Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 3723
Og når man ikke trodde valgkampen kunne bli mer pinlig kommer Unge Venstre med noe de kaller en "rap" med refreng Viva Sponheim. På beatet til Dr Dre og 2Pac sin California Love "rappes" det om hvor "kule" Unge Venstre er og hvor dumme Åslaug Haga(SP), Carl I Hagen og Unge Høire er.

Jeg klarte med nød og neppe å slite meg gjennom hele "sangen", men jeg kjente at jeg rødmet av skam. Jeg antar at Unge Venstre tror de skal kapre stemmene til førstegangsvelgerene med "å snakke slik som kidza gjør", men du verden som de mislykkes!

Nettavisen.

Hør "rappen" her.
OMG!
Skjønner ikke hva de tenker på!
Dem driter jo skikkelig på draget når de lager slikt.
Idiotisk ass.. Politisk rapp er kun for RUer (gatasP, rødesauer, osv.. :P)
Herregud, åssen kan de tro de får flere velgere av dette da?
Off, dette var pinlig.

"Shaaake it, shake it Sponheim..
shaaaake it, shake it Sponheim...."
Hakket bedre enn Gatas Parlament, men ikke helt min smak.
Dette er nok noe av det værste jeg har hørt NOEN gang.
stakars Venstre.
Alt er vel egentlig sagt alt. Men FYFAEN så patetisk!!!!
Blei direkte flau av å høre på.

Ikke akuratt måten å høste velgere på!
hehe.. så bra, eller dårlig mener jeg
hehe

Gatas parlament er i det minste kult.

EDIT: To ting til:

1. Kjære Krisesenter for menn eller hva dere kaller dere, lær dere å rime.
2. Kjære Unge Venstre, Spe i noen spenn så Krisesnter for menn kan lage en skikkelig produksjon, denne sugde eselræv.
Sist endret av commie; 10. august 2005 kl. 18:21.
Fy faen! Nå vet jeg i hvert fall hva jeg ikke skal stemme :O
Det er noe av det verste jeg har hørt! Latterlig!
Haha. dette var patetisk! All PR er god PR?....*kremt* NOT!
Dårlig rap. Veldig dårlig tekst. Skal man først lage politisk rap, burde man legge inn litt politikk. Når man disser VG og DB også bruker man deres førsteside stoff gang på gang i rappen. WTG.
Dette var egentlig en eneste stor grunn til å ikke stemme Venstre.
Hva har Che noen gang gjort mot deg Sponheim for at han skal fortjene dette? WHY!?
Sitat av BuzzR
Idiotisk ass.. Politisk rapp er kun for RUer (gatasP, rødesauer, osv.. :P)
Vis hele sitatet...

haha der sa du det.. Røde Sauer var nesten litt pinlig. Var på konsert med dem for en uke siden

unge venstre er forresten latterlig
PRstunt hørte det nettopp på nyhetene. De kommer i det miste i media
rett og slett jalla...
Hahaha, fikk lyst å stemme Venstre i ren medlidenhet.

Snart begynner vel Bastesen å lage kyst-techno.
Du er min venn
niigu's Avatar
Haha, jøss. Eneklte partier går visst inn for å bunne valgstatistikkene.
HE HE.

Høres ut som om Unge venstre er en parodi på seg selv. (Slik Ari kan virke som en parodi på seg selv?)

Det rappes om at Sv og Dagbladet er det samme. Men tar jeg ikke feil så var Dagbladet en gammel Venstreavis.
Sist endret av kjos; 10. august 2005 kl. 22:31.
"Vi har en løsning på DET! VI SIER DUMP FRP!"

Fy flate, så latterlig. Hvis de seriøst forventer og få flere stemmer av dette, er de fjomper av ypperste klasse.

Sitat av http://michelsen.blogs.com/
Unge Venstre sin Viva Sponheim-kampanje er ei veke gamal og allereie ein suksess. Har fått kjememykje merksemd. Vi har blitt kåra til Ukas Dust av Raud Ungdom, og i Gjøvik i dag arrangerte tre stykker frå RV og RU ein motaksjon. Men det aller kjekkaste er alle dei ukjende som sender sms og e-post for å uttrykke sin begeistring for Lars Sponheim, og som gjerne vil bestille seg ei t-skjorte med Che Sponheim på magen. Kampanjesida kan du forresten vitje her.
Vis hele sitatet...
Gøy gøy.
Sist endret av mongeland; 10. august 2005 kl. 22:55.
Ungdomsorganisasjoner er teite og veslevoksne, what else is new?
Syntes den var drit kul, jeg! kommer garantert til å stemme venstre etter å ha hørt den der..
For som de sa i slutten av sangen så er det jo de som vinner uansett...
Jeg klarte å høre halve sangen, men da var jeg så flau på deres vegne at jeg var nødt til å slå den av. Dette må jo være en av de dårligste "politiske" sangene jeg har hørt, men det skal sies at oppmerksomhet det har de fått til de grader.

Alle som hører denne sangen kommer jo til å huske den til valget er over.
Selv om jeg er UVmedlem bør dette ikke anses som UVs ofisielle standpunkt på saken

Sitat av GeirBauer
Fy faen! Nå vet jeg i hvert fall hva jeg ikke skal stemme :O
Det er noe av det verste jeg har hørt! Latterlig!
Vis hele sitatet...
Sitat av Octavarium
Dette var egentlig en eneste stor grunn til å ikke stemme Venstre.
Vis hele sitatet...
- Er enig i at dette høres mer ut som en fyllablemme enn god markedsføring (selv om jeg selv bare hørte de første 10 sekundene). Men dette påvirker ikke det faktum at venstrefolk er veldig flinke politikere med en gjennomført fornuftig ideologi. Dette kan en ikke si om så veldig mange andre på tinget i disse dager, uansett hvor flinke og dyre medierådgivere de har.

Saken er at både Venstre og Unge Venstre nekter av prinsipp å ta i mot penger fra politiske organisasjoner. Derfor er vi ikke like rike som LO-gjengen og pappaguttene.

Sitat av r33l
Hva har Che noen gang gjort mot deg Sponheim for at han skal fortjene dette? WHY!?
Vis hele sitatet...
- Blitt et moderne kultsymbol fordi han drepte noen tusen Kubanere for å innføre et totalitært styresett.

90% av de som går med t-skjorter eller har plakater med Che på gutterommet har null peiling på hva fyren sto for. Denne kampanjen er blandt annet en kommentar til det.
Sitat av KRIGBERT!
90% av de som går med t-skjorter eller har plakater med Che på gutterommet har null peiling på hva fyren sto for. Denne kampanjen er blandt annet en kommentar til det.
Vis hele sitatet...
Tja, kommentaren blir vel litt tapt i forsøket på å spille på "kulheten" som ligger latent i sosialisme for tiden. Det virker bare direkte latterlig, spesielt i debatten på P2 hvor representanten fra UV ikke helt klarte å redegjøre for hva de holdt på med. Det er veldig risikabelt å gå fram med en slik kampanje og samtidig prøve å påpeke at che var en massemorder ved å ikke nevne hvem che var i en eneste sammenheng på websiden til kampanjen. Å omtale ham som vår tids revolusjonær vil gi de fleste assosiasjoner til at venstre er den nye venstresiden - noe som er litt rart med tanke på hvor ofte de prøver å presisere at de ikke er sosialister.
Sitat av KRIGBERT!
90% av de som går med t-skjorter eller har plakater med Che på gutterommet har null peiling på hva fyren sto for. Denne kampanjen er blandt annet en kommentar til det.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet dere det? Eller er det slik at dere bare antar at de fleste ungdommer er historieløse sauer?
Noe sier meg at jeg burde stå over denne "låta".
Jeeeeesus!
For no patetisk opplegg. Elendig tekst, null feng, elendig rim og elendig fremføring.
Det er bare dømt til å gå galt når politikkere ol prøver å få til noe som ska appelere til oss unge. De forstår det bare ikke
Når de da appåtil sensurerer ett eller annet "grovt" ord så er det bare dømt til å gå der-dunndass.
Sitat av IvIoyner
Tja, kommentaren blir vel litt tapt i forsøket på å spille på "kulheten" som ligger latent i sosialisme for tiden. Det virker bare direkte latterlig, spesielt i debatten på P2 hvor representanten fra UV ikke helt klarte å redegjøre for hva de holdt på med. Det er veldig risikabelt å gå fram med en slik kampanje og samtidig prøve å påpeke at che var en massemorder ved å ikke nevne hvem che var i en eneste sammenheng på websiden til kampanjen. Å omtale ham som vår tids revolusjonær vil gi de fleste assosiasjoner til at venstre er den nye venstresiden - noe som er litt rart med tanke på hvor ofte de prøver å presisere at de ikke er sosialister.
Vis hele sitatet...
- Jepp, og det er flere enn meg som er enige innad i partiet, skulle gjerne kommet med noen sitater, men må respektere andre folks privatliv her

Det er en fin linje å balansere på, om en er for åpenbar blir det gjerne for dumt. Tenk på dårlige 80talls spooffilmer...
Sitat av commie
Hvordan vet dere det? Eller er det slik at dere bare antar at de fleste ungdommer er historieløse sauer?
Vis hele sitatet...
- 90% tallet er selvfølgelig bare et overdrevet tall jeg hentet ut fra luften. Men holdningen er i alle fall i mitt tilfelle basert på personlig erfaring.

Tenk deg om. Hvor mange skikkelige ideologiske kommunister (av che's merke) finnes det i landet? Spør deg selv så, hvor mange folk er det som har et bilde av che på en eller annen ting de eier. Jeg tror ikke vi trenger hjelp fra gallup for å tenke oss frem til at det ene tallet nok er mye høyere enn det andre.

Sitat av Rexxar
Jeeeeesus!
For no patetisk opplegg. Elendig tekst, null feng, elendig rim og elendig fremføring.
Det er bare dømt til å gå galt når politikkere ol prøver å få til noe som ska appelere til oss unge. De forstår det bare ikke
Når de da appåtil sensurerer ett eller annet "grovt" ord så er det bare dømt til å gå der-dunndass.
Vis hele sitatet...
- Dette var et innlegg av unge venstre, ikke vanlige venstre. Uproft og hjemmelaget er det, men for noen gjør det det kanskje bare sjarmerende?
Sist endret av KRIGBERT!; 11. august 2005 kl. 20:25.
"vi er undergrunnsrappere..."? Ja vel, nå har jeg hørt det også.
Var fet dette. Kommer det flere sanger etterhvert eller? Var jo helt rått.
Sitat av Waffel
haha der sa du det.. Røde Sauer var nesten litt pinlig. Var på konsert med dem for en uke siden

unge venstre er forresten latterlig
Vis hele sitatet...
Ja, er vel nesten enig, har ikke sett dem på lenge, men kom ikke på andre med politisk rapp .. :P
Det er som DonTomsao sier "å snakke slik som kidza gjør". Dette er jo et typisk stunt av politikere. De tror at all ungdom hører på rap, og dermed er jo saken enkel. "Vi lager en rap". Samma hvordan det låter, bare det er rap. Da kommer ungdommen løpende til valglokaler og stemmer på oss. Typisk sånn nå-frem-til-ungdom-despo-try :P
Hvis politikere stjeler musikk kan jeg også gjøre det (laste ned Calefornia Love)
tenkte på dette jeg også frgz, både gatas p og dirty oppland har jo fått pes for å sample, hvorfor skal unge venstre få lov da?
Sitat av KRIGBERT!
- Jepp, og det er flere enn meg som er enige innad i partiet, skulle gjerne kommet med noen sitater, men må respektere andre folks privatliv her

Det er en fin linje å balansere på, om en er for åpenbar blir det gjerne for dumt. Tenk på dårlige 80talls spooffilmer...
Vis hele sitatet...
Jeg vil si UVs egne vurderinger ikke er helt fornuftige med tanke på at de samtidig antar at "ingen" vet hva che sto for - jeg tror spesielt denne typen knuffekampanjer rettet mot ungdom neppe har noe for seg hvis bare de som har laget kampanjen kan sitte og kose seg med "vi forstår den, ohh parodien er fullkommen!"
Ministry of Love
sptz's Avatar
Sitat av commie
Hvordan vet dere det? Eller er det slik at dere bare antar at de fleste ungdommer er historieløse sauer?
Vis hele sitatet...
At veldig mange ikke har ide om hvem Che er kan da virkelig ikke overraske deg. Om det gjør det tilbringer du for liten tid sammen med mennesker med annen ideologi en din egen. Eller kanskje du er blant de få nfferene som har tippet 30 og ikke føler deg så ung lenger og på den måten legitimere at du ikke kjenner til historiekunskapene blant ungdom.

Jeg har altid ment at et historiesk bakteppet er viktig, men om jeg skal dømme ut ifra interessen for nyerehistorie i mitt siste år på vgs så var det vel heller en lite utbrett holdning.
Jeg har knapt nok tippet 20 Og jeg henger stort sett med folk som er fundamentalt uenig med meg. Men alle av de vet da for pokker hvem Che Guevara var og hva han gjorde. Mulig det bare er mine venner, venners venner, bekjentskaper etc som er smarte, men jeg har mine tvil. men det kan jo hende det er slik som i statistikken hvor 1 av 6 amerikanske kids ikke kan plasere USA på verdenskartet. De eksisterer sikkert, men hvor er de?
HJELP! alt jeg har og si..
Venstre hadde aldri i livet fått min stemme uansett.
Og plutselig ble det enda mindre sannsynlig.
Hva er det de tenker på?

Og kampanjen de kjører med Viva Sponheim orker jeg ikke gå inn på engang. :/

Jaja, lykke til venstre, kanskje de klarer 0 stortingsrepresentanter denne gangen?
Men tar jeg ikke feil så var Dagbladet en gammel Venstreavis.
Vis hele sitatet...
Om ikke en venstreavis, ihvertfall veldig på linja deres. De støtta venstre i innføringen av parlamentarisme i 1886, kanskje partiets eneste høydepunkt i historien, og ihvertfall det største.

Og jeg har også den oppfatningen om at de fleste med Che-buttons ol. ikke helt er klar over at han ikke bare drepte politiske motstandere, men også "sosiale avvikere", som homofile osv.
Sitat av Pinh34d
Og jeg har også den oppfatningen om at de fleste med Che-buttons ol. ikke helt er klar over at han ikke bare drepte politiske motstandere, men også "sosiale avvikere", som homofile osv.
Vis hele sitatet...
Det er hevet over enhver tvil at Che og Casto og geriljaen deres drepte kollabotører for Batista, folk som nektet å samarbeide osv. Men jeg fatter ikke når Che skal ha hatt tid til å drepe homser under geriljakrigen, eller når han skal ha hatt mulighet til å drepe homser som sjef for nasjonalbanken det aner jeg ikke.
Sitat av Pinh34d
Om ikke en venstreavis, ihvertfall veldig på linja deres. De støtta venstre i innføringen av parlamentarisme i 1886, kanskje partiets eneste høydepunkt i historien, og ihvertfall det største.
Vis hele sitatet...
Venstre har da hatt flere oppganger og nedganger. Om jeg ikke tar helt feil har de da hatt flere statsministere opp gjennom tiden, og selv om de er små, så har de forholdsvis stor påvirkningskraft og makt selv i dag.

De har f.eks. sittet i flere av regjeringene de siste periodene til tross for at de er blandt de minste partiene på Tinget. Sammenlign dette med f.eks. FRP, som er blandt de største partiene, men som ikke er i stand til å samarbeide, og derfor aldri har sittet i regjering.

Jeg har ikke hørt denne rap`en enda, men hva gjør det vel om den er dårlig? De får jo likevel PR (vi sitter jo her og diskuterer dem! Hvor mange andre gjør vel ikke det samme andre steder?), og UV er forresten ikke det samme som V. Venstre har faktisk slett ikke så værst politikk, og om UV sine idiotiske utspill gir V litt oppmerksomhet, så er det vel bare positivt for sistnevnte uansett...?
er det noen som blir sure hvis jeg ble kvalm og spydde av den sangen? trukke det.... "viiiivaaa spooonheeeeim"
Sitat av Pinh34d
Om ikke en venstreavis, ihvertfall veldig på linja deres. De støtta venstre i innføringen av parlamentarisme i 1886, kanskje partiets eneste høydepunkt i historien, og ihvertfall det største.
Vis hele sitatet...
- Nuvel, Venstre er tross alt norges første politiske parti og har ofte vært det største óg. Parlamentarismen er viktig den, men de gjorde nå mye annet viktig óg, som å innføre stemmerett for kvinner.

Høyre har nok en litt flauere historie når det gjelder sånt....
Sitat av Forconin
HJELP! alt jeg har og si..
Venstre hadde aldri i livet fått min stemme uansett.
Vis hele sitatet...
- *klargjør propagandaapparat* hvorfor ikke?
Sitat av BuzzR
tenkte på dette jeg også frgz, både gatas p og dirty oppland har jo fått pes for å sample, hvorfor skal unge venstre få lov da?
Vis hele sitatet...
- De har i alle fall ikke fått pes fra Unge Venstre, det kan jeg garantere deg. Og jeg tviler på at noen vil gråte om UV får bråk pga dette. Bråk er nå PR det og
Sitat av IvIoyner
Jeg vil si UVs egne vurderinger ikke er helt fornuftige med tanke på at de samtidig antar at "ingen" vet hva che sto for - jeg tror spesielt denne typen knuffekampanjer rettet mot ungdom neppe har noe for seg hvis bare de som har laget kampanjen kan sitte og kose seg med "vi forstår den, ohh parodien er fullkommen!"
Vis hele sitatet...
- Kanskje de regner med at folk leser de rette avisene. De hvor UVfolk blir korrekt sitert. Evt. at folk besøker UV.no, sitat derifra: "- Når en stor kleskjede som Carlings selger klær med bilde av Che Guevara i dag, så stiller jeg meg spørsmålet om de om noen år kommer til å trykke Osama Bin Laden eller Augusto Pinochet på klærne sine, sier Michelsen."
Synes det er rart at det er så mange som sier at "Den sanger suger så nå kommer jeg ivertfall aldri til å stemme venstre" . Jeg synes det virker jævelig overfladisk hvis noen virkelig tenker sånn og bryr seg mer om åssen sang et parti har enn hvilken politikk det bedriver, forøvrig så er ikke UV og V den samme tingen.

Men jeg skal være enig i at sangen er veldig dårlig