Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1210
Jeg leter et program der man kan spille trommer på tastaturet. Sånn at man kan spille ordentlige tromme rytmer, bare ved hjelp av tastaturet. Det hadde vært fett om man kunne ha forskjellige lyder osv på trommene, og mange cymbaler, dobbel bass osv..!

Noen som veit om det finnes et slik program, eller noe lignende?

Takker på forhånd for nyttige svar.
Skaff garageband, det er et program der du kan spille de fleste intrumenter med tastaturet, du kan ta det opp, legge inn andre instrumenter osv.
Finnes ikke garbageband bare til mac da?
750604
406057's Avatar
Trådstarter
jo, garageband er bare til mac..
Hei!

Eg brukar Abelton Live sitt innebygde Simpler. Funker bra når eg er på farten og ikkje har eit midi-brett med meg. Vidare kjenner eg ikkje til reine "stå atleine" (stand alone) tromme program. Men det befinner seg eit hav av VST-pluggar i bibloteket til KVR her: http://www.kvraudio.com/
750604
406057's Avatar
Trådstarter
Tusen takk, laster ned nå. Må sikkert bruke litt tid på og sette meg inn i det.
Du må ha en VST-host, f.eks. Cubase, men Drumkit From Hell skal visstnok eie ganske så mye...
750604
406057's Avatar
Trådstarter
Ableton Live 6:
Jeg antar at det er knappene "a" til "k" som er de knappene man kan spille med. Men når jeg trykker dem, så kommer det ingen lyd. Når jeg tar frem den "Key Mappings", så er den helt blank, jeg tipper at det må stå noe her for at det skal funke.

Åssen får jeg bundet forskjellige lyder til knappene på tastaturet? 8|
Vet om et gratis trommeprog som er okei, em bekjent som har laga det : filezilla.com søk på "drums4kids" så finner du det... det du finner
750604
406057's Avatar
Trådstarter
okay, skal sjekke det ut

edit: Sikker på at det var www.filezilla.com, siden så litt skeptisk ut. Når jeg søkte fikk jeg; We were unable to find results for your search term "Drums4kids"
Sist endret av 406057; 8. november 2007 kl. 00:24.
Jeg laga faktisk det du spør etter for to dager siden. Den heter VirtuaPad, og ligger under Downloads på www.praetox.com. Si gjerne hva du syntes, det var mer eller mindre hastverksarbeid.

Edit: Aner ikke om den kan brukes en gang, men den lar deg spille trommer på tastaturet. :P
Sist endret av Praetox; 8. november 2007 kl. 00:36.
750604
406057's Avatar
Trådstarter
Ahh, akkurat det jeg har lett etter. Bra arbeid til å være hastarbeid. Ser fint ut og enkelt og bruke.
Det skulle gått ann og velge hvilke knapper man skulle bruke, og bytte ut lyder med nye. Og på noen av lydene, feks kick tromma, så er det små klikke lyder på starten og slutten av sampelen(kan hende det bare er hos meg). Men ellers, takk

Når jeg tar en til titt på det, så virker det jo som man kan velge hvilke lyder man skal ha. Bra
Sist endret av 406057; 8. november 2007 kl. 00:53.
Du kan prøve å bruke FruityLoops. Vet ikke egentlig om du kan spille trommer med tastaturet, men kan ihvertfall lage en god del fete beats!
Fins det noe sont program til windows? at man trykker på tastaturet for og tromme liksom.
▼ ... over en uke senere ... ▼
DTXMania kan vel være litt artig å prøve?
www.gdamania.net
750604
406057's Avatar
Trådstarter
Ligna på stepmania når jeg søkte på google bilder, hva er forskjellen?
Tja, det er jo ganske så likt Stepmania, bare med trommer.. Var det ikke noe sånt du søkte?