Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 5232
Vigrid.no har nå kommet ut med leksehjelp på siden sin. Som dere kan lese her http://www.nettavisen.no/innenriks/article1071842.ece

Personlig synes jeg det er helt absurd at en nynasistisk organisasjon skal trenge gjennom hos unge gjennom leksehjelp og drive en slags skjult reklame for nynasisme. At nynasister skal rekrutere unge ved å vise en hjelpende hånd med lekser

Lurer veldig på hva andre mener om denne saken...
Det har pågått ganske lenge. Egentlig ikke noe å bry seg om, jeg tenker nok det bare er ungene til eksisterende medlemmer som gidder å benytte seg av tilbudet. Og uansett, de fleste vet jo at Vigrid er bullshit. Dersom ungen min skulle prøve å motta leksehjelp fra Tore Tvedt ville jeg stengt ham inne til han kom på bedre tanker, og mange tenker vel som meg.
Sitat av Leif Motorvei
Vigrid.no har nå kommet ut med leksehjelp på siden sin. Som dere kan lese her http://www.nettavisen.no/innenriks/article1071842.ece

Personlig synes jeg det er helt absurd at en nynasistisk organisasjon skal trenge gjennom hos unge gjennom leksehjelp og drive en slags skjult reklame for nynasisme. At nynasister skal rekrutere unge ved å vise en hjelpende hånd med lekser

Lurer veldig på hva andre mener om denne saken...
Vis hele sitatet...
Vigrid gjør alt i sin makt for å komme innenfor de unges miljøer og verve dem. De unge er fremtiden. Det er bare nok et nytt inngrep fra vigrid for å verve flere medlemmer.

og hva jeg syns om det? Tragiskt. Tror egentlig ikke det er noe å diskutere engang, for jeg tipper at de fleste er enige om saken :P hehe.

Gest: Tror ikke den leksehjelpen har pågått så veldig lenge at det gjør noe. Er i allefall litt rart at flere aviser kommer med "nyheten" på en dag.
Sist endret av bendiks; 27. mai 2007 kl. 23:42.
Sitat av Gest
Det har pågått ganske lenge.
Vis hele sitatet...
Er vel jeg som dårlig oppdatert da
Tror ikke det er siden du skal lese på når du skal pugge til en historie prøve.
Sitat av frgz
Tror ikke det er siden du skal lese på når du skal pugge til en historie prøve.
Vis hele sitatet...
Oppfordrer alle til å ta kontakt med de dersom du skal skrive særoppgave om holocost. Eller holoca$h som de kaller det. Lurer på om de hjelper til med tyskoppgaver også.
Sitat av max-mekka
Oppfordrer alle til å ta kontakt med de dersom du skal skrive særoppgave om holocost. Eller holoca$h som de kaller det. Lurer på om de hjelper til med tyskoppgaver også.
Vis hele sitatet...
Ja, de gutta der har nok spesialisert seg innen 2.verdenskrig
Sitat av Leif Motorvei
Ja, de gutta der har nok spesialisert seg innen 2.verdenskrig
Vis hele sitatet...

Du må ok være rimelig kritisk til informasjon fra dem. Kan hende man får en litt "feil" vinkling på ting og tang.
man bør generelt sett være kritisk til all informasjon fra ulike kilder , ikke bare fra vigrid...
Sant det reznor. Men noen kilder er mer troverdig enn andre. Og jeg vil påstå at det å spørre nynazister om 2.verdenskrig ikke er lurt.
Vurderer å sende inn et spørsmål bare for å høre på prooagandaen deres^^
Det blir vel en veldig nynasistisk vinkling på svarene?
Håper folk har vett nok til å holde seg unna, finnes nok av annen leksehjelp der ute.

Hadde vært morro og spurt om hjelp til historie der, sikter spesielt til 2 vk.
edit:morro i den forstand at det de sier er sansynligvis bare bull.
Sitat av C.Hendrix085
Det blir vel en veldig nynasistisk vinkling på svarene?
Håper folk har vett nok til å holde seg unna, finnes nok av annen leksehjelp der ute.

Hadde vært morro og spurt om hjelp til historie der, sikter spesielt til 2 vk.
edit:morro i den forstand at det de sier er sansynligvis bare bull.
Vis hele sitatet...
Problemet er jo at folk (ungdom, ofte usikre) nemlig ikke har vett no til å holde seg unna. Selve problemet er ikke at vigrid har leksehjelp, men problemet er at ungdommen oppsøker nettopp disse fordi de har leksehjelp, og fordi de er usikre på seg selv. Det er det som er skremmende. Skremmende at vigrid oppsøker ungdom på den måten.
De er vel desperate etter nye medlemmer. helst av den yngre garde.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Det fins en lang tråd om Vigrid (som nå er stengt her): http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=82110

Dette er ikke noe nytt og det er heller ikke noe nytt at Vigrid driver med propaganda.
Sitat av fredrikweb
Du må ok være rimelig kritisk til informasjon fra dem. Kan hende man får en litt "feil" vinkling på ting og tang.
Vis hele sitatet...
"Feil vinkling" er noe jeg vil kalle en underdrivelse av dimensjoner. Veldig mye av det som står på nettsidene deres er regelrett feil. Løgn og fanteri.
Hvilken aldersgruppe er det det er snakk om at de gir leksehjelp egentlig?
Er det barne- eller ungdomsskolenivå er det jo bare patetisk og viser at de ikke kan få medlemmer på andre måter enn å utnytte naive kids. Er det VGS har nok de aktuelle elevene sikkert bestemt vinklinga på oppgavene sine på forhånd og er ikke like lettpåvirkelige. Har de bestemt seg for Vigrid, så har de tatt et valg. De veit at det finnes alternativer og de veit forhåpentligvis hva de begir seg inn på. Og vi kan bare håpe de tar til vettet etterhvert. Liek, hallo - Vigrid?! Hva skjedde med Google og lærebøker?
Vigrid har tilbudt leksehjelp lenge, tror nok Tore (eller noen i vigrid) har tipset avisene selv nettopp for å få mer P.R. husk all P.R. er god P.R.
hvor mange treff tror dere Vigrid hadde på sine sider idag?
Kan ikke noen her hacke dem og legge inn f.ex. "what what in the butt"-videoen der istedet?
Min personlige mening er at alle burde ta avstand fra vigrid. Kansje noen småunger synes det er kult å få hjelp av sånne tullinger, men hvis du ser på nettsiden dems og ser hvor useriøst og rasistisk siden er så burde de fleste med litt vett i hodet holde seg unna!

Sitat av atomet
Kan ikke noen her hacke dem og legge inn f.ex. "what what in the butt"-videoen der istedet?
Vis hele sitatet...
jeg Hadde også blitt takknemlig hvis noen hadde fikset litt på siden dems
Sist endret av 3RD; 28. mai 2007 kl. 01:56.
Jeg ville bare informere for de som vurderer å kontakte siden for leksehjelp, at adressen er vigrid.net :P

Hadde vært moro å stille noen spørsmål som tydelig legger opp til at alt som står på siden deres og de tror på er bullshit, som f.eks "Hvorfor drepte Hitler så mange jøder under 2. verdenskrig?"
Greit nok at Vigrid ikke er den organisasjonen Norge bør være mest stolte av, men seriøst folkens, skjerp dere. Hvis dere mener de er tåpelige, patetiske, barnslige eller alle tre bør dere hvertfall ikke synke på like lavt nivå ved å ytre at dere vil gå til angrep på sidene deres.
Sitat av Gest
Det har pågått ganske lenge.
Vis hele sitatet...
Sitat av Leif Motorvei
Er vel jeg som dårlig oppdatert da [img]images/smilies/rolleyes.gif[/img]
Vis hele sitatet...
Jeg mener å ha sett den leksehjelpen tidligere. Jeg drev å diskuterte Vigrid med noen kompiser, vi sjekket ut sia dems, og jeg er ganske sikker på at vi fant en link som het leksehjelp. Dessuten kan ikke konseptet være så nytt når de alt har fått rekrutert en del medlemmer ved hjelp av det. Det som forundrer meg er nynazistenes tankegang. Jeg fatter ikke at det er lov å tenke slik. Vi vet vel alle hva de står for, og nettsiden er jo bare bullshit fra ende til annen. Vi snakker her hjernevasking på likhet med ekstremistene i kristendommen og annen religion, og dvs dyrking av samfunnsfiendtlige tanker.

Sitat av purity
Jeg ville bare informere for de som vurderer å kontakte siden for leksehjelp, at adressen er vigrid.net :P

Hadde vært moro å stille noen spørsmål som tydelig legger opp til at alt som står på siden deres og de tror på er bullshit, som f.eks "Hvorfor drepte Hitler så mange jøder under 2. verdenskrig?"
Vis hele sitatet...
Jeg så et ganske interessant program på TV i går. Det var en slags dokmentarfilm om Rudolf Hess, en av Hitlers nærmeste. Han og Hitler delte det syn at jødefordrivelsen var jødenes skyld. Hess tillot seg å gå ett hakk videre. Han sa at henrettelsene av dem også var deres egen skyld. Teorien hans var at jødene hypnotiserte tyskerne til å handle slik de handlet. Som dere skjønner var nok Hess en liten gærning...
Hamas tilbyr nødhjelp, Frelsesarmeen gir deg suppe, Vigrid gir leksehjelp.. Dette er en velbrukt vervemetode og ikke unormalt i det hele tatt, de fleste ideelle organisasjoner tilbyr mer enn kun et budskap.

Uansett vil jeg heller at ungdommen ber om leksehjelp hos Vigrid enn at de poster leksene sine på nFF.