Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1071
Jeg jobber for et postordrefirma som nylig har flyttet til et større lokale.

Hvem måtta pakke ned alt, frakte alt, og sette alt opp på plass?

Jo, alle de ansatte.

Har han lov til dette?

Det er snakk om et lager på 1000m2, med sinnsykt mye varer, pulter, kontorutstyr og diverse.

Kan det gå under "ellers forefallende arbeid" ?
Tror nok han har lov til dette ja. I min kontrakt står det at "ansatt kan bli satt til å gjøre annet arbeid".
Da har du fint lite du skulel ha sagt, men du kan jo alltids ta det opp i systemet, via klubben etc.
er f.eks en markedsfører i bedriften med mastergrad i markedsføring. Han ble satt til å stappe varer i esker og tape de sammen...
Sist endret av Cyberblack; 10. mars 2009 kl. 15:09.
Så lenge man får lønn så har det vel ikke så alt for mye og si?
Synes heller ikke at det er så rart at de annsatte blir satt i arbeid når dere skal forflytte dere til nye lokaler.
Blir jo en del ekstra penger brukt hvis man skal leie inn folk til og gjøre det osv.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Stakkars han altså, tenk å gjøre fysisk arbeid. Jeg er ingen jurist, men siden dette er et engangstilfelle så vil jeg tro det går under definisjonen av annet forfallent arbeid.
Jeg ser på det slik at firmaet var i "flytte-modus" og dere (ansatte) hadde hatt fint lite å gjøre hvis postordre firmaet hadde leid inn et flyttebyrå til å gjøre det. Arbeidsgiver holdt dere i arbeid, som kanskje for noen ble litt anderledes enn normalt og jeg ser egentlig ikke noe galt i det.

Hvis du føler du er blitt "utnyttet" på noen som helst måte må du bare ta deg sammen. Dette er arbeidslivet gutt!
Sist endret av Clr; 10. mars 2009 kl. 15:14.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Stakkars han altså, tenk å gjøre fysisk arbeid. Jeg er ingen jurist, men siden dette er et engangstilfelle så vil jeg tro det går under definisjonen av annet forfallent arbeid.
Vis hele sitatet...
Forefallende iallfall
Kan ikke si at vedkommende (trådstarter) ser ut til og bli utnyttet på noen måte.
så lenge dere ikke må gjøre dette på fritiden selvsagt...
Litt fysisk aktivitet har alle godt av, få betalt for og trene er noe ikke alle får, mange betaler til og med for og trene..
Så du har det ikke så ille...
Flyttet PC-en min selv fra et rom til et annet på fredag btw...