Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1834
Satt å bladde litt i ett vitenskap blad, Science noe litt vag hukommelse. Der var det en slags "Hvordan lage hva" side. Der sto det om fosfor, og hvordan de brukte de "effektivt" i krig og hvordan dette grunnstoffet kom til. En luring for ett drøyt 100år siden hadde kommet på noe så smart som å koke urin....
Det resulterte i at han oppdaget noe gult lignende greier som idag har navne fosfor.
De nevnte videre at fosfor brukes idag til flammebomber (skumle greier) og fosforsyre, noe som man finner iblant annet cola.
Nå er ikke jeg den største alkymisten her, men så på EN måte kan jeg si at Coca Cola inneholder urin? Vet jo at det blir blanda og med andre stoffer bla bla bla. Men det er jo allikvel urin det kommer
Noen som har peiling? =)
Neppe... Man kan si at alle "forder" er biler, men ikke alle biler er forder. På en måte. Det ene inkluderer ikke det andre.
Forsfor ble oppdaget på 1600-tallet (ikke 1900-tallet). Det finnes ikke i gule former. Bare i hvit, rød og svart form.

Hvitt fosfor fremstilles ved å varme opp apatitt, kvartssand og koks til ca.1400 - 1600 grader. Da dannes det fosfor som samles opp under vann.

Rødt og svart fosfor dannes av hvit fosfor.

HVa i all verden du prater om, vet jeg ikke.
I gul håndsåpe heter fargestoffet som gir såpen gulfargen urea. Eller urin om du vil.

Sånn. nå vet du det
hmm, interessant=)
ville bare utvide min genialitet (som ikke er så høy)
MEN, det står faktisk at fyrn kokte urin.
Du fant ikke tilfeldigvis magasinet i "barneblader"-delen av bladhyllen?
Sist endret av porki; 24. februar 2006 kl. 17:09.
Det var ikke fosfor som ble kokt ut av urinen, men svovel.
Sovovel i urinen? Hvor mye er det snakk om her? La oss si 0,5 L urin, hvor mye svovel sitter du igjen med etter å ha kokt løsningen? Kan finne på mye jævelskap med svovel og men ikke så hypp på å sitte å koke min egen (eller andres) urin på kjøkkenet...hei mamma, lager eehh..løksuppe