Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3604
Hei.

Har funnet et trådløst nettverk som jeg bruker. men når jeg prøver å gå inn på naboens router så får jeg seff at jeg må skrive passord. og jeg har prøvd di mest vanlige passordet som U=admin, pass=admin eller en av delene. men ingen av dem funker. er det noen muliget for å gjøre dette på en annen måte. brutforce eller noe lignende
Enkelt! Du tar deg en tur ned til naboen, enten på besøk eller om du skal låne noe. Mens du er alene lurer du deg bort til nettverksboksen og skriver ned koden. Så spiller du syk, stikker opp (eller ned) til ditt eget hus. Tast inn koden og du er på internett. (Vis han da ikke har endret koden skal denne funke.)
Hvorfor skal du inn på selve routern?
søk på routernavnet i google så finner du default passord, funker nesten hver gang :P
Sist endret av killerbill; 10. januar 2011 kl. 12:44.
Hvorfor jeg skal inn på selve routern er vel for å åpne porter. lol. hva ellers gjør man der

jeg har prøvd default passord som sagt tidligere i innleget. men disse fungerer ikke. finnes det da noen andre alternativer? ikke som å gå ned til naboen. det er et dårlig svar
Da får du bruteforce, ingen annet måte siden naboen din har byttet passordet.
Sitat av the-mazter Vis innlegg

jeg har prøvd default passord som sagt tidligere i innleget
Vis hele sitatet...
admin er ikke default på mange merker så kan ikke se dette står tidligere i innlegget at du har prøvd default når du kun har prøvd admin ? ( med mindre du veit 100% sikkert at dette er default til den type router du prøver å komme deg inn på, noe du ikke skriver noe om )



Men er det ikke ganske sjeldent at dem bytter passort på router men ikke nettverket ? syns det virket rart med mindre du har fått det av han eller noe ?
kan noen si meg hvor sårbar jeg er med et nett med WPA IKTP~ med et passord på 40-60 tegn i 0-9 a-z A-Z? Blir så jævla paranoid. jeg bytter det annenhver dag stort sett. siden jeg har ganske mye trafikk over det, så vil det bli lett å fange nok pakker til å sparke opp døra? eller er det rimlig trygt når jeg har så mange tegn? er vel det.
Sitat av psilonaut Vis innlegg
kan noen si meg hvor sårbar jeg er med et nett med WPA IKTP~ med et passord på 40-60 tegn i 0-9 a-z A-Z? Blir så jævla paranoid. jeg bytter det annenhver dag stort sett. siden jeg har ganske mye trafikk over det, så vil det bli lett å fange nok pakker til å sparke opp døra? eller er det rimlig trygt når jeg har så mange tegn? er vel det.
Vis hele sitatet...
Du er rimelig trygg.
Sitat av psilonaut Vis innlegg
kan noen si meg hvor sårbar jeg er med et nett med WPA IKTP~ med et passord på 40-60 tegn i 0-9 a-z A-Z? Blir så jævla paranoid. jeg bytter det annenhver dag stort sett. siden jeg har ganske mye trafikk over det, så vil det bli lett å fange nok pakker til å sparke opp døra? eller er det rimlig trygt når jeg har så mange tegn? er vel det.
Vis hele sitatet...
Hvis du setter opp med WPA2-PSK AES og bruker 40-60 tegn er det ca. bombesikkert.
Er jeg trygg med WPA personal med en kode som er mellom 8-12 tegn lang, bestående av både tall og bokstaver?
Sitat av Euforia Vis innlegg
Er jeg trygg med WPA personal med en kode som er mellom 8-12 tegn lang, bestående av både tall og bokstaver?
Vis hele sitatet...
Knekkes over en kopp kaffe.
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Knekkes over en kopp kaffe.
Vis hele sitatet...
virkelig? hva kan jeg gjøre for å øke sikkerheten?
Sitat av Euforia Vis innlegg
virkelig? hva kan jeg gjøre for å øke sikkerheten?
Vis hele sitatet...
Ops, beklager, jeg leste WEP. Jeg blander mellom de to av og til.
Kan ikke noen gi meg noen tips på hvordan jeg finner ut WEB interface passordet for å komme inn å åpne porter osv. en å skrive masse annet tull. har dere ikke svar så ikke skriv noe. enkelt og greit, er lei av små drittunger
Eat to bite?
Curver's Avatar
Hva med å bruke denne? http://freak.no/forum/showthread.php?t=59313 Den er laget av nff sin egen Ranvik!
Sitat av the-mazter Vis innlegg
Hvorfor jeg skal inn på selve routern er vel for å åpne porter. lol. hva ellers gjør man der

jeg har prøvd default passord som sagt tidligere i innleget. men disse fungerer ikke. finnes det da noen andre alternativer? ikke som å gå ned til naboen. det er et dårlig svar
Vis hele sitatet...
FIY, er en del andre ting man kan gjøre når man har kommet inn på routeren. Blant annet bytte passordet. Og om naboen din ikke er veldig flink med data og IT kan kanskje det være litt kjipt.

Og en ting til.. Det er ikke veldig mange som får lyst til å hjelpe deg med den tonen du har. Det er ikke sånn at de er her bare for deg, det er ikke sånn at du betaler dem for å hjelpe deg, de er her fordi de vil.
DU er en drittunge som vil prøve å hacke nettet til naboen din!
Hvis du går ned til naboen også spør du om du kan låne det trådløse internettet hans litt, så skriver han inn passordet for deg, kan du fint finne det igjen på din pc hvis du har vært koblet til nettverket, men da gjelder det å godprate med naboen da
Noe som kan hjelpe er hvis du oppgir hvilken ISP det er snakk om og hvilket fabrikat ruteren er.

Mange rutere som har et auto generert passord, basert på mac-adresse e.l.

Mer info hvis du følger tipset til Curver:
Sitat av Curver Vis innlegg
Hva med å bruke denne? http://freak.no/forum/showthread.php?t=59313 Den er laget av nff sin egen Ranvik!
Vis hele sitatet...
@Trådstarter...
Frister veldig lite å hjelpe deg med den tonen du har, last heller ned på ditt eget nett!


Sitat av Euforia Vis innlegg
virkelig? hva kan jeg gjøre for å øke sikkerheten?
Vis hele sitatet...
WPA knekkes relativt enkelt, hva du burde bytte til avhenger av hva routeren din støtter. Kunne du gitt os en liste så kunne vi ha funnet den krypteringen som er den sikkreste.
Sitat av Euforia Vis innlegg
DU er en drittunge som vil prøve å hacke nettet til naboen din!
Vis hele sitatet...
Han er ikke nødvendigvis drittunge for å hacke seg inn på naboens ruter. Og det er ikke naboens nett han skal inn på, men routeren, stor forskjell.

Men som svar til trådstarter, så kan det jo alltids være en mulighet å bare snakke med naboen din da Eller sjekk noen hackforums, finnes et godt norsk et. Kan også gå raskere en å leite etter det på freak
Takk Awarize. er ihvertfall noen som hjelper meg her