Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2049
Windows Live(TM) Messenger-tjenestestaben sier (02:06):
Viktig servicemelding: Som en del av en nylig systemforbedring ber vi deg om å bytte e-postadresse for å kunne fortsette å logge deg på Windows Live(TM) Messenger-tjenesten.

Hvis du vil være sikker på at tilgangen din ikke blir blokkert, og hvis du vil ha mer informasjon, kan du gå til http://support.microsoft.com/gp/Messenger/nb

Som den superskeptiker jeg er, så tenkter jeg virus med en gang. Noen flere som har fått dette ? hvorfor må jeg isåfall bytte ?

IKKE gå inn på linken før det har blitt bekreftet at dette er sikkert.
Sist endret av Fredriker; 8. april 2009 kl. 02:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det ser helt legitimt ut, kjenner flere som har fått samme meldingen. Jeg vil tro at du bør gjøre som du blir bedt om. Og microsoft.com er en relativt sikker nettside.
Okei. fulgte linken og fikk meldingen :
Your Windows Live ID can't be changed

Your Windows Live ID can't be changed at this time.
Sitat av Fredriker Vis innlegg
Windows Live(TM) Messenger-tjenestestaben sier (02:06):
Viktig servicemelding: Som en del av en nylig systemforbedring ber vi deg om å bytte e-postadresse for å kunne fortsette å logge deg på Windows Live(TM) Messenger-tjenesten.

Hvis du vil være sikker på at tilgangen din ikke blir blokkert, og hvis du vil ha mer informasjon, kan du gå til http://support.microsoft.com/gp/Messenger/nb

Som den superskeptiker jeg er, så tenkter jeg virus med en gang. Noen flere som har fått dette ? hvorfor må jeg isåfall bytte ?

IKKE gå inn på linken før det har blitt bekreftet at dette er sikkert.
Vis hele sitatet...
Høres feil ut.
Hva skulle en systemforbedring ha og gjøre med din e-post adresse å gjøre?

EDIT: Du trenger forresten ikke linke til denne siden om du ikke er sikker på om det er virus eller ikke, lag en stjerne midt i eller noe. :-)
Sist endret av HStern; 8. april 2009 kl. 03:16.
Samme diskusjon går på hardware.no forumet

http://www.diskusjon.no/index.php?s=...wtopic=1096044

Syns det virker litt merkelig...
Dette er bare tull. De ville aldri bedt kundene sine om å bytte epost adresse.
Dette meldinger som har sirkulert lenge, jeg har fått mange sånne.
Noen ganger står det at man må betale for å bruke tjenesten, noen ganger blir du bedt om å bytte epost adresse. Jeg har blitt bedt om å klikke på en link for å bekrefte at jeg bruker msn kontoen min (lukter virus lang vei). De kan jo se at jeg logger meg på?
Jeg hadde trøbbel med og slette grupper på live og skrev en mailt supporten deres og jeg fikk som svar at de hadde noe trøbbel med noen live kontoer men jobbet med saken.
Jeg fikk en epost som ba meg rette kredittkort opplysningene mine for å bruke xbox live videre. Med en påfølgende link. Det stod at de ikke lenger kunne trekke penger fra kortet mitt men siden jeg fortsatt har tilgang har jeg ikke gjort noe med det gitt...
Har ikke fått meldingen ennå... Jeg har @hotmail.com, har det noe å si?
Sent ut ved en feil,det er bare og overse meldingen ingen forandringer er nødvendig.
http://windowslivewire.spaces.live.com/blog/
jeg har aldr fått denne meldingen. men jeg er ganske sikker på at det er ugler i mosen. bare lat som om du aldri har fått meldingen og lig unna linken.
Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
jeg har aldr fått denne meldingen. men jeg er ganske sikker på at det er ugler i mosen. bare lat som om du aldri har fått meldingen og lig unna linken.
Vis hele sitatet...
I og med at microsoft selv - på sine egne sider - har gått ut med en melding om at det var de som sendte den ut ved en feiltagelse (se linken i posten over din), så tror jeg man kan gå ut fra at det IKKE er noen ugler i mosen, og at linken ikke på noen som helst måte er "farlig" (denne gangen).
Sitat av mortimer Vis innlegg
Jeg fikk en epost som ba meg rette kredittkort opplysningene mine for å bruke xbox live videre. Med en påfølgende link. Det stod at de ikke lenger kunne trekke penger fra kortet mitt men siden jeg fortsatt har tilgang har jeg ikke gjort noe med det gitt...
Vis hele sitatet...
Fikk samme meldingen som deg. Fikk beskjed om at XBOX ikke kunne trekke penger, men meldingen så ekte ut..

Linken var til microsoft.com og alt så ut som det skulle.
Så tror kanskje meldinge er ekte og ikke noe scam.
Det høres ikke akkurat ut som virus, mer som Emailfisking. Personer som driver med spam fisker frem Emailadresser som faktisk blir brukt, så spammer de dem, trivelige greier.
joda men dette var en direktemelding på msn. og jeg ikke godtatt dem msn adresse som sendte meg den meldingen. så da må de nesten ha tilgang til å sende meld uten at jeg akseptere, det er nok bare de som kan ?
Har hørt det fra en venn jeg og... som har fått meldinger fra noen de ikke har lagt til. Send en klagemail du.
Sitat av jorossv Vis innlegg
Fikk samme meldingen som deg. Fikk beskjed om at XBOX ikke kunne trekke penger, men meldingen så ekte ut..

Linken var til microsoft.com og alt så ut som det skulle.
Så tror kanskje meldinge er ekte og ikke noe scam.
Vis hele sitatet...
Så du gjorde som instruksjonene sa?

Jeg venter til jeg ikke får koblet til live før jeg gjør noe som helst.