Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 582
Jeg og en annen kamerat satt nettopp å kjørte cmd (kommandovinduet) på en elevs (også en venn) PC ved å taste inn :start: start goto:start: og lagre det som .bat fil, som sikkert mange kjenner til.
Så hørte jeg en annen som sa at man kunne slå av andres PC'er over nettverket.
Så man kan f.eks. skrive til vedkommende: "Hadebra... 3...2...1" også slår PC'en seg av.

Har ikke peiling på hva jeg skal søke etter så trenger ingen flaming fordi jeg "ikke klarer å bruke Google".

Uannsett, takker for svar fra noen som vet noe
Sist endret av SameGeriljaen; 5. desember 2007 kl. 13:04.
'Shutdown -i'

Prøv det, du bør forstå det. Det funker ikke hverken over internett eller de fleste PCer.
Det kommer opp en varsel med nedtelling. Hvor lang den skal være bestemmer du selv.
Kan avsluttes med 'shutdown -a'.

Du hadde funnet det med en gang om du hadde søkt etter shutdown her på forumet.
Sist endret av hedningen; 5. desember 2007 kl. 13:16.
Sikkerhetsklarert
Siden det har vært litt snakk om "bruk google" type svar så skal jeg prøve å forklare deg hvordan man søker.

google har et søkefelt, der man taster inn søkeordene du vil at den skal se etter.

I ditt tilfelle så vil du skru av maskiner over nettverket, de logiske søkeordene ville da bli "remote" "shutdown" og "network", sleng på en "winxp" for å begrense søket.

Du får da denne søkestrengen:
http://www.google.no/search?hl=no&q=...s%C3%B8k&meta=

Her har du en del relevante treff, og også noen treff på 3.parts programmer som lar deg gjøre dette. Treff #4 er interessant, og gir deg denne siden:

http://www.diskusjon.no/lofiversion/...p/t546368.html

Hvor vi finner denne kommandoen for CMD:
"shutdown -s -m \\datamaskinnavn"
Vis hele sitatet...
Sist endret av Pjukern; 5. desember 2007 kl. 13:55.