Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1017
Har akkurat kjøpt en gammel PS3 Fat 40 GB (CECHG04) for å jailbreake den.
Kom med 3.55 OFW, så det burde funke fint.

Men jeg har nok surret litt, da jeg har prøvd flere typer CFW (geohots og kmeaw), samt flere loadere (Gaia, multiMAN og Rogero).
Trolig har jeg testet litt for mye, for nå får jeg ikke noe til å funke som jeg vil.
Derfor trenger jeg å starte helt på nytt, altså legge inn 3.55 OFW. Problemet er at min PS3 ikke har lyst til å gjøre det.

Har prøvd:
- System Recovery i XMB, men da får jeg beskjed om at det ikke er noe passende FW på min minnepenn (skal være riktig på minnepennen (PS3/UPDATE/UPDAT.PUP)).
- Starte opp i recovery mode, men der er alle valg utenom "Restart system" grået ut. Mao. helt ubrukelig.

Det store spørsmålet er altså:
Hvordan kan jeg TVINGE inn original 3.55 firmware fra Sony på min PS3, så den blir "som ny"?

Liten oppdatering: atm ligger 3.55 kmeaw CFW inne.
Lurer på om jeg kan legge inn 3.41, så tilbake til 3.55 for å begynne på nytt?

Siste oppdatering: Jeg har fått det til. Var bare en stor noob-mistake, jeg trodde alt var grået ut i Recovery menu, men jeg måtte bruke pilene, ikke tommelstikka. D'OH!
Heisann! Kunne du hjulpet meg litt med jailbreak? Trenger å vite hvordan jeg får det siste alternativet under "Sign in" osv.
Jeg har en fat ps3 40 gb med jailbroken FW 3.61 :-)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Godt med smør
Sitat av FreaxxoR Vis innlegg
Heisann! Kunne du hjulpet meg litt med jailbreak? Trenger å vite hvordan jeg får det siste alternativet under "Sign in" osv.
Jeg har en fat ps3 40 gb med jailbroken FW 3.61 :-)
Vis hele sitatet...
off topic :

Hvordan nøyaktig har du jailbreaket FW 3.61? jeg var under inntrykket at all jailbreak etter 3.55 ikke er mulig inntill de finner de nye nøklene?

http://www.ps3hax.net/2011/07/ps3-sl...6-cfw-running/

Ved unntak av den da. Men selv der har de jo langt i fra tradisjonell CFW, mangler fremdeles en del ting, loadere med mer. Og er ikke særlig brukelig.
Trodde det var samme tingen med 3.61? alt over 3.55? (3.56)

Uansett, jeg er nysgjerrig