Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4750
Har endel angst pga bipolar og legene kaster nevroleptica som seroquel etter meg. Tenkte å trappe meg av og heller lete opp noe som kunne fungere mer spesifikt på panikkangst, uro og depr. deschloroetizolam er jo ganske ny. Den har litt lavere potens enn etizolam men dobbelt så lang halveringstid noe jeg finner hyggelig Spiste nå 2mg etizolam og 6mg deschloro. Kan komme med tilbakemld senere.


Vet jo at jeg kan dra til amster og hente legal pot, etter foreskrivning av nederlandsk lege. ett godt følgeskriv fra en openminded lege gjør sikkert den prosessen rask og grei. Nen hørte at de hadde definert 3 mndt forbruk som 30 gram. Da blir det en dyr affære... noen som vet noe mer enn meg om de greiene der er jeg takknemlig om noen kunne oppdatere meg.

3mg etizolam + 6mg deschloroetizolam til. Eufori. Lurer på hvor langt til taket...

Må legge til at jeg tar alt sublingualt

2x 3mg deschloroetizolam, 1 flaske god rødvin pluss en inscence med banansmak og NM-2201. Sies jo benzo og alkohol er litt fyfy, men all things in moderation. Dessuten mangler etizolam benzenringen. De har en synergieffekt hvor de gjennsidig potenserer hverandre. Også en siste ting. Omgivelsene kan fort undre seg om tunga er vekselvis knallblå og knallrød
Sist endret av Castaneda; 12. oktober 2014 kl. 15:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hadde en fin opplevelse igår kveld. Håper de lar denne rc'n ifred. Men har kjent nok av skrekkeksempler på horrible abstinensreaksjoner, skjønt det fra faglig hold hevdes de er mildere enn tradisjonelle benzoer. Tror jeg kommer til å sette på bremsen. Vet det er ett malapropos men om noen vet endel om max-grenser for innførsel av medisinsk marihuana så er jeg takknemlig for info evt noen linker gjerne på pm. en fin dag til alle.
Nå har jeg ikke erfaring med de medikamentene du nevner, men har fått utskrevet en del benzo igjennom de siste årene. De fungerer fint i en kortere periode, men brukes det over lenger til kan det gi ganske kjipe abstinenser som kan vare relativt lenge. Medikamentene og alkohol i seg selv går vel sikkert greit, stryker vel ikke med, men anbefaler deg å være litt forsiktig, spesielt i depressive faser. Alkohol kan forverre depresjonen og benzodiasepinene kan gjøre deg mer likegyldig som igjen kan resultere i økt fare for suicidalitet.

MEN, alkohol og benzo er nå i hvert fall bedre enn antidepressive medikamenter imo. Utløser ikke mani/hypomani. De resulterte i to arrestasjoner og en tvangsinnleggelse i løpet av ett år for meg.

Det jeg skriver er kun basert på egne erfaringer og trenger ikke nødvendigvis gjelde for deg.
Det er jo ikke direkte benzo da benzenringen er byttet ut med:

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Thiophene
Men hvis jeg har forstått det riktig så binder de seg vel opp til blant annet benzodisepinreseptorer? I så fall vil vel virkningsmekanismen og påfølgende abstinenser være det samme som ved tradisjonelle benzo? Dette er langt utenfor mitt fagfelt og jeg har ikke lest meg opp veldig så mulig jeg er helt på viddene. Hvis ikke så høres det ut som noe for meg

Er nok en drøss av folk her som kan akkurat mer om faglige rundt hvordan dette påvirker nervesystemet o.l enn meg, men jeg har erfart at sedative medikamenter eller alkohol for den sakens skyld kan gi uheldige virkninger, spesielt i kombinasjon for oss bipolare.

Det som er håpløst med å ha bipolar lidelse. Medisinering er fryktelig vanskelig fordi mange tradisjonelle medikamenter innenfor psykiatrien kan gi uheldige utslag for en som er manisk depressiv.
Som f.ex seroquel. Dirty drugs. Og kan gi blant annet overvekt og diabetes. Ja bipolar er noe herk. CBD er også en mulig alternativ vei å gå for stabilisering. Usikker på det juridiske rundt den substansen. Men om en skal medisinere bipolar med weed bør en gå for indica pga cbd innholdet.
Sist endret av Castaneda; 13. oktober 2014 kl. 15:08.
Sitat av Castaneda Vis innlegg
Håper de lar denne rc'n ifred.
Vis hele sitatet...
Det har kommet en lov i Norge, som gjør så å si alt av rc ulovlig. Etter et veldig kjapt søk kom jeg frem til dette: http://lovdata.no/artikkel/ny_forskr...narkotika/1182

så nei, de lar ikke rc`ene ifred x)
Om det er den mye omtalte derivatloven du refererer til, er ikke den satt ut av funksjon? Kappløpet mellom kjemi-designere og rettsinnstansen pågår nå enda. Vet alle kan havne i heisen om de bestiller ting som har stått på narkolista slik som jwh stoffene, mdpv, 2c-stoffene osv.... men dersom de er nyutviklet blir de, om stoppa i tollen, definert som legemidler. Enten (høyst sannsynlig om det er "normale" kvanta for egen bruk) så får en brev i posten med spørsmål om en kan vise resept (j.før loven om legemiddelimport innenfor eøs-avtalen). Og når den uteblir destrueres eller returneres forsendelsen. I værste fall risikerer en bot for forsøk på innførsel av legemiddel uten resept som ligger på, såvidt jeg vet, ca 5000 kr. Surt men shit happens.
En tidligere flamme av meg har fått en del problemer knyttet opp mot denne loven, så tviler sterkt på at den er satt ut av funksjon. Hun har 50g med mdpv samt en god del a-pvp å svare for kan du si x)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Kan du ikke bare kjøpe benzo i norge å slippe å bestille på nett?
Sitat av Psyguy Vis innlegg
Det har kommet en lov i Norge, som gjør så å si alt av rc ulovlig. Etter et veldig kjapt søk kom jeg frem til dette: http://lovdata.no/artikkel/ny_forskr...narkotika/1182

så nei, de lar ikke rc`ene ifred x)
Vis hele sitatet...
En ting har du rett i; og det er at de ikke lar RC'er i fred. Det som er feil er at den nye forskriften rammer f.eks. etizolam. Det er ikke "narkotika" men "et legemiddel" (og "alt" kan defineres som legemiddel etter den supervage legemiddelloven, har de funnet ut).

Helt ærlig tror jeg ikke jussen på området hadde holdt i det hele tatt i en rettsak, men praksis er at de stopper alt som KAN brukes til "noe vi ikke liker", og om noen skulle ta det til retten fordi det er bullshit, så ender det bare opp med en ny lov.

Sitat av Psyguy Vis innlegg
En tidligere flamme av meg har fått en del problemer knyttet opp mot denne loven, så tviler sterkt på at den er satt ut av funksjon. Hun har 50g med mdpv samt en god del a-pvp å svare for kan du si x)
Vis hele sitatet...
Det er enten fordi MDPV faktisk går som "narkotika" (man må ha mastergrad i kjemi eller noe for å vite slikt, det er bare å lese definisjonene), eller så er det brudd på "legemiddelloven" i og med at det er langt over 3 måneders forbruk, og hele greia er bullshit uansett.

Be henne om å ringe legemiddelverket og bare spørre sånn helt generelt om stoffet er "narkotika". Ved første øyekast på molekylstrukturen ser det faktisk ikke ut som "narkotika". Verken politi eller tollvesen har den fjerneste anelse på hva som nå er "narkotika" og ikke, rett og slett fordi de ikke har doktorgrad i kjemi eller farmakologi. Det er veldig stor forskjell i strafferamme på 50g "narkotika" og 50g "legemiddel", selv om begge deler vil føre til en streng straffereaksjon...
Sist endret av phish; 15. november 2014 kl. 02:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.