Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1314
Hei. Vill gjerne spille av lyd på hjemmesiden min, når en trykker på en link.
Hvordan er denne html koden og hvilke lydfil format er best å bruke?
HTML støtter ikke lyd, du må nok bruke javascript eller sannsynligvis flash.

I tillegg vil jo siden lastes på nytt når linken trykkes, så lyden vil avbrytes med en gang den starter.
Sist endret av fuzzy76; 15. juli 2009 kl. 19:41. Grunn: tillegg
<a href="fillnavn.wav"> something </a>

??
Trådstarter
ok. Takk for svar.

Denne: <a href="fillnavn.wav"> something </a> Vill den ikke bare spille av en lyd?
Får vel lære meg litt Javascrip
den vil åpne filen i windows media player, gjør det her hvertfall
Jeg regner med at jeg snakker for alle (utenom deg) når jeg skriver dette, men det verste som er, er sider med uønsket lyd på.
Pratefant
http://www.2advanced.com

Såpass bra kan det bli. Men jeg vil også advare mot å legge inn lyd på hjemmesider, med mindre det er en show off side, slik 2 Advanced er. Denne siden er ment som en what-we-can-do for en webutvikler.

Men... Whatever floats your boat.
Trådstarter
Sitat av reallife Vis innlegg
Jeg regner med at jeg snakker for alle (utenom deg) når jeg skriver dette, men det verste som er, er sider med uønsket lyd på.
Vis hele sitatet...
Helt ening.

Men jeg vill ha en enkel men fancy klikke lyd, når man trykker på en link.

Det finnes hjemmesider med irriterende musikk og andre lyder som er helt ovendrevet, går nesten alderi tilbake dit.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
MÅ du gjøre det i HTML?
Kan du ikke gjøre det i AS3 eller Java?
http://www.schillmania.com/projects/soundmanager2/ er et javascript-bibliotek som bruker en skjult Flash-fil for å spille lyd. Det er nok en av de beste metodene for å gjøre dette.

Problemet er at lyden stoppes i det du sendes til en ny side, så isåfall må du skrive javascript som venter med å endre siden til lyden er ferdigspilt, og da vil det gå forferdelig tregt å bytte side.
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
I tillegg vil jo siden lastes på nytt når linken trykkes, så lyden vil avbrytes med en gang den starter.
Vis hele sitatet...
Det er da en lett sak å unngå med javascript.

Kan kanskje være verdt å ta en titt her. Sjekk ut JS-seksjonen deres, og prøv å tryll til deg frem til en ønsket knapp ved å lese FAQ/Manualen.
Sitat av ertsaas Vis innlegg
Helt ening.

Men jeg vill ha en enkel men fancy klikke lyd, når man trykker på en link.

Det finnes hjemmesider med irriterende musikk og andre lyder som er helt ovendrevet, går nesten alderi tilbake dit.
Vis hele sitatet...
Klikkelyd på linker er OGSÅ irriterende. Fordømt tull.
enig med atomet, pleier å gå ganske fort ut av sider jeg er på hvis det kommer uønsket lyd fra dem.
Trådstarter
Hehe, får prøve litt og se.
sett at du vil ha musikk som ikke avbrytes ved skifte av side, man du vel bare ja denne flash-fila og javascriptgreiene i en frame, og bruke en annen frame til å vise sidene du besøker på dette nettstedet.

og ja, jeg er klar over at du bare vil ha klikkelyd. det er _irriterende_
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av ertsaas Vis innlegg
Hei. Vill gjerne spille av lyd på hjemmesiden min, når en trykker på en link.
Vis hele sitatet...
Nei, det "vill" du ikke.
ok. Jeg har lakt denne ideen på is nå. Men vill fortsatt lære å gjøre det.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av ertsaas Vis innlegg
ok. Jeg har lakt denne ideen på is nå. Men vill fortsatt lære å gjøre det.
Vis hele sitatet...
Flott at du har gjort det, men jeg undres fortsatt på hvorfor du vil lære noe som er både unyttig og irriterende. Det er ikke som om du kommer til å være utlært innen dette om to uker.
Jeg er Autist, jeg må vite det. Jeg får ikke fred uten å vite...