Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 18012
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Har nettopp kjøpt meg noe på ebay, men jeg må skrive hvor mye penger shipping koster.

Noen som har en anelse om hva dette koster fra usa-norge ?
det du gjør er å ta en "request total from seller"
så fyller selgeren ut hvor mye du skal betale.
Når jeg handlet fra butikker eller ebay fra usa så benytter jeg meg av JetCarrier.

De tar 165kr for minste pakken (opp til 5 dm3).

Prisliste finner du her


Lykke til!
Det er ofte store forskjeller på hva selgerne på ebay tar for shipping, så du bør aldri kjøpe noe (eller by på noe) før du vet hva totalen vil bli!

Når du nå har gjort det likevel blir du nødt for å godta det selger sier han / hun skal ha og det finner du ut ved å spørre selger (slik som Kim beskriver)
Blir vel ikke så mye hvis det er en fks cd elr no, men ville tro at det blir litt mer hvis det er en stor kasse med noe tungt i.
Sist endret av Knowledge; 23. november 2007 kl. 09:54.
Sitat av Knowledge
Blir vel ikke så mye hvis det er en fks cd elr no, men ville tro at det blir litt mer hvis det er en stor kasse med noe tungt i.
Vis hele sitatet...
ÅÅ? Takk for opplysningen
dyrt? så dere i det hele tatt linken jeg gav:

http://home.no.net/playboyn/frakt_jetcarrier.jpg
Sitat av Matthiesen
ÅÅ? Takk for opplysningen
Vis hele sitatet...
Ok jeg innså netopp hvor komplett idiotisk posten min var. Beklager jeg lover (kanskje) å ikke poste tidlig på morgenen igjen
Jetcarrier så svært dyrt ut om en bare har kjøpt en CD eller en bok, da er det langt billigere å få den sendt via det amerikanske postvesenet(USPS).
http://pe.usps.com/text/Imm/mo_028.htm#ep1747220 - informasjonen er tilgjengelig dersom en behersker det engelske språket og google.

Trådstarter: hva har du kjøpt?
Sitat av DrMatrix
dyrt? så dere i det hele tatt linken jeg gav:
Vis hele sitatet...
Poenget er at listen din er helt ubrukelig dersom selger ønsker å bruke en annen, f.eks ups, eller usps. Derfor var det flere råd i retning av å kontakte selger siden det ikke er noen her som kan vite hva som skal sendes, eller hvem det skal sendes med!

Dessuten er det mange selgere på eBay som setter ned prisen på produktet og opp prisen på "shipping and handling" for skape illusjonen av et godt kjøp.

Derfor gjenntar jeg meg selv:

1: Kontakt selger og be om totalen! (og om han tar veldig høy pris kan du spørre om selger gidder sende med DrMatrix sitt tips f.eks)

2: ALDRI kjøp noe på eBay uten å ha avklart hvor mye frakten blir på! De fleste seriøse selgere (som selger mye til utlandet) oppgir dette på forhånd, mens andre oppgir dette som regel uten problemer på etterspørsel.
Sitat av Cikey
Poenget er at listen din er helt ubrukelig dersom selger ønsker å bruke en annen, f.eks ups, eller usps. Derfor var det flere råd i retning av å kontakte selger siden det ikke er noen her som kan vite hva som skal sendes, eller hvem det skal sendes med!
Vis hele sitatet...
JetCarrier driver med re-shipping/forwarding av pakker. Har nettopp bestilt en Sumo Omni Bean Bag som skal shippes denne uka.

edit: Har vel egentlig lite hensikt å bruke JetCarrier med mindre det er snakk om større pakker, eller om butikken ikke sender utenfor USA.
Sist endret av Phun Q; 23. november 2007 kl. 11:56.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Trådstarter
Det er bare et lite peltier element.

Så jeg bare ber han sende det i posten, med en konvolutt
Sitat av DrMatrix
Når jeg handlet fra butikker eller ebay fra usa så benytter jeg meg av JetCarrier.

De tar 165kr for minste pakken (opp til 5 dm3).

Prisliste finner du her


Lykke til!
Vis hele sitatet...
Jeg tar tilbake min tidligere kritkk av listen din, dette så ut som en vanvittig bra tjeneste!

Hvorfor i all verden har jeg ikke brukt dette før? Takk for tipset!


PS: Noen som har erfart problemer med å få ebay selgere til å godta denne addressen?
JetCarrier så intersant ut!
Har jeg missforstått totalt hvis jeg sier at det funker slikt at man bestiller varer i USA som butikken man bestiller fra sender til JetCarrier folka, som videre tar seg av å få varen inn i Norge, til faste priser?
Sitat av Cikey
Jeg tar tilbake min tidligere kritkk av listen din, dette så ut som en vanvittig bra tjeneste!

Hvorfor i all verden har jeg ikke brukt dette før? Takk for tipset!


PS: Noen som har erfart problemer med å få ebay selgere til å godta denne addressen?
Vis hele sitatet...
Bare hyggelig..

Jeg bruker JetCarrier når jeg handler på ebay. Funker helt topp.

Har endret ebay konto info til linden adressen.
Denne Jetcarrier virker veldig interresangt.
Skal snart kjøpe filmkamera fra USA så da må jeg prøve dette.
Så hvis jeg kjøper noe i USA så ber jeg selger sende det til Jetcarrier(adressen deres altså) og så tar jetcarrier det med seg til norge og poster det videre?

Da betaler jeg altså for frakt innenlands og så prisene som står listet på Jetcarrier?