Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 758
Jeg er på jakt etter Canon 40D, men det ser ut til at veldig få butikker har den nå. Har ikke sett noe salg slik de pleier å ha på utgående modeller! Er det bare tilfeldig at ingen butikker har den modellen?

Sjekket på hardware.no og fant huset til 5 795,- og JP selger kit objektivet til 1 245,-, det er jo en ganske så ok pris, noen som vet om et sted den er billigere?

Og har noen her handlet på Fotovideo.no og har dårlige eller gode erfaringer med dem?
Angående FotoVideo:

Jeg har aldri kjøpt speilrefleks der, bare digital kompakt og videokamera. De folka som jobber der har god peiling på hva de driver med. En kamerat av meg jobber hos FotoVideo i Oslo og han jobber som fotograf ved siden av. Anbefales på det sterkeste.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Nå finnes det forskjellige kit til de fleste kameraer, men antar at det er noe slikt som 18-55 mm f/ 3.5-5.6 eller noe i den duren? Mitt ville jeg droppet til fordel for 50mm f/1.8 II. Bruker nesten kun det, har ikke brukt 18-55 mm på lenge. Hva skal du fotografere?
18-55 mm f/ 3.5-5.6 i til 1 245 kan du glemme... Overhodet ikke verdt den prisen. Da kan du få mitt nesten ubrukte for halve prisen om så. Vil anbefale deg et annet allround-objektiv. 18-55 er bare plastikken, med dårlig glass og elendig optisk kvalitet
Regner med at det er snakk om det nye 18-55 mm kitobjektivet med IS til 1245,-

Og det er et greit zoomobjektiv til den prisen.

Når det gjelder det gamle uten IS så har jeg 2 slike og selv om det er plast så er ihvertfall mine gode optiske.
Dement
GothQueen's Avatar
Trådstarter
Nå spurte jeg ikke om det var et godt objektiv eller ikke, vi har forsåvidt allerede et slikt og er mer enn fornøyd i forhold til prisklassen, men det er fint å kunne ha et til hvert kamera. Når jeg snakker om kit objektiv så mener jeg så klart det objektivet som følger med så godt som alle kit fra Canon. Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS.

Men altså så lurer jeg fremdeles på om 40D faktisk er en utgående modell nå, hvor man kan få det billigst som nytt enten med den tidligere nevnte linsen eller bare huset og hvor seriøse Fotovideo.no er i handel og reklamasjon og ikke hvor seriøse de som arbeider der er som fotografer.

Jonta: 50mm f/1.8 II har jeg allerede...
Sist endret av GothQueen; 25. mai 2009 kl. 19:27.
40D er utgående ja, Canon pleier å si at den nye modellen "er et supplement til XXXD", akkuratt som når 450D og 500D kom. 50D skal visstnok være et supplement til 40D, men butikkene får ikke inn flere 40D, altså 40D går ut. Jeg er også på jakt etter 40D, og det billigste jeg har funnet er hos FotoVideo. Nå kom jo nettopp 500D, og "450D skal ikke gå ut", men ingen butikker får inn flere 450D. Samme greia.

Har veldig god erfaring med FotoVideo, har oppfatning av at de er veldig profesjonelle og vet hva de holder på med. Vet ikke hva du mener med om hvordan de er i handel, men har aldri hørt noe negativt om dem. Ser at en kar på akam.nos prisguide har klaget på servicen, men tror ikke du har noe å bekymre deg for. Hadde heller handlet der enn hos expert eller elkjøp.
Fotovideo.no er en flott leverandør. Ingenting å utsette på de =)
Jeg ville tuslet rundt å hørt med en del fysiske forhandlere. Det er mange som fortsatt har restelager på 40D som de ønsker å kvitte seg med til veldig ålreit pris. Lykke til
Dement
GothQueen's Avatar
Trådstarter
Så gikk jeg for huset fra FotoVideo, men litt usikker på hva slags minnebrikke dette kameraet bruker.
Ser dette er passende til 50D, passer det til 40D også? Ser de har en raskere type også, IV, men merker man stor forskjell på disse to når man tar bilder?

Litt kjipt å bestille feil, siden man ikke får byttet om man bryter pakningen for så å finne ut at det ikke passer.
40 og 50D bruker CF kort.

Ytelsesforskjellen er nok ikke enorm på de i kameraet, og SanDisk er et godt kjøp når det gjelder kort også.
Sist endret av Wipeout; 28. mai 2009 kl. 17:26.