Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 8584
Hallo, jeg har tenkt litt og jeg har tenkt å kjøpe en ny mobil, en tuch mobil ville jo vært flott, men hvem? Jeg er fult og helt klar over at dette går på smak og behag.

Appel har jo veldig mange apps fra appstore, men hva med Desire? det er noen som sier at det kommer flere apps til HTC nå siden Desire kommer ut. Jeg vill også ha en robust mobil (Vet at tuch ikke er über robust)

Hva mener dere? (jeg må ha en mobil uten abonnement)

Takk
JEG ville gått for en HTC Desire, har hatt iphone 3g men da jeg fikk HTC'en kvitta jeg meg raskt med den
Sitat av RaiserTeos Vis innlegg
JEG ville gått for en HTC Desire, har hatt iphone 3g men da jeg fikk HTC'en kvitta jeg meg raskt med den
Vis hele sitatet...
Hva med apps da? Mye forskjell på de?
http://www.android.com/market/#app=m...inditsouthpark

Dette er bare noen av appsa du kan finne på market, men er det noen spesielle apps du leter etter?
Sist endret av RaiserTeos; 5. august 2010 kl. 15:07. Grunn: skriveleif
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Følte en stor trang til å gå OT.

Det heter ikke Appel 4G, det heter faktisk iPhone 4.
Det heter ikke tuch, det heter Touch.

Dessuten får du neppe iPhone 4 uten abbonoment.
Vis hele sitatet...
Beklager så meget, herre. Skal jeg slette tråden for å gjøre deg fornøyd?

Du skjønner jo hva jeg mener da -.-

http://www.apple.com/no/ selger vell uten abbonoment?
Sist endret av Rain Man; 5. august 2010 kl. 15:11.
Man får Iphone uten abonoment, men kun hos noe butikker tror jeg
Jeg vil tro det er lettere å få apps til iPhone 4.

Skal du ha HTC, ville jeg definitivt venta til HTC EVO kommer.
Gidder du ikke vente, gå for iPhone 4
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Dessuten får du neppe iPhone 4 uten abbonoment.
Vis hele sitatet...
Apple.no selger iPhone 4 ulåst og uten abbonement.
Sitat av Jailbait Vis innlegg
Jeg vil tro det er lettere å få apps til iPhone 4.

Skal du ha HTC, ville jeg definitivt venta til HTC EVO kommer.
Gidder du ikke vente, gå for iPhone 4
Vis hele sitatet...
Kommer den til å ligge på en dyr pris?
Definitivt, men så er jo både iPhone 4 og HTC Desire dyre telefoner. Uten at jeg vet, vil jeg tippe EVO er 1000-1500,- dyrere.
Nå har jeg aldri eid en HTC, bare testa en (med Windows) for noen år siden. iPhone kjøpte jeg fra USA med en gang den kom. Hadde den første i rett over året, så kjøpte jeg en 3G. Fikk iPhone 4 i går, og grunnen er vel at jeg bare ikke klarer å snu, hehe. Greit nok at det ikke er de råeste telefonene på markedet, og man kan sikkert krangle lenge og vel om Apples kontrolfreaksyndrom, men alt dette er irrelevant for meg. Jeg er såpass fornøyd med telefonene at jeg bare har holdt meg til dem. Rett og slett.
Ville bare si det om robustheten til HTC telefoner; Helt ekstremt god

Jeg har Nexus one, mistet den tusen ganger i betonggulvet hjemme, ikke så mye som en ripe, og hvertfall ikke knust skjerm, som jeg har hørt skjer kanskje fort med en iPhone? HTC er anbefaler jeg på det sterkeste!
Anbefaler på det sterkeste HTC Desire. Har hatt den nå siden den kom ut og er helt frelst! skulle egentlig bare ha den i en mellomperiode fra april til iphone 4 kom ut, for å så kjøpe iphone 4, men det ser ut som om htc har fått en ny kunde.!
HTCen er meget robust, og tåler en del, og har ett slags gummibelegg på baksiden som er sykt herlish når man bruker telefonen. Jeg ser fortsatt at folk sier at iPhone er helt umulig å lage riper i, jeg har hatt 4 iphoner, og riper har jeg hatt i alle skjermene, HTC derimot!
Desiren er sykt rask, brukervennlig og grei batteritid til å være en touch telefon. mange klager over batteritiden, men de har kjørt ett par oppdateringer den siste mnd som har forbedret ytelse og batteritid merkverdig, så om du leser gamle tester og slik, ta batteridtiden med en klype salt. den kjører forøvrig bakrunnsoppgaver på en mye greiere måte enn iphone, da alle oppgaver kan legges i bakgrunnen. den har android 2.2 som er awesome.
men android marked er litt sjevvi, i norge kan man kun laste ned programmer som er gratis, men ryktene går om at dette snart skal forbedres på du finner de fleste programmer du trenger!

prisen er også fin: http://www.lefdal.com/product/teleco...sire?scid=1710
Sist endret av existed; 5. august 2010 kl. 18:31.
Sitter på en iPhone 4 nå. Det er til å anbefale!
Sitat av Jailbait Vis innlegg
Definitivt, men så er jo både iPhone 4 og HTC Desire dyre telefoner. Uten at jeg vet, vil jeg tippe EVO er 1000-1500,- dyrere.
Vis hele sitatet...
Wrong. Iphone er en dyr telefon. Å kalle Desire dyr når den knapt ligger over 3500,- uten abbo er bare tøys. Man får EKSTREMT mye telefon og moro for en ok slump penger.

Sitat av mo3 Vis innlegg
Sitter på en iPhone 4 nå. Det er til å anbefale!
Vis hele sitatet...
Nøyaktig hva får du ut av å sitte på telefonen? Og mister du forresten signalet da også?

----

Personlig anbefaler jeg deg å vente til september, da det går rykter om en ny HTC Desire (HD) med 4.3" skjerm, 8mpx kamera samt at den er støpt i en aluminiumsbody slik som Legend.
Sist endret av tafsern; 5. august 2010 kl. 18:42.
For dere som venter på htc evo, så er det dessverre sånt at det ikke kommer til norge, men dermed htc desire hd kommer som en erstattning til europa markede. Selv har jeg en htc hd2 med android, som forsåvidt funker ekstremt bra når man legger det inn på hovedminne osv. 4.3 " skjerm for appel 4 til å se ut som en stein i forhold :P
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Hallo, jeg har tenkt litt og jeg har tenkt å kjøpe en ny mobil, en tuch mobil ville jo vært flott, men hvem? Jeg er fult og helt klar over at dette går på smak og behag.

Appel har jo veldig mange apps fra appstore, men hva med Desire? det er noen som sier at det kommer flere apps til HTC nå siden Desire kommer ut. Jeg vill også ha en robust mobil (Vet at tuch ikke er über robust)

Hva mener dere? (jeg må ha en mobil uten abonnement)

Takk
Vis hele sitatet...
Om du vil ha en robust telefon så er det kun ett valg: Desire. Makan til en superkompakt telefon skal du lete lenge etter!

Hadde iphone selv til jeg fikk meg Desire og ble kvitt iphonen ganske så fort siden.

Det er mindre apps på Android market, men synes selv det er bedre med Android Market pga at det er helt fritt fram for noen å lage en app. Å drive sensur som Apple gjør, gjør meg bare kvalm(vet det hjelper mot virus o.l., men det er bare en faktor)


Alt i alt, så er jeg 99% sikker på at HTC Desire er noe som faller i smak, Iphone 4G også for all del, men have in mind at Iphone er oppskrytt som bare det.

Utifra pris så synes jeg ikke Iphone er verd prisen 5-6k for en telefon som i praksis er dårligere enn Desire til 2500-4000.-. Pluss at det er så mye feil med iphonen, som sikkert alle har fått med seg hittil!


Men, Lykke til!


Mvh
Imba
Det begynner å bli en del av disse trådene nå gitt.

Jeg ser at en del klager på at iPhone får riper og skader dersom man kaster den i bakken en rekke ganger. Newsflash: man skal ikke kaste telefonen i bakken.

Jeg har brukt begge telefonene (dog 3GS, ikke 4), og min personlige erfaring er at iPhone er et godt stykke foran Desire. Desire var i mine øyne så irriterende at den ble lagt i skuffen til fordel for en Nokia E71. Den ligger der fortsatt. Når det er sagt betyr det ikke at du vil synes den er like ubrukelig, da slike ting ofte er mye smak og behag. Jeg vil anbefale deg å prøve i alle fall en av telefonene før du bestemmer deg
Sitat av Glykose Vis innlegg
Det begynner å bli en del av disse trådene nå gitt.

Jeg ser at en del klager på at iPhone får riper og skader dersom man kaster den i bakken en rekke ganger. Newsflash: man skal ikke kaste telefonen i bakken.

Jeg har brukt begge telefonene (dog 3GS, ikke 4), og min personlige erfaring er at iPhone er et godt stykke foran Desire. Desire var i mine øyne så irriterende at den ble lagt i skuffen til fordel for en Nokia E71. Den ligger der fortsatt. Når det er sagt betyr det ikke at du vil synes den er like ubrukelig, da slike ting ofte er mye smak og behag. Jeg vil anbefale deg å prøve i alle fall en av telefonene før du bestemmer deg
Vis hele sitatet...
Du er spesiell mann!
Hva trekker ned med Desire/Android?
Sitat av Glykose Vis innlegg
Desire var i mine øyne så irriterende at den ble lagt i skuffen til fordel for en Nokia E71. Den ligger der fortsatt. Når det er sagt betyr det ikke at du vil synes den er like ubrukelig, da slike ting ofte er mye smak og behag. Jeg vil anbefale deg å prøve i alle fall en av telefonene før du bestemmer deg
Vis hele sitatet...
Fint at du i en iPhone Vs. Desire-tråd er så utdypende. At HTC Desire var irriterende sier nok de fleste veldig, veldig lite.

- Hva er irriterende med Desire?
- Hva gjorde Nokia E71 bedre?
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hva trekker ned med Desire/Android?
Vis hele sitatet...
eneste jeg kan komme på er android marked. plages også litt med problemer med å se skjermen i sterk sollys, men nå bytter vel desire leverandør av skjermer(?)

kan ikke komme på noe annet.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hva trekker ned med Desire/Android?
Vis hele sitatet...
Har inntrykk av at Android ofte mangler en del kommersielle programmer og spill.
Monkey Island SE for eksempel.
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Hallo, jeg har tenkt litt og jeg har tenkt å kjøpe en ny mobil, en tuch mobil ville jo vært flott, men hvem? Jeg er fult og helt klar over at dette går på smak og behag.

Appel har jo veldig mange apps fra appstore, men hva med Desire? det er noen som sier at det kommer flere apps til HTC nå siden Desire kommer ut. Jeg vill også ha en robust mobil (Vet at tuch ikke er über robust)

Hva mener dere? (jeg må ha en mobil uten abonnement)

Takk
Vis hele sitatet...

iphone + jailbreak = profit!
Sitat av kazoo Vis innlegg
Har inntrykk av at Android ofte mangler en del kommersielle programmer og spill.
Monkey Island SE for eksempel.
Vis hele sitatet...
Spillte Monkey Island senest igår på HTC Desire'n
Sitat av kazoo Vis innlegg
Har inntrykk av at Android ofte mangler en del kommersielle programmer og spill.
Monkey Island SE for eksempel.
Vis hele sitatet...
Android mangler stort sett alt slikt fordi Android Marked ikke er åpnet i Norge enda. Men med tanke på hvor mye Android-baserte mobiler som blir aktivert i Norge hver dag kan det ikke være lenge til det blir åpnet.
Sitat av tafsern Vis innlegg
Wrong. Iphone er en dyr telefon. Å kalle Desire dyr når den knapt ligger over 3500,- uten abbo er bare tøys. Man får EKSTREMT mye telefon og moro for en ok slump penger.
.
Vis hele sitatet...
Wrong. De er begge dyre telefoner, selv om Iphone er litt dyrere enn HTC'en.
Samma det om man får EKSTREMT(..) mye telefon utav den, det forandrer ikke det faktumet at 3500 kr er en god del penger..
Hvis noen kunne lånt en iPhone 4 i 1 måned, så HTC Desire en måned etterpå for så å komme med en konklusjon så ville vi fått litt mer realistiske svar her.

Alle de trådene her går for det meste på hva man har selv og velger å "beskytte".


Inntrykket jeg har:

iPhone 4 : ekslusivit og stilrent design + appstore som har _alt_ og Cydia som har resten.

HTC : Mer "åpen" telefon. Slipper å være bundet til iTunes og Apple sin A4-stil + litt mer spennende software design.
Sist endret av Source; 5. august 2010 kl. 21:55.
http://www.aftenposten.no/meninger/k...cle3681699.ece

"Det fascinerende er at de to nye lederselskapene er så diametralt motsatte. Apple er elitistisk, dyrt, lukket, disiplinert, lekkert, helhetlig, strengt og maktsykt. Google er åpent, vennlig, udisiplinert, retningsløst, rotete og halvveis."

veldig bra sagt
Hvordan er det egentlig å jailbreake iPhone 4? Har jailbreaked min iPod Touch 2. Gen, og den er en av de tidlige utgavene der man slipper å koble eingsen til en pcen hver gang man skal skru den på osv. Hvordan vil dette bli på iPhone 4? Har det kommet en fungerende jailbreak til den ennå?
Det er minst like mange apps til HTC/android, men alle android applikasjonene er gratis. I tilleg er HTC en del billigere enn Apple, nå hører det med til historien at jeg kjøper meg en HTC Wildfire til mandag...
Hva med personlig preferanse?
Sitat av OlavGal Vis innlegg
Ville bare si det om robustheten til HTC telefoner; Helt ekstremt god

Jeg har Nexus one, mistet den tusen ganger i betonggulvet hjemme, ikke så mye som en ripe, og hvertfall ikke knust skjerm, som jeg har hørt skjer kanskje fort med en iPhone? HTC er anbefaler jeg på det sterkeste!
Vis hele sitatet...
Vel, jeg er en fordømt kløne, og har mista iphonen min (3g) vanvittig mye i gulvet, og også flere ganger i asfalten (tips: ikke smart å sykle over fortauskant akkurat når man tar mobilen opp av lomma), og den har faktisk holdt fint. Det eneste som har skjedd er at blåtannchipen døde for litt siden, noe jeg mistenker at har sammenheng med en telefonen fikk en tur i en sølepytt ved det tidligere nevnte uhellet: Opp fortauskant på sykkel, mobil i bakken, spretter litt bortover og rett ned i en sølepytt. Da trodde jeg den skulle være død, men faktisk ikke. Litt senere ble blåtann veldig ustabilt og døde etterhvert, men bortsett fra det er det bare litt riper.
Sitat av mini_me Vis innlegg
Det er minst like mange apps til HTC/android, men alle android applikasjonene er gratis. I tilleg er HTC en del billigere enn Apple, nå hører det med til historien at jeg kjøper meg en HTC Wildfire til mandag...
Vis hele sitatet...
Folk flest sine erfaringer er at, ja, det er minst like mange apps til HTC/Android, men, kvaliteten på disse appsene er ikke helt på nivå med den gjennomsnittlige appen på Appstore.
Sitat av s1gh Vis innlegg
Fint at du i en iPhone Vs. Desire-tråd er så utdypende. At HTC Desire var irriterende sier nok de fleste veldig, veldig lite.

- Hva er irriterende med Desire?
- Hva gjorde Nokia E71 bedre?
Vis hele sitatet...
Folk har for vane å spore helt og fullt av med en gang man begynner å bli mer spesifikk i kritikken av Android, dette var et forsøk på å unngå det. Du kan jo bare se her, folk blir sinte med en gang noen har et problem med Android og klarer ikke å innse at ikke alle er like fornøyde.

Mitt største problem er lite konsistens. Et lite eksempel: prøv å avinstallere et program med den innebyggede avinstallereren. Du vil merke av knappen "OK" bytter side fra en screen til en annen. Slike ting er gjengående og vitner om lite fokus på guidelines.

En annen ting som irriterer meg er hardwareknappene. Hvorfor skal man ha en egen meny-knapp? Det er valgfritt å implementere funksjonalitet for den når man utvikler, så man vet egentlig aldri om den gjør noe i et program. Det er til og med stor forskjell på om de innebyggede applikasjonene implementerer funksjonalitet for denne knappen. Jeg sliter også med å se nytten i den optiske knappen, som ikke gjør annet enn å forstyrre dersom jeg holder telefonen på en uvanlig måte og kommer borti den. Jeg har enda ikke funnet noe man kan gjøre med denne knappen som man ikke kan gjøre ved å trykke på skjermen (hey, det er tross alt en touch telefon, hvorfor skal man IKKE trykke på den?). Søk-knappen ser jeg heller overhodet ingen nytte i. Er søk en av de fire primære funksjonene i en telefon?

Det jeg har størst problemer med er skjermlåsen. Jeg hører som regel på musikk når jeg er ute, og tar ofte telefonen opp for å bytte sang. Når jeg dytter telefonen ned i lommen ender jeg ofte med å komme borti låseknappen slik at skjermen slås på. Skjermen er så sensitiv at låret klarer å låse opp skjermen gjennom lommen, og deretter er veien kort til nødanrop (jeg har kodelås i tillegg). Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har tatt opp telefonen og fått beskjed om at jeg har tastet inn et ugyldig nødnummer.

Nokiaen har også en rekke flaws og problemer, men jeg slipper i det minste å være bekymret for om jeg kommer til å ringe 113 hver gang jeg legger telefonen i lommen
Sitat av mini_me Vis innlegg
Det er minst like mange apps til HTC/android, men alle android applikasjonene er gratis. I tilleg er HTC en del billigere enn Apple, nå hører det med til historien at jeg kjøper meg en HTC Wildfire til mandag...
Vis hele sitatet...
Ikke kom å si at det er like mange apps i Android's Market som det er i Appstore.

Sitat av http://www.brighthub.com/mobile/google-android/articles/74976.aspx
Apple's iPhone App Store is much larger in size than the Android Market. It houses more than 200,000 applications and games while the Android Market houses slightly more than 50,000.
Vis hele sitatet...
Sitat av Glykose Vis innlegg
Mitt største problem er lite konsistens. Et lite eksempel: prøv å avinstallere et program med den innebyggede avinstallereren. Du vil merke av knappen "OK" bytter side fra en screen til en annen. Slike ting er gjengående og vitner om lite fokus på guidelines.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke helt hva du mener her. Har nå prøvd å avinstallere flere programmer, men opplever ikke det du beskriver(?).
Nå vet jeg ikke hvilken versjon av Android du kjørte, men det ser ikke ut til at dette 'problemet' eksisterer i versjon 2.2.

Sitat av Glykose Vis innlegg
En annen ting som irriterer meg er hardwareknappene. Hvorfor skal man ha en egen meny-knapp? Det er valgfritt å implementere funksjonalitet for den når man utvikler, så man vet egentlig aldri om den gjør noe i et program. Det er til og med stor forskjell på om de innebyggede applikasjonene implementerer funksjonalitet for denne knappen.
Vis hele sitatet...
Jeg ser ærlig talt ikke irritasjonsmomentet her. Personlig synes jeg det er greit å ha en fysisk meny-knapp.
Nesten alle programmene jeg har bruker denne knappen som inngang til innstillinger osv.

Sitat av Glykose Vis innlegg
Jeg sliter også med å se nytten i den optiske knappen, som ikke gjør annet enn å forstyrre dersom jeg holder telefonen på en uvanlig måte og kommer borti den. Jeg har enda ikke funnet noe man kan gjøre med denne knappen som man ikke kan gjøre ved å trykke på skjermen (hey, det er tross alt en touch telefon, hvorfor skal man IKKE trykke på den?).
Vis hele sitatet...
Den optiske knappen bruker jeg faktisk titt og ofte.
Hvis jeg f.eks. taster feil når jeg skriver en SMS er det jævlig greit å kunne 'bla' tilbake dit jeg tastet feil.
Man kan selvfølgelig bruke skjermen å trykke der man tastet feil, men i mine øyne er den optiske knappen både raskere og mer nøyaktig.

Sitat av Glykose Vis innlegg
Søk-knappen ser jeg heller overhodet ingen nytte i. Er søk en av de fire primære funksjonene i en telefon?
Vis hele sitatet...
Her er jeg enig. Søkeknappen har jeg aldri brukt (les: aldri brukt til å søke).
Pr. dags dato er søkeknappen knyttet opp mot Handcent, så når jeg trykker og holder den nede får jeg tilgang til "Quick Compose".

Sitat av Glykose Vis innlegg
Det jeg har størst problemer med er skjermlåsen. Jeg hører som regel på musikk når jeg er ute, og tar ofte telefonen opp for å bytte sang. Når jeg dytter telefonen ned i lommen ender jeg ofte med å komme borti låseknappen slik at skjermen slås på. Skjermen er så sensitiv at låret klarer å låse opp skjermen gjennom lommen, og deretter er veien kort til nødanrop (jeg har kodelås i tillegg). Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har tatt opp telefonen og fått beskjed om at jeg har tastet inn et ugyldig nødnummer.
Vis hele sitatet...
Dette har jeg aldri opplevd, og jeg har stort sett mobilen i lomma hele tida.
Jeg er dog ikke i tvil om at dette kan skje, da skjermen er utrolig sensitiv.
Sitat av junkpal Vis innlegg
Ikke kom å si at det er like mange apps i Android's Market som det er i Appstore.
Vis hele sitatet...
50'000 er fortsatt ganske mange. og man kan sikkert lufte ideer og få det gjort på kort tid. i motsetning til Apple som har totalkontroll på hva folk har.

Bestilte en Desire for 1 time sia. blir godt å bli kvitt SE W980'n
Til dere som klager på at betalings applikasjoner ikke er åpnet i Norge enda, ikke klag på Google. Dere kan heller klage på deres teleoperatører ettersom det er de som hindrer at det åpnes for betalings applikasjoner i Norge, ikke Google. For hva har Google å tape på å åpne det i Norge? Ingenting!
Sitat av kengro Vis innlegg
Spillte Monkey Island senest igår på HTC Desire'n
Vis hele sitatet...
Poenget mitt er at store spillutviklere foretrekker å utvikle for iPhone først fordi (jeg antar) de tjener mer på det for øyeblikket. Trist faktum. Skjønner også at Android og iPhone har ScummVM.
Sist endret av kazoo; 6. august 2010 kl. 18:13.
Sitat av kazoo Vis innlegg
Poenget mitt er at store spillutviklere foretrekker å utvikle for iPhone først fordi (jeg antar) de tjener mer på det for øyeblikket. Skjønner også at Android og iPhone har ScummVM.
Vis hele sitatet...
Det er vel flere utviklere på Android plattformen nå. Er ikke lenge siden jeg leste det, skal finne tak i kilde.

Edit: Kilde: http://www.amobil.no/artikler/androi..._symbian/77233
Sist endret av SemiColon; 6. august 2010 kl. 18:15.
HTC Desire, Definitivt
Har selv en iPhone 3G og jeg kan vel kanskje ytre mine synspunkt.

iPhone
+ Konsistens. Det meste fungerer likt overalt.
+ Kvalitet. Mistet den mange ganger i bakken, lar den ligge i lummen med nøklene og behandler den egentlig ikke spesielt pent. Fortsatt ikke noe galt med den.
+ Gode applikasjoner. De fleste store aktører satser først på iPhone.
+ Få applikasjoner med reklame. Jeg betaler glatt 6-29 NOK for å slippe reklame.
- Man må bruke iTunes. Jeg bruker Linux og må dermed låne Macen til damen for å kunne oppdatere telefonen. Etter det er gjort installerer jeg OpenSSH og tar backup med scripts.
- Mangler skikkelig utf8-støtte i terminalen.
- Man må Jailbreake for å få en skikkelig telefon.
- Pris.

HTC Desire
+ Kvalitet. Om den er bedre eller dårligere enn iPhone vet jeg ikke siden jeg ikke har brukt den så veldig mye selv. De fleste sier den er bedre enn iPhone, men jeg stoler egentlig kun på meg selv.
+ Åpen market uten å måtte klusse ekstra.
+ Enkelt å programmere applikasjoner selv.
- Alt for mye reklame i applikasjonene. Slike ting irriterer vettet av meg.
- Rotete meny.
- For å få telefonen til å yte sitt beste må man roote telefonen.
- Usikkerhet om HTC vil fortsette å støtte telefonen eller ikke. Ref: Hero og hvor lang tid det tok for å få 2.1.
- Føler menyene ("rulle" i lister) er treg.
- Ingen rask måte å skru av 3G/EDGE slik som SBSettings til iPhone. (Jeg finner bare applikasjoner man får tilgang til på menyen som gjør at man må lukke programmet.)

Konklusjon
Jeg har ikke testet Androiden nok til å være bastant på noen av punktene, men det er slik jeg føler det. Siden man må roote Android så syns jeg ikke det at man må Jailbreake er så ille. Det er litt verre, men ikke nok til at jeg bryr meg betraktelig.

I bunn og grunn så burde du selv teste telefonene nøye før du velger noe. Ikke hør på fanboys (begge sider er like ille) og sjekk ut alle ting du føler er viktig for deg.
Sitat av Starra Vis innlegg
Har selv en iPhone 3G og jeg kan vel kanskje ytre mine synspunkt.

iPhone
+ Konsistens. Det meste fungerer likt overalt.
+ Kvalitet. Mistet den mange ganger i bakken, lar den ligge i lummen med nøklene og behandler den egentlig ikke spesielt pent. Fortsatt ikke noe galt med den.
+ Gode applikasjoner. De fleste store aktører satser først på iPhone.
+ Få applikasjoner med reklame. Jeg betaler glatt 6-29 NOK for å slippe reklame.
- Man må bruke iTunes. Jeg bruker Linux og må dermed låne Macen til damen for å kunne oppdatere telefonen. Etter det er gjort installerer jeg OpenSSH og tar backup med scripts.
- Mangler skikkelig utf8-støtte i terminalen.
- Man må Jailbreake for å få en skikkelig telefon.
- Pris.

HTC Desire
+ Kvalitet. Om den er bedre eller dårligere enn iPhone vet jeg ikke siden jeg ikke har brukt den så veldig mye selv. De fleste sier den er bedre enn iPhone, men jeg stoler egentlig kun på meg selv.
+ Åpen market uten å måtte klusse ekstra.
+ Enkelt å programmere applikasjoner selv.
- Alt for mye reklame i applikasjonene. Slike ting irriterer vettet av meg.
- Rotete meny.
- For å få telefonen til å yte sitt beste må man roote telefonen.
- Usikkerhet om HTC vil fortsette å støtte telefonen eller ikke. Ref: Hero og hvor lang tid det tok for å få 2.1.
- Føler menyene ("rulle" i lister) er treg.
- Ingen rask måte å skru av 3G/EDGE slik som SBSettings til iPhone. (Jeg finner bare applikasjoner man får tilgang til på menyen som gjør at man må lukke programmet.)

Konklusjon
Jeg har ikke testet Androiden nok til å være bastant på noen av punktene, men det er slik jeg føler det. Siden man må roote Android så syns jeg ikke det at man må Jailbreake er så ille. Det er litt verre, men ikke nok til at jeg bryr meg betraktelig.

I bunn og grunn så burde du selv teste telefonene nøye før du velger noe. Ikke hør på fanboys (begge sider er like ille) og sjekk ut alle ting du føler er viktig for deg.
Vis hele sitatet...
Godt innlegg med mange gode poeng. Angående HTC og rooting så er jo det absolutt ikke nødvendig, og telefonen yter veldig godt selv uten root. Jeg har ikke rootet min enda, og jeg føler heller ikke noe behov for å åpne telefonen enda mer, da den allerede er veldig konfigurerbar. Man kan også laste ned widgets for 3G/EDGE hvor man kjapt og praktisk kan skru av og på hva du vil. Jeg kan anbefale Andromax, en stilren og effektiv applikasjon som tar seg av problemet. Ellers har jo faktisk HTC Desire en egen widget som toggler nettverk, skjermlysstyrke osv. KP for et saklig og velskrevet innlegg
Sitat av s1gh Vis innlegg
Skjønner ikke helt hva du mener her. Har nå prøvd å avinstallere flere programmer, men opplever ikke det du beskriver(?).
Nå vet jeg ikke hvilken versjon av Android du kjørte, men det ser ikke ut til at dette 'problemet' eksisterer i versjon 2.2.
Vis hele sitatet...
Velg en applikasjon, velg Avinstaller. OK befinner seg nå til venstre, Avbryt til høyre. Man trykker OK, og på neste skjerm er OK av en eller annen grunn plassert til venstre. Slike ting irriterer vettet av meg, slike ting er essensielle i et operativstem og fortjener derfor i mine øyne mengder med tanke bak. Å ha klare og definerte interface guidelines er etter min mening helt essensielt for å overleve på markedet i dag da det eksisterer så store mengder programvare.

Dette er dog 2.1-update1, så det er mulig det har blitt fikset. Om det er tilfelle er det jo fantastisk, det er på tide at iPhone får en skikkelig konkurrent på dette området

Sitat av s1gh Vis innlegg
Jeg ser ærlig talt ikke irritasjonsmomentet her. Personlig synes jeg det er greit å ha en fysisk meny-knapp.
Nesten alle programmene jeg har bruker denne knappen som inngang til innstillinger osv.
Vis hele sitatet...
Problemet mitt med dette er at man gir utviklere et valg om hvor de vil plassere menyen, noe som igjen skaper lite konsistens.

Sitat av s1gh Vis innlegg
Den optiske knappen bruker jeg faktisk titt og ofte.
Hvis jeg f.eks. taster feil når jeg skriver en SMS er det jævlig greit å kunne 'bla' tilbake dit jeg tastet feil.
Man kan selvfølgelig bruke skjermen å trykke der man tastet feil, men i mine øyne er den optiske knappen både raskere og mer nøyaktig.
Vis hele sitatet...
Hver sin smak antar jeg, jeg synes den er i veien og alt for liten til å faktisk være nyttig. Å endre størrelsen på skriften hadde i mine øyne vært en bedre og mer praktisk løsning på problemet.

Sitat av s1gh Vis innlegg
Her er jeg enig. Søkeknappen har jeg aldri brukt (les: aldri brukt til å søke).
Pr. dags dato er søkeknappen knyttet opp mot Handcent, så når jeg trykker og holder den nede får jeg tilgang til "Quick Compose".
Vis hele sitatet...
Jeg har dessverre ingen mulighet til å roote telefonen, jeg antar at det er slik du har fått muligheten til å endre denne funksjonaliteten?

Sitat av s1gh Vis innlegg
Dette har jeg aldri opplevd, og jeg har stort sett mobilen i lomma hele tida.
Jeg er dog ikke i tvil om at dette kan skje, da skjermen er utrolig sensitiv.
Vis hele sitatet...
Det hender kun dersom jeg hører på musikk (noe jeg som sagt som regel gjør), og blir tvunget til å trykke telefonen ned på siden knappen er på. Å gjøre knappen noe hardere å trykke ned hadde nok løst dette problemet.
Sitat av Glykose Vis innlegg
Jeg har dessverre ingen mulighet til å roote telefonen, jeg antar at det er slik du har fått muligheten til å endre denne funksjonaliteten?
Vis hele sitatet...
Telefonen er ikke rootet. Handcent har denne funksjonen innebygd
Sitat av flue Vis innlegg
Angående HTC og rooting så er jo det absolutt ikke nødvendig, og telefonen yter veldig godt selv uten root. Jeg har ikke rootet min enda, og jeg føler heller ikke noe behov for å åpne telefonen enda mer, da den allerede er veldig konfigurerbar.
Vis hele sitatet...
Mannen i gata vil garantert ikke trenge det, men jeg er vel kanskje litt sær.
Jeg var på Telekiosken, da ble jeg fortalt at det kanskje ikke kommer til å funke å bruke HTC Evo i Norge, som fks. en Amerikansk DvD spiller ikke funker i norge.

Kommer det til å bli sånn eller er det bare uklart?

Region låst.
Hvis de sa det kom av regionslås har de ikke peiling. Det har med frekvensbåndene den bruker, og sist jeg sjekket er det bare T-Mobile som er kompatible med 3G/4G-frekvensene i Norge. ATT og Sprint vil bare fungere i GSM-nettet. HTC Evo ser jo uansett ut som en misbrukt telefon...