Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Heftig trip eller mild trip?
Mild trip 39 25,00%
Heftig trip 23 14,74%
Ja takk, begge deler. 56 35,90%
Bruker ikke psykadelia 38 24,36%
Stemmegivere: 156. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  22 8803
Liker du best en heftig tur, 2-3 lapper f.eks. eller liker du bedre å spise bare 20-30 flein, eller en halv syrelapp.

Personlig har jeg turet en del, i hovedsak på fleinsopp eller LSD. har hatt noen ganske crazy tripper på masse syre, sett altslags, vært fullstendig frjernet fra "virkeligheten". Farger everywhere osv. men jeg synes også dette kan bli litt i overkant mye karnival. Selv om jeg elsker en tur i universet, så har jeg allikevel forelsket meg i mildere doser. en halv lapp eller 30 flein, og: "eg konne ikje hatt det bedre." totalt ubekymret, avslappet men litt cirkus i topplokket.

Min beste rusopplevelse tror jeg må ha vært da jeg spiste 17 søte små flein. det var skikkelig bra vær den dagen, selv om det selvsagt var på høsten.
Kjørte litt rundt på longboard og hadde musikk på ørene, og hadde skikkelig "good vibrations"!

I skrivende stund har jeg en halv hoffmann, en halv kryss ,x-antall doobier og "gorky's zygotic mynci" i systemet. jeg er avslappet, og jeg føler jeg har god kontroll over trippen. men er allikevel litt i en annen virkelighet, og selvfølgelig euforisk Jeg kunne ikke hatt det bedre

men, nok om meg. hva liker dere?

litt eller mer?
Heftig tripp såklart, det er jo da det blir interessant og verdt å legge av så mange timer til
Miiiild tripp! Går det over styr, så blir man utslitt av all tenkinga i ettertid ;|
Less is more, baby!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Kommer helt an på situasjonen, gode kompiser kan jeg godt håndtere en heftig tur med, men noen ganger når man turer alene er en mildt tripp å foretrekke.

Det kommer som sagt helt an på settingen, målet med turen og omgivelsene.
Jeg foretrekker helt klart en heftig tripp. Jeg har riktignok kun trippet en gang, og da på to syrelapper. Syns at toppen av kurven da var gøyest og den biten jeg fikk mest ut av. Når rusen begynte å avta og jeg var på vei inn i nedturen så kunne jeg bruke tiden mer fornuftig og lettere kunne filosofere på alt mulig, men jeg var ikke langt inn i nedturen før jeg følte at jeg var så normal i hodet at jeg ikke fikk noe mer ut av det. Toppen på to syrelapper var faktisk ikke så heftig som jeg hadde forventet på forhånd eller, så kan egentlig ikke tenke meg å trippe på svakere doser som halve syrelapper.

Derfor blir det nok en dobbel dose neste gang, dvs fire syrelapper hvis jeg får samme slag, så får vi se hvordan opplevelsen på toppen blir og hva tankene går i når ting begynner å roe seg .
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Kommer helt an på situasjonen, gode kompiser kan jeg godt håndtere en heftig tur med, men noen ganger når man turer alene er en mildt tripp å foretrekke.

Det kommer som sagt helt an på settingen, målet med turen og omgivelsene.
Vis hele sitatet...
My thoughts exactly...

PS! Noe av det kjedeligste som finnes er å ha planlagt en tur, men av en eller annen grunn klarer å underdosere..
Etter å ha trippet meg gjennom et par ville tripper, og et par veldig ekle bad-trips, så har jeg heller fått sansen for de mildere doser. Jeg føler det er da jeg er klarest, og klarer og tolke de nye intrykkene jeg får under trippen. Mye av tiden i det siste har jeg tenkt på om disse ville trippene har satt spor i meg, på en negativ måte, jeg er helt klart mye mer reflektert, og får fortsatt flashbacks som utløser en rekke tanker, og da helst rundt dette rundt tripping. Dette avhenger selvfølgelig av hva jeg tripper på, og med hvem. Substanser som ikke gir meg så mye tankekrøll osv går greit i store doser, mens ting som fks sopp er noe jeg nå nyter i mindre mengder, type 20-30 stk kontra 100 og 200 som jeg syns var veldig givende før....

EDIT: MEN! Noe av det værste jeg vet er når man har forberedt seg veldig godt til en trip, og av en eller annen grunn har fått i seg altfor lite av den akutelle substansen, og ender opp på et mellomstadie av en mild trip, og ikke noen trip i det hele tatt :P
Sist endret av Potrick; 3. mars 2009 kl. 09:37.
Sitat av ChrisThePsyko Vis innlegg
Jeg foretrekker helt klart en heftig tripp. Jeg har riktignok kun trippet en gang, og da på to syrelapper. Syns at toppen av kurven da var gøyest og den biten jeg fikk mest ut av. Når rusen begynte å avta og jeg var på vei inn i nedturen så kunne jeg bruke tiden mer fornuftig og lettere kunne filosofere på alt mulig, men jeg var ikke langt inn i nedturen før jeg følte at jeg var så normal i hodet at jeg ikke fikk noe mer ut av det. Toppen på to syrelapper var faktisk ikke så heftig som jeg hadde forventet på forhånd eller, så kan egentlig ikke tenke meg å trippe på svakere doser som halve syrelapper.

Derfor blir det nok en dobbel dose neste gang, dvs fire syrelapper hvis jeg får samme slag, så får vi se hvordan opplevelsen på toppen blir og hva tankene går i når ting begynner å roe seg .
Vis hele sitatet...
Kan jo være at de syretripene som du tok første gang var relativt svake så å peise på med 4 stykk (som kanskje er mye sterkere) ville ikke jeg gjort.

Litt sent å komme med denne meldingen her nå ettersom du har startet en tråd hvor du sa at du ikke skulle ta rusmidler mer.
Følte bare for å si det i tilfelle noen som skal prøve lsd for første gang leser innlegget ditt og bestemmer seg for å ta tre lapper første gangen.
Sitat av vebba1212 Vis innlegg
Kan jo være at de syretripene som du tok første gang var relativt svake så å peise på med 4 stykk (som kanskje er mye sterkere) ville ikke jeg gjort.

Litt sent å komme med denne meldingen her nå ettersom du har startet en tråd hvor du sa at du ikke skulle ta rusmidler mer.
Følte bare for å si det i tilfelle noen som skal prøve lsd for første gang leser innlegget ditt og bestemmer seg for å ta tre lapper første gangen.
Vis hele sitatet...
De første syrelappene jeg tok var på 120 mikrogram hver. Men det er bra at du poengterer det så ingen andre tar ordene mine for gitt og gafler på med 3 syrelapper førstegangen. Ikke sikkert alle takler 2 syrelapper like godt eller, for det var en heftig tripp, men jeg var ikke helt klar over hvor heftig den var selv for jeg hadde forventet mer visuellt.
Føler jeg har kompetanse til å uttale meg om saken, siden jeg har mange erfaringer med både flein og syre.
Etter ett par skikkelige turer trenger jeg ikke lenger så store doser for å komme gjennom til den andre siden. (break on through to the other side, er blitt lettere enn før)

Merker veldig lett mitt eget humør og tankerom.

Hvis du noen ganger lurer på hvordan du tenker kan det jo være fint med en liten mild en. Jeg vet ihvertfall å utnytte milde doser. Selvsagt skal jeg også ta store doser når anledningen byr seg.
ChrisThePsyko:
Sist jeg prøvde noe som tilsvarer 240 mikrogram fikk jeg følelsen av Alice in Wonderland.

Det var "ansikt" på nesten alt jeg så - fra kopper til lamper, sofa og puter, til lyktestolper, dashbord i bil eller trerot og trær som vinket til meg; himmel og landskap lagd av lysende krystaller, bittesmå og tett-i-tett; månen med bevegelige flekker som smeltet seg langsetter overflaten; stjernehimmel som så ut som "ildfluer" som fløy i en sinnsyk hastighet i "fraktalmønster"; naturen var tredimensjonell og "pustet" med glorete farger; kvisthull som "smeltet i mønster" og beveget seg langsetter panelet; hytte som så ut som padde eller frosk fra utsiden, med et bredt spekter av fargenyanser som skiftet mellom å være "tydelig" til "blur" ettersom hvor på hytta som var mest opplyst; bevegelige tredimensjonale mønster på bilder, malerier og klær; lys som skifter farger og "form" og tilslutt en helt vannvittig solnedgang og soloppgang som jeg ikke gidder forsøke å beskrive engang.

Veit ikke om dette hjalp og var sammenlignbart, men slik opplevelse hadde jeg visuelt på det som antageligvis var 240 mikrogram ihvertfall - heftig som du sier, men for meg overgikk det forventningene =)

NB! Dette var to og halv syrebit av typen miraculix, dette var påstått å være på hundre mikrogram hver, p.g.a. at det var trykt "100" på baksiden av lappene. Uansett, heftig var det!

NBB! Når mørket senket seg, hadde daler og fjell en tendens til å ligne troll og skapninger eller "space" og fremtids-landskap som "vokste" mot meg, derav jeg i starten så at det var dal eller fjell men gradvis forandret dette seg til nevnte forestillinger - temmelig sprøtt..=)
Sist endret av paranoy; 4. mars 2009 kl. 19:42.
Ikke gå dere vill i hallusinasjonene, betrakt heller tankene på tripp.
Kjenner igjen det meste du skriver om der, paranoy, bortsett fra det med landskap laget av bittesmå krystaller. Tror vi hadde ganske så like turer. Tror kanskje jeg hadde fått litt for store forventninger etter alt jeg hadde lest på forhånd og forventet at verden skulle bli snudd opp ned og vridd innsiden ut etter en syrelapp. Men det var en heftig tripp, ja, og det var litt vanskelig å ha kontroll over tankene.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av ChrisThePsyko Vis innlegg
Kjenner igjen det meste du skriver om der, paranoy, bortsett fra det med landskap laget av bittesmå krystaller. Tror vi hadde ganske så like turer. Tror kanskje jeg hadde fått litt for store forventninger etter alt jeg hadde lest på forhånd og forventet at verden skulle bli snudd opp ned og vridd innsiden ut etter en syrelapp. Men det var en heftig tripp, ja, og det var litt vanskelig å ha kontroll over tankene.
Vis hele sitatet...
Det er ofte det som kan gjøre all lesningen "snodig". Med dette mener jeg at enkelte bygger seg opp så mye informasjon på forhånd, eller mistolker informasjonen slik at forventningene til (et) stoff/stoffet blir skyhøy.
Du er langt i fra den første personen jeg har hørt si noe lignende som du forklarer. Jeg mener ikke å si at kunnskap om stoffet man ønsker å innta ikke er viktig, heller langt i fra. Men enkelte bruker gjerne 2-3 år på å sette seg inn i et stoff og bygge opp forventninger der de ser på filmer og leser psyko triprapporter som da ofte har ført til at de ikke tror de får effekt av stoffet når de har inntatt det.
Dette har jeg sett selv med mine egne øyne og også hørt en god del om. Filmer har en tendens til å overdrive hvordan det visuelle blir på LSD, slik at forventningene blir skyhøye.
Senest i høst var det noen som inntok ca. 220-240 ug LSD og mente hardbarka at det ikke fungerte. Mens da kompisen som bare tok ca. 120ug hadde kjempe fin form og skjønte ikke hva de andre klaget på.
De andre satt mer eller mindre å benektet at det var noe som svirret, hvordan dette er mulig klarer jeg ikke forstå. Min konklusjon var at de hadde så høye forventninger til LSD at de satt å benektet alle virkningene og følelsene fordi de mente det ikke samsvarte med hvordan de trodde stoffet skulle fungere.
En slik benektelse gjør etter min erfaring at stoffer ikke fungerer slik som det skal, og brukeren sitter ofte bare å irriterer seg over "at det ikke fungerer". Samtidig som det blir en slags masse suggesjon av negativitet i form av gruppen mennesker man er i. Hvis èn sier det ikke funker, så begynner neste man - også har man ballen rullende.
Man må gi slipp "på alt" og hengi seg til stoffets virkning om man ønsker full effekt av psykedelia. Turn on, tune in and drop out er et utsagn jeg syntes passer utmerket.
Det at du prøvde LSD alene ChrisThePsyko tror jeg var vesentlig for at du fikk oppleve alle de sidene av som LSD kan gi deg. Jeg må si jeg ble positivt overasket over å lese triprapporten din da du inntok det for første gang alene. Er ikke mange som ville gjort det samme.Det er etter min erfaring da man virkelig får oppleve hvilke følelser, tanker og generell virkning stoffet gir deg.

For å oppsummere vil jeg spesifisere at jeg mener kunnskap om stoffet er veldig viktig. Men det å sitte i mange år og ni pugge hvordan et stoff skal fungere og nesten manipulerer seg selv til å tro at man vet fasit av stoffet syntes jeg blir feil.
Det kan sikker høres litt rart ut, at folk faktisk innbiller seg en fasit på hvordan det skal være. Men dette har jeg selv sett flere ganger og må innrømme at jeg blir en smule oppgitt. Som oftest må brukeren prøve stoffet 2-3 ganger før den faktisk forstår meningen av kunnskapen som har blitt lest i form av funksjon.
Kunnskap er viktig og vel og bra, men ta ting litt men en klype salt. Ikke sluk all info som en sannhet av din virkelighet.
Husk på at ALLE har forskjellig virkelighets oppfatning. Både uten og med påvirkning av et stoff.
Etter din rapport å dømme ChrisThePsyko, virker det som du hadde fått i deg akkuratt passe nok info til å tåle virkningen av LSD.
____
For å svare på topic så foretrekker jeg helst en kraftig trip, men dette også veldig situasjons betinget. Om jeg skal ut å være blant mennesker jeg ikke kjenner eller i situasjoner hvor det rett og slett ikke passer seg å ta en kraftig trip, foretrekker jeg en mild en. Hvis jeg vet at jeg skal være nødt til å snakke med andre mennesker og forholde meg til utenforstående som gjerne ikke er på samme flyt som meg, som på en fest eller lignende foretrekker jeg en mild og balansert trip. Er jeg alene eller i godt lag foretrekker jeg en kraftig trip, noe ala. 450-600 ug. Ute blandt folk holder det med en 120-150ug.
Sist endret av spQ; 5. mars 2009 kl. 08:40.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg er enig i at forventinger til en hvis grad har noe å si for hva man får ut av psykedelika. OG at man kanskje trenger 2-3 tripper for å åpne seg, og ikke la ens forventninger stå i veien for opplevelsen.

Jeg har ikke peiling på hvor store doser LSD lappene jeg har inntatt har inneholdt. Jeg skulle gjerne vistt nøyaktig hvor mye LSD en syrelapp inneholdt slik at jeg kunne hatt bedre oversikt over hva slags effekt man kan forvente av de forskjellige dosene. Det jeg har hørt, og regner som sannsynlig - er at det normale for LSD lapper i dag er ca 40-50 ug pr lapp (Er man heldig kan man kanskje snuble over lapper med 100 ug pr lapp). Dette samsvarer med mine opplevelser når jeg sammenligner dem med erfaringer der folk vet nøyaktig hvor stor dose man inntar. .

Om noen inntar 220-240 ug - altså ca den samme dosen som Albert Hoffmann inntok den første gang han prøvde LSD (med et sinn som var OVERBEVIST om at en så lav dose ikke skulle gi noen effekt i det hele tatt) annser jeg det som usannsynlig at man kan sitte der og hardbarka påstå at det ikke fungerer.

Inntar jeg 3-4 LSD lapper (ca 150ug-200ug med standard LSD på dagens marked) er effekten ganske overveldende og uavhengig av hva slags forventinger man måtte ha til stoffet vil jeg påstå at det ville være umulig å benekte effekten.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ser mange snakker om µg ditt og µg datt, og vil bare påpeke at med mindre dere har fremstilt stoffet selv så er det veldig vanskelig å vite hvor mye LSD det faktisk er i en blotter, microdott eller lignende. Det er mulig du kan stole på dealeren din, men kan han stole på dealeren sin? Hvor nøyaktig informasjon får faktisk en dealer, og er det utenkelig at denne informasjonen på et eller annet vis er feilaktig hvis man tar i betraktning at stoffet er usynlig for det blotte øye, og for en lekmann mer eller mindre umulig å måle konsentrasjonen av?

Ikke ta alt for god fisk.
Det er dette jeg også mener Tias. Angående ug på LSD tror jeg mange tror at en syrelapp inneholder mye mer enn den faktisk gjør. Mange tror en lapp inneholder 100-150 ug mens den i virkeligheten inneholder mellom 20ug og 80ug. Ifølge Erowid og andre kilder som har målt inneholdet på dagens syrelapper.

Om man leser Hoffmanns første erfaring med LSD på 250 ug. Får man ett inntrykk av hva man kan forvente seg av en slik dose.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Hehe, well.. En syrelapp er en syrelapp og man kan aldri vite helt sikkert hvor mye den inneholder fordi det aldri vil være like store mengder på hver eneste lapp. Samtidig som oppbevaring, hvor mange som har vært borti dem før de går i brukes munn, i tillegg til om dem er blitt fikklet mye med har mye å si.
At en lapp inneholder 20-80 ug mener jeg blir feil å si. Om en lapp inneholder 20 ug har man i såfall blitt bøffet etter min mening. 80 ug kan jeg holde med deg i.
Hoffmans første erfaring på 250ug var en kraftig trip, men ut i fra min tolkning og oppfattning av det han skriver har jeg hatt en del opplevelser kan kan overgå denne. Det må gjerne oppfattes som skryting eller hvordan du enn vil tolke det. Men hadde f.eks et uhell der jeg skvatt til da jeg skulle dryppe me noen sukkerbiter og veltet flasken min med syre, der jeg i ren refleks slengte tungen ned på kjøkkenbenken og slikket i meg en relativt svær dam uten å tenke meg om. Hvor mange ug dette var har jeg ikke peiling på, men det tok ikke mer enn 5-10 min før det mer eller mindre var umulig å fokusere. Alt beveget seg og det var umulig å holde noe som helst fokus og absolutt alt jeg så på ble vridd og bøyd i alle mulige rettninger. Trær (pluss det meste egentlig) sto på skrå og svaiet. Fisker fra et akvarium svømte ca. 2 m utenfor akvariet på veggene og gulvet føtes ut som å være bløtt og som å å tråkke nedi små bløte morphe hull. Utrolig nok var jeg ganske klar i toppen men synet gjorde at avstands bedømmelse og kordinasjon var mer eller mindre borte. Ting blinket og farger poppet opp i alle regnbuens farger. Synet mitt var vel slik i ca. 6-7 timer for så å gå over til en "normal" syretrip, slik fortsatte det i 9-10 timer til.
Jeg kan selfølgelig ikke si at jeg _vet_ at en syre trip er på 130 ug eller 100 ug. Jeg velger å kalle det for sterk eller svak syre, hvor man enten må spise mange tripper for å nå der -jeg- ønsker å nå, eller å bare ta den ene biten og være fornøyd med den.
Om jeg ikke drypper syren min selv, må jeg uansett hvilke lapper det er alltid ha 2-3 lapper for at jeg føler at jeg kommer dit jeg vil. Med mindre jeg sitter hjemme og skal bruke det til selvransakelse og meditasjon.

Jeg er enig i at man ikke bør være så opptatt av ug. For min del spiller det kun noen rolle om syren er god eller dårlig, ikke hvor mange "tall og og mengder" det jeg spiser er på. Jeg føler meg rimelig sikker på at de fleste bitene jeg har spist, samt "drypp syre" har lagt på en 100ug pluss. Jeg har også vært borti dårlige lapper hvor jeg nesten ikke har kjent noen ting på 1 bit og hvor jeg har måttet gå opp i 4-5 lapper før jeg kjenner at det er noe som kan minne om en mild sopptur som bare varer lenger.

Jeg er sikker på at det er mange myter og mye tullsnakk rundt dette, derfor velger jeg å ikke henge meg opp i hvor stor dose ug LSD jeg har fått i meg, men heller på hvordan den fungerer som den skal. Gjør den det, så er jeg fornøyd målt opp i mot mine forventniger.
Sist endret av spQ; 16. mars 2009 kl. 15:46.
Sitat av speq Vis innlegg
Men hadde f.eks et uhell der jeg skvatt til da jeg skulle dryppe me noen sukkerbiter og veltet flasken min med syre, der jeg i ren refleks slengte tungen ned på kjøkkenbenken og slikket i meg en relativt svær dam uten å tenke meg om.
Vis hele sitatet...
HAHA! Don't to this at home kids, dette er en galen psykonauts refleks når han velter syreflaska si (for her skal ingenting gå til spille!) og burde ikke bli gjort med vilje =)

Utover dette så er jeg enig med speq, ikke heng deg opp i hvor mye lappen angivelig skal inneholde, føl heller på effektene. Men selvfølgelig, den angitte dosen til lappen er jo et fint utgangspunkt for å finne ut ca hvor mye man skal spise.
Sist endret av Sky; 16. mars 2009 kl. 15:56.
mellom 20ug og 80ug på syrelapper er basert på en undersøkelse av forskjellige typer LSD-blotters gjort på 90 tallet. På 80 tallet var lappene vistnok mye sterkere oppe i 150 og til og med 200 ug. På 60 tallet fantes det vistnok sukkerbiter med 500ug LSD på.

Poenget mitt er egentlig bare at når 150-400 ug er klassifisert som en STRONG dose ifølge erowid. Og om man tar en dose på 250ug så garantererer jeg at man ikke sitter der og hardnakket påstår at ting ikke fungerer.

Ellers enig med speq. Det betyr ikke så mye. Selv om det jo hadde vært interresant å vite nøyaktig hvor mye man inntar.
Hei

Artig tråd i både topic og appropo ^^


Selv har jeg variert mye i styrkegrad ut i fra dagsform og evt planlagte aktiviteter. Jeg liker vel egentlig en kraftig tur bedre enn disco-form. Hehe, selvom det er ganske relativt.. Hatt mange heftige disco turer og Med dobbel betydning indeed (:

Har vel egentlig kommet fram til at jeg liker tripper som lærer meg noe. Det som er litt gøy med det, som jeg føler mange glemmer i blandt, er at man lærer noe eller får noe påpekt under hver trip - om det så er i ettertid eller under selve trippen og hver trip er unik og interessant på sin måte. Det er viktig å ikke glemme at man leker med sterke stoffer som kan vende livet rimelig godt på hodet. Da være om du flytter til goa eller setter deg i ett hjørne og vagger katatonisk, eller ender opp som en vandre historie som "ikke skrell meg plx"..

Jeg har underdosert og overdosert en håndfull - eller fem - ganger og kommet fram til at det er like bra å ta den trippen man får og lære det man kan ut av den. Plutselig ser man ting litt anderledes Er endog helt enig med at det kan være ubehagelig med underdoseringer nær threshold på enkelte stoffer, men ville heller anbefalt det enn en overdosering :P


Nøyaktige innhold i lapper eller dråper hadde vært artig å vite, men er vanskelig å få noe sikkert tall på. Derfor er det viktig å sjekke nøkternt med andres erfaringer og få ett bilde av styrken ut fra det.

Know your mind, your drug and your dealer Fungerer best da, uansett hva man kaller ting =)


Mvh
TA
Liker begge deler, kommer helt ann på om jeg er alene eller med flere andre...
Liker LSD og noen soppslag...
Men liker overhode ikke flein, det kommer mest av styrkeforsjell... En dag kan man spise 5g og ha en helt VILL tur, en annen dag kan man spise 1g og ha en enda villere tur... Har store problemer med og kontrolere intaket når det gjelder flein...

Men heftige LSD tripper er knall! Også kommer det jo innimellom noen gode extacy til norge da er det best med heftige turer...