Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1392
Aldri skjønt hva folk mener med at noen lukter alkohol. Jeg har aldri kunnet lukte at noen har drukket liksom? Noen ganger kan jeg lukte hvis noen har drukket øl pga øl-ånde. Hva lukter det liksom? Er det svetten som lukter spess eller hva er greia?
Det er ånden som du sier. Ikke mer komplisert enn det.
HeiG2006's Avatar
Trådstarter
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Det er ånden som du sier. Ikke mer komplisert enn det.
Vis hele sitatet...
Ja men er det egentlig det da? Feks på engelske filmer/serier har jeg ofte hørt setningen 'you reek of alcohol" som betyr at man stinker alkohol liksom. Forstår da at man da lukter som alkohol ikke bare dårlig ånde.. eller er jeg helt på jordet nå...?
Det stinker rett og slett alkohol av pusten. Gå inn på et soverom hvor det ligger fulle folk å sover, det lukter bryggeri. Alkoholen man forbrenner går ut av kroppen da man puster ut karbondioksid.
Sist endret av Odd; 3 uker siden kl. 11:22. Grunn: Skrivefeil
Det er lett å kjenne om noen har tatt en slurk med sprit, flere timer etter de har gjort det, om man står å prater face to face med de.
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Ja men er det egentlig det da? Feks på engelske filmer/serier har jeg ofte hørt setningen 'you reek of alcohol" som betyr at man stinker alkohol liksom. Forstår da at man da lukter som alkohol ikke bare dårlig ånde.. eller er jeg helt på jordet nå...?
Vis hele sitatet...
På jordet. Kan være de har sølt på klærne sine også.
Spør noen om de kan ta en vodkashot. Vodka generelt er jo ofte sprit med minima/nøytral smak. Ta et par sniff av ånden og stikk nesetippen rett innenfor rumpehullet, så merker du det nok.
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Ja men er det egentlig det da? Feks på engelske filmer/serier har jeg ofte hørt setningen 'you reek of alcohol" som betyr at man stinker alkohol liksom. Forstår da at man da lukter som alkohol ikke bare dårlig ånde.. eller er jeg helt på jordet nå...?
Vis hele sitatet...
Åkei så, når vi sier alkohol så mener vi etanol. Etanol har en spesiell lukt.
Det er èn ting.
Men i sammenhengen "You reek of alcohol" mener man ikke bare alkohol, men også mange andre stoffer som dannes i kroppen når alkohol reagerer med kjemien i kroppen vår.
Noe av disse stoffene pustes ut, og fordamper sammen med svette. Og sammen blir disse stoffene lukten vi kjenner når noen har drukket.

Noen av disse stoffene øker i mengde etter hvert som alkohol brytes ned. Og derfor lukter det ofte forskjellig morgenen etter. Sammenlignet med da man la seg. Foreksempel.
HeiG2006's Avatar
Trådstarter
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Åkei så, når vi sier alkohol så mener vi etanol. Etanol har en spesiell lukt.
Det er èn ting.
Men i sammenhengen "You reek of alcohol" mener man ikke bare alkohol, men også mange andre stoffer som dannes i kroppen når alkohol reagerer med kjemien i kroppen vår.
Noe av disse stoffene pustes ut, og fordamper sammen med svette. Og sammen blir disse stoffene lukten vi kjenner når noen har drukket.

Noen av disse stoffene øker i mengde etter hvert som alkohol brytes ned. Og derfor lukter det ofte forskjellig morgenen etter. Sammenlignet med da man la seg. Foreksempel.
Vis hele sitatet...
Takk. Dette jeg var ute etter. Og hva lukter det liksom? Som sagt har jeg aldri tenkt over at fulle mennesker får en spess lukt annet en evt ånde
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
For meg er det den som om "noen har sovet her" lukten sammen med noe svette og sprit.
En gang jeg diskuterte dette med noen bekjente som kan litt mer om kjemi enn meg fikk jeg en lang forklaring på hvorfor gammal fyll stinker så veldig. Men det eneste jeg husker er at det kommer både stank ut av pusten og rett ut av huden. Rett og slett fyllasvette. Og den som var på fylla er gjerne lettere bedøvet i forhold til stanken og vil ikke nødvendigvis merke selv at det stinker gammal fyll av ham. Mens en edru person vil merke det straks.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
En gang jeg diskuterte dette med noen bekjente som kan litt mer om kjemi enn meg fikk jeg en lang forklaring på hvorfor gammal fyll stinker så veldig. Men det eneste jeg husker er at det kommer både stank ut av pusten og rett ut av huden. Rett og slett fyllasvette. Og den som var på fylla er gjerne lettere bedøvet i forhold til stanken og vil ikke nødvendigvis merke selv at det stinker gammal fyll av ham. Mens en edru person vil merke det straks.
Vis hele sitatet...
Kjenner veldig godt igjen denne beskrivelsen, spesielt fra barndommenens år. Jeg tror det er barna som merker det best. Og først.

Alkoholikere kan dusje og pusse tennene 10 ganger og de vil fremdeles lukte. Kan også legge til overforbruk av parfyme, samt stanken av det hersens munnvannet Vademecum.
Sist endret av Kvinnen; 3 uker siden kl. 14:57.
Hvis du har møtt på en ordentlig alkis på bussen kan du lukte øl eimen i lang vei, da er det ikke kun ånden det lukter fra da er det klær, svette alt som er.
Alkoholånde er noe en edru person kjenner igjen på ett nanosekund,jeg kan ikke helt beskrive den lukta,men jeg kjenner nakke håre reise seg. Fordi jeg kjente den lukta ofte som barn.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Det er ånden som du sier. Ikke mer komplisert enn det.
Vis hele sitatet...
Ånden? Det er bare en brøkdel av det. Du svetter ut alkohol og å ta seg en dusj hjelper mere enn å pusse tenner.
Prøv å vær litt mer informativ.
Synes det luktet veldig giftig og kjemisk. Nesten litt som neglelakkfjerner/aceton + svette. Noen ganger også oppkast.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Synes det luktet veldig giftig og kjemisk. Nesten litt som neglelakkfjerner/aceton + svette. Noen ganger også oppkast.
Vis hele sitatet...
Spot on, gammal fyll lukter aceton.