Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 3359
http://www.dagbladet.no/2010/09/29/n...ents_container

I artikkelen er det en video med Tore Torell som bruker en rulle for å gjøre papirlapper om til penger.

Noen som har peiling på hvor man skaffer seg noe sånt? Må være moro å teste hos nærmeste butikk
Kortforklart, sylinderne i pressen er hule. Han ruller det blanke arket inn på den ene sylinderen, mens en seddel rulles ut fra den andre.
Husker jeg ikke feil er dette ett triks som Barks har tegnet inn i Donald en gang, så det er rimelig gammelt.
http://www.instructables.com/id/Magi...er-Revealed-1/
Sist endret av Mith; 29. september 2010 kl. 10:59.
Jeg har åpenbart ikke planer om å bygge en selv som er laget av papp og tusj...

Kan det ikke kjøpes via internett for en billig penge så blir det med andre ord null moro med å lure dama i kasse på kiwi.
Du forsto ikke det Mith skrev eller?
Sitat av toeless Vis innlegg
Kan det ikke kjøpes via internett for en billig penge så blir det med andre ord null moro med å lure dama i kasse på kiwi.
Vis hele sitatet...
Skal du ta med rullen (hvor du har gjemt en hundrings inni) til butikken, så putte inn litt papir (mens du smiler rart, og gjør magi-bevegelser), så fortsette med å kjøpe en pakke tyggis med hundringsen?
Hadde jo vært stor humor på pubben det der, post link om du skulle finne noe slikt
Da kan du like gjerne "trylle" fram 20 kroner fra bak øret til kassadamen.
Ser for meg at dette hadde vært like stor underholdning som å stå og fikle nervøst med en rull.
Smart! Da kan du ha en maskin du putter 200 kr i, så går du på butikken å kjøper noe til 100 kr så har du 100 kr igjen.
Sitat av Eaan Vis innlegg
Smart! Da kan du ha en maskin du putter 200 kr i, så går du på butikken å kjøper noe til 100 kr så har du 100 kr igjen.
Vis hele sitatet...
Vel, poenget med denne "maskinen" er å putte en blank papirlapp inni, og wtf, da kommer det ut en 200 lapp?! For en maskin!
Sitat av 0bs Vis innlegg
Du forsto ikke det Mith skrev eller?
Vis hele sitatet...
Er vel heller han som ikke forstår hva jeg skrev.

Om jeg ønsker å finne info om hvor jeg kan kjøpe en bil så betyr ikke det at jeg er på jakt etter info om hvordan motoren fungerer...
Men du forsto at denne tingen ikke lager penger, men er et trylletriks?
For utifra svaret ditt og starten av tråden så virket det som om du trodde at om man puttet en blank lapp inni så ble det "trykt" penger.
Sitat av 0bs Vis innlegg
Men du forsto at denne tingen ikke lager penger, men er et trylletriks?
For utifra svaret ditt og starten av tråden så virket det som om du trodde at om man puttet en blank lapp inni så ble det "trykt" penger.
Vis hele sitatet...
Jeg mangler ord...
Denne linken fikk dere faen ikke av meg! Det er ulovelig å kopiere penger..

http://global.ebay.com/Magic_Trick_M...180978536/item
The real hustler dro frem noe sånt en gang. Som nevnt er det penger gjemt i denne boksen allerede. poenget der var at han ønsket å selge disse boksene, sammen med en haug med fargede penger, som folk kunne "vaske" med den boksen.
Du kan jo ellers bruke et velkjent nigeriatriks, nemlig 'wash wash'. Var vel rundt ett år siden at en kar lurte en haug med sørlendinger på nachspiel for noen hundre høvdninger.

http://en.wikipedia.org/wiki/Black_money_scam
Sist endret av bronsky; 11. oktober 2010 kl. 20:32.
Til alle som av ukjente arsaker ikke tar poenget.

Kluet var a ha det moro med kassadama, ikke a faktisk lage penger med en trerulle kjopt pa class ohlson.
det har ikke falt deg inn at du kanskje formulerte ditt første innlegg på en slik måte at "vi som ikke tar poenget av ukjente årsaker" tok det feil?
Konteksten i artikkelen er svindel/illusjon, så nei.
Okay, you are the smart guy
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Denne linken fikk dere faen ikke av meg! Det er ulovelig å kopiere penger..

http://global.ebay.com/Magic_Trick_M...180978536/item
Vis hele sitatet...
Tviler på at det funker på norske pengesedler.
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Tviler på at det funker på norske pengesedler.
Vis hele sitatet...
Det bør da funke så lenge seddelen passer inn i den hule rulla.
Sitat av hedningen Vis innlegg
Det bør da funke så lenge seddelen passer inn i den hule rulla.
Vis hele sitatet...
Var ikke helt det jeg tenkte på, tenkte mere på den gull streken, og bl.a fargen.
Eskil2K tror du må legge deg... Les hele posten .Det er snakk om et tricks, du legger en ekte seddel inn i rullen. Venter på et offer. Tar en hvit papirlapp og kjører gjennom og vips så står du der med en ekte seddel i handa..
Jeg synes det høres mer logisk ut at trådstarter trodde på trikset og ikke ville tape ansikt, enn at h*n skal ta med denne rullen og vise kassedama\mannen på kiwi hvordan han tryller frem penger fra blanke ark..
Greit jeg gir meg. Jeg ser eskils svar og forstår at dette ikke var noen no brainer...

Ja, jeg tror man kan kjøpe en rulle på nettet som lager norske penger fra blanke papirlapper... Alle andre slutninger er ulogiske. Planen er å bruke rullen til å betale med falske penger som jeg lager i butikken ved hjelp av rullen. Rullen trenger ikke engang blekk. It all makes perfect sense!
Noe som imponerer meg enda mer er denne fyren!
De har gjort dette i TV programmet "The Real Hustle" som går på tv2 (også på discovery). Jeg har selv denne episoden på pc`n, kan sikkert leite fram om noen er dødelig intr.
Sitat av Capital Vices Vis innlegg
Noe som imponerer meg enda mer er denne fyren!
Vis hele sitatet...
det beviser uoppmerksomheten til den gjennomsnittlige amerikaneren.