Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1604
Hei alle freakere
Da var det min tur til å legge ut noen bilder igjen, og siden jeg i går fant to frosker ute i varmen tenkte jeg at jeg måtte prøve å ta noen bilder. Jeg har ikke redigert noen av dem noe mye, bare endra litt med farger. Som sagt i tidligere poster så er jeg amatørfotograf, og velger derfor å se bort i fra flaming. Men konstruktiv kritikk og tips mottas med takk








Alle bildene ble tatt med Sony A200 og med 18-70 mm objektiv.

På forhånd takk for svar!
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Synes det var fine bilder, men tror heller det skylder motivet, enn det fototekniske. Selv om det for all del ikke er noen dårlig tekniske bilder altså. Blir bare veldig lett føler jeg. Fokus på motivet, uklar bakgrunn.

Likte forøvrig bilde 1 først. Synes det var det beste utsnittet, og hadde litt spenning i seg. Eneste litt irriterende var noen par gressstrå her og der, men bra bilder =)

Lykke til videre med amatørfotograferingen.
Det i midten var etter min mening det beste.

Men det kan fortsatt forbedres litt! Beskjær det en del på venstresiden, slik at det blir mer luft i blikkrettning på høyresiden. Det gjør bildet mer balansert og harmonisk =)
Gresset var forstyrrende, men ingenting du kunne gjort med det desverre.

Likte bilde 1 best, fikk litt stand-off feeling. David vs. Goliat.

Prøvde meg med b/w:
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Noen kommer sikkert til å kommentere på det, så jeg kan godt være denne: Litt lav skarphetsdybde/dybdeskarphet.

I tillegg: Gi EXIF!

Og: Hvordan er nå A200? Innebygget IS, right?

1: Skulle gjerne hatt med litt til på venstre side der. Antageligvis kutte en del på bunnen
2: Ah, nydelige farger. Halvpsykedelisk og noe utenom det vanlige. Du har ikke et som ligner der man kan se bakgrunnsfrosken enda bedre?
3: Tja, litt skjevt kanskje? I forhold til hvordan de sitter altså. Tipper du ikke har noe mer på venstre side her?
Trådstarter
Takker for svar
@Quazzy: Ja, og det hadde kanskje passet bedre med det gyldne snitt om jeg gjorde det.

@Elemental: Hold på å klippe gress da jeg fikk øye på dem, så var vel egentlig flaks at de i det hele tatt overlevde. Men det stemmer det du sa om bilde, fikk ihvertfall en slik følelse av bildet i svart/hvitt.
Syns bilde 2 var best, men ville gjerne sett at lit mere av frosken var i fokus. Tror billde hadde vært veldig bra om hele frosken hadde vært i fokus med uskarp bakrunn. Vinkelen bilde er tatt i kunne også vært annerledes, om du bare hedde gått litt mere til venstre så tror jeg du ville fått den perfekte vinkelen.
Spennende bilder! Spessielt bilde nr. 1 fikk veldig godt frem relasjoner i naturen. Bilde nr. 2 hadde vært (i mine øyne) eksepsjonelt om enten frosken var sidestilt litt til venstre og ned, slik at øyet havnet midt i det gyldene snitt, eller om hele frosken var vendt andre vei. Sånn som det er nå blir det for mye vekt på høyresiden av bildet. Bilde nr. 3 var "bare to frosker".
Trådstarter
Takk for bra svar Jonta!
Og som svar til nr. 2 så hadde jeg ingen andre bilder der man så bakgrunnsfrosken bedre, men jeg slenger opp bildet u-klippet:



Og på bilde nr. 3 så var det ikke mer bilde på venstresiden, så er ikke jeg som har klippet noe bort
ser veldig unaturlig ut, med tanke på at du har plassert de oppå en stein.. har du noen bilder av de mens de ligger i gresset?
Sitat av sum_user Vis innlegg
Takk for bra svar Jonta!
Og som svar til nr. 2 så hadde jeg ingen andre bilder der man så bakgrunnsfrosken bedre, men jeg slenger opp bildet u-klippet:



Og på bilde nr. 3 så var det ikke mer bilde på venstresiden, så er ikke jeg som har klippet noe bort
Vis hele sitatet...
Hvis du klipper vekk litt nede og litt til venstre på bildet får du mer fokus på frosken samtidig som øyet havner litt nermere det gyldene snitt. Likte det opprinnelige bildet mye bedre en det første du postet.
hest er best
epledisco's Avatar
Jeg syns personlig bilde 1 og 2 var finest. på nr 1 er det liksom et møte mellom stor og liten, ser ut som en stirreduell:P
på nr.2 er en stor frosk i bakgrunn, det var alt jeg la merke til først men etterhvert så eg den lille frosken litt blura i bakgrunnen. Fine bilder!
Sist endret av epledisco; 27. mai 2009 kl. 21:39. Grunn: skrivefeil
Likte bildene veldig godt :-)
Trådstarter
Sitat av nilsern Vis innlegg
Hvis du klipper vekk litt nede og litt til venstre på bildet får du mer fokus på frosken samtidig som øyet havner litt nermere det gyldene snitt. Likte det opprinnelige bildet mye bedre en det første du postet.
Vis hele sitatet...
Jeg skal prøve å få gjort det, men har bildene på laptopen og den er ikke her akkurat nå. Men skal prøve å få slengt opp noe nytt i morgen