre fort.

Jeg ville foretrukket at det man kjører på bare lager en dunkelyd og blir slengt over taket uten mer mas.
Vis hele sitatet...
Det du beskriver der ville økt bilens pris abnormt mye. At en fasan smeller gjennom viduet (eller et hvilket som helst annet dyr for den saks skyld) er uhell man ikke kan ta høyde for i den grad du beskriver.
Det blir som å si at man må gå rundt med skuddsikker vest, for man kan jo bli skutt. Jeg ville foretrukket å bare kjenne et dunk i brystet, for så å tusle videre uten mere mas.
Paranoiaen tar nok litt overhånd om man krever pansrede sportskjøretøy
Sitat av Kalakov
På tide med litt regning.

Et flaksende vesen på rundt 20 kg (en gås eller noe), vil ha en potensiell energi ved farten 50 km\t (13,9 m\s):

E = 20 * 13,9 ^ 2 = 3858 J

Denne energien tilsvarer 3858 \ 9,81 = 393 kg

Har sikkert gjort noe feil her, men fikk det til å bli nermere 400 kg
Vis hele sitatet...
Nå er jeg ikke helt sikker på om du faktisk kan dette eller bare prøver å leke smart.

1. Det heter kinetisk energi eller bevegelsesenergi når noe er i fart. Trodde du visste at potensiell energi var stillestående/lagret energi (mgh).
2. Formelen du har brukt, skjønner jeg absolutt ikke. Ek = 1/2 mv^2, du har jo bare mv^2 slik jeg ser det. Det sier seg selv blir helt feil.
3. Jeg ser ikke helt sammenheng mellom Joule og Masse, hvordan gikk fikk du tyngdekonstanten til å bli forholdet i mellom? Energi er jo resultatet av overført arbeid, og masse er jo en fundamental egenskap.

Mulig det er jeg som ikke har skjønt ting her, men det var hvert fall en dårlig forklaring, og er underlig resultat.
Sitat av Kalakov
På tide med litt regning.

Et flaksende vesen på rundt 20 kg (en gås eller noe), vil ha en potensiell energi ved farten 50 km\t (13,9 m\s):

E = 1\5 * 20 * 13,9 ^ 2 = 1929 J

Denne energien tilsvarer 1929 \ 9,81 = 196 kg

Har sikkert gjort noe feil her, men fikk det til å bli nermere 200 kg
Vis hele sitatet...
Hadde glemt 1\2 MV ^ 2

I så fall blir svaret rundt 200 kg. Og ja, tok feil av potensiell og kinetisk.
Og hadde jeg sagt at det var noe forklaring på noe? :P

Var bare jeg som prøvde å mythbuste det alle sa om hvor tung en x kg fugl ble i y km\t.
Sist endret av Kalakov; 29. juni 2005 kl. 16:27.
Sitat av Antim0n
Stakkars fasanen.
Lurte på hva den tenkte når den så porsche'n komme susende...
Vis hele sitatet...
Drit i den jævla fuglen, stakkars bilen sier jeg. 2006 modell Porsche Boxter.

Lurer på hva eieren tenkte idet det smalt.
Vet ingenting
Håper fyren huska å forsikre driten iallfall ;p
Stakkars han hvis fuglen hadde fløyet en halv meter til høyre :P No more mr. driver
En kompis av meg som jobber i posten satt en gang og plystra på postmann pat-sangen da han kjørte ruta si. tilfeldigvis kom en kråke flaksende foran ham da han lå i ca. 60-70. den penetrarte vindusruta og landa i passasjersetet. rart så liten fart man trenger for å knuse de rutene O_o
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av TechLash
Hadde den fasanen overlevd det krasjet (som ikke er mulig nei) så haddde jeg ribba den fjer for fjer for at den hadde herpa porscha mi!

Men på mythbusters så ble den fasanen som ikke var frossen bare smørt utover hele greia vel?
Vis hele sitatet...
Nei, den gikk igjennom den og.
Er mythbusters freak jeg
Sist endret av systemerror; 20. juli 2005 kl. 18:08.
Sitat av KingPin
Vis hele sitatet...
Haha! DET er noe av det råeste jeg har sett. Tenk åssen sjåføren må ha sett ut! Gjett om han var lite skremt'a. Ikke nok med det, men hvor kult er det ikke å ha en rådyrlever slengendes i baksetet!
Sitat av Kalakov
Hadde glemt 1\2 MV ^ 2

I så fall blir svaret rundt 200 kg. Og ja, tok feil av potensiell og kinetisk.
Og hadde jeg sagt at det var noe forklaring på noe? :P

Var bare jeg som prøvde å mythbuste det alle sa om hvor tung en x kg fugl ble i y km\t.
Vis hele sitatet...
Vekten av fuglen tilsvarer ikke 197 kg ved den hastigheten, slik det virker som du uttrykker deg. Derimot TILSVARER det energien frigjort fra en gjenstand på 197 kg droppet mot bakken fra en høyde på 1 m. (Ek=0.5mv^2, Ep=mgh)